KICK KASI TARUK! APA SALAH PERMATA NEGARA SAMPAI DIPANGGIL BINATANG NI?

Aku tak perlukan  Timbalan Menteri mahupun kaki pengampu buta untuk menyatakan bahawasanya Rosmah makan duit Permata. Bodoh la sesiapa percaya Rosmah gunakan Permata untuk makan duit dan lebih malang lagi puak pembangkang yang memanggil anak-anak Permata ini binatang.

Berdosakah isteri seorang Perdana Menteri yang memikirkan kebajikan anak-anak kita? Selama ini kalau ada anak-anak yang genius pastinya negara lain akan ambil anak tersebut dan sponsor sampai anak tersebut berjaya. Salahkah steri seorang Perdana Menteri memberi peluang kepada anak-anak istimewa ini dicungkil bakat dan dijadikan manusia berguna untuk negara?

Aku paling tak tahan sekali bila ada manusia pertikai pasal peruntukan Permata yang tak le banyak mana pun:

Tahniah rakyat Malaysia yang prihatin tentang #bajet2015 yg dibentangkan beberapa hari lepas. Terutama bajet untuk pendidikan awal kanak-kanak berjumlah RM711 juta.. Keprihatinan mereka kpd Permata Negara menyebabkan mereka merumuskan keseluruhan bajet RM711 juta tersebut semuanya untuk Permata.. Dan seperti biasa pencetus dan penaung program Permata yg mendapat 'pujian' dek dpt peruntukan sebanyak itu..

Kementerian dan agensi yg terbabit dgn pendidikan awal kanak-kanak merangkumi Kementerian Pelajaran, Kemas, Permata dan JPNIN..

Dah tentulah Kementerian dapat majoriti peruntukan tu... Kedua banyak Kemas dan kemudiannya Permata dan JPNIN.. Takpe kita maafkan je orang menyangka peruntukan seven eleven juta tu utk Permata.. Pada saya mereka mengiktiraf pentingnya Permata utk masa depan anak-anak Malaysia sbb itu mereka mahukan sejumlah seven eleven juta tu..

Itu penjelasan ringkas dan jika sesiapa nak tanya pasal Permata Negara, sila bertanya pada Rizal Mansor KLIK SINI

Yang lebih menyedihkan para penyokong kerajaan pun lebih sudu dari kuah mempertikaikan peruntukan yang tak seberapa untuk Permata Negara, apa ke bahalol korang ni? Orang DAP pun faham berapa banyak yang Permata dapat, bawah ni buktinya:

Ada akal guna la, benda baik untuk anak-anak kita pun nak pertikai just because Rosmah nak membela anak-anak kita dan kita tak suka? A[a ke bodohnya ni? Wake up Malaysians, jangan jadi emo tak tentu pasal. Benda baik kita sokong! Tak baik kita terjah la. Apa laaaa

56 Responses to "KICK KASI TARUK! APA SALAH PERMATA NEGARA SAMPAI DIPANGGIL BINATANG NI?"

  1. Aku rase blogger ori Parpu-p*ndek sudah pencen takpun kena pecat dah kot. Lain benar ayat2 entry dia.
    Sejak kes papagomo parpup*undek ori dah xde rasanya. Aku yakin blog ini sudah ditake over admin baru.

    Aku tgk blog ParpuP*ndek dan G.A.P. sudah jauh berbeza nada perjuangan mereka. Berapa million kah punahsehat Najib mintak konco2nya bayar kpd dua ekor blogger ini untuk terus mengampu dan menjilat2 hujung rambut sehingga hujung kaki NajibGorr?

    Tiba2 kuar entry meloyakan ini memuji2 Rosmah tu. Aku tk kisah sgt dgn Rosmah dlunya sbb Najib tk over. Skrg Najib dh over sgt dgn Cina.. kalau boleh dana menternak babi pun Najib akan bagi jika MCA beri signal ugutan.

    MCA looser tak beri apa2 merit pd BN, malah Cina lahanat setiap hari menanam benci pada Melayu dan Islam sert a UMNO.. tp Najib terus menerus menyambut dengan pelokan mesra pd Cina2 lahanat pemakan babi ini.

    Nah.. RM50 juta utk downpayment SRJKC.. more manoey is coming. Sekolah Agama dapat 25 juta shj sedangkan berjuta rakyat Malaysia kekeringan ilmu Agama, jd sesat dan mudah dicacaikan oleh kafir seperti Dyana dan Pork Nick Najis..

    Dasar2 Najib yg maha meloyakan ini disambung tepukan gemuruh oleh Menteri2 bahlol lagi pengampu2.. selepas elaun merasuah ahli parlimen dinaik mendadak.
    Rakyat dipaksa ikat perut konon tk boleh bergantung subsidi

    tiba2 Ahli PArlimen yg tak sape suruh pun jd ahli parlimen.. gatal2 nk bertanding so sendiri tanggunglah.. so mereka ini pula yg dpt gaji besar

    KAU MEMANG CELAK NAJIB!!

    KAU MEMANG CELAKA NAJIB!!

    Kau dgn Aljuburi sama2 penjahanam rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi pundek, apa pukimak sangat ko ni. Ko faham je tak apa yg blog ni tulis pasal dana utk pendidikan awal tu. Klu x faham jgn main balun mcm org gampang yg x de agama je. Apa ko ingat najib tu jahil sangat ke sampai bagi sikit peruntukan kat sekolah agama. Ko tunggu je lah, byk lg peruntukan yg kerajaan sediakan utk sekolah agama.....

      Delete
    2. Engko ni sebenarnye tak puas hati dgn sapa ni? Parpu ke? Papagomo? Najib? Rosmah? Org Cina? Cuba baca dan faham psl Permata Negara tu. Dah ada link pun, taknak click. Baca le sblm kebodohan tahap melampau terserlah. ISU BESAR - ANAK2 KECIL YG TAK BERDOSA DIPANGGIL BINATANG. Manusia jenis apa depa ni????

      Delete
    3. Parpu telah di castrate(proses buang telur atau testis).Yang tinggal cuma perut gendang ghendot tali kechapi jer.Itu pasal lain macam.

      Warghhhh....Kah....Kah...!!!

      Delete
    4. Bongok lah ParpuP*ndek ni.
      die bikin blog penjilat Najib.. bile org komen tak puas hati Najib tu khayak ect.. die hantar Kak bedah betina pondan ni.. tiap kali nk lawan komen Parpundek ni jelma dgn Kak bedah.

      ko mmg buruk la Parpundek.. Najib tu merosakkan masa depan UMNO.
      Ko jilat2 Najib.. esok lusa Najib kena sepak keluar.. ko akan keluarkan 5 entry sehari kutuk Najib.. then ko akan berjinak2 menjilat new PM pulak.

      dasar mcm ni ilah dipanggil dasar penjilat aka HARAM JADAH. bukan nk betulkan kerosakan pemimpin tp melacor bersama2 mereka.. asalkan temolok disumbang dan WANG dan BETINA..

      sama shj Parpundek ni dgn NuarJuburi dan Asimin Askrim.. dimna2 puak2 ini menguasai alam dunia!!

      Delete
    5. Apa yang boleh diharap dari manusia berperut gendhot dan bercellulite ni.Zero dan Taik!

      ChaiiiTTT...!!!!

      Delete
    6. Najib adalah PM Malaysia yg ke 5. Jatuh bgn dia bersama UMNO. Kita sokong Presiden UMNO. Ingat senang ke nk buat keputusan sbg PM n Presiden parti. Sendiri mau pikir la. Mau negara stabil ke atau asyik nk tukar PM mcm MB Selangor tu. Hancur selangor

      Delete
    7. Reentry Capsule..masuk rumah orang cakaplah terima kasih!..

      wajaperak..grrrrr..

      Delete
  2. Betul..saya,pon rasa serupa. Habis la najib nex pru lu jadi pembangkang la jawabnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu kan, kalau la anwar dapat bontot lu. Dah lama dia jolok pakai batang kayu... dasar penjilat mata duitan.....

      Delete
    2. Anon 7:57, Tahniah!! Anda adalah Raja bomoh terhebat masa kini? So, mana ye MH370?

      Delete
    3. Wey anon 7.57 k0 ingt klu si nuar tu yg memerintah ngra nie ko akan aman sgt ke ha?? Ko tgklh apa yg bakal trjadi klu si juburi tu yg perintah ngra nie..hancuss!!

      Delete
    4. ANON 7.57 NI INGAT ANWAR AL JUBURI TU BAIK SANGAT KE, KALAU DIA YG PERINTAH NEGARA KITA AKU CONFIRM ANWAR SIAL TU JUAL NEGARA KITA KAT ZIONIS KAFIR. DAN MUNGKIN WAKTU TU AGAMA ISLAM BUKAN AGAMA RASMI LAGI PUNYA.

      Delete
    5. kalau anwar jd pm kau akan kena tutoh punggung hari2 la barua! dah elok2 dpt pm straight nak pulak pm yg bernafsu setan

      Delete
  3. ALOO BEEEWAAAAAAALKS.....

    TAK PATUT SUNGGUH SORA KEADILAN DOK HABAQ LAGU TU. BEWAK2 YANG DOK DALAM FELDA DAH KAYA RAYA LANI. SUMA DAH PAKAI KETA BESAQ, GHUMAH BESAQ. KALU DEPA TAK KIJA MUSIM UJAN PON DEPA BULIH TAMBAH TAIK UTANG KAT KANTIN. RATA2 PENEROKA BULIH DIKATAKAN TAK KAIS PON DAH TERSEDIA KALU NAK MENTEKEDARAH KAT
    KANTIN.

    SABIK TU PATI PENUH DALAM FELDA. PASAI BUDAK2 MUDA EX TADAK MAU TOMBAK BUAH SAWIT. SPM A TAKAT 3 DARIPADA 10 DAH BERASA PANDAI. DAPAT MASUK POLI CABOK DAH DOK JAJA JADI ENGINEER. BARU MASUK KU (TEMPAT BELAJAQ BUDAK2 REJECT) DAH PERASAN PANDAI SIAP BUAT KONSULTAN SANA SINI KIYEH KIYEH KIYEH KAT ORANG FELDA BULIH LA HEMPA AUTA.

    PATUT LA NAJIB MARAH SABIK BAPAK DIA LA YANG DOK PERAMBAT MELAYU MASUK HUTANG BALAH NGAN JAKUN DOK BEREBUT UBI KAYU.

    he he he
    gurau ngan bewak ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. weii lawok nyer gurauan anjing PRngok.. ehh silap babi PRngok.. PASngok
      he he he

      p/s PASngok ape citer..

      Delete
    2. Aloo lord ried... apa dah jadi dgn misi nak lupuihkan bewak2. Dah terbengkalai ka... Hangat hangat taik ayam sungguh... Kui kui kui.

      Delete
    3. Lord Reid engkau yang bewak kami yang dok FELDA bukan bewak.....engkau keturunan babi....yang hang jealous pasai budak poli pasai apa ....hang tak dapat masuk situ kot....tah-trah hang SRP pun tak pass..

      Delete
    4. Malas nk baca komen bewak ni

      Delete
  4. Kenapa Rosmah perlu jaga kebajikan kanak2 sedangkan kita ada macam2 agensi kerajaan untuk setiap sektor? Program2 yang dinyatakan ini hanyalah retorik dan merupakan "camouflage" untuk rembat duit. Hanya lembu UMNO yang akan percaya program2 tahyul ciptaan Najib laki Rosmah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anjing babi PRngok boleh percaya pulak ye Punahsehat Ekonomi RM1? tapi rupanya RM15 juta, kalah Raja dan Sultan punye gaji..
      berok tua tu bawa pelaboran berapa billion bro? rumah urut pelacoran dan dadah ye?

      Delete
    2. bongok bongok pas je y percaya undi pas masuk syurga, apa le punya bahlol dan buta hati

      Delete
    3. Rosmah mmg x perlu langsung pun ambik tau pasal diorang semua ni tapi disebabkan sikap prihatin yg jarang kita nak lihat di kalangan pembangkang terutamnaya maka dia dgn merendah diri mengambil tau perihal kanak2 yg tidak berupaya utk belajar disebabkan kedaifan hidup diorang yg hanya mengharapkan belas ihsan masyarakat setempat yg belum tentu menolong.... ada fahaam????

      Delete
    4. dan bongok bongok ini juga yang senang d spin dan d keldaikan d sebabjan kebongokan mereka membuatkan mereka tidak dapat berfikir dgn betul

      Delete
    5. Buka kamus, pi cari makna penaung. Bangang mengalahkan lembu. Bkn kerja penaung nak reka2 program, kurikulum semua tu. And for yr info, benda ni negara Arab n Perancis pun recognize n give credit to Rosmah. Agak2 Rosmah ada masa ke nak duduk n bincang kurikulum budak 4 thn??? Akai letak mana?? Errrr ... Sblm tu akai ada kah in the first place?

      Delete
    6. budak kecik yg belum ada dosa dipanggil binatang???memang BINATANG lah org yg bg gelaran tu..Hati penuh dgn sifat Iblis&Syaitan..tak payahlah nak bg komen sbb dah sah & nyata mmg org mcm ni MUNAFIK..Kau tunggulah balasan Tuhan..

      Delete
    7. btl tu sampai hati pada org yg mengelar bebudak permata binatang, mmg takde hati perut langsung. ada akai pakai jgn dok dgr fitnah org aje.

      Delete
    8. ker kau dengki sebab anak kau tak layak masuk permata.. yer la mesti yg cerdik pandai je.. kalau dah mak/bapak bodoh mcm ni anak apatah lagi kan kahkahkah

      Delete
  5. At least Najib x suruh bini dia jadi Adun, MP dan MB. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper ko x suruh bini ko je jadi adun... kan senang nak tutup semua cerita pasal ko butuh bontot org dulu. Hahahah

      Delete
  6. Apalah yang pembangkang tak puas hati sangat dengan Permata sampai macam ni sekali? Negara luar pun boleh nampak keberkesanan Permata ni, Kalau tk bagus, kenapa negara luar nak pakai modul Permata?. Salah sangat ke buat demi masa depan anak-anak kita? Takkan pendidikan pun nak dipolitikan? Janganlah tunjuk sangat kebodohan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. IRI HATI LA TU....JANGAN TAK TAU....

      Delete
    2. dengki dan penuh hasad dengki sebab permata tu kan rosmah punya ilham mana boleh pembangkang terima kan...

      Delete
  7. Nampaknya macai haramjadah ni tak kisah ANWAR al jubori meliwat 15 juta duit rakyat di Selangor. Tapi bila buat benda baik untuk anak2 macai tak suka kan?

    ReplyDelete
  8. Apa salah rosmah sampaikan menjadi penaung permata pun dicemuh sedemikian rupa??? Cuba lihat wan azizah tue, siap bertanding utk jawatan menteri besar lagi tue... tapi apa yg rakyat fikir????? Ini semua kerana hasutan pembangkang yg semakin hari membawa fikiran rakyat malaysia ke arah negatif kerana bangsa cina yg lahanat di negara kita ni....

    ReplyDelete
  9. Adapun si lord reid ini kelakar orangnya dan berasal dari utara ..malangnya oleh kerana kuat dan saktinya ilmu para sipengembala ..maka jadilah si lordreid ini laksana seekor beruk yg mengikut pada tuannya..atau sekawan bebiri yg diternak oleh penternak..adapun sipengembala itu mengkhabarkan padanya bahawa UMNO itu sebagai sibewak yg menentukan kemasukkan pelajar keperingkat lebih tinggi dengan menggunakan kabel.. maka kisah inilah yg akan bawa oleh lord reid kerana tiadalah ia mengetahui selain dari apa yg dikhabarkan oleh para pengembala itu padanya .. adapun ternakan sipengembala yg lain dikisahkan pada mereka mengenai bermacam2 cerita ..ada yg dikisahakan tentang 40ribu bangla yg turut mengundi..kisah blackout..kisah kapal selam tak boleh menyelam..kisah najib dan rosmah menjadi pembunuh..kisah cincin 24 juta ..kisah anwar difitnah meliwat.maka terpulanglah kepada ternakan itu kisah apa yg menjadi kesukaan untuk diceritakan kembali..dan tidak akan berhenti para pengembala itu membawakan pelbagai kisah untuk sekalian ternakan mereka ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI LORD BURIED TU PENTERNAK BABI RUPANYA. PATUTLAH MARAH SANGAT NGAN BEWAK. SEBAB BEWAK DAH MAKAN ANAK2 BABI. INI MENYEBABKAN KERUGIAN YANG BESAR KEPADA LORD BURIED. ITU SEBAB DIA MEROYAN TAK SUDAH2.
      jangan marah...saje nak gurau ngan tokey babi.

      Delete
    2. Mcm dia yg jadi saksi kes altantuyan. Tak da kerja mdm rosmah nak pg msk estate mlm buta (fitnah anuar). Haaah ini pengakuan peguam zulkifli nordin tu sbb beliau keluar jadi peguam atok nuar. Udah2 la reka mmg,kerja dan hobi pembangkang atok nuar. Lidah nanti tumboh siphlis sbb rajin pegi rumah patong cina.

      Delete
  10. Ini semua nk tutup mata puak pembangkang ni -- selangor negeri setan. PAS SEKONGKOL DGN KERAJAAN SETAN MEMBENARKAN OCTOBERFEST. Bila kerajaan BN hulur duit utk benda baik, bising mcm haramjadah. Cubalah bersuara mcm ni ... Tak berani kan??? Sbb Cina berkuasa. Cina cibai yg tak puas hati skrg ni.

    ReplyDelete
  11. Uish binatang?? Mmg kejam teramat sgt pakatan nie..mmg btl2 bermasalahlah pakatan haramjadah nie! Xhbs2 xpuas hati dgn permata! Padahal permata tu harapan buat anak2 negara nie utk msa dpn..

    ReplyDelete
  12. Kalau dengki dgn kejayaan PM pun, korang nk calarkn imej Rosmah. Jgn le sampai panggil anak2 kecil sbg binatang. Bila hati dah busuk, dah tak kira apa dah. Tak guna akal dah bila nk bersuara. Kesian le kat budak2 tu. Kalau betul Rosmah songlap duit tu, mana bukti?? Mana?? Adakah PERMATA hanya nama shj? 4 biji aje ke yg ada sejak ditubuhkan? Kat KL n selangor aje ke?? Setahu aku, setiap tahun PERMATA berkembang dgn dana kerajaan. So, takat sembang kedai kopi, takyah. Cari isu lain le wehhhh. Dah meluat dgr psl ni

    ReplyDelete
  13. Dan tiadalah diberatkan kepada sekalian ternakan itu untuk mengetahui apakah khabar yg dibawa oleh pengembalanya itu benar atau tidak .. kerana itu adalah tugas para pengembala.. demikianlah beza antara pengembala dan ternakan .. teringat aku disekolah rendah ada sebuah buku mengkisahkan seorang tua yg mempunyai lembu ayam kambing yg pandai berkata2 dan amat menyayangi tuan dan keluarganya ..sehingga ketiga2 binatang peliharaan itu sanggup dijual kerana anak kepada tuannya itu mahu melanjutkan pelajaran.. dan orang tua itu namanya pak karto .. ada sesiapa yg pernah baca buku tu.. sedih kisah tu .. aku nangis masa first time baca ..

    ReplyDelete
  14. Anggap saja lah Lord burit tu sebagai taik yg keluar daripada burid buasir... kemudian berumah dalam pembentung najis pemakan babi dipulau pinang. anti melayu dan islam.

    ReplyDelete
  15. Cakap banyak kita tak mahu. Kalau betul itu adalah fitnah ..... SAMAN & TUNTUT RM100 JUTA.

    Belajar dengar Anwar ..... tuntut RM100 juta dari Anifah.

    Belajar dari LGE ..... walaupun Nasarudin Tantawi sekapal dengan dia, kerana fitnah LGE saman NT.

    ReplyDelete
  16. Parpundek ni pun satu, mmglah bagus program PERMATA tu. tp masalahnya NajibGorr ni merosak banyak dr membaiki. Undang2 pun tak tentu hala sekarang sehingga puak2 KETUM seperti raja di mana2.

    Puak2 Ketum ini diberikan kebebasan penuh apabila NajibGorr jd PM. Manakala Cina2 pemakan babi tidka perlu takut masa depan kelam dengan undi DAPig krn NajibGorr akan jamin masa depan Cina2 Babi ini. Malah deposit RM50 juta cash satu tahun 2015 itu suatu hadiah berterusan Najib kepada Cinababi2 Malaya ini. Hinalah sebanyak mana pun UMNO, Melayu dan Islam.. NajibGorrr akan terus memukul gendang paluan sebagai pencacai Cinababi.

    Cina2babi boleh terus merasuah, sbb yang hanya ditangkap ialah ketua2 pengawai kerajaan yang menerima rasuah shj seperti Pengarah2 KAstam bahlol tu.. cina2 taukeh gangster kongsi gelap semua ini don't worry NajibGorr ada maa.. dia akan protect.. tgk Namee Weee ok maaaa.. kasih duit lagi maa..

    so.. kak bedah pelacor @ parpundek, ko nk komen balas pun bglah berakal sikit. org2 UMNO pun dh sgt meluat dgn NajibGorr dan bininya Rosmah tu.. yg baik tu sedikit yg buruk itu banyak.. ko nk jilat tu jilatlah.. tp jgn krn WANG bertimpa2 ko dh ubah style menjilat tu wahai PARPUNDEK!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi Pundek, ko tak tau ke Cina berkuasa kat negara ni? Depa kalau tutup kedai, menangis semua melayu kat malaysia ni. Tambah plak masa raya. Santan ooo santan. Sendiri mau ingat lah. Najib dah lama tau kuasa cina ni. Salah najib sebab PRU lps dia salahkan Cina. Tu yg dia org balas dendam. Cina ni kalau dah dendam. Sampai mati dia x lepas punya

      Delete
    2. Penakut takde telor.

      Delete
  17. KALAU YE PUN MARAHKAN ROSMAH TAK PERLULAH NAK MAKI HAMUN BEBUDAK PERMATA TU BINATANG, TAK KAN PAKATAN HARAM JADAH NI LANGSUNG TAKDE HATI PERUT DAN RASA SIMPATI PADA KANAK2 PERMATA TU.

    ReplyDelete
  18. geramnya aku dgn pembangkang ni senang2 aje panggil anak2 permata ni binatang, sungguh kurang ajar drg ni semua tak habis2 nak kenakan rosmah dgn isu permata ni. ingat rosmah boleh sewenang2nya makan duit peruntukkan itu ke, takkan boleh main ambik aje ada otak pakailah.

    ReplyDelete
  19. jangan kerana tamakkan kuasa sanggup menghina kanak2 permata binatang, ce pakatan haram jadah fikirkan sejenak kalau saudara mara krg ada hantar anak2 mereka ke permata tak ke malu krg ni nanti. sudah- sudahlah pakatan haram ni terimalah kenyataan bahawa permata ni mmg bagus dan berjalan lancar.

    ReplyDelete
  20. cuba kalau permata ni jijah yg jadi penaung... mesti macai2 ketum angkat jijah setinggi langit.. apa saja yg ada kaitan rosmah semuanya taik pd mata macai ketum tapi kalau ketum yg cadangkan biarpun pusat liwat semalaysia mesti macai sokong dan hangguk2 aje... sial kan?

    ReplyDelete
  21. Minta maaf semua ..... tumpang lalu .... saya x reti nak cita camne ... tapi saya pernah suruh anak saya amik ujian pintar permata ni (online je ...) pastu berjaya dan pergi ke next stage .... masa ni mereka akan sms kemana anak kita akan di hantar tuk duduk amik ujian berkomputer pula ....ni tengah tunggu keputusan ujian berkomputer aritu ... kalau berjaya masa cuti skolah ujung tahun ni akak di panggil untuk sertai kem ... tuk pemilihan lagi ..... harap-harap anak saya berjaya. nak tau .... BOLEH DIKATAKAN 60% CINA ... MELAYU 30% DAN SELEBIHNYA LAIN-LAIN .... ada cina kisah yg punya idea ROSMAH KE NAJIB KE NUAR KE ..... semua faedah mereka sebat .... melayu kat sini .... X HABIS-HABIS CACI MAKI ... CARUT-CARUT ... .CUBA LAH BERLAPANG DADA DAN FIKIR KAN APA FAEDAH YANG BOLEH KITA AMBIL ..... dari berperang buat sakit otak je!!!

    Minta maaf ye .... jang DOK TIBAI SAYA PULAK ... takut saya pulak sakit jantung!!

    ReplyDelete
  22. Khas kepada Anon 10.53 AM, Tulisan anda ada kelas dan berilmiah, adalah diharapkan semua orang patut baca dan ambil faham agar mereka betul2 faham apa itu sebenar2nya yang dikatakan PERMATA, Falasafah dan tujuannya, muga2 mereka semua tiada meracau2 dalam kejahilan.

    Saya suka tulisan anda.

    ReplyDelete
  23. itulah. orang cina tak ada banyak komen pasal permata. ada peluang mereka rembat. Marilah kita sama-sama memajukan bangsa kita. jangan berhasad dengki .

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!