TERKINI! KENYATAAN RASMI KJ KETUA PEMUDA UMNO TENTANG KEBIADAPAN WAKILGERAKAN DARI JOHOR!

Ada beberapa hamba Allah telah bertanya kemana perginya Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kenapa dia tak bagi statement tentang kebiadapan seorang wakil Gerakan dari Johor.

Disebabkan itu, aku House PK atau Parpu Kari telah cuba mengesan kemana perginya Ketua Pemuda UMNO ni. Rupanya beliau sedang jalani latihan di suatu lokasi rahsia. Takleh sebut la. Dan tidak boleh bermedia sosial sebab takde coverage.

Aku dapatkan statement dia melalui talian kecemasan dan inilah dianya kenyataan rasmi Ketua Pemuda UMNO Malaysia:

Jangan nak kurang ajar. Orang macam ini tak ada tempat dalam Barisan Nasional. Tak faham sejarah, tak hormat bangsa lain. 

Patut dia tanya kenapa Gerakan lemah? Apa sumbangan Gerakan kepada BN? Patut fikir macam mana nak hidupkan semula parti bukan menghina orang Melayu. 

Presiden Gerakan kena jelaskan, apakah ini pendirian rasmi Gerakan? Kalau tidak minta tindakan diambil terhadap orang ini.

Khairy Jamaluddin Abu Bakar
Ketua Pemuda UMNO/BN

Aku bagi gambar sebagai bukti yang ini adalah statement dari KJ sendiri. Kalau tak percaya korang tanya KJ sendiri. Pedas kan statement dia?

57 Responses to "TERKINI! KENYATAAN RASMI KJ KETUA PEMUDA UMNO TENTANG KEBIADAPAN WAKILGERAKAN DARI JOHOR!"

  1. Cina tetap Cina. Tidak tahu mengenang budi orang Melayu. Patut disula sj babi komunis ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam hal ini Cina tak bersalah, kerana mereka disokong oleh golongan penjilat dan Anjing suruhan berbangsa Melayu dari Pakatan Rakyat.. Melayu2 ini perlu ditarbiahkan supaya tidak tergoda dengan SUAPAN harta dari ,parti kominis DAPigs.

      Delete
    2. Cuba perhatikan Komen-komen barua penjilat tegar dari PR, dengan sedikit bayaran dari tuan - tuan DAP , mereka sanggup ' menyalak ' tanpa henti .. Maruah Wanita Melayu PR boleh dibeli dengan harga murah contoh DYANA sanggup ' menghampiri zina 'serta memberi pelbagai alasan untuk melepaskan diri.. Nak harapkan PAS, mereka dah lama jadi aruah, x boleh nak tolong.

      exPAS 2012.

      Delete
    3. MEREKA TIDAK FAHAM APA ITU BERBUDI BAHASA, ( HANYA TERDAPAT DALAM KAMUS MELAYU SAHAJA )

      Cuba perhatikan perjalan hidup mereka, sebahgian besarnya dihabiskan kat mana....

      Umur 5-6 Tahun, Taska/ Tadika CINA ---> Umur 7 - 12 Tahun , sekolah SRJK (Cina )
      ---> Umur 13 - 17 tahun, sekolah SMJK (Cina ) ---> Kolej/Universiti ( dalam negeri IPT beraliran cina, Manakala luar negara , Singapura, Hongkong , Taiwan dan tanah besar China..

      JADI TIDAK HAIRANLAH MEREKA TIDAK MEMAHAMI ASAL USUL BUDAYA MALAYSIA ( MELAYU ).. Cuba tanya Pegawai Banci penduduk 2010,bagaimana sukarnya mereka berurusan dengan golongan ini..bercakap masih menggunakan bahasa Isyarat, walaupun tinggal kat Malaysia lebih 3 generasi..

      Jadi Rakyat malaysia yang pentingkan keharmonian , perlulah bersama-sama MENDESAK kerajaan menghapuskan sekolah-sekolah aliran Jenis Kebangsaan ini dan menukarkan kepada sekolah satu aliran.

      Apek Pendatang Haram Warga Cina.

      Delete
    4. Apa Ah Jib Gor kata tentang sekolah vernakular di perhimpunan MCA baru-baru ini, jadi tak hairanlah kalau apek tu cakap rupa itu...

      Delete
    5. Kalau lah kini Rahin Noor jd Ketua Polis, habis dia kerjakan spesis komunis ini.

      Delete
    6. Kalau lah kini Rahin Noor jd Ketua Polis, habis dia kerjakan spesis komunis ini.

      Delete
  2. tak dan pun akta hasutan nak buang,,,dah latah apek ni apa yg ada dlm perut altra kiasu ni...najib kometmen nak buang juga pasai nak habaq pada dunia,,,kat malaysia ni aman n harmoni,,,hamonika ada la jual kat kedai musik

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib syok sendiri negara maju 2020..biarpun bumi para wali ini dinajiskan oleh si PENCEROBOH.

      Delete
  4. Orang Cina asalnya dari Cina, Orang India asalnya dari India, Orang Siam asalnya dari Thailand, Orang Arab asalnya dari Arab, Orang Putih asalnya dari Eropah, Orang ....?.... asalnya dari ...?..... etc; Orang Melayu asalnya dari.....???????? (hint: Tanah Melayu dan Kepulauan Melayu atau nama lainnya............. NUSANTARA). Sesiapa yang tak tahu fakta ini..... pergi balik sekolah belajar Sejarah dan Ilmu Alam. Tu laaa..... Mr Tan Lai Soon.... suruh pergi sekolah belajar pandai2 tak nak..... kan sekarang apa sudah jadi????? Fakta sekolah rendah pun sudah salah bila sudah tua. Dulu setahu saya UPSR tak pernah bocor kan?????
    Pasal nilah Parti Gerakan di P. Pinang kalah..... pasal fakta senang pun selalu salah?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payahlah nak marah kat en tan ini.. kat sekolah cina tak ada ajar subjek mcm ne...

      Delete
    2. Cuba perhatikan perjalan hidup mereka, sebahgian besarnya dihabiskan kat mana....

      Umur 5-6 Tahun, Taska/ Tadika CINA ---> Umur 7 - 12 Tahun , sekolah SRJK (Cina ) --->
      ---> Umur 13 - 17 tahun, sekolah SMJK (Cina ) ---> Kolej/Universiti ( dalam negeri IPT beraliran cina, Manakala luar negara , Singapura, Hongkong , Taiwan dan tanah besar China..

      JADI TIDAK HAIRANLAH MEREKA TIDAK MEMAHAMI ASAL USUL BUDAYA MALAYSIA ( MELAYU ).. Cuba tanya Pegawai Banci penduduk 2010,bagaimana sukarnya mereka berurusan dengan golongan ini..bercakap masih menggunakan bahasa Isyarat, walaupun tinggal kat Malaysia lebih 3 generasi..

      Jadi Rakyat malaysia yang pentingkan keharmonian , perlulah bersama-sama MENDESAK kerajaan menghapuskan sekolah-sekolah aliran Jenis Kebangsaan ini dan menukarkan kepada sekolah satu aliran.

      Apek Pendatang Haram Warga Cina.

      Delete
    3. wei baghal punya cina....sape yg membuka jalan tanah semenanjung ni dulu..nak harapkan cine...xdak la kan..india lagi xdak...angpa mai pun pasal hubungan dagangan jer...lagi mau jadi bangsat ka..cina bukat takat pendatang di malaysia jer nun di serata dunia....so mmg cina spesis pendatang la kan..bodoh tahap jahiliah betul cina kapio dappig nih

      Delete
  5. Kalau macam ini sikap cina gerakan, PM Najib perlu ambil tindakan untuk tidak memberi muka lagi kepada pengkhianat seperti ini. Ini sifat orang tidak sedar diuntung. Tidak sedar diri itu lemah.
    PNS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina tetap cina. Dibumi mana mrk menumpang disitulah keharamjadahan yang mrk tunjukan. Jenis bangsa yang kurang ajar.

      Delete
    2. Inilah akibatnya bila kita terlalu bagi muka kepada puak yang tak reti berterima kasih. Padan mula kita !!! ISA dibuang, maka segala bentuk CABARAN berani dilakukan. Bayangkan kalau pemimpin kita mengalah dan hapuskan pula Akta Hasutan ! Tak faham betul apa yang ada di kepala pemimpin2 kita sehingga TIDAK dapat lihat MALAPETAKA yang sedang dan Akan terus berlaku.

      Delete
    3. Cinabeng angkat banner I Love PM aje Najib senyum ketum...

      Aku pakai bahasa tuala lah....Cinabeng I lap PM, PM I lap Cinabeng ...so dua dua pun kering!

      Delete
  6. alasan dlm berita tadi ah gib kata org cina x sokong bn pasai ada 40 ribu bangla jd pengundi hantu,,,bole masuk akai ka tolong kekawan bagi penjernihan

    ReplyDelete
  7. Gerakan akan kalah disemua kawasan majoriti orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mmg dah tak sokong mana2 parti yg mempersendakan bangsa melayu. Kalau UMNO nak selamat, baik cari parti yg faham perjuangan BN. Bkn mcm parti2 yg fight sama isu mcm DAP. Aku dah cukup meluat dgn drama geng mata sepet ni

      Delete
    2. Anon 6:19

      Aku sokong! Tiba masa dah generasi melayu-muslim-bumiputera diajar untuk mengajar cinabeng-keling yang tak masuk ajar!

      Delete
  8. Tak payah cakap banyak la president umno yg lemah dan bagi muka tunggu aje la anda akan jatuh pru akn dtg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bapak sekolah vernicular pengilat tegar Cina n penkianat bangsa. Lemah segalanya.

      Delete
  9. Awek aku cina dan dia tau asal usul dia dan tk pernah pertikaikan malah dia hormat aku sebagai islam melayu. Kena ambil tindakan kat apek gerakan ni supaya cina lain jgn suka2 ckp mcm org bodoh.

    ReplyDelete
  10. Gerakan nie mmg parti dah tak laku...ckp la apa saja pasal melayu bumiputera mmg cina2 apek takan pangkah punya sbb dah ada parti komunis yg lagi powerrrr...masing2 kt Gerakan tu jgn perasan laa...kalau la aku nie PM dah lama aku tendang parti sampah nie...

    ReplyDelete
  11. Nak test power UMNO kot.Nak tengok siapa yg berani bersuara.

    ReplyDelete
  12. Eh jangan berkasar dengan Gerakan. Najib tengah pujuk mereka untuk rampas Penang dari DAP. Najib yakin boleh. Kalau PRU 14 gagal, cuba pada PRU 15. Kalau PRU 15 gagal, cuba PRU 16 ... mungkin PRU 44 Umno pimpinan Najib baru berjaya. Yang penting berusaha, bersabar dan tawakal.

    ReplyDelete
  13. Apa nak dikata, lebih baek jaga bini dirumah. Salah siapa..kau, kao, engkau, you, yang satu lagi nie, yang sokong umno dan Bn dulu siapa, exremise juga kan, yang dok kutuk dia orang kenapa. Mulut jaga,jgn sedap cakap, nanti siapa yang rugi....cuma nak bagi tau.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mangkuk ayun melayu mcm ko ni yg sokong PR lagi bangang. nak bandingkan gerakan lg berbakul2 DAP hina bukan takat melayu bahkan jugak agama islam. so salah sapa bg DAP byk kerusi smp parti2/ngo2 cina lain berani bukak mulut? cina da bijak bersatu dlm DAP tp dlm masa sama parti2 dlm kerajaan tetap bertindak dr dalam. tp melayu2 bongok mcm kau masih lagi pikir umno - pas - umno - pas. betul2 otak jumud.

      jentayu

      Delete
  14. KJ Boleh bla takleh pakai punye...

    ReplyDelete
  15. Ulasan ahli parti Gerakan Malaysia cawangan dari negeri Johor sengaja mencetuskan politik kebencian kepada UMNO sebagai peneraju komponen BN. Orang melayu UMNO tahu sokongan besar orang cina dlm PRU 13 Malaysia terhadap DAP.
    Orang cina Malaysia dalam parti Gerakan dan MCA waima DAP sudah pun bersatu ideologi. PRU 14 parti UMNO tidak lagi boleh mengharapkan undi orang cina. UMNO mesti dapatkan sokongan pengundi orang melayu semaksima mungkin.

    ReplyDelete
  16. Najib masih menaruh harpan tersngat tinggi terhadap GERAKAN...sedangkan GERAKAN hanya wujud di atas kertas.....Najid masih dan mudah ditipuoleh Gerakan.....Gerakan adalah serpihan dari DAP.....yang menjalan misi-misi DAP....

    ReplyDelete
  17. Many people from all walks of life (Malays) have been telling Najib to be firmed with the other races but he is still inclined to believe that the Chinese will change and support him. Look at Australia, particularly in Melbourne the Chinese are trying to show their strength to the Australian that they start to demand. even the XPM of Australia is getting fed up, what more, we the Malays. We are not trying to be racist but from the actions they are beginning to test our patience. That is the feeling of the Malays. The Malays are peace loving but never abuse your stay in this country.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB IS A SLOW THINKER ?

      Delete
    2. Najib the father of vernicular school n licking the Chinese .

      Delete
    3. I like yr statement Anon 8:12. Najib should not give in. He should be fair to Choinese and Indians. They are the same. Malays are the majority and have our own rights. Don't give face to these people because they are not grateful. Thry think they are great and Malays can't live without them. we should show their place, where they belong. But, our PM believes in the miracles. Sigh

      Delete
  18. Nak tanya satu soalan kpd sesiapa yg tahu, di sekolah vernakular terutamanya JKC ada menyanyi lagu negaraku tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pernah berada di SMJKC terkenal di Malaysia dan seluruh dunia ada alamuni nya. Waktu perhimpunan, mrk akan menyanyi sambil lewa Negaraku. Tp bila nyanyi lagu negeri PP dan lagu sekolah, mrk akan jerit sekuat hati. Bangsa bangsat. Tapi Melayu tolol tetap sokong DAP.

      Delete
    2. Saya pernah berada di SMJKC terkenal di Malaysia dan seluruh dunia ada alamuni nya. Waktu perhimpunan, mrk akan menyanyi sambil lewa Negaraku. Tp bila nyanyi lagu negeri PP dan lagu sekolah, mrk akan jerit sekuat hati. Bangsa bangsat. Tapi Melayu tolol tetap sokong DAP.

      Delete
  19. cina ni nampak sangat sifat komunis! ntah2 mak bapak dia ni sebahagian komunis yang bencikan orang melayu! tengoklah kalau cina kata taka ada tindakan pun.... kalau melayu ari ni kena tahan dah... undi2...

    ReplyDelete
  20. KJ MESTI BUAT STATEMENT VOLUNTARILY.
    BUKAT SELEPAS DI CARI BARU BUAT STATEMENT.
    I GIVE HIM 3 OUT OF 10.

    ReplyDelete
  21. GERAKAN ni dah berpaling tadah sejak PRU12 lagi dan menyerahkan Penang kepada DAP dengan mudah sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerakan patut keluar dari BN!!!! Pengkhianat pada parti BN

      Delete
  22. 1.woitt!!!puak-puak macam azee rahim MBA palsu!rezal marikan!kj dll keling dalam umno tu masuk kategori bumiputera atau pendatang!!
    2.nak kata bumiputera!!muka macam puak tamil dan hindu paria kat tamil naidu jee!!!
    3.sajala nak tanya nooooo!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis yang muka macam komunis tu, boleh pulak korang puja. Bodoh pula olang. Yang gelap tu kurang-kurang ada juga jasanya kepada agama, bangsa dan negara. Lu ada apa, pi puja peliwat dan puak komunis yang tunggu masa saja nak melaksanakan agenda mereka.
      Tak yah nak lakon la, puak PAS pun dah lari yang tinggal cuma dua puak saja lagi. Satgu geng-geng bapok yang memuja peliwat dan satu lagi geng komunis. Akai ada ka? Jgn jadi bodoh atau memang ko puak yang baghal. Tapi rasa lu memang puak RBA komunis tu kan?

      Delete
    2. Sekurang2nya Keling dlm UMNO fight utk hak2 org melayu. Yg engkau ni, mmg dasar melayu bangsat!!!! Yg mempersoalkan org2 Melayu, bknnye bersatu lawan dgn kaum mata sepet ni. Psl tu cina sepet ni kuat. Walaupun parti berlainan, tapi kerjasama antara kaum tu demi hak mereka. Yg melayu ni, dok bergaduh sesama sendiri, dengki dan jatuhkan org lain walaupun dlm parti yg sama. Elok sgt le tu. Kita bagi Mata Sepet ni control Muka belacan ni.

      Delete
    3. 1.nasib ko la umno oii!!ko terima puak yang ada genetik hindu paria ni!!ko tak dengaq nasihat orang tua!!kalau jumpa ulaq dan hindu paria!!pukul puak hindu paria dulu!!bila puak yang ada genetik hindu paria ni masuk umno!!puak melayu yang cerdik sah tinggaikan umno!!yang dok sokong umno pun yang dok dikawasan tepu utan jee!!
      2.kah!kah!kah!!MBA kununnn!!!srp pun kantoi!!!itulah puak kerja puak genetik hindu!!!

      Delete
    4. Anon 8:19. Golongan mamak adalh Islam. Org Islam dnilai dr taqwa bukan dr warna kulit, keturunan atau kasta. Kata2 awak ni mnunjukkn awak mgamalkn kasta, mhina org lain, x bertaqwa. Jelas klu jpe ulaq, anda yg dpukul dulu sbb x mcerminkn individu btaqwa.

      Delete
  23. KAU KEJORAKU SAYANG

    Kau perwiraku kan terus berjuang
    Kau tak kan undur atau beri ruang
    Kau tak kejar material dan uwang
    Kau pastinya kan punyai peluang

    Kau bersuara tegas dan lantang
    Kau bercakap sentiasa matang
    Kau tewaskan setiap penentang
    Kau pastikan undur berpantang

    Kau segak dan senang dipandang
    Kau bijak dalam pelbagai bidang
    Kau elak bila mereka nak tendang
    Kau tidak rasa marah dan radang

    Kaulah yang paling utama sekarang
    Kau didengki oleh ramainya orang
    Kau tenang dan tidak tunjuk berang
    Kau tokoh yang bukan sembarang

    Kau bakal pemimpin gemilang
    Kau naik tidak dapat dihalang
    Kau awasi musuh dan dalang
    Kau tak akan bernasib malang

    Kau bijak dan banyak bertenang
    Kau bagi belia memang disenang
    Kau berjasa dan akan dikenang
    Kau bertanding tentu kan menang

    Kau lahir bak sebutir bintang
    Kau kacak tampan dan gantang
    Kau tangkas pagi dan petang
    Kau anak emas PM yang ditatang

    Kau tak gentar musuh melintang
    Kau tak risau bila-bila ditentang
    Kau tak gundah tidak ada pantang
    Kau jadikan musuhmu terlentang

    Kau petah berdebat berhujah lantang
    Kau kerap ada idea bernas dibentang
    Kau walau muda berfikiran matang
    Kau tokoh negara masa akan datang

    Kau mungkin kan dikejar bayang
    Kau tidak perlu takut dan goyang
    Kau juga tak akan tayang tayang
    Kau Kejora yang tetap ku sayang

    ReplyDelete
  24. kj ni dpn melayu ckp lain, dpn cina ckp lain, tkde pndirian,

    ReplyDelete
  25. Chinese rules!!!! baik DAP, MCA @ Gerakan/ Org melayu tak boleh buat apa. Psl tu boleh buat statement kurang ajar mcm ni!!!! Knapa Cina hanya percaya kpd DAP??? Sbb DAP mebgunakan bangsa lain utk naikkan bangsa Cina. Gerakan dan MCA dok bwh BN, tak leh nak buat apa. Kalau boleh depa nak kluar dari BN and join DAP. Itulah perangai sebenar deme ni. Cina tetap cina. Merempat kat negara depa, dtg ke negara org lps tu bermaharaja kat sini. Dasar taksedar diri

    ReplyDelete
  26. Bagus KJ. Stand for our rights. Harap ramai lagi pemimpin UMNO keluar dan bagi pressure kat GERAKAN. Dasar tak kenang budi. Tak sedari diri. Mcm mana nak perjuangkan harmoni sesama kaum kalau perangai pun dah sama dgn DAP! Baik keluar aje dari BN n jod anjing DAP tu. Ada dlm BN pun, bkn nye memberi kesan. Lagi create tension sesama kaum adalah. Baik brambus!!!!!

    ReplyDelete
  27. PERMAINAN DAP.MCA. N GERAKAN UMPAMA WAYANG CINA JA NAMPAK MCM BERGADUH TAPI MATLAMAT MEREKA SAMA,,,NAK JADI TUAN TANAH MELAYU

    ReplyDelete
  28. Cina tekad untuk rampas kuasa Melauyu dan UMNO. DAPig ditolong oleh Melayu PKR. Ulama PAS sudah tahu hal ini. Harun Din dan Hj Hadi ada jiwa Islam dan Melayu.Mat Shabu mmg Melayu yg sokong DAP.
    Mai kita pakat pakat berkumpul di KL hujung minggu ini. Kita bg tahu Najib, dia ambil tindakan @ dia yg turun. Aku mmg tak percaya Cina komunis ini

    ReplyDelete
  29. Cina tekad untuk rampas kuasa Melauyu dan UMNO. DAPig ditolong oleh Melayu PKR. Ulama PAS sudah tahu hal ini. Harun Din dan Hj Hadi ada jiwa Islam dan Melayu.Mat Shabu mmg Melayu yg sokong DAP.
    Mai kita pakat pakat berkumpul di KL hujung minggu ini. Kita bg tahu Najib, dia ambil tindakan @ dia yg turun. Aku mmg tak percaya Cina komunis ini

    ReplyDelete
  30. Ye....amat2 pedas. Cili kasi taruk.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!