WEI KETUM GILA! APA BENDA PKR MEREPEK NI? SIAPA MB BARU?

Di sebalik kenyataan berbelit-belit, yang dipercayai cubaan nak spin story, pokok pangkalnya PKR malam Rabu memberitahu pihak Istana memperingatkan parti itu untuk mengemukakan LEBIH DUA NAMA bagi dipertimbangkang sebagai calom menteri Besar oleh Tuanku Sultan Sealngor.

Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail mengesahkan mereka sudah terima jawapan pihak Istana berhubung isu perlantikan Menteri Besar Selangor yang baru.

"PKR ingin memaklumkan bahawa tidak ada penolakan terhadap nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baru,"katanya.

Bagaimanapun, katanya "PKR juga mengambil maklum bahwa surat pihak Istana turut memperingatkan agar lebih daripada dua nama dikemukakan kepada DYMM Tuanku Sultan Selangor,"ujar beliau.

Terdahulu, PKR petang tadi menerima surat jawapan dari Istana berkaitan calon MB yang kemukakan oleh PKR dan DAP.

Kedua-dua parti itu menyerahkan hanya nama Datin Seri Dr Wan Azizah wan Ismail sebagai calon MB, walaupun Istana pada Rabu lalu memberikan tujuh hari untuk PKR, DAP dan PAS memberikan lebih dari dua nama untuk dipertimbangkan Sultan Selangor.

PAS menghantar dua nama iaitu Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

Dengan perkembangan terbaru bermakna panjang cerita lagi.-3/9/2014

Baca berita sepeunhya di Agenda Daily

HOUSE PK: Apa cerita ni? Aku baru dapat tahu Pengarah Komunikasi PKR mitak tarik balik kenyataan Saifuddin Nasusion! Apa gila dah korang ni? Kuatnya belit korang ni. Aduh! Bangkit la rakyat Selangor. Sampai bila mau tengok drama bodoh PKR ni????

65 Responses to "WEI KETUM GILA! APA BENDA PKR MEREPEK NI? SIAPA MB BARU?"

  1. KJ MB Selangor baruuuuuu.... hahahhahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak Lampir lagi bagusssss . . .

      Delete
    2. Saiapa mak lampir. Bukan anak kelahiran selangor kan.
      Sekarang ramai yg sokong dappig dlm issue2 esp yg melibatkan kesamarataan. Nak tau kenapa. Mcm issue mereka yg nama melayu tapi mak bapa mereka baru je migrate ke msia. Kononnya mengaku org melayu. Kadang2 ic race is indon. So mereka ni lah yg ber ia2 nakkan kesamarataan. Rasa diri org melayu asal.
      Kalau kita leka dan bodo mcm ada stgh2 dlm blok ni kita pun sokonglah. Walhal mmg mereka tidak blh dpt. Itu hak kita. Tok nenek kita dah berkurun tinggal ditanah melayu tapi mereka baru paling lama sekurun tok nenek mereka sampa9 disini. Jadi kepada mereka nim sedarlah diri jgn lebih sudu dari kuah. Anda mmg tidak layak.

      Delete
    3. Kita berhak tuntut dan menikmati kelazatan dan kemakmuran yang diperjuangkan dan diperturunkan oleh datuk nenek moyang kita.Ini tanah kita.Tanah Melayu Berdaulat.

      Sekian.

      Terima Kasih.

      Delete
    4. kali ni aku setuju dgn capsul....chhaaaaaiiitttttt......

      Delete
  2. Kesian tgk ParpuKari tak habis2 cerita pasal Selangor. Nak kata BN boleh takeover tak jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ni la komen yg bangang...tak pasal2 BN yg kena...walaupon x mention langsung BN dlm kenyataan tu....kau pon dah sama pemikiran mcm ketum...putar sana sini padahal xde kena mngena dlm ini gambar....hahahahahahah

      Delete
    2. Ko nak tgk BN ambil alih selangor??? Tungu n lihat. Akan menjadi kenyataan tak lama lagi

      Delete
    3. AnonymousSeptember 3, 2014 at 10:36 PM

      Setuju bro ... nak kalut apa pasal Selangor, UMNO-BN ada kena mengena apa???
      Memang parpu keling ni jenis suka menyibuk amik tahu hal dalam kain orang ... Bahalol punya mamak gendot...

      Delete
    4. Kalau ketuanya dah ketum, pencacai pengikut dia pun memang sah mabuk ketum macam anon 10.36 dan anon 7.23.

      Delete
    5. Org cerita pasal isu selangor.. Sibuk pulak cerita BN nak takeoverlar ape.. Pikiran sempit.. Bkakla minda.. Tular kalau fanatiksmpi tak boleh terima info btentangan.. Huh!

      Delete
    6. Ha ah la. Org cita pasal Sgor dia pulak cita pasal BN. Biol ke hapa ...

      Delete
    7. TAU KE KAU KENAPA DIA BER IA2 NAKKAN WAN JIJAH JADI MB?
      TAU KE KAU SELANGOR ADA WANG RM3B.
      KALAU DAPAT LAH.MMM

      Delete
    8. 10.36 & 7.23.....hahaha...klo BN xdpt selangor pn ketum ko blh jadi PM ke bahlol....???

      Delete
  3. melayu kena bijak undi kali ini....TOLAK PKR ISLAM SELAMAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kuat UMNO pun kuat. Bersatulah Melayu spt mana yg dizahirkan oleh Raja2 Melayu demi kelangsungan agama dan bangsa.

      Sama2lah kita mentadbir negara kita ini iaitu Tanah Melayu.

      Delete
    2. TOLAK PKR ISLAM SELAMAT = TAPIS

      Delete
    3. CINNA DAH LAMA BERSATU NAMA PARTI JE LAIN. KENAPA MELAYU2 NI DEGIL SANGAT TAK NAK BERSATU. KAU TAK SEDAR DAN TAK NAMPAK LAGI AGENDA PUAK KAFIR NI. BUSUK SGT HATI KAU ORG NI. NAMA SAJA ISLAM. ORG UMNO BERMATIAN NAK PERTAHANKAN PEMERINTAY MELAYU TAPI KAU YG DUNGU NI MASIH NAK BERTUANKAN KAFIR LAKNAT.

      Delete
  4. Berkubur la PR...amin

    ReplyDelete
  5. PKR Malapetaka se sial sial malapetaka yang melanda bangsa, Agama dan Negara di bawa oleh You all know WHO...

    ReplyDelete
  6. PKR telah melacurkan politik semata-mata atas kegilaan kuasa demi mengaut kekayaan. dengan bantuan kafir dapig ramai melayu jahil dan sundal berbaris-baris untuk melnggan sipelacur keparat ni. Kini sarang sang pelacur dan pelangannya diselangor sedang terbakar. bala keatas mereka sebagai peringatan... supaya mereka insaf dan kembali kepangkal jalan ..... tapi mereka memalingkan muka.. Tunggulah Azab Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya umpamakan PKR ni spt paderi2 Melayu yg mahu mengkristiankan bangsa Melayu.

      DAP memanglah Kristian yg memang bercita2 mahu mengkafirkan bangsa Melayu.

      Tolak PKR dan tentang DAP demi Agama Islam dan Bangsa Melayu.

      Delete
  7. Kau tak parpu, ore melayu konon undi pas berjuang isle nak masuk surga silap silap parpu rupa masuk neraka pital gile

    ReplyDelete
  8. Dah naik meluat aku baca kemelut pukimak kat Selangor ni.Dikala kita bertelagah dan bercakaran ada puak dari luar dan dalam sedang sibuk memperkemas agenda menakluk Tanah Melayu.Ini semua nak blind folded dan menghilangkan fokus kita kepada ancaman sebenar yang sedang menanti dibelakang kita.Bersedia untuk NGAP kita bila timing nya sesuai dan tiba.

    Sekian.

    Harap Maklum.

    ReplyDelete
  9. Jahaham kan dap racist laknat......

    ReplyDelete
  10. Pokok pangkalnya orang selangor yg menyokong PKR PAS dan DAP...
    LEMBU..setakat ada otak aje...belajar lah terima hakikat..

    ReplyDelete
  11. Yang dok sokong Peliwat Tua tu memang bodoh dan banggang. Dia ni terlampau nak tunjuk pandai, rasanya berkubur teruslah. Tak boleh bayangkan kedungguan puak-puak pelik ni. Ada yang gila kuasa, ada yang main-main dengan perlembagaan dan ada yang nak riak dengan tahap keislaman mereka.

    ReplyDelete
  12. KETUM yang dok membelit rakyat Malaysia lebih dari 15 tahun, akhirnya terbelit diri sendiri. Memang manusia paling tak guna kat Malaysia. Hanya untuk kepentingan dirinya sendiri, sanggup diporak-perandakan satu Malaysia. Semoga Malaysia akan Aman Makmur selepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi pengikutnya rela... MACAI ma... mempercayai apa cakap anwar ibrahim

      Delete
  13. Ooo nak tunjuk kurang ajar depa. Ko ingat sultan selangor boleh dipermainkan mcm tu aje??? Apa susah sgt??? Selagi tak bagi 2 nama, TSKI maintain jd MB. Nganga le ketum dgn impian ko nk tgk bini ko jd MB. Hahaha
    Sultan selangor tu bknnye budak kecik yg korang boleh main2kan mcm tu. Aku harap sgt dewan negeri dibubarkn. Baru best sikit nk tgk drama kat selangor ni. Aku nk tgk rakyat selangor ni bijak ke atau masih lg dungu

    ReplyDelete
    Replies
    1. MB tanpa sokongan majoriti adun. Ada udang sebalik batu kah? Mungkin setengah pihak belum dapat komisen untuk kontrak mega pengurusan air di selangor, jadi ingin jugak khalid terus jadi mb.

      Delete
    2. Kalau nak lantik bini jadi MB, lagi banyak udang disebalik batu.

      Delete
    3. Time is running out for DSAI. Sg. Buloh is getting closer.

      Delete
    4. bkn udang sebalik bat tp anjing & babi desebalik kipas....hahahaha

      Delete
  14. Kemelut selesai kalau Anwar sampai ajal. Full stop

    ReplyDelete
  15. PR bukan perti berdaftar pun.. cuma bergabung bila nak lawan BN je.. yang berdaftar cuma PAS, DAP dan PKR.. apsal susah sgt nak fhm titah sultan ni... ke anwar sengaja create semua ni untuk bikin kecoh?

    ReplyDelete
  16. Lucifer sebenar adalah Anuwar Yibraheem (nama yahudi), dia bertopengkan ajib gor dan tok guru bagi mengaburi mata manusia kurang beriman. Dia selalu menginap di hotel Din Pudu berpakaian seperti tok guru, untuk menghasilkan jus tok guru. Maka, manusia sekelian alam haruslah berhati2 terhadap makhluk ini, jangan sampai anda diberi minum jus tok guru...kerana jus itu dihasilkan dari juburi, kurang berkhasiat dan membuatkan anda beriman kepada lucifer durjana. Berhati-hatilah.

    Salam 1 Malaysia

    ReplyDelete
  17. lebih lawak dari MLM

    ReplyDelete
  18. Habis lah selangor kalau mcm ni.. Sekor boneka anjing yg sekor lagi boneka babi.. Lepas ni kalau selangor mundur sekalipun mmg aku x heran sebab pemerintah dia dah macam nak memerintah babi dalam kandang je..

    ReplyDelete
  19. Dengar sini!!!
    Semua kemelut dan kekucar-kaciran kuasa politik Melayu ini bermula tahun 1998 kerana ketakutan dan kekhuatiran Mamak Bendaharta akan kuasanya dirampas. Maka dikenakan satu fitnah besar terhadap DSAI. Itulah detik2 permulaaan perpecahan kuasa Melayu ... Tak guna punya tongkang pedukang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu. Cuba buat u turn

      Delete
    2. Klu yang itu Mamak Bendahara...yang hang jilat, julang, peliwat terkemuka tu tu pulak Mamak Ketum..cai Ketum dah gilker.....elok sama join Ketum masuk sungai buluh lg baik..mcm haram jad.... sambung sendiri laaa...

      Delete
    3. Betul tu ... masa tu semua kena pegang, ketua polis, peguam Negara, ketua hakim, dll habis dipegang... cayalah, DSAI telah terkena fitnah ...dia teraniaya, orang2 yang beriman dan berhati mulia sahaja yang akan percaya...dia perlu diberi pembelaan di dunia dan dia pasti akan mendapat pembelaan dan pengadilan di akhirat nanti ...

      Delete
    4. Sapa pegang sapa ? Umur kau berpa Bai?,,,,Org beriman yg percaya cakap ketum,,,ialah orang beriman yg bahalol jahil. emosi bodoh, dan yg ada personal intrest....mata kepala aku sendiri tengok macammana ketum kesayangan kau tu mengarahkan SB buat kerja untuk dia dan arahkan Polis hantar semua laporan pada dia. kau paham.... Nak muntah aku kalau kau mengaku org beriman dapat maklumat dari ceramah politik... wieeek.....

      Delete
    5. Hanya peminat daun ketum sahaja yang percaya Ketua Umum Ketum.Beriman Kepala Bana dia kalau dah kongkek amoi dalam filem PornKetum.

      ChaaaiiiTTTT....!!

      Delete
    6. Bro, filem2 lucah tu dah dikaji secara halusi dan dah dipastikan bukan asli, hanyalah dibuat semula (secara super impose) ...dlm dunia perkomputeran yang serba canggih ni macam-macam orang boleh buat... dan yang buat begitu adalah mereka-mereka yang di pihak jahat dengan tujuan jahat ...insaflah tuan-tuan semua ...

      Delete
    7. apa sudah lupa ke, semasa anwar masih dalam umno, mat sabu lah y mendedahkan y anwar kaki liwat, satu malaysia dia dok canang dok gelar anwar al-juburi, masa tu mat sabu dok kata malaysia akan mendapat seorang PM kaki liwat, bila anwar d pecat dari umno bleh plak mat sabu ni dok jilat pungkok anwar, apa kamu semua dah buta hati ke?!?

      Delete
    8. kalu ada pakar y boleh superimpose gambar video, dah lama najib d kenakan oleh pihak lawan, dok buat video najib. apa bodoh sangat hanpa semua ni, pendek sangat akal kamu smua, oopps aku lupa plak dah memang pengikut depa ni pendek akal, hehehe jangan marah noo.,

      Delete
    9. Anon 6:10PM tu menaip lepas pekena Teh Tarik Ketum ngan Roti Ketum Banjir.Itu pasal sewel mereng semacam jer.

      Warghhhh....Kah.....Kah...!!

      Delete
    10. spender putih stopa tu pn impose ke ....hebat betollll macai ketum.....chaaaaaaiitttt

      Delete
    11. AnonymousSeptember 4, 2014 at 6:20 PM

      Hang cakap macam budak bodo beringuih !!! Awat laa hang ni ditakdirkan lahir dengan keadaan sebegini benak dan dungu ... apa laa dosa mak bapak hang ...???

      Najib tak dikenakan dengan video superimpose macam itu sebab musuh Najib cuma tidak suka dengan Najib tapi mereka bukan penjahat ...
      Sebaliknya musuh DSAI adalah bukan setakat tidak suka dengan DSAI tetapi mereka berniat jahat ... bertahap penyamun penyangak pemfitnah pembuat dosa tegar yang tidak takut akan balasan Tuhan... seperti orang macam engkau ni lah, wahai bahalol pukimak...

      Delete
    12. dah jelas minda ko dah d liwat oleh maharaja liwat, sungguh malang, keriann...

      Delete
    13. jelas beruk2 dan wak dungu2 ni semua tak pernah pi tgk wayang hollywood mcm avatar, maleficent, transformers, guardians of the galaxy, berjuta filem lg yg guna cgi technology...tulah selalu terperap bwh ketiak tempurung katak

      Delete
  20. Nuar ketum dah nak masuk jail.. Manusia paling jahanam. Tinggal senior dual lg pecacai PR yg dok melalak...itupun tunggu habuan..nasib dpt kalau ketum tak tipu

    ReplyDelete
  21. celaka... Pas belot MB Selangor hantar nama lain. munafik .... Ini Parti agama sesat.... Pakatan dah banyak bagi bantuan dia gigit tangan kita... Sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello kawan, dalam politik tidak ada kawan y kekal dan tidak ada juga lawan y kekal, hari ni kawan esok lawan, hari ni lawan esok jadi kawan, apa pun bleh jadi dalam politik, sebab tu agama pun sangup d politik kan.

      Delete
  22. Sokong peliwat lagi. ALLAH dah pesan jangan. Inilah jadi dier, liwat sana sini.. Mau jadi macam pompei ker selangor ni?

    ReplyDelete
  23. Keling tong drum mabuk ketum! Konek kecik macam kacang pis! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  24. Masa bideo ketum kongkek cinadool tu, macai belum celik it lagi.bideo tu pun dia tk pernah tengok.setakat gambar mana dia percaya.klu ada yg boleh bagi dia bedio tu , mau siang malam dia tengok dan terkezut sampai cmtu ketum dia balun cinadool..hi hi hi geli perut tngok sepender cap buaya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!