BUSHRO KASI TARUK CILI SAMA UMNO SELANGOR - INI BETUL PUNYA BERAPI BEB!

Sekadar gambar hiasan - Ikon kebanggaan UMNO SELANGOR

SHAH ALAM - Setelah 33 tahun bersama Umno, bekas Adun Paya Jaras, Datuk Ir. Muhammad Bushro Mat Johor meluahkan rasa kurang senangnya terhadap corak dan amalan politik yang dimainkan Umno Selangor.

Beliau menegaskan, praktis taburan duit yang berlebihan menjadikan pimpinan merebut jawatan bukan untuk berkhidmat kepada rakyat sebaliknya kerana habuan dan imbuhan yang diperoleh.

“Mereka mahukan jawatan kerana agenda peribadi untuk tukar kereta, tambah itu ini. Bila pucuk pimpinan terlalu manjakan mereka dengan memberi imbuhan berlebih-lebihan, jika tak dapat merajuk dan memberontak.

“Mereka berebut nak duit dan bernafsu besar dan sepatutnya seorang pemimpin harus tampil mengambil tanggungjawab berkhidmat kepada masyarakat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Muhammad Bushro berkata, teguran bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad itu sangat baik namun rombakan 100 peratus tidak boleh dilakukan kerana Umno tertakluk kepada perlembagaan.

“Saranan saya kepada perdana menteri selaku Presiden Umno perlu tegas buat keputusan kali ini, bukan hanya bercakap retorik tanpa bertindak. Beliau perlu menamakan atau mencari seorang pemimpin sama ada di peringkat ketua bahagian mahupun ahli biasa yang mempunyai pengalaman dan boleh diterima semua.

“Sebaiknya Umno Selangor ini diperkukuh dengan gandingan muka baru dan lama yang diyakini rakyat agar impian memenangi pilihan raya akan datang terlaksana,” katanya.

Dalam pada itu katanya, parti tidak sepatutnya bertindak menuding jari menyalahkan sesama sendiri sebaliknya duduk berbincang bersama dan pilih pemimpin gantian yang berupaya memacu Umno Selangor ke peringkat yang lebih baik di mata pengundi.

“Saya berpendapat pimpinan yang ada sekarang sudah tepu hal demikian, membuatkan mereka gagal mencipta pembaharuan dan transformasi kepada parti agar diterima rakyat.

“Usah terlalu mengharapkan duit dan peruntukan semata-mata untuk memenangi hati rakyat. Tidak boleh begitu kerana kita telah janji kepada rakyat jadi ia memerlukan pengorbanan,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/ir-bushro-dedah-amalan-tidak-sihat-umno-1.331539

39 Responses to "BUSHRO KASI TARUK CILI SAMA UMNO SELANGOR - INI BETUL PUNYA BERAPI BEB!"

  1. 1.tak payah cakap banyak la!!memang umno tu parti rasuah!!
    2.yang dok kata umno selangor tu rasuah!!2 X 5 jee!!kaki rasuah jugak!!mungkin bukan rasuah duit!!selamat syarikat anak guna duit rakyat pun rasuah la jugak mat det oii!!!!
    3.dah bagi nasihat!!humban je umno ni dalam hutan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "wang Petronas sebanyak RM1.8 bilion telah digunakan untuk menyelamatkan syarikat Konsortium Perkapalan Berhad (KPB), milik Mirzan anak Mahathir? Tidakkah Mahathir sendiri mengaku hal ini di Parlimen. Tetapi dia berdalih dengan mengatakan bahawa dia tidak campurtangan dalam transaksi Petronas, KPB dan MISC (Perbadanan Perkapalan Antarabangsa Malaysia)."

      Delete
    2. Umno mmg kuat rasuah...kalu pakatan rakyat kaki peliwat memerintah Pasti rasuah xde....semua berubah jd baik....negara m'sia 100% bebas rasuah dibawah PM baru kaki peliwat.....

      Anon 6:22pm selagi nama manusia tak lps dr silap dan salah dan xde negara didunia ni bebas rasuah...mcm anwar ibrahim pun tersilap meliwat pekerjanya sendiri...skrg penjara sg buloh menunggu....aminnnnnn

      Delete
    3. Selagi ada manusia yg rakus selagi tulah kes rasuah ni x dpd nak di bendung.. masa zaman umno oerintah ada rasuh zaman pkr pun x kurang hebatnya dgn rasuah...

      Delete
    4. anon 6:29 menulis tanpa fakta dan bukti.... hanya tuduhan melulu gaya R.B.A... macai dap, pkr atau pas... barangkali. Fitnah dan pembohongan adalah darah daging mereka.

      Delete
  2. 1.bapa ketam sedang nasihat ketam-ketam umno supaya berjalan dengan betuii!!!
    2.oiitttt!!hang tu kena berjalan dengan betui dulu!!baru nasihat orang!!cermin banyak dimana-mana!!cuba berjalan depan cermin dulu!!!
    3.cerita paling lawak 2014!!!

    ReplyDelete
  3. Celaka betul la.mahathir ni kerana cuba memecahbelahkan umno selangor sebenarnya.harap tun dpt beramal secukupnya kerana Tun hidup pun dh x lama.Kami geng noh omar akan tetap sokong noh omar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun m ckp benda betul..aku harap pemimpin umno skrg buang je sampah2 tu semua

      Delete
    2. Umno selangor ni byk syok sendiri...tgklah pru lps siap ckp lagi conform umno rampas blk selangor tapi habuk lun xda... semua janji manis aje...kalau kita tgk apa yg umno selangor ada buat utk selangor selepas pkr ambik alih....semua berebut nak jadi MB aje

      Delete
    3. noh omar pemimpin tepu,...hahaha
      serupa menopaus jugak la tu..

      Delete
    4. anon 6.52 kau tu yang CELAKA! apa sumbangan ko pada negara? PUI... noh omar ni pemimpin parti yang dah luput tarikh dah! umno selangor patutnya cari pemimpin lain, dan selama inipun noh omar selalu bagi report palsu pada PM... nampak sangat noh omar ni TIADA BERKARISMA langsung tengoklah dalam kebinet terbarupun nama dia digugurkan kerana apa? sebabnya TIDAK BOLEH MENJALAKAN TUGAS DENGAN CEMERLANG! depan bos cakap lain belakang bos dia cakap dia tipu je.. nak selamatkan diri...

      Delete
  4. Kau memang macam si noh tu.
    Patut kamu di bontot saja oleh si peliwat tu. Biar jubur kamu lohong...

    ReplyDelete
  5. Bukan Noh Omar pernah tanya bile plak UMNO di cap parti rasuah?

    ReplyDelete
  6. dalam politik setiap pemimpin ada pengikut tapi apa yang penting penerimaan khalayak ramai. Tak guna pertahankan seseorang kalau hanya nak jaga hati segelintir rakyat manakala lebih ramai yang meluat dan bosan. Macam mana nak menang pr dan takbir selangor.

    ReplyDelete
  7. $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ssame jer...aku menang aku and the gangs sapu. kalau puak kau menang kau sapu pulak. yang sangap...rakyat jugak.
    baik bn atau pr same jer. jangan cakap aku paling baik la. janji tembolok aku kenyang. rakyat kita guna 4-5 tahun sekali. kita kasilah beras gula sekampit dan duit rm100... kira ok la tu.
    nanti dah dekat election buat muka poyo...dalam jamban pun sanggup masuk jumpa pengundi. same jer baik pr atau bn.
    lain kali kalau puak2 ni datang kempen kerumah aku...aku jirus dengan air kencing. menyampah...kuat berlakun...poyo...baik pr mau pun bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setujuuu,..orang politik ni banyak yang sial!,...yang jujurnya cuma segelintir.

      Delete
  8. SEMUA MEDIA HARUS BERKERJASAMA LOBBY TUKAR MAKSUD YB, YANG BERHORMAT KEPADA YANG BERKHIDMAT SUPAYA SEMUA PEMIMPIN SEDAR BAHAWA TUGAS MEREKA ADALAH UNTUK BERKHIDMAT KEPADA MASYARAKAT. MASYARAKAT ADALAH YANG BERHORMAT. TAK MAU IKUT TAK PAYAH JADI PEMIMPIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya bukan pada istilah YB tapi perangai buruk dan niat yang menyeleweng.

      Delete
  9. BONGKARLAH KALAU BETUL ADA UNSUR RASUAH. SAMA JE BAIK PEMBANGKANG PUN APA KURANGNYA. TEPUK DADA TANYA IMAN. MEREKA TIDAK TAKUT HUKUM ALLAH. KALAU MEREKA TIDAK IKHLAS MAKA HIDUP MEREKA PUN TIDAK KERUAN DAN TIADA DAMAI DIHATI.

    ReplyDelete
  10. Yang cakap tu macam lah baik sangat. Dia dulu pun belasah dan pulun duit. Jangan lah pulak berdekngki dengan yang sedang pulun duit. Walaubagaimanapun, UMNO perlu berubah. Biar duit disalurkan untuk kebajikan masyarakat, bukan tembolok sendiri atau kerabat-musibat......

    ReplyDelete
  11. Tak payah cakap banyak, orang2 politik semuanya serupa!
    Kalau yang jantan boleh2nya Kepala takok nak disimpai dengan Mas!
    Kalau yang betina pulak seboleh2nya Biji Kelintit nak dibuat dari berlian.

    ReplyDelete
  12. sape yang makan cili puki dia la yang terasa pedasnya... aku yakin kalau puki sape yg betul2 panas lepas ni mmg dia la makan paling banyak.. makan apa jangan tanya aku la....

    ReplyDelete
  13. Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan menilai semula keberkesanan operasi khas yang dilancarkan sejak 1 November lepas bagi membanteras penggunaan lampu strobe, lampu HID dan nombor pendaftaran kenderaan yang tidak mengikut spesifikasi di seluruh negara.

    Ketua Pengarahnya, Datuk Seri Ismail Ahmad berkata, penilaian terperinci sama ada operasi berkenaan diteruskan atau dihentikan akan diputuskan selepas operasi sebulan itu berakhir 30 November ini.

    ULASAN PENGGUNA JALAN RAYA

    Eh jangan hentikan operasi. Kami rakyat yang perihatin sokong operasi diteruskan kerana membiarkan pemilik kenderaan menggunakan LAMPU STROBE, LAMPU HID, CERMIN GELAP & NOMBOR PLATE TIDAK IKUT SAIZ boleh membahayakan nyawa pengguna jalan raya yang tidak berdosa. Memandu tanpa Roadtax, tanpa insurance dan keadaan tayar botak tidak lah bahaya sangat.

    Mengikut perangkaan JPJ punca kemalangan paling banyak sekali adalah kerana kenderaan menggunakan :

    1. Lampu Strobe
    2. Lampu HID
    3. Cermin Gelap
    4. No Plate tidak ikut saiz.

    Betul kan JPJ.... ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.yang lori asap hitam legam!!bawa muatan lebih!!bermaharajalela dibandar!!tak disaman pun!!!yang benda-benda remeh macam no plate!!disaman bukan-bukan!!
      2.duit kupang-kupang tak main kot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Patuhlah pada peraturan yang telah ditetapkan,...habis cerita.

      Delete
    3. 1.pengumuman!pengumuman!!pengumuman!!
      2.gaji bulan ni lambat lagi!!pandai-pandaila hangpa semua cari "rezeki" tambahan!!
      3.setakat sekupang dua!!kira oklah tu!!berbillion duit rakyat dirasuah untuk selamat syarikat mirzan!!5 billion duit rakyat disonglap melalui 1MDB!!!
      4.kih!kih!kih!!!itulah realiti rasuah hari ni!!!!!!!!

      Delete
  14. Org-org politik dan pengikut-pengikut (dlm jabatan kerajaan) bangsa Melayu baik dari BN atau PR suma serupa, KUAT makan RASUAH ...
    Tapi yang PALING KUAT MERASUAH adalah cinabeng-cinabeng 'Pendatang' DAP ... Sapa pun tak ambik kisah, mcm dihalalkan pulak ...
    Kalau cibai-cibai pendatang ni tak wujud dlm Malaysia, mungkin negara ni ZERO-RASUAH.
    Kerana terlampau banyak terima rasuahlah, PKR dan PAS jual Kalimah 'Allah'.
    Kerana rasuahlah KM Pendatang dapat jolokan 'khalifah', kelepetfah penganut agama Isle PAS.
    Org PAS jgn marah ye! Presiden PAS kena kelepet sampai jadi 'org yg tertuduh' dimahkamah.
    Kesiannnnn PAS ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pernah borak dengan cina pasal keja...yg paling baruah dia siap ckp kalau org melayu yg jaga x susah nak dpd kelulusan semua blh bayar aje...nampak sangat org melayu ni kebulur duit cina....

      Delete
  15. Kalau ada perasaan cinta kpd parti dan masa depan BN, pemimpin yg ada skrg ni akan sedar bahawa mmg depa ni tak akan membawa kejayaan pada Selangor. Baik berundur dan bagi pada yg lebih berwawasan dan boleh melakukan tugas dgn baik. Mengundur di sini bkn bermaksud keluar dari dunia politik tapi berundur dari jadi pemimpin. Tapi kalau mata tu mmg berRM, buat le apa sekali pun, mmg jahanam UMNO Selangor. Ahli UMNO Selangor patut beri desakan pada Ketua Bahagian utk meletak jawatab seiiring dgn gesaan PM utk parti tsb bangun

    ReplyDelete
  16. Jgn lah disbbkan segelintir sampah masyrakat yg ada kt dalam umno ni..umno plak dilabelkan mcm tu....dlm semua tempat mesti ada 2 3 sampah masyrakat kat dlm dunia ni semua sama je.....selalunye org bawahan lah yg haramjadah ni...

    ReplyDelete
  17. JANGANLAH KERANA SEDIKIT ORG YG TAK BERGUNA DLM PARTI UMNO, UMNO TERUS DISALAHKAN DAN DI CACI TERUK1. MASIH ADA MASA LAGI UTK PERBAIKI KEADAAN DAN BTLKAN SEMULA KEADAAN UTK MERAIH KEPERCAYAAN RAKYAT PADA UMNO...

    ReplyDelete
  18. kalau dah semua kata umno selangor tak guna kenapa tidak bertindak dari sekarang menukar pemimpin2 yg tak berguna tu kepada yg btl2 nak jalankan tugas mereka demi rakyat tercinta.

    ReplyDelete
  19. Ha ha ha. Korang gaduh lah. Korang repair atau overhaul sekalipon , Umno kekal jadi pembangkang di Selangor selamanya. PRU14 Selangor berubah segalanya , bukan PKR lagi dah , siapa pulak .... ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP punya., psl tu Lim guan eng confident. Anuwar takdak pun boleh hidup

      Delete
  20. selagi ade manusia2 yg x reti nk menjaga amanah dgn baik selagi tu lah akan ade masalah mcm nie...skrg nie yg penting perubahan utk meyelamatkn umno die selangor..jd kena lah buat yg terbaik bknye nak pertahankn ape yg salah

    ReplyDelete
  21. Semuabya salah khir toyo, kasi penyapu dan rasuah beli bunglow

    ReplyDelete
  22. ...


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!

    Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'



    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    ReplyDelete
  23. Susah susah, kalau digantikan dengan muka baru maka muka lama akan ikut jejak MB dahulu TS Md Taib.. Dalam PKR boleh dikatakan 90% pemimpin ex UMNO mereka kecewa kerana duit atau jawatan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!