KETUM BERKUNYIT! ANWAR SEMAKIN DEKAT DENGAN PENJARA SETELAH PEGUAM DIA SEMUA KEHABISAN IDEA UNTUK MEMPERTAHANKAN DIA!

KENALI SIAPA TAN SRI SHAFIEE ABDULLAH (Pendakwaraya Kes Liwat Anwar-Saiful) 

PENEMUAN BARU 
Hujah TS Shafiee Abdullah menjadi faktor penting dalam menentukan nasib DS Anwar Ibrahim. 

Adakah TS Shafiee akan mengemukakan penemuan baharu berhubung perbicaraan ini berbanding pasukan peguambela yang hanya mengemukakan hujah dan fakta lama?

Para peguam DS Anwar telah berpeluang memberi hujah terhebat mereka, ianya suatu perbicaraan yang sangat panjang, banyak perkara diulang-ulang, tiada penemuan baharu dan ramai peguam pemerhati menyatakan ianya adalah tanda aras yang sukar kepada pasukan Anwar. Tambahan pula ramai pengamal undang-undang sangat terkejut dengan keputusan ketua pasukan peguam DS Anwar, Sulaiman Abdullah, menarik diri lagi.

DS Anwar sangat gerun kepada TS Shafiee, bukan sahaja kerana mereka seangkatan, sangat kenal-mengenali berpuluh-puluh tahun, malah tiada satu pun helah DS Anwar yang tidak difahami oleh TS Shafiee.

"Saya lebih kenal DS Anwar berbanding Tun Dr. Mahathir"; demikian kata TS Shafiee.

Jika anda mahu menggunakan perkhidmatan TS Shafee, bukan perkiraan wang intinya, tetapi apakah anda sanggup bangun subuh buta jika dipanggil, adakah anda akan terkejut jika yang mengetuk pintu rumah anda bukannya posmen TS Shafee tetapi beliau sendiri, dan adakah anda sanggup menerima panggilan telefon di kala anda sedang lena diulit mimpi. Adakah anda sanggup datang ke pejabatnya pada subuh jantan sekiranya dipanggil. Guaman adalah dirinya dalam dirinya.

Anda tidak akan menerima sehelai kertas pun daripada TS Shafiee melalui orang ketiga. Beliau akan membuatnya sendiri dari A hingga Z. Sampai ke tahap itu integriti dan sekuriti yang diamalkannya. 

Maka tiada siapa mampu mencuba belinya jauh sekali merasuahnya, jika sesiapa mencubanya pasti akan kecewa. DS Anwar tahu hal ini, kerana itu DS Anwar berusaha membatalkan TS Shafiee daripada menjadi pendakwaraya.

10,000 patah perkataan yang dilontarkan oleh peguam-peguam termahal DS Anwar, tidak akan sama dengan 100 patah perkataan yang dikeluarkan oleh TS Shafiee.

Kita tidak bercakap siapa salah siapa betul, itu hak peguam-peguam kedua-dua belah pihak, dan hak hakim-hakim untuk menentukan selepas selesai semua hujah masing-masing. Asasnya ialah keadilan mesti ditegakkan, sama ada kepada DS Anwar atau kepada Saiful.

Kerajaan tidak ada apa-apa kepentingan dalam isu ini, ianya kes DS Anwar dengan bekas pembantunya Saiful Bukhari.

Ianya bukan soal siapa kalah siapa menang. Rakyat dan negara kita mesti kekal aman, damai dan harmoni selepas selesai perbicaraan ini. Kita perlu ada muka buku yang baharu. 

Kalah atau menang adalah di luar kuasa kita sebgai hambaNya tetapi insya Allah berkat ketulusan TS Shafiee menentang yang mungkar kemenangan akn memihak pada yang benar.

House PK: ini aku kutip dari facebook.. 

11 Responses to "KETUM BERKUNYIT! ANWAR SEMAKIN DEKAT DENGAN PENJARA SETELAH PEGUAM DIA SEMUA KEHABISAN IDEA UNTUK MEMPERTAHANKAN DIA!"

  1. Bnyk sumpah telah saiful buat aku yakin 200% pd saiful......anwar masih x pernah bersumpah...mari kita berdoa agar anwar masuk penjara krn perbuatannya.....aminnnnnnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.amin.amin.amiiiiiiiin

      Delete
    2. Dan aku harap para jdge up kan tempoh jail dia dan Bapak Peliwat Negara ni mereput kat dalam lock up dia tu......

      Delete
    3. saiful sumpah,najib sumpah dato trio t sumpah..nuar sampah

      Delete
  2. Semoga Allah bersama dengan Saiful dan Ts Shafiee...Ameen,,,

    ReplyDelete
  3. Ts Shafie saya adalah rakyat Malaysia yg kerdil mengikuti perkembangan karier anda sebagai peguam yg sgt hebat.saya harap anda mengekalkan reputasi anda..akhir sekali saya berharap agar anda dpt di lantik sebagai peguam negara.menggantikan Ghani Petail. Seorg peguam yg tiada pendirian serta lembab dan lembam.

    ReplyDelete
  4. Kalau Anuar masuk penjara tak lah terok sangat . Dalam penjara ada ramai banduan yang jambu jambu .

    ReplyDelete
  5. Welkang anwar to penjara. Ramai bontot2 yg manunggu anu ko kat sana.....

    ReplyDelete
  6. Maka kami banduan Penjara Sg.Buloh menentang keras kemasukan Bapa Liwat Negara ke sini demi mempertahankan belakang kami yang masih dara.

    ReplyDelete
  7. Bertaubatlah Anwar..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!