TERKINI LAGI DARI UM! MANA PENGURUSAN UM? SUDAH BALIK KAMPUNG ATAU BERSUBAHAT SAMA?

Pecat VC, TNC Akademik dan HEP UM! 

Terhantuk Baru Tengadah! 
Kerajaan mesti belajar dari isu UM ini. iaitu sikap pegawai pengurusan UM seperti VC, TNC HEP dan TNC Akademik yang tidak tegas. Perkara ini tidak akan berlaku sekiranya ditangani dari awal lagi. Prof Dr Mohd Amin Jalaludin Naib Canselor Universiti Malaya tidak mahu membuat keputusan dan menyerahkan pada Profesor Datuk Dr. Rohana Yusof TNC HEP. 

TNC HEP pula terpaksa buat laporan polis sebagai satu jalan keluar.

Pegawai khas VC nama Mohd Naufal Omar adalah seorang yang pro pembangkang? Kerana dialah antara yg bermain "game" untuk tempat penggunaan Dataran DTC oleh PMUM ini. Malah diberitahu sebelum ini isu-isu info UMcedel bocor didalangi oleh pegawai ini. 

Mahadi Sibon, Pegawai Khas kepada TNC Akademik UM adalah Angkatan Muda Keadilan. Tidakkah itu jelas?

TNC Akademik PROF. DR. MOHD HAMDI BIN ABD SHUKOR  Bekas Amir Hizbi UK yang totok PAS tapi pro anwar 
pula menasihat VC ambil jalan tengah.  Apa muslihat mereka?

Sejak awal dah ada "game" dari pihak pengurusan UM. Mereka nampakkan cara menghalang tetapi hakikatnya mereka seperti mahu program berkenaan diteruskan.

UM mengambil jalan untuk "Black outkan" UM satu tindakan yg memberi persepsi buruk kepada kerajaan.  

Semua org tahu Anwar mempunyai kes sedang dibicarakan di mahkamah dan sekarang hendak di bawa pula Anwar ke UM. Sepatutnya VC UM bertegas untuk tidak mengheret UM pada episod dianggap menghina mahkamah. Tapi VC  UM mengikut jari telunjuk TNC akademiknya dan pegawai khasnya.

Jika perkara ini ditangani tegas dari awal tak mungkin akan mengheret kerajaan pada persepsi buruk. 

Kegagalan isu ini harus diletakkan ke VC UM, TNC akademik dan HEP. mereka wajar dipecat!. 

Kepimpinan Universiti yang lemah tidak boleh menghadapi mahasiswa serta isu-isu sekitarnya tidak harus berlaku.

28 Responses to "TERKINI LAGI DARI UM! MANA PENGURUSAN UM? SUDAH BALIK KAMPUNG ATAU BERSUBAHAT SAMA?"

  1. Ini lah sebabnya Khalid Ibrahim dipecat. Anwar dah dpt duit Nak bayar semua org Kat situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suke hati kepala otak ko je parpu nak pecat org tu org ni. Ko tu blaja pon x masuk u ade hati nak ckp pasal universiti

      Delete
  2. Ruginya anak melayu yg gagal berfikir secara ilmiah....bangsa lain ketawa lihat anak melayu perjudikan masa depan mereka....

    ReplyDelete
  3. Melayu bodoh lagi kerana seorang tua INI...sudahlah diperbodohkan

    ReplyDelete
  4. "To summarize our judgement event the reading appeal record we find evidence to confirm that the appellants (Dato' Seri Anwar bin Ibrahim and Sukma Darmawan Sasmitaat Madja) were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen sometimes discourt as cause..," kata Hakim Mahkamah ketika melepaskan Anwar dari disabitkan kesalahan liwat, namun mengesahkan terjadi kegiatan liwat bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

    Selepas beberapa tahun di penjara, Anwar dibebaskan bekas Perdana Menteri yang juga "rakan sekampung"nya, Tun Abdullah Ahmad Badawi tanpa memenuhi tempoh hukuman.
    Sudah terang lagi bersuloh, Nuar Jubor adalah penjubor negara, Bapok peliwat jijik lagi terkutok

    ReplyDelete
  5. jangan dia tercedera udah tak gi makhamah besok nanti!

    ReplyDelete
  6. Anwar The Dajjal patut dihumban ke Sg Buluh. Student kita terlalu mentah dan tidak berotak untuk menilai Dajjal sekor ni.

    ReplyDelete
  7. nasib baik tk belajar kat UM

    ReplyDelete
  8. Siapa kata kerajaan sekarang bagus dan contoh??lancauuu!!!!! Dgn rakyat yg pemikiran kelas rendah bleh mreka gula gulakan!!!.kes anwar gagal...kes MH370 gagal....MH17 gagal...GST...?? Sapa kata bagus utk jangka masa panjang??....bullshit sungguh menteri2 skrg,aku tunggu pilihanraya jerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah mamat sekor ni meroyan tak tentu arah.
      Kalau jiwa bercelaru dan tidak tenang, ini lah jadinya.

      Delete
  9. Send Anuar and followers to Siberia!

    ReplyDelete
  10. Perketat kemasukan KeU.No markah pintu belakang.... Baru melayu bagang Ada akaii!

    ReplyDelete
  11. Agree send them to Siberia....and let them rot there....

    ReplyDelete
  12. "SELAMAT DATANG KE SG BOLOH ABG NOON".

    ReplyDelete
  13. Perangai buruk macam ni, ada hati nak jadi PM. Hancur Malaysia dibuatnya. Bodoh peliwat tua ni, masih guna taktik lama lagi.

    ReplyDelete
  14. Pencerobohan kawasan UM adalah satu jenayah. Usaha terdesak oleh peliwat tua yang memang tidak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  15. Parti keadilan tapi takut dengan keadilan Mahkamah? Tak ada langsung hujah untuk menegakkan keadilan. Hanya kat Malaysia boleh jumpa bodoh dan baghal.

    ReplyDelete
  16. BODOH, Semua dah jadi BODOH kerana seorang manusia.

    ReplyDelete
  17. Siapa yg tahu dsai sekitar tahun 90an tahu dia egen cia secara sulit....pandai kaburi mata rakyat...generasi baru hanya tahu cerita selepas dia ditangkap...

    ReplyDelete
  18. Anwar ibrahim bapa peliwat negara.....

    ReplyDelete
  19. Kita yang sayangkan agama,bangsa dan tanah ini wajib wujudkan satu gerakkan rahsia bagi menangani masalah pengkhianatan yang menjadi-jadi.UMNO dan alam politik sudah mati,tidak boleh diharap lagi.Undang-undang diabaikan.Petualang tidak dilawan.Bangsa Melayu diancam teruk.Pulangkan paku buah keras.

    ReplyDelete
  20. dari muda sampai ke tua ini lah kerja jalanan yang dia sangat pandai

    ReplyDelete
  21. Nuar Jubori Bapok penjubor SeMalaysia yg jijik lagi terkutok yg harus drejam seperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist demi agama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
  22. Org tua tp update dgn selera songsang sbb tu boleh concure org muda yg sehaluan songsang....

    ReplyDelete
  23. Tutup je um tu.yg masuk .yg berdemo tu otak udang.

    ReplyDelete
  24. Kawasan Universiti bukan tempat awam. Pencerobohan adalah satu jenayah. Wakil Rakyat penjenayah ni sepatutnya dibuang terus dari menjadi wakil rakyat. Ini adalah golongan yang tidak bertanggungjawab. Kalau perkara ini dihalalkan, bolehlah selepas ni kita berkumpul ramai-ramai dan menceroboh saja rumah sesiapa yang kita suka.

    ReplyDelete
  25. Menceroboh UM adalah tindakan jenayah dan amat memalukan kerana wakil-wakil rakyat terlibat dengan jenayah ini. Kerajaan tidak perlu berkonspirasi, tapi dengan alasan ini sahaja sudah cukup untuk memecat semua wakil rakyat yang terlibat termasuk Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  26. Satu tindakan tidak matang dan bodoh oleh pihak pembangkang.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!