APA? MINYAK TURUN 4 SEN JE?!

Ini yang dikatakan banyak tu? Oh ya la sebab kali ni takde subsidi dan minyak murah. Ok la tu kan? Ke tak ok?

Saya tak nak jadi blogger BANGANG la ok. Komen je apa korang nak k...baiii

53 Responses to "APA? MINYAK TURUN 4 SEN JE?!"

  1. Zzzz.. 4 sen.. Bangang klu melawan... X guna sokong umno kalau beri nasihat pun pemimpin x mahu dgr.. Waste of time and energy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala 4 sen pun heboh....Majlis fatwa dah keluar fatwa haram merokok sejak 1995 pun ramai yg melantak benda haram tu lagi

      Sekarang ni aku tgk ramai yg mampu dah beli kereta baru, cuba tgk kat jalanraya, kebanyakkan kereta semua bawah 8 tahun, yg baru lagi banyak

      Dulu Melayu jarang pakai kereta branded, sekarang Vios, City, Accord, Alphard dah jadi kereta g pasar je

      Tu belum kira kemewahan yg lain, telefon pun, paling murah RM 500

      Banyak yg menipu konon tak mampu, kebanyakkan golongan muda mcm ko lah, sekali Allah tarik balik rezeki, menangis pun tak guna














































































































































































































































      ]

      Delete
  2. Pesan kat najib, aku org umno dah meluat sgt kat najib nk bg kata dua, najib berundur dan bg Muhyidin jd pm sblm pru14 atau kerajaan BN Tumbang? Mana mau pilih ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ko orang UMNO, apa buktinya? masa pemilihan UMNO dulu ada buat undian? tak payah nak sembang la pembangang woi!

      Delete
  3. Ok la tu.. 4sen yg turun tu nampak ciput kita mungkin mengeluh, tp kalau 4sen tu naik siang malang kita melalak. moga2 harga purata bulan disember ni lagi rendah so bulan jan 2015 kita nikmati harga yg lagi ok.

    ReplyDelete
  4. apasal naikkan diesel..minyak lori naik 3 sen..harga kangkong mesti naik gak..suruh menteri cap ayam kawal harga barang ..kentut dia sendiri pun susah nak kawal.. tak ke bangang?

    ReplyDelete
  5. Syabas! Minyak orang kaya turun 9 sen, minyak orang berpendapatan rendah turun 4 sen, 1Malaysia: Orang kaya diutamakan, orang miskin biar merempat, ingatan tulus ikhlas dari Rosjib (Rosmah + Najib).

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala but lahhh... kalau tak mampu nak isi minyak tok sah pakai kereta lahhh. Naik salah, turun pun salah. Tak tau bersyukur.

      Delete
    2. Masalahnya.. Kos pengangkutan akan meningkat. Disebabkan pengangkutan pakai diesel.. So akan bagi kesan terhadap harga barang Dan hubungan itu juga akan mempengaruhi harga dijual kepada pelanggan bagi memastikan keuntungan melebihi kos.... Jadi mcm mana nie.. Kita sokong umno tapi kalau bagi pendapat pun x leh.. Better kluar Dari umno

      Delete
    3. Anon 11:47, kipaslah Najib puas-puas, kipas kiri kanan atas bawah depan belakang sisi semua kasi kipas. Bukannya saya tak tahu bersyukur, masalahnya adalah kita mahu penjelasan Najib mengapakah RON 97 iaitu minyak orang kaya boleh diturunkan harganya 9 sen, sedangkan RON 95 iaitu minyak untuk orang sederhana hanya turun 4 sen, malahan diesel yang grednya lebih rendah dari RON 95 pula dinaikkan harga 3 sen, apa rasionalnya, sedangkan semuanya itu diproses dari petroleum? Sila jelaskan, kalau tahulah, kalau tak tahu lebih baik diam dan kipas Najib puas-puas lagi, tak cukup dengan itu sila jilat jubur Najib dan kulum batang pelir Najib puas-puas supaya menjadi balaci yang teristimewa. Sedarlah diri.

      Delete
    4. Jokowi baru saje naikkan harga minyak di Indon. Sudah lah mahal dari Malaysia tapi naik lagi. Harga mminyak di Singapore lebih tinggi dari Malaysia. Bagitu juga di Thailand. Kalau tidak tak kan rakyat Thai bertungkus lumus menyeludup minyak dari Malaysia.
      Aku juga ahli UMNO dan aku bukan suka sangat dgn Najib pun. Dia cerdik sikit pada Dollah aje. Menteri2 kabinet dia pun banyak yg haprak aje. The fact is, my friend, keadaan hidup kita lebih baik dr negara2 lain di rantau ini. Jadi sekali lagi, fikir-fikir lah.

      Delete
    5. Masalahnya sekarang ini, rakyat mau tahu mengapakah RON 97 minyak orang kaya diturunkan harga sebanyak 9 sen, tetapi RON 95 turun harga hanya 4 sen, malahan diesel pula dinaikkan harga 3 sen, apahal boleh jadi macam ini? Semuanya dibuat dari petroleum, apakah kos untuk menyuling minyak berkualiti tinggi seperti RON 97 itu jauh lebih murah dari menyuling RON 95 dan diesel? Sila beri penjelasan berhubung perkara ini.

      Delete
    6. Minyak naik pun salah, turun pun salah. Kat negeri pujaan korang tu. Naik cukai macam2 tak de la pulak nak bising2. semua kecut telor. ingat cukai2 tu tak effect pada harga juga ke? bodoh tak boleh diajar.

      Delete
    7. Sila jawab pasal isu harga RON 97, RON 95, dan diesel itu. Saya bukannya penyokong pembangkang pun, saya penyokong akar umbi UMNO dan Barisan Nasional. Isunya sekarang ini macam nak terangkan kepada rakyat yang dah dihasut oleh pembangkang pasal isu ini, kami di akar umbi ni pun dah tak tahulah nak jawab macam mana lagi, kamu faham tak? Berhujah itu biarlah guna akal, jangan jadi pak turut membuta tuli, kelak menyerlahkan kebodohan diri sendiri. Sedarlah.

      Delete
    8. Anony ni tak faham simple math. Ron95 turun dari bersubsidi 13sen ke tidak bersubsidi. Ron97 memang tak bersubsidi. So Ron95 actually turun 13 + 4sen = 17sen. Ron97 turun 9sen je. Faham?

      Delete
  6. Syabas diesel pula naik 3 sen, sedangkan diesel pun diproses dari petroleum, bukannya dari sperma Najib pun. Dasar bangang menyusahkan orang, terima kasih semua, ikhlas dari Rosjib (Rosmah + Najib).

    ReplyDelete
  7. Najib mesti blah dari kepimpinan UMNO dan seret sekali kuncu-kuncunya untuk sama-sama blah dari kepimpinan UMNO sekiranya mereka masih sayangkan UMNO dan tak mau lihat UMNO dan Barisan Nasional tumbang dalam PRU 14. Gelegak kemarahan rakyat makin hari makin bergelora, jangan sampai kerana Najib dan kuncu-kuncunya, maka UMNO dan Barisan Nasional menjadi mangsa.

    Sila Najib terangkan mengapakah RON 97 boleh turun 9 sen sedangkan RON 95 hanya turun harga 3 sen sahaja malahan diesel pula dinaikkan harga sebanyak 3 sen sedangkan semuanya diproses dari petroleum juga, apakah kos untuk penyulingan petroleum untuk menghasilkan petrol berkualiti tinggi adalah murah berbanding petrol berkualiti sederhana dan diesel?

    Apakah Najib ingat masyarakat Malaysia ini mudah untuk ditipu dan diperkotak katikkan? Ingat ini zaman 1950an ke untuk tipu rakyat?

    Oleh itu, kepada Najib dan kuncu-kuncu, sila berambus sebelum UMNO dan Barisan Nasional rosak binasa hanya disebabkan perangai gila dan bebal kamu semua ini. Sedarlah diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalahnya kau ditipu oleh Rafizi. Kesian

      Delete
    2. Sila kamu terangkan mengapakah RON 97 boleh turun 9 sen sedangkan RON 95 hanya turun harga 3 sen sahaja malahan diesel pula dinaikkan harga sebanyak 3 sen sedangkan semuanya diproses dari petroleum juga, apakah kos untuk penyulingan petroleum untuk menghasilkan petrol berkualiti tinggi adalah murah berbanding petrol berkualiti sederhana dan diesel?

      Kalau beri komen tanpa fakta, apa gunanya. Saya bukannya penyokong PKR, DAP datau PAS sekalipun, saya sokong UMNO dan Barisan Nasional, sebab saya kritik ini disebabkan rakyat marah dengan kerajaan dan pertikaikan pasal isu ini, sebab itu saya nak kerajaan beri rasional perkara berkenaan. Sedarlah.

      Delete
    3. Jawapan mudah. Durian pun harga berbeza walaupun dari pokok yang sama. Belajar la ekonomi la woi!

      Delete
    4. Memanglah durian harga berbeza walaupun dari pokok yang sama berdasarkan kualiti, tetapi dalam isu petrol dan diesel ini, RON 97 minyak kualiti tinggi turun harga 9 sen, RON 95 minyak kualiti sederhana turun harga 4 sen sahaja, malahan diesel yang kualitinya lebih rendah dari RON 95 pula dinaikkan harga 3 sen, sila terangkan perkara ini. Kamu yang tak faham ekonomi sebenarnya, kerana dalam isu petrol dan diesel ini, yang kualiti tinggi diturunkan harga lebih tinggi dari yang kualiti rendah, malahan yang gred rendah macam diesel pula dinaikkan harga, ekonomi jenis apa kalau macam ini? Sila terangkan.

      Delete
  8. 0. United Arab Emirates – $ 0.37/liter atau RM1.22sen seliter
    Siapa yang tidak tahu kebangkitan United Arab Emirates sebagai satu “hentian” bagi pengunjung luar kerana berjaya menyediakan tempat tinggal yang menarik dek kerana limpahan minyak yang mereka miliki. Selain memiliki salah satu negara yang menawarkan harga petroltermurah di dunia mereka merupakan negara keempat terkaya di dunia.

    9. Bahrain – $ 0.27/liter atau RM0.89 sen seliter
    Negara pulau kecil ini hanya memiliki keluasan wilayah hanya 266 mil² (665 km²). Kalau anda mempunyai kenderaan di sana, jarak yang hanya boleh dilalui di Bahrain hanya sejauh 100 mil atau bersamaan 161 kilometer sahaja. Tetapi mengapa kerajaan Bahrain memberikan harga petrol pada kadar harga yang cukup murah? Berapa banyak petrol yang mereka perlu?

    8. Qatar - $ 0.22/liter atau RM0.72 sen seliter
    Negara Qatar merupakan negera kedua terkaya di dunia dan dalam pada masa yang sama memberikan harga petrol yang murah kepada rakyatnya.

    7. Kuwait - $ 0.21 /liter atau RM0.69 sen seliter
    Ini hampir sama seperti di Qatar! Kuwait adalah negara kelima terkaya di dunia, jadi sangat sesuai limpahan yang dimiliki oleh Kuwait “dikongsi” bersama dnegan rakyatnya dnegan menawarkan harga petrol yang berpatutan.

    6. Libya - $ 0.14 liter atau RM0.46sen seliter
    Libya mempunyai rezab simpanan minyak terbesar di Afrika dan nombor 9 di dunia.

    5. Arab Saudi – $ 0.12 liter atau RM0.39 sen seliter
    Sememangnya diakui dek kerana limpahan minyak yang dimiliki oleh Arab Saudi telah meletakkan Raja Arab Saudi, Raja Abdullah sebagai kalangan raja yang terkaya di dunia. Kebiasaannya ketika Raja Arab Saudi, Raja Abdullah melakukan kunjungan ke luar negera biasanya dia akan pergi bersama-sama dengan 6 pesawat yang mana 1 untuk dirinya dan anak-anaknya dan 5 untuk teman-teman terdekatnya. Mungkin juga, seandainya mereka menurunkan sedikit lagi harga petrol, mereka akan mampu untuk membawa pesawat peribadi ke-7 iaitu Boeing 747.

    4. Iran – $ 0.11/liter atau RM0.36 sen seliter
    Dengan rezab simpanan minyak yang dimilki negara Iran sekarang, dijangka mereka akan kehabisan minyak dalam tempoh 74 tahun daripada sekarang.

    3. Nigeria - $ 0.10/liter atau RM0.33sen seliter
    Nigeria dikatakan antara 10 negara yang mempunyai simpanan minyak terbesar di dunia. Yang pentingnya pemerintah di sana tidak ingin membuat rakyat mereka marah dengan mengenakan harga petrol yang tinggi

    2. Turkmenistan – $ 0.08/liter atau RM 0.26sen seliter
    Saya sendiri tidak menyangka yang Turkmenistan tergolong di antara negara yang memberikan harga petrol kedua termurah di dunia. Negara ini boleh dikatakan dingin daripada sebarang isu dan berita kepada negara luar. Tetapi itulah hakikatnya.

    1. Venezuela - $ 0,05 / liter atau RM0.16 sen seliter
    Venezuela dipimpin oleh Presiden Hugo Chávez – cukup terkenal dikalangan pemimpin politik seluruh dunia kerana beliau seorang yang sosialis kerana beliau diakui ramai sering memikir cara bagaimana untuk membantu rakyatnya untuk memiliki taraf kehidupan yang lebih baik. Tentunya dengan harga petrol yang murah, akan lebih mudah rakyat memilih beliau untuk kembali pada pilihanraya akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tudia banding malaysia dgn negara tok arab/pengeluar minyak dgn simpanan maha banyak. cerdik hang ni kan. kalau nak banding kena banding dgn indon. hang ingat minyak malaysia banyak ka? kita bukan ahli opec pun sbb minyak x banyak mana. samdol hang ni

      Delete
    2. Samdol ni bandingkan Malaysia dengan negara negara Opec . Negara opec memang laa murah harga minyak nya . Apa laa lembu sangat . Cuba bandingkan Malaysia dengan negara jiran macam Thailand dan Filipina . Di Thailand dan Filipina harga minyak RM 4 satu liter . Amacam , murah sangat kan . Singapore lagi murah , RM 5 satu liter . Harga petrol di Indonesia lebih kurang sama di Malaysia . Baru baru ni harga petrol di Indonesia naik 50 sen . Okay laa tuu kan . Tak laa tinggi sangat .

      Delete
    3. sekadar pandangan...sebelum 1 disember 2014 harga minyak ron 95 RM 2.30 seliter dengan adanya pemberian subsidi RM0.60....jika tanpa subsidi harga akan jadi RM 2.90 seliter kan... oleh kerana pada 1 disember 2014 dan tanpa subsidi harga minyak telah turun kepada RM 2.26 seliter, jadi penurunan sebanyak RM 0.64 seliter kan...banyak le tuuu....

      Delete
    4. Harga petrol yg sama dgn Malaysia di Indonesia ialah Ron88. Jika Ron92 di Indonesia lebih mahal, manakala Ron95 jauh lebih mahal. Itu baru petrol, cuba check harga gula, daging dll, pun lebih mahal.

      Delete
    5. Ada jugs orang pandai jadi bodoh macam Rafizi. Bandingkan epal dengs durian

      Delete
    6. Bwk bertenang bro.tuhan dah takdirkan kita lahir kt malaysia ni kira untung le tu.negara jiran kita lagi mahal minyaknya.Tuhan nak uji kita tu tau tak syukur.mahal mahal minyak kita masih ramai org kita yg sebuk tukar kreta baru cc besar belaka.dalam sibuk harga brg naik kita pun sibuk make up kreta entah ape ape yg prempuannya sibuk beli make up yg harganya lebih dr harga seminggu harga brg dapur tu ke yg dikatakan Rakyat Menderita.? tu cuma lawak pembangkang je nak porak perandakan kita.

      Delete
    7. Masalahnya sekarang ini, rakyat mau tahu mengapakah RON 97 minyak orang kaya diturunkan harga sebanyak 9 sen, tetapi RON 95 turun harga hanya 4 sen, malahan diesel pula dinaikkan harga 3 sen, apahal boleh jadi macam ini? Semuanya dibuat dari petroleum, apakah kos untuk menyuling minyak berkualiti tinggi seperti RON 97 itu jauh lebih murah dari menyuling RON 95 dan diesel? Sila beri penjelasan berhubung perkara ini.

      Delete
  9. PRU14 BN CONFIRM TURUN.

    Harap Membantu.

    Sekian

    Terima KaseeeYYY..!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju sangat . Kalau Anuar jadi PM aku confirm minyak petrol RM 1 satu liter . Tol pun free . Gaji gerenti naik . Income tax tak payah bayar . GST di hapuskan .

      .

      Delete
    2. dapat elaun tambahan lagi kot atas RM 15 juta...

      Delete
    3. Klau begitu saya pangkah atok nuar !!penyelamat agama bangsa dan negara!! Hahaha..boleh anuar ibrahim boleh...(cyn)

      Delete
    4. Sekadar ulangan.

      PRU 14 BN AKAN TURUN.

      Harap Maklum.

      Terima KaseeeYYYY...!!!

      p/s:Design blog ni cam PALAT!

      Delete
    5. Kesian kena tipu bulat2 dengan Aljuburi. Belum dapat macam2 janji. Dah naik kuasa mampus kau disembelih.

      Kesian aku tengok orang bodoh kena klentong.

      Delete
    6. Aku hampir tergadai rumah waktu si Anwar bodoh ni memangku jawatan PM ketika mula krisis ekonomi 1997. Si peliwat bodoh ni terus naikkan kadar faedah mendadak seperti yang dicadangkan IMF ketika tu. Nasib baik, balik saja Dr M, semua balik ke normal balik. Kalau masih ada yang percaya, si peliwat tua ni boleh membela rakyat, memang dia telah dikencing hidup-hidup.

      Delete
    7. Sekadar peringatan.

      Dari minggu ke minggu,bulan ke bulan dan tahun ke tahun sokongan kepada BN menunjukkan graf penurunan yang sangat DRASTIK.

      Jika tren ini berterusan maka percayalah.

      BN AKAN TURUN PRU12.

      Korang boleh ngong-ngeng ngong-ngeng psiko Nuar Berahim jadi PM hancur tergadai negara ke hapa.Tapi itulah fakta dan hakikat yang patut diterima iaitu sokongan kepada UMNO/BN semakin MERUNDUM ibarat TAHI KERAS jatuh ke dalam LOBANG JAMBAN.Anda sekalian ngong-ngeng- ngong ngeng pasal Nuar Berahim pun tak berguna kerana ianya tidak akan menaikkan sokongan rakyat kepada UMNO/BN .

      Maka dengan itu percayalah.

      BN AKAN TURUN PRU14.

      Harap Maklum.

      Terima KaseeYYY.....!!!!

      Delete
    8. CapSula, teruskan bermimpi. .... Errr bkn ke PRU 12 dah lepas dan BN masih lagi memerintah??

      Delete
    9. Ceh nak sembang politik konon bilangan pru pun tak tau....pirah.......akan dtg pru 14 le.

      Delete
    10. Kalau nak minyak turun lagi sokong le keAdilan pd pru 14 nanti.nama pun adil.kekayaan kita bagi sama rata.depan belakang pun sama-sama boleh rasa

      Delete
    11. PRU12 tu memang sengaja aku taip begitu.Kerana didalamnya ada code rahsia bagi mereka yang melihat dengan mata hati.

      Sekian sahaja ucapan pendek saya.

      Izinkan saya makan meggi.

      Delete
    12. Reentrycapsule, jenis golongna si kitol dan raja mendeliar jenis pengampu dan pembodek Najib macam mereka ini mana peduli apa akan jadi pada UMNO, mereka ini hanya tau membodek, mengipas, mengampu dengan sepenuh jiwa dan raga untuk kepentingan diri dengan harapan adalah habuan dari Najib terhadap bodekan mereka itu. Najib pula masih khayal dalam bodekan para pengampu dan pembodek jenis si kitol dan raja mendeliar ini, dia hanya akan sedar diri bila UMNO tumbang dalam PRU 14, masa tu baru terhegeh-hegeh minta maaf, kepala otak kau sahajalah Najib, mintak maaf jadah apa lagi, kau nak letak jawatan pun dah tak guna masa tu sebab UMNO dah kalah, puaslah hati kau, memang jenis bangsat manusia macam ini, samalah macam manusia pengampu tu, dasar bangsat yang tak berguna. Sedarlah semua.

      Delete
  10. Klau begitu saya pon nak ulanglah pangkah pak nuar penyelamat agama bangsa dan negara ;-)B-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekadar Ulangan.

      Design blog ni macam muka tuan dia jugak.Buruk dan berlemak.Berserabut perut aku menatap blog Gendhot Tali Kechapi ni.

      ChaiiiTTT...!!!!

      Delete
    2. Blog PUNDEKPARIA ni juga salah satu blog haram jadah yg dikatakan di sponsor oleh punahsehat Najib.. sbb tu lah wajah baru.. duit masyok... tp rupanyha tuan BANGANG dah mengamok sbb tahap penjilatan PUNDEKPARPU ni tak mencapai KPI Najib laki Rosmah..

      Delete
  11. si bengap dan bangang terlalu byk dlm internet la ni....turun harga pun komplen, klu cam tu elokla berhihrah ke indon,spore atau thailand, mana tau ada "a greener pasture" buat si lembu2 bangang ni sbb kat sana rumput dia lg hijau (greener)..Ye la Labu, dah nama pun lembu, percaya sgt dgn kempen rapizi..

    ReplyDelete
  12. banggang bertingkek2 ponya blogger

    ReplyDelete
  13. sama je najib dgn anuar. sebagai umat Islam kita tunggu kepimpinan Nabi Isa dan Imam Mahdi yang akan membawa kebenaran. ini mungkin sudah ketentuan Allah utk kita rakyat malaysia mendapat pemimpin sebegini yg tak jauh beza dgn pemimpin dunia yang lain. banyakkan puasa, hidup sederhana, taubat kerana masanya akan tiba. the dark time of malaysia and world.

    ReplyDelete
  14. 2 hari lepas baru kau faham kenapa blog PARPUNDEK atau PARIAPARPU ni begitu playsafe tak berani kutuk Najib walaupun Najib tu sebenarnya PM MAHA BANGANG..
    Rupanya jin setan Najib hantar upah blogger nyamuk kelas pelacor mcm ni ker.
    Padanlah PARPU-PUNDEK ni kuat maki orang lain tak pasal2 tapi tak berani sentuh sikit pun kuku Najib Maha Bangang.

    Bape lama setan jin Najib Bangang duk support temolok ko PARPU PUNDEK?

    Kalau nak berblog atas nama UMNO betulkan perjuangan tu bukan krn wang atau betina wahai PARPU PUNDEK. Aku takut sumpahan Al-Tuya Najib Bangang tu akan sampai pada ko dan keturnan ko PUNDEK PARPU..

    Najib Bangang jadi PM nilah punca KETUM Jubor tu boleh sedap2 gi honey moon luar negara.. walaupun dalam kes Mahkamah.. Najib Bangang ni grand design Pakatan Haram utk hancurkan UMNO.. di upahnya blogger mcm PARIAPUNDEK, APANAMA utk kelirukan org2 UMNO.. HARAM JADAH sungguh puak2 ni!

    Najib Maha Bangang tu wajib diturunkan. Punca CinaBabi jadi besar kepala sebab Najib Maha Bangang ni lah. Dan blog2 taraf pelacor mcm PARPU PUNDEK ni yg mengampu jilat jubo Najib laki Rosmah tu.

    SAVE UMNO.. TENDANG SEGERA NAJIB DARI UMNO

    Sekian.

    Sila sambung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa ko ni silap rumah. Sah2 blog ni sokong UMNO, sokong PM, sokong Tun Dr M, sokong langkah2 kerajaan yg utamakan rakyat, so what do you expect??? Nak aku kata ko bangang, kesian plak. Takpelah. Aku bagi nasihat sikit. Ko google blog yg anti Najib @ anti UMNO, pi kat sana n buat komen. Baca blog ni nanti ko yg sakit hati n tambah dosa aje. Silap ari bulan, kena stroke plak

      Delete
    2. Langkah-langkah kerajaan yang utamakan rakyat? Kepala bana kau sahajalah, apa yang Najib buat yang menyebabkan rakyat mendapat susah, menyebabkan UMNO makin hilang sokongan, itu kau kata sokong UMNO? Blog ni sokong PM Najib kau tu sahajalah, dia buat salah ke betul ke, penyamun ke, semua Parpukari ni sokong, ampu dan bodek tanpa berkesudahan walaupun UMNO dan Barisan Nasional makin hari makin lemau dan makin lemah serta makin parah akibat pimpinan jahanam macam Najib dan kuncu-kuncunya ini.

      Ada dua jenis manusia, yang pertama jenis pengampu dan pembodek tahap gaban yang hanya akan membodek itu dan ini membuta tuli dengan harapan adalah habuan untukknya walaupun bodekan dan ampuan itu hanya menyebabkan kemusnahan makin besar.

      Lagi satu golongan orang yang mengkritik sebab nak pulihkan keadaan selepas teguran secara berhemah tak jalan.

      Jangan jadi si kitol dan raja mendeliar, mengampu dan membodek untuk kepentingan diri, tapi akhirnya kerajaan tumbang mereka pula bergayut ke tempat lain pula. Sedarlah.

      Delete
  15. Jawapan kenapa minyak RON97 turun lebih dr RON95 dan diesel naik psl penyeludupan.HargaRON 95 masih murah dr negara jiran.Manakala diesel akan diseludup atau dijual ke negara jiran kerana harganya masih murah di Malaysia dan mengekang dari dijual oleh tauke2 nelayan & nelayan tmptan di tengah laut khuusnya ketika musim tengkujuh ini.

    ReplyDelete
  16. bla bla bla....la la la la ..aku pakai basikal ngan jalan kaki jer...lagi best.....nanti nak ubah suai basikal ala ala beca plak, boleh bawak mak aku ngan kucing aku naik basikal.
    Bising betul plak kat sini...gaduh gaduh, caci maki sesama bangsa dan agama. KAn best kalau kiter sesama berbaik- baik dan berusaha bersama.....



    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!