APA MASALAH DENGAN AIR MINERAL JENAMA CACTUS NI?

Ini apa cerita ni? Kita bukan berniat nak hina mana-mana agama cuma pihak pengeluar jenama produk Cactus ni kena la prihatin sikit. Apa la Cactus ni. 

38 Responses to "APA MASALAH DENGAN AIR MINERAL JENAMA CACTUS NI?"

  1. Apa masalah. Air mineral keluaran Muslim atau orang melayu berlambak dipasaran. Muslim sewajarnya mengutamakan produk muslim.

    Saya perhatikan muslim ini hanya utamakan muslim dalam soal memilih kedai makan saja sebab mereka tidak makan babi. Kalu muslim boleh makan babi rasanya kedai makan muslim atau melayu bungkus.

    Terima kasih Allah kerana mengharamkan muslim memakan babi. Sesungguhnya senajis-najis babi ada juga jasanya kepada perniagaan muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata pihak yang mengamal pluralisma.

      Delete
  2. Kenapa bab2 mcm ni, kaum2 tertentu x kecoh, tak bising plak agama depa dihina?? Kalau kilang ni org melayu, bkn main lagi depa nk cari gaduh. Jadi, sepatutnya org Islam dahulukan produk org melayu n org Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Melayu seharusnya menyokong produk Melayu!!!

      Delete
  3. Dah lama boikot senua air mineral non-muslim, terutama yg dua ni

    ReplyDelete
  4. Dah la Gendot.Kau tak sedar-sedar ke orang Melayu la ni dah PULAUKAN UMNO.Habiskan lah sisa-sisa blog kau ni sebelum semuanya BUNGKUS TERLUNGKOP pada PRU akan datang.SEBAT dan PULUN lah sepuasnya sebelum terlambat untuk bekalan di hari-hari yang muram.

    Terima KaseeeeYYYY....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kenapa, sawan babi ke? Mana statistik membenarkan apa yg ko cakap? Rasanya penyakit sawan ko dh datang, ataupun ko ni sakit jiwa. Pegilah berubat, nanti terlambat teruk mudaratnya....huhu tq tq.

      Delete
    2. AnonymousNovember 15, 2014 at 7:42 AM

      memang susah / sakit hati, kan? itulah kebenaran...cer tgk kt selangor, ada lagi ke umno? ada? kt mana? dulu boleh citer la...

      Delete
    3. Puĺau kan umno maka mereka akan bertuankan cina lah jawapan nya. Satu hari mendatang mereka akan amat menyesal.

      Delete
    4. Hidup Melayu..hidup UMNO..!!

      Delete
    5. UMNO hidup segan pergi MAMPHOS tak mau!

      Delete
    6. Dap + pas + pkr = kafirs

      Delete
  5. Parpu kereta proton saga blm tak ada keselamatan.aku punya break belakang gagal ujian puspakom. 4 MEKANIK BANGLADES PAKISTANI makan parpukari telah digunakan baiki break aku. Bukan aku seorang jee.aku bukan nak sebotaz proton drb yang sebotaz proton. Kami mahu proton demo kelas baiki break belakang saga blm. Ketum dan geng memang kreatif kau tau aku pun tau parpu kan kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha. .Apabila bangla berbahasa Melayu, inilah jadinya....cakap Merapu...

      Delete
    2. Repair keta kat bangla padan pon,dah tau kereta proton break belakang tak selamat jangan beli.aku nak kensel latempahan iris aku,tak caya la poton takuttttttttt

      Delete
  6. Aku rasa anus anus kat atas ni bukan Melayu/Islam sebab mana-mana hal yang berkaitan Melayu/Islam pasti akaj disabotaj...

    Orang Melayu/Islam seharusnya beringat-ingat jangan mudah termakan dengan muslihat dan hasutan golongan seperti ini kerana yang akan rugi akhirnya ialah umat Melayu/Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul apa kau kata... Skrg ni byk panyamar2 yg kononnya amat prihatin dgn melayu dan islam.. Tetapi dalam halus mereka mencucuk Dan lagakan org2 melayu islam dan para pemimpin melayu.. Kita harus berhati2 dgn komen2 mereka ini

      Delete
    2. Awas RBA yg berkeliaran kt blog2 Melayu...mrk tpaksa mnyamar nk perdaya melayu mcm lee kuan yew mnyamar pkai songkok nk pdaya melayu yg lurus n naif

      Delete
    3. Aku cakap betul aku bukan rba

      Delete
  7. Muslim malays should not get too excited about the mineral water with the hindu deity picture. Be rational to think about the issue. I am pretty sure the mineral water purposely produced by organizer of the hindu celebration, maybe Thaipusam. Probably the excess stock with the deity picture were distributed to the market. I believe it was an oversight by the distributors or maybe those who had ordered and ended up with excess stock. To fellow muslims and malays, as someone in the above had mentioned, you have plenty of choices to choose from in the market. To the muslims and malays traders, please check any item before putting them on your shelves.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muslims must be careful because imams, ulamas and other Muslims decide who goes to heaven and hell, not Allah. So if you do something that makes Muslims angry, even though Allah says is okay, that means you're going to hell. Be careful of tricks by non-Muslims to make Muslims go to hell.

      Delete
  8. Products ini banyak terdapat di station Minyak PETRONAS. Adakah Petronas buta?

    ReplyDelete
  9. Spt kita semua tahu bahawa Petronas adalah suatu syarikat Melayu. Tetapi Pegawai Perolehan Bekalan (sudah tentulah juga seorang Melayu) telah memilih Spritzer sbg yg mesti diletakkan di dlm kedai2 stesyen minysk Petronas. Ini dah tentuiah kes dia dah makan rasuah yg diberi oleh syarikat Cina itu.
    Macam mana Peronas boleh buat bodoh aje??????????

    ReplyDelete
  10. I.S.A dah tak ada bro.....bukan Islam boleh buat apa sahaja....Tahniah si najib yang merupakan seorang yang liberal sama seperti Al-Juburit.Kalau dilihat dalam gambaran yang besar,kita boleh simpulkan bahawa najib telah berjaya dijinakkan oleh agenda order baru dunia tajaan Freemason.Dengan ini kita kembali dijajah setelah mengecap kemerdekaan sekejap selama 22 tahun.Slogan 1Malaysia adalah ikrar kita untuk mengabdikan diri kepada agenda mereka.Media terlalu banyak memberi keutamaan kepada betapa bangganya kerajaan najib mendapat pujian Presiden US.....malah pujian dari Duta Perancis juga turut diraikan.Ke mana arah tuju kita dibawah dasar najib ini?Di mana kita letakkan agama suci kita?Kenapa pujian dari si kafir menjadi idaman kita?Kamu terlalu ikut rentak kafir........inilah asas penentangan terhadap UMNO yang menari ikut rentak kafir.Melayu hari ini tidak lagi mempunyai parti yang boleh dipercayai........PAS dan PKR sudah berjaya dikafirkan secara total.Sepatutnya waktu inilah sebuah parti pejuang Islam yang tulen mengambil alih pemerintahan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah jenis komen yg amat merbahaya...mengapi api....

      Delete
  11. Bagus la dia letak gambar tu.......kalau semua produk kafir letak lambang kafir lagi bagus,sebab senang kita orang Islam nak buat pilihan.Senang kerja JAKIM.....kalau kita ada keberanian untuk ubah dasar yang tanda HALAL itu hanya untuk orang Islam sahaja kan lagi bagus.Allah S.W.T beri rahmat berlebihan kepada kita....tapi kita buang.Rezeki pertama sekali adalah untuk mereka yang beriman denganNYA.Siapa kata kita tidak pegang ekonomi?Solat sehari semalam 5 waktu....tetapi kita masih jadi orang yang tidak percaya....kenapa?Sebab ramai jadi penagih candu.......masjid jadi tempat pengedaran candu.Candu ini tidak menjadi kesalahan undang-undang,malah mereka amat berkuasa menangkap pihak yang cuba menegur ketagihan ini.

    ReplyDelete
  12. kalau mr parpupundek jual air mani dia siap dgn label parpu kongkek saiful haram tak hukum dia...ada unsur pemujaan terhadap parpu atau saiful tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.54. Ini komen tahap jamban.

      Delete
  13. cibabbbaaaiiiii kalau mcm ni senang kena brainwash...tutup rumah tutup semua pintu tingkap, buang tv dalam laut, pecah2kan komputer....bila keluar pakai penutup kepala jgn pandang sesiapa, masukkan kapas dlm telinga....nescaya iman parpundek akan terjaga suci selama lamanyaaa....bloody MORON!

    ReplyDelete
  14. sebenarnya pembelian air mineral adalah sau pembelian yg snagat membazir. Air yg dirumah dah cukup malah lebih baik dan bersih. Air yg boleh didapati percuma cuma kerana iklan menjadikanya satu bahan belian. Bayar sampai 1.50 utk air yg ada dirumah. Cactus degan Spritzer dikeluarkan oleh sykt. yg sama. Perlu didik anak anak ta perlu beli air botol di rumah dah tersedia.

    ReplyDelete
  15. PLUS pun Dari sumber yang sama.

    ReplyDelete
  16. Minum Todi macam gendhot la baru syok.Ada unsur-unsur illuminati dan New World Order.Tak gitu gendot.

    Warghhh...Kah...Kah...!!!

    ReplyDelete
  17. Buka lah mata saudara2 Islam ku.....makanan dan minuman kita kebanyakan nya semua sudah dicemari dengan bahan2 yang boleh merosakkan pemikiran kita kerana itu semakin ramai orang Islam yang jauh dari nilai2 murni...... semakin jauh dari nilai2 Islam malah semakin jauh dari nilai2 kemanusian. Dengan science dan teknologi yang ada hari ini yang dikuasai oleh orang2 yang tak beriman, anak2 kita terdedah pada macam penyakit2 serius dan penyakit2 yang pelik2 yang nenek moyang kita pun tak pernah dengar. Kerana itu orang Islam harus berhati2 dengan produk2 yang dikeluarkan khas untuk pengguna2 Islam.

    ReplyDelete
  18. Lemahnya iman saudara-saudari Islam saya sekalian.. macam tu lagi baik kita semua duduk padang pasir macam kat Arab je.. tak yah tengok org bukan Islam, tak yah tengok salib, tak yah tengok ciptaan-ciptaan Yahudi dan AS.. tunggang unta, minum air perigi, makan kurma.. Solat 5 kali sehari tapi terpandang gambar berhala boleh cakap rosak akidah. Habis, korang solat 5 waktu tu kat siapa? Tentunya bukan pada Allah kerana iman masih cetek dan nipis. Korang sembah setan ke apa ni?

    ReplyDelete
  19. bodoh betullllllll.....hai org kampong! air minuman yg disalurkan ke rumah itu datang dari mana? kalau bukan dari air sungai yang diproses oleh loji rawatan air spt splash, syabas, abass di lembah kelang, yang memang seratus peratus dicemari dgn sisa buangan serta najis manusia dan binatang yang kadangkala dibuang terus ke dalam sungai jika pihak yg berkenaan tidak mempunyai sistem pembetungan yg teratur. bodohhhnyyaaa...najis binatang itu termasuk yg dihasilkan oleh khinzir bongok....kalau nak jadi ekstrim sangat, duduk dlm hutan, minum air hujan. tak payah keluar campur dgn masyrakat lain....sediakan makanan sendiri bercucuk tanam tapi air yg digunakan masih dicemari...hahahahahh......itulah kelemahan org melayu

    ReplyDelete
  20. Jenama TESCO juga dibotolkan oleh syarikat ini, AWAS..... Senang cakap, setip kali nak beli tengok dari mana sumbernya, kalau dari air kuning, memang sah dari syarikat ini. Saya dah lama boikot semenjak berita ada kubur cina diatassumber air ini diperolehi. BOIKOT BOIKOT BOIKOT.....

    ReplyDelete
  21. Sabar tuan2..jgn cepat melenting.. Ni cite lama. Spritzer pun dh jawab isu ni. Persatuan Pengguna Islam awal lagi dh tegur pasal ni.
    Menurut spritzer, bermacam lambang digunakan sebelum ni. Bagi tujuan mempromosi pelancongan dlm Malaysia.
    Spritzer dpt projek ni dgn kementerian pelancongan sendiri. Byk yg dipromosi sebelum ni termasuk KLCC. Yg ni pulak untuk promote batu caves. Lepas presiden PPIM dgn pantas tegur,spritzer pun segera arahkan penarikan semula produk yg ada lambang tu.
    Tp tu lah.. Muslim kena berubah. Support dan utamakan produk muslim. Mcm air mineral Ghau dll.. Naikkan ekonomi muslim.Takpe lah mahal sikit,sekurang nya kita tau kemana pergi duit keuntungan peniaga tu. Kalau tak ke zakat pun,koman2 pun tiap2 Jumaat masuk jugak tabung masjid. Sama2 pakat dpt pahala. Kementerian pulak kena lebih byk bg tender atau projek kerajaan pd perusahaan muslim. Jgn asyik nk cari company besar2 je.
    Peniaga muslim lebih bertanggungjawab dlm menjaga kualiti produk dan sensitiviti kaum dan agama. Tp sebab company kecik, kerajaan malas nk pandang. Sayang betul..

    ReplyDelete
  22. Org melayu ni kalu ada pilihan mana dia nak beli air mineral/kosong. Mcamana nak boikot.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!