TERKINI! KERETA BENTLEY SELAMATKAN NYAWA ADIK TIMBALAN MENTERI


Nasib baik dia pakai Bentley, kalau dia pakai Proton ke Perodua ke mungkin lain ceritanya. Inilah kelebihan menggunakan kereta mewah kan? Especially Bentley.


44 Responses to "TERKINI! KERETA BENTLEY SELAMATKAN NYAWA ADIK TIMBALAN MENTERI"

  1. Hebat kereta tu,lebih berkuasa dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu malaikat maut baru jengok je. Bw le kapal terbang pon. Time to go we go...like or no like.

      Delete
    2. Hebat.... le... itu namanya sombong... bawa laju membunuh.

      Delete
    3. Amaran Dari Allah kpd Menteri Durjana..

      Jgn mengKotak katik orang..

      Hishamudin pun dah diberi amaran..

      Delete
    4. Parpukari tulis macam org xde agama. Boleh dia ckp kereta yg selamatkan nyawa?! Silap2 boleh jatuh hukum syirik sbb agungkn sesuatu lebih dari Allah.

      Harap parpukari bertaubat.

      Delete
    5. Dia perli la b..d...

      Delete
  2. Allah maha berkuasa..bukan bentley.kalau nak mampus dalm kereta kebal pun boleh mampus..tapi aku faham apa yg nak disampaikan oleh admin..kereta bentleylah katakan...

    ReplyDelete
  3. Malam ini malam jumaat .... malam ini malam jumaat .

    ReplyDelete
  4. Sekurang-kurangnya bila dah selamat, puji la Allah. Buat la tajuk bagi nampak kita ada akidah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu tak pehe ko apo yg d sampa kan oleh admin.
      lambat keretapi betul.

      Delete
  5. Nampaknya ahli keluarga menteri UMNO semuanya hidup mewah berbanding dengan ahli keluarga wakil rakyat dari pembangkang. Kalau adik pun dah pakai Bently, bayangkan abang, anak dll.

    ReplyDelete
  6. Kalau adik Maslan mampus pun ada aku kesah?!!

    ReplyDelete
  7. persoalnya sekarang adakah adik ahmad maslan ni dpt subsidi minyak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau beliau beli kreta itu tunai atau berhutang?

      Delete
  8. Anon 6.39 je nampak sikit cerdik sebab dia nampak apa yg tersurat disebalik yang tersirat. Yg lain2 ni memang bebal nak mampos. Kui kui kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ah bebal termsk kamu hahaha

      Delete
  9. Puak pembangkang belum memerintah pun dah kaya raya giler babi.....bayangkan kalau diberikan kuasa memerintah satu Malaysia......serammmm!!

    ReplyDelete
  10. Bagus....tak habis2 dengki mendengki sesama Melayu. Aku lagi suka kalau Melayu KAYA RAYA. Kalau boleh, biar lebih ramai masuk TOP 100 Richest in Malaysia.

    Korang buat apa? Dengki sesama Melayu lagi? Patutlah orang cina ketawakan...

    ReplyDelete
  11. Umno kan semua kaya2, asal semua jelous, aku ambil rasuah dan salah guna kuasa, aku punya pasal lah, mati nanti aku jawab sendiri, ada orang lain nak tolong ke, neraka tu memang untuk orang macam kami tau, kalau jelous kami masuk neraka, buat le maksiat dan menipu,rasuah, bukan susah sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku umno aku tak kaya pon biasa2 je. Kau ada masaalah sakit hati org umno ada yg kayaraya. Yg miskin pon ada apa yg kau tau. Tau buat fitnah je.

      Delete
    2. Anon 6:57 klu ahbeng kaya dia c jeles plak tp tumpang rasa kagum n takjub...dasar melayu inferior....sentiasa mrendahkn martabat kaum sendiri...

      Delete
    3. Klu melayu kaya ramai melayu susah hati...tapi klu melayu miskin xde plak nk highlight n rasa susah hati

      Delete
    4. Tak salah kaya asalkn dgn titik peluh sendiri..itu lbh bermakna dan membanggakan

      Delete
  12. Tengok tajuk pon dah tau mcm perli2 adik-beradik anak-beranak pemimpin2 mewah nie...especially adik timbalan menteri kewangan lak tu...mcm menteri ayam suruh berjimat dgn jgn makan ayam kalau mahal sgt...pakai motor kalau minyak kereta mahal...

    ReplyDelete
  13. Byak RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM RM

    ReplyDelete
  14. Yg korang bising2 kat atas tu apahal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang ni hati bengkak. Mereka ingat org umno semua kayaraya otak letak d lutut tu sbb bebal. Hati tu saaaakit semanjang. Dia ingat pembangkang d msia ni duduk bawah jambatan rumah mereka pon hebat2 melantak duit rakyat dgn fitnah lidah dajal.

      Delete
  15. Pemimpin umno kebanyakanya datang dari golongan kaya......dalam Umno kalau setakat semangat melayu tak kemana la kamu......ini bukan UMNO zaman dulu dulu beb......Umno sekarang adalah Umno duit......

    ReplyDelete
  16. Kalau dia kaya pasal kerja kuat apa salahnya? Cina DAPig pun kaya jugak ada orang peduli?

    Kalau pemalas memang la miskin bodoh.

    Fak la parpu.

    ReplyDelete
  17. 1.teguk tajuk pun dan rahu memang ko ni jahil agama!!ko ingat kereta tu yang selamatkan nyawa!!bodoh !!boleh terpesong akidah!!
    2.memang puak umno ni kaki perasuah semuanya!!!hasil rasuah boleh kayakan adik beradik!!termasuk cai-cai macam ko!!!

    ReplyDelete
  18. Kenapa melayu sakit hati kalau melayu kaya? Aku pernah perhatikan bualan disebuah kedai kopi. Lalu seorang Cina. Dua tiga orang di kedai kopi tu bangga bercerita tentang atuk Cina tu yang dulu susah berkebun sayur. Anaknya kemudian buka kedai runcit dan sekarang ada kedai pemborong. Hantar anak2nya ke luar negara dan ada yg balik jadi doktor. Sekarang apek tu pakai merc.Bangga mereka bercerita.
    Kemudian lalu pulak Samy yg dulu sengsara kerja estet. Tapi sekarang hidup senang sebab 2 anaknya dah jadi loyar. Masing2 kagum dengan pengorbanan Samy.
    Tapi bila lalu pulak Mamat, orang Melayu yang sekarang dah pakai merc. setelah berjaya menjadi usahawan walaupun dulunya adalah peon, semua menjuihkan mulut. Ada yg kata berlagak dan tak lama lagi bangkrapla dan macam2 lagi kutukan.

    Renung-renungkanlah

    ReplyDelete
  19. Boleh rosak akidah kalau kita menyatakan kereta itu menyelamatkan nyawa seseorang...
    Nampak cerdik tapi bodoh tukil.

    ReplyDelete
  20. Kaya giler kalau mampu pakai Bentley. Itu baru ada abang sebagai TImbalan Menteri Kewangan. Bayangkan kekayaan kalau ada abang menteri penuh kementerian kewangan atau perdanan menteri. Benda macam ini merosakkan nama baik umno. Tak habis-habis mengaut kekayaan melampau. Hati banyak sakit lahhh.......

    ReplyDelete
  21. Klu dah sesama bangsa dengki ditambah plk drp bangsa lain, tak ke rasa bangsatnya bangsa kita

    ReplyDelete
  22. Kita pernah tanya semua pemilik kereta mewah di m'sia, mrk ni dpt free @ beli? Klu dah pkir semua org yg ada kaitan dgn org kenamaan tu dpt kekayaan secara haram dan tak boleh nak kaya mcm org lain, susah la... Takkan la Melayu takde peluang nak kaya

    ReplyDelete
  23. Haramjadah punya Maslan.. ckp bab rasionalisasi subsidi pada rakyat bukan main lah..
    rupanya adiknya ada Bently.. berniaga apa? jual betina atau jual tender kontrak sebagai adik Menteri??

    Bangang punya Menteri.. mcm mana nk rasa kesusahan rakyat jika duduk di atas kayangan.. kaya raya.. lepas tu ckp bab nk hapus subsidi.. mmg celaka Maslan ni sama mcm Najib.

    Tiada siapa nk dengki dgn Melayu maju mcm Syad Mokhtar Al-Bukhari berusaha gigih jd kaya.. take over company2 'sakit' yg tidak untung dan dipulihkan jd untung..itu lah yg kita kagum.

    Ini Melayu2 haprak haram jadah mcm adik beradik Menteri.. guna cable utk sapu projek2 krjn.. kabel2 besar.. bersekongkol dgn Taikun2 Cina. tuk rampas hak Melayu.. lepas tu kaya.. so puak2 mcm ni yg kita nk terajang keluar

    Adik MAslan haram jadah ni jadikan UMNO sbg parti cari makan, parti untuk kontraktor dpt cable kontrak2.. Bently.. Syed Mokhtar billioare pun tak pakai Bently.. ini belagar punya Melayu..

    elok SPRM siasat Menteri2 harm jadah ni.. asyik nk peras rakyat.. tp hidup mereka kaya raya mcm raja..
    mana dtg pendapatan? berniaga pun bodoh.. tiba2 kaya.. mna ada company kroni2 Menteri ni yg ternama.. semua naik atas kapasiti KABEL UMNO!!

    Tolak Segera Menteri mcm Maslan ni.. hipokrit!!

    ReplyDelete
  24. semua nak dengki pada kekayaan orang melayu padahal cina ada yang lebih kaya dari tu takde pulak nak bising? kalau mcm ni peel melayu mmg akan selamanya mundur pemikiran berbanding bangsa lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mcm Maslan ni patut di siasat..Jika betul2 kaya pasal bisnes contoh Buat Kilang Burger, Adabi, Pakar Microsoft ok..

      Tapi jika SPRM membuktikan dia hanyalah Menjual tender/markup harga tanah dll kpd Cina dgn berganda2 MAHAL..
      Itulah salah satu punca Cina kaya & melayu miskin

      ITU sumber HARAM, wajar dihukum Dunia & sebelum dibakar diAkhirat.

      Tiada unsur dengki ..perlu siasatan..

      Delete
    2. Ingat ini 2014..Manusia berfikiran kritis secara semulajadi..tak perlun ali/fadhilah kamsah untuk membuka mata..

      Rakyat mahu tahu kaya sebab apa..Tibai tanah kerana ahli politik @ usaha sendiri..

      Jika Usaha Sendiri..bolehkah Beliau memberi Inspirasi untuk mampu membeli Bently & banglo 7 juta with Hummer

      Delete
  25. Jgan prkecilkn proton &;perodua. Nak bas pun bole mati.

    ReplyDelete
  26. Orang islam.kena ambil kira sumber halal atau hatam. Orang bukan islam yg penting buat duit. Maka janganlah kita ungkit kenapa kita tdk bole ikut orang bukan islam dlm mengaut kekayaan. Orang islam yang kaya dengan sumber halal tentunya akan kerap buat haji n umrah.

    ReplyDelete
  27. Walaupun naik kereta proton....tapi kalau tak sampai masa untuk kita dimatikan...Insyaallah....kita kan selamat....fikir2kan lah....hidup mati bukan sebab apa yg kita gunakan....

    ReplyDelete
  28. Ramai orang melayu guna kereta mewah tapi kita tak dengki pun.Yang kita marah Menteri UMNO dan keluarga mereka memiliki kekayaan luar biasa. Kalau kita nak masuk tender kerajaan, semua kroni dah ada macam kes adik Hishamuddin(Kastam) dan Shahrizat(UITM) sebagai contoh. Kalau tak de kroni pun, kita tetap kena melalui kroni untuk dapatkan sesuatu kerja. Bagi usahawan pula, nak dapatkan pinjaman dari institusi milik kerajaan pun terpaksa melalui kroni dan membayar "fi konsultan".Kecuali Anwar & Azmin itupun ex-UMNO, tidak ada ahli pembangkang mahupun keluarga mereka memiliki kekayaan setanding menteri UMNO.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!