PANAS BERAPI! PENIAGA BUKAN MELAYU PUN DBKL ANGKUT JUGA!? KENA TENGOK NI


Aku nak cerita sikit dengan korang pasal DBKL ni. Sebelum ini ada keluar satu video yang perempuan melayu hangin satu badan bila barang dia meniaga tanpa kebenaran kena tangkap. Maka bising la ramai umat melayu kata DBKL hanya suka menganiaya peniaga melayu.

Nah! Ini gambar aku bagi sebagai bukti yang DBKL juga mengambil tindakan keatas peniaga Cina. Ini berlaku di pasar pudu...kawasan bukan majoriti melayu pun kita DBKL ambil tindakan. Jangan la kata DBKL pilih kasih. Mana yang benar kita sokong ok.

Perniaga Cina juga tak terkecuali dalam tindakan DBKL sekiranya mereka melanggar peraturan. Lets be fair to DBKL. Yang salah tetap salah dan yang benar tetap benar. Tolong jangan halalkan yang haram ok tak kira la mereka bangsa apa pun.

Tahniah DBKL! Keep up the good job!






34 Responses to "PANAS BERAPI! PENIAGA BUKAN MELAYU PUN DBKL ANGKUT JUGA!? KENA TENGOK NI"

  1. Cuba lihat sekitar tempat mereka menjaja,kotor habis. Memang bangsa buat kotor kaum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengotor mcm babi

      Delete
    2. Kaum depa pun yg beli pun. So, bersih ke tak, depa tetap untung. Kalau peniaga melayu lagu ni, mmg dah lama kena tutup sbb kena komplen.

      Delete
    3. Babi you punya Mak? Saya memang tak suka House PK ni tapi bila dia sebut tentang perkara adil DBKL saya mesti sokong juga walaupun saya ini bukan Melayu

      Delete
    4. Vinnan..PTUI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    5. Kalau mlm peniaga cina mcm bersih tapi siang kotor ,bangsa ni mmang pengotor

      Delete
  2. Ya la tuu.. 10:1 , 10 Melayu kena cina baru 1. Cover line la kunun. Ramalan aku, nt DBKL hantar balik semua perkakas cina yg disita, atas arahan Menteri. Tak percaya? Kita tunggu dan lihat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini ramalan atau saja nak fitnah. Gua suka DBKL bersihkan KL ni jadi bandar yg kaki limanya bersih. Senang nak jalan.

      Delete
    2. Aku setuju dgn ko Anon 801. Mmg lakon drama DBKL. Mana bran dgn bangsa cina. Dlm sethn 1 kalu aje projek sapu mcm ni

      Delete
  3. Kalau begini seterusnya ,teman ucapkan sybas pada DBKL. Yang teman bimbang hangat2 tahi ayam aje.

    ReplyDelete
  4. HAAAAAAAAALLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...

    HELLEEEEHHHHH PUAK2 BEWAK AMENO NI.........
    TAKLEH KA AKU GURAU2. GURAU TAKLEH GUNA BAHSA MELAYU BAKU LAGU NAK TEMUDUGA KIJA EDITOR KAT DBP.

    CIKGU DI SEKOLAH PON PAKAI KREDIT JA. LAGU MANA NAK AJAQ BUDAK2 DAPAT STARIGHT As KALU DIRI SENIRI WAKTU SEKOLAH DULU NAIK PENTAS KECEMERLANGAN PON TADAK PENAH? ORG DOK ULANG ALIK NAIK HANG DOK TEPUK KOT BAWAH JA. PAHTU HANG PI MASOK MAKETAB NAK AJAQ BUDAK2 JADI PANDAI? ADA MASOK AKAI KA?

    WALAU PON BAHSA PUAK2 BEWAK LEBIH BEIK DAGHI BAHSA AKU......GAMAQ2 YANG BEWAK PG BAK MAI LU LUCAH DAN PROVOKATIF......KEPUTUSAN SERI 1 SAMA LA. KALU GAMAQ KOTOQ DAN LUCAH, TAKKAN SEPADAN NGAN BAHSA LAGU NAK WAT TESIS PENDIDIKAN ISLAM.

    KALU BAHSA AKU BERDOSA ......GAMAQ PROVOKATIF TU DAPAT PAHLA KA.

    DAH NASIB AKU LA.....MAI DALAM SARANG BEWAK.....GENG2 BEWAK TAKKAN KUTUK BEWAK ......MISTI BEWAK AKAN KUTUK AKU.

    he he he
    gurau ngan bewak pon bewak laaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka baca lawak bewak geng nuar juburi dan guan eng cina dap laknat ni...... Buatla lawak bewak banyak2 ..... Jalan belakang diutamakan...... Ha. Haaaaaa

      Delete
    2. LORD BURIED NI ADALAH TOKEY BABI. SEBAB BAHASANYA BAHASA SEBELAH NEGERI UTARA MUNGKIN NEGERI LGE. JADI JANGANLAH TERASA SANGAT DENGAN TOKEY BABI NI. SEBAB SELALU BERGELUMANG DENGAN BABI....PERANGAI & HATI BUSUK MACAM BABI.
      jangan marah no...gurau dengan babi jangan sampai tersentuh. kalau tersentuh jugak bolih samak.

      Delete
    3. Kuat mencarut penyokong pkr ni mcm boss meka juga. Mcm jiran depan (pas) dan sebelah rumah (dap). Lidah ya robbi...

      Delete
  5. Betul ke DBKL ambil tindakan terhadap peniaga cina. Aku rasa ini bukan peniaga cina tapi peniaga asing dari Vietnam.Nak tipu pun agak2 lah sikit. UMNO rasis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP RASIS....RBA ANJING DAP

      Delete
    2. Silap. Pkr yg rasis pd bangsa sendiri. Terok maaah. Jika rasis pd bangsa lain mmg patut jika rasis pd bangsa mmg melayu musibat.

      Delete
    3. UMNO rasis pun sbb nk bela bangsa melayu, bkn mcm PAS dihanjingkan oleh DAP. PKR dah buktikan depa tu hanjing setia DAP. Mmg Melayu dipinggirkn dlm PR. Hidup UMNO

      Delete
  6. Ni lah malas aku nk undhi dbkl legi ni, tugu pru14 dbkl

    ReplyDelete
  7. alaaa...cover line,...dah lepas video halau peniaga melayu baru le cari peniaga bangsa lain,.,sebab nak cover line..kita orang tau le taktik tu..sebab tu Tun M kate melayu mudah kena tipu!!

    ReplyDelete
  8. China ni kalau kita keras dan tegas .. depa akur juga akhirnya.. masalahnya.. orang Melayu bila ada kuasa ..beraninya hanya setengah setengah ... tu yang kafir naik tocang .. tengok PP dan Singapork ..pemerintah depa tak peduli pun orang nak komplen ka, ddemo ka, gusur tetap gusur .. ADA BERANI????

    ReplyDelete
  9. INI masaalahnya bila ambil tindakan SALAH tak ambil tindakan pun SALAH... Jadi semua serba salah

    ReplyDelete
  10. Bila plak cina yg kena??? Tak nampak ke yg Imigresen dok check pasport depa??? Kalau cina yg kena, satu kg dah kluar dah, kejekan DBKL

    ReplyDelete
  11. Bagus kalau betul. Tetapi tidak boleh di percayai sangat DBKL nih, banyak lakon sahaja. Kalau betul, buat betul satubandaraya KL, long overdue, di Selayang, Cheras, ini baharu 1....apa dah!

    ReplyDelete
  12. Kalau sungguh sebelum sebelum ini peniga dan penjaja melayu saja yang kena, SPRM kena peka lah, jangan buat Pekak. Bab hulor mengulor ini bagi peniaga cina adalah amalan turun temurun. Pegawai melayu pulak bab mentekedarah duit rasuah ini dah jadi satu budaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Memalukan..sgghpon tidak semua perangai begitu.

      Delete
  13. Di pasar pudu memang banyak perniaga haram dari bangla,myanmar, indon sampai jalan raya pun susah dilalui kenderaan, DBKL patut tegas dengan perkara ini, jangan jadi tunggul dekat situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tegas pekejadah kalau pegawai penguatkuasa DBKL dah kenyang. Pegawai tu pulak yang bawah2 banyak melayu. Jolok sepuloh dua puloh tiap bulan pendatang pun dia nampak macam orang tempatan.

      Jadi macam penguatkuasa DBPP di Penang baru depa tau.

      Aku teramat amat benci dengan orang yang metekedarah rasuah. Kalau di negara China hukum tembak, di Malaysia adakah mana2 menteri yang berani nak bawa usul hukum tembak pemakan rasuah ?

      Aku Pemakan BRIM

      Delete
  14. Replies
    1. Ya lah mungkin dulu busuk. Tapi hari ini tak kan nak busuk selama2nya. Macam hang la, waktu lahir dulu telanjang bulat, la ni adakah hang masih lagi telanjang bulat ?

      Delete
  15. Korang ni asik nk bantai je.itu le melayu.mudah percaya dgn tngok gambar je.ko pegi pasar tngok.taukeh cina, pekerja mymar, bangla, viatnam.sama le tu yg pegang paspot tu vietnam atau cina tongsan.yg sebelah dia tu taukeh kedai.dbkl ni semua di angkutnya.

    ReplyDelete
  16. baru sekali dua ini baca berita gerai haram bukan melayu di bungkus.

    Tapi dah berpuluh kali dengar berita siang malam gerai/rumah melayu di musnahkan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!