KETUM KENA TARUK! AZMIN BELAJAR DARI KESILAPAN KHALID IBRAHIM DAN ANWAR KINI KESEORANGAN!

Eh tersilap gambar laaaaaa
Mengambil iktibar daripada apa yang berlaku kepada Khalid Ibrahim, Azmin mula bertindak sebaliknya. Ketika menjadi Menteri Besar, Khalid Ibrahim mengikut apa-apa sahaja kehendak Anwar Ibrahim. Tidak boleh guna wang Kerajaan Negeri Selangor, Khalid Ibrahim sanggup menggunakan wangnya sendiri seperti dalam kempen PRK DUN Kajang mahupun Konvensyen-Konvensyen yang diadakan oleh PKR.

Semuanya dilakukan demi memastikan kelangsungannya sebagai Menteri Besar Selangor tidak akan tergugat. Namun Khalid Ibrahim, akhirnya ditendang dengan penuh hina dengan pelbagai alasan remeh, termasuklah alasan Anwar Ibrahim, Khalid tidak peduli dengan kebajikan PKR apabila menyalurkan lebih banyak peruntukan daripada kekayaan Selangor untuk PKR.

Satu rombongan yang berjumpa Azmin di Bangunan SUK baru-baru ini terkejut apabila Azmin Ali tidak memberikan respons positif dengan kempen mendapatkan keadilan kepada Anwar Ibrahim. Bahkan Azmin Ali juga dikatakan telah mentazkirahkan rombongan tersebut tentang keperluan manusia INSAF dengan kesilapan lalu dan tidak mengulanginya lagi.

Azmin Ali juga turut bercakap tentang membezakan kesilapan sendiri dengan kesilapan parti. Malah mengingatkan anggota-anggota rombongan tersebut dengan kenyataan, Allah Taala tidak menjadikan taubat nasuha sebagai perkara main-main. Menurutnya lagi, tiada seorang pun pemimpin yang lebih besar daripada harakah perjuangan. PKR juga menurutnya perlu berubah daripada person-centric kepada 'perjuangan-centric'.

Sumber: Selangor Chronicle

26 Responses to "KETUM KENA TARUK! AZMIN BELAJAR DARI KESILAPAN KHALID IBRAHIM DAN ANWAR KINI KESEORANGAN!"

  1. Kalau Azmin bodoh x kan ler boleh jadi MB.X pelik kalau Anwar pun boleh terkena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf sekadar inginkan kepastian. Saya benar2 nak jadi macai dan penjilat umno sejati. Masalahnya carutan dan makian saya tak menjadi. Lagilah nak reka fitnah mcm papagomo dan parpukari. Haram saya tak pandai!?

      Ada alternatif lain tak utk jd macai umno?

      Delete
    2. Rasulullah bersabda;

      "Bila-bila berkehendak engkau menyebut ke'aifan orang, maka terlebih dahulu hendaklah engkau sebut atau ingat akan ke'aifan diri engkau sendiri". (Rwt Ar-Rafi'i) wassalam.

      Delete
    3. Woi Anon 6.51am, kalau dah tak reti nak maki mencarut baik hang buka kitab mengaji la... masuk mai buat kepala butoh apa? Hang nak jadi macai ameno kena terer dalam hai maki hamun dan dakyah fitnah...kenak wak masuk banyak cerita pasai lubang burit, lubang juboq, batang peliaq, pala butoh, bulu puki dll...kalau dak, baik hang dok diam tengok video porno sambil melancap batang peliaq hang...pukimak bangang punya ahli ameno...

      Delete
    4. Aloo sdr anon10:26 am! Lu ada sangkut paut dgn mat reentry capsule ke?
      ►Ada bau2 bacang ke ada bau2 pelir? PtuiiiiHHHH....!!!!
      ►Lu sudah amik alih tugas dia ke, mencarut kat sini? ChaiiTTTT!!!
      ►Lu punya carut lagi hebat, reentry nanti susah cari makan...Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!
      ►Harapnya anon 6:51 am kat atas dapat pelajaran ini hari… Terima KaseeeYYY...!!!!!!
      Kita tunggu komen mat rentry…

      Delete
    5. Kalau x pandai carut/maki blaja la ngan geng2 pas

      Delete
    6. Macai totok anwar detected! Anon 6.51am. Hahaha

      Delete
  2. Korang ingat Azmin tak berdendam dekat Anwar kah. Masa dia jadi TPM dan Finance Minister sampai lunyai bini Azmin dikerjakan oleh Anwar. Nallakarupan ada butirannya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecaya sgt cakap kel*ng tu

      Delete
    2. napa bangangnya ko ni..suruh jelah bang non ko tu saman kat nalla!..napa tak berani?
      mesti tak beranikan?..sebab bukti kat nalla tu yg merisaukan bang non

      Delete
    3. Apasal awat ni masih tak reti reti ? abang non pujaan pengikut nya yang baral ni ada satu pendirian , satu perangai . Kalau tuduhan dan kenyataan yg di lemparkan kepada dia tu benar , pergi mampus dia tak akan saman ! Buktinya ....
      Mengapa tak saman saiful ratusan juta ??? Sebalik nya si saiful yang saman dia balik .... di tambah dengan bersumpah di masjid dan depan baitullah .
      Mengapa tak saman datuk shazryll dan rahim tambhy chik ratusan juta di atas skandal china doll ?
      Mengapa tak saman faekah hussain ratusan juta di atas pengbongkaran tuntutan elaun jutaan ringgit sebagai punaisihat ekonomi selangor ????
      Mengapa tak saman ummi hafilda ratusan juta terhadap kenyataan yang abang non ni lenyek si kakak ipar dia ...????
      Ini tidak !!!! pergi saman papagomo ratusan juta ... apa dapat ???? menghabiskan boreh jo ...!!!

      Delete
    4. Saman kat papagomo tu sbgai pengajaran. Ko tgk blog papagomo dari no 1 trus tutup lps kena saman. Mana ada dah video2 lucah pmimpin pembangkang lps tu. Korang prasan x?

      Delete
    5. sebab nuar tau papagomo orang kecik x da duit dan papagomo je yang berani keluarkan gambar dia suka berburit.. apa apa aku salute kat papagomo biar papa asal berani

      Delete
    6. Kerja nelayan pon umah 3 tingkat.

      Delete
  3. Azmin sebagai abang patutnya carilah sorang isteri buat azwan ni.. Biar dia bergurau senda.. berkasih syg dgn bini dia.

    Hidup ini indah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana nak carikan seorang isteri untuk si azwan , dah hidupnya itu ada sedikit soongsaang . Jikalau di takdirkan dia "beristeri " , nanti masaalah untuk membedzakan yang mana satu isteri , yang mana satu laki .. ueekk.. ueeekkk ...

      Delete
    2. Jangan nak uekk ueeekkk lah diny.. Nampak mcm kau pun tak berapa keras.

      Delete
    3. Jangan nk memandai man. Mampu ke sipolan tu jalankan t/jawab batin pada isterinya nanti. Kahwin bukan setakat duduk2, makan2 shj. Bnyk t/jawab kena pikul. Dlm bilik tidur siapa nk jd suami siapa jd isteri. Kalau ada 2 isteri dlm bilik yg 'x ada' suami, bukankah itu sangat membosankan? Jadi, mana perginya 'hidup itu indah'?

      Delete
    4. dia da ada sorang .. nuar ...

      Delete
  4. Azmin nie dulu anak didik Tun M atas rekomen pensyarah Azmin di States... tetapi di 'colek' Anwar menjadi kuncu-kuncunya... kalau Azmin maintain dgn Tun M tak mustahil Azmin salah seorg Menteri Kanan sekarang ini... walau mcm mana pun percayalah pada qadak dan qadar...

    ReplyDelete
  5. Azmin tak dicolek tapi jadi cofee boy macam saiful masa tu mana ada kuncu kuncu, mahathir percaya sgt dgn anuar. Saiful saja yg tolak tuah sebab tak tahan kena kuda kalau tak mesti jadi org kanan anuar dah macam azmin dulu.

    ReplyDelete
  6. Apa nak heran.. Dlm filem musang berjanggut ...raja pun jadi kuda ..ada yg jadi patung..ada yg jadi org 2 ..

    ReplyDelete
  7. Betul tu. Kalau cerita tentang dia tak betul kenapa Anwar tak sman orang2 yang bawa cerita tu. Maka kesimpulannya semua ccerita buruk tentang Anwar adalah BENAR belaka. Nokhtah.

    ReplyDelete
  8. Ingat balik tan sri rahim dan datuk syazril dijatuhi hukuman kerana video tu. Maknanya video tu betul la.

    ReplyDelete
  9. Apa2 pun serah dengan Allah, Insha Allah Tuhan Maha mengetahui dalam pengaturannya, tiada siapa yang boleh terlepas darinya.

    ReplyDelete
  10. Kaki pungkok bukan ada ugama.itu semua wayang.kepercayaan dia kepada allah tu wayang je.klu tk tkkan dia berani buat larangan allah.(umat nabi lut)

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!