PANAS BERKETUM! BLOG BULETIN SENGAL DEDAH HARTA KEKAYAAN NGA KOR MING - WAJIB BACA

Antara yang diperjuangkan oleh DAP ialah kesamarataan sosial dan ekonomi. Pendek kata dalam DAP, tidak ada yang menjadi kaya terlampau dan tidak ada yang miskin terlampau. Yang kaya akan melimpahkan kekayaannya untuk dibahagi-bahagikan kepada masyarakat bagi membentuk sebuah masyarakat yang ideal.

Itu konsep paling asas dalam ideologi Sosialisme yang menjadi teras dan pegangan kepada DAP.

Malangnya, semua itu hanyalah retorik semata-mata.

Yang kaya raya adalah pemimpin. Walaupun hanya 11 bulan menjadi Exco Negeri Perak, Nga Kor Ming menjadi kaya terlampau, terutama sekali selepas dia mendapat habuan daripada Kerajaan Negeri Kelantan selepas bersetuju untuk menyokong perlantikan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak.

Nga Kor Ming kerapkali mengkritik dan mengutuk semua yang ada di negara ini. Yang betul baginya hanyalah DAP dan Pakatan Rakyat. Yang sangat bersalah dan paling dibencinya, jikalau Kerajaan cuba menyamaratakan pembahagian ekonomi di kalangan rakyat terutama sekali orang Melayu dan Bumiputera.

Kalau boleh dia tidak mahu melihat Melayu-Bumiputera berjaya, sebaliknya hanya mahu menjadi golongan pengguna dan pembekal bahan mentah yang dijual pada harga yang sangat murah.

Nga Kor Ming kerap mengutuk orang Melayu yang kaya dengan melabelkan mereka sebagai UMNOPUTERA atau penyeleweng dan pengamal rasuah. Walhal, dia sendiri tidak dapat membuktikan bagaimana dia memperolehi kekayaan dan kemewahan tanpa sebarang rasuah dan penyelewengan memandangkandia pernah terlibat dengan penyelewengan membabitkan kontrak pembuatan baju yang menggunakan syarikat isterinya.

HOUSE PK: Ini didedahkan oleh blog BULETIN SENGAL! Ini pendedahan yang amat mengejutkan terutama sekali tentang lelaki yang pernah tadbir Perak melalui bonekanya bernama Nizar. Mereka baru sempat perinth 11 bulan dan Nga Kor Ming boleh jadi sebegini kaya meh? Hebat sangat ke legal firm dia? I dont think so..

Rakyat perlukan penjelasan wahai Nga Kor Ming!

54 Responses to "PANAS BERKETUM! BLOG BULETIN SENGAL DEDAH HARTA KEKAYAAN NGA KOR MING - WAJIB BACA"

  1. Anjing - Anjing PR tetap akan menafikan dan menyalahkan BN dan UMNO ....jangan lupa Guan Enng juga perlu disiasat ... so KDN dan SPRM tunggu ape lagi buat lah siasatan cepat.

    R.I.P. PAS

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini atak betut ka ,tatak betut !, Wa macam tatak pecaya lea aa , beleseh punya olang maa aa !.

      Delete
    2. Maaf sekadar bertanya. Apakah kriteria yg diperlukn utk jadi seorg macai umno?

      Delete
    3. Setakat jadi barua DAP jangan cakap banyak, mampus la kau.

      Delete
    4. AnonymousSeptember 15, 2014 at 1:36 PM

      Kriteria untuk menjadi macai umno ADALAH seseorang itu mestilah lebih BAIK dari macai PR serta beriman dan bertaqwa. Juga menyembah Allah yang satu. JAUHI musuh2 agama Islam seperti DAP dan PKR serta golongan Anjing Suruhan...

      Delete
    5. Lucifer sebenar adalah Anuwar Yibraheem (nama yahudi), dia bertopengkan ajib gor dan tok guru bagi mengaburi mata manusia kurang beriman. Dia selalu menginap di hotel Din Pudu berpakaian seperti tok guru, untuk menghasilkan jus tok guru. Maka, manusia sekelian alam haruslah berhati2 terhadap makhluk ini, jangan sampai anda diberi minum jus tok guru...kerana jus itu dihasilkan dari juburi, kurang berkhasiat dan membuatkan anda beriman kepada lucifer durjana. Berhati-hatilah.

      Salam 1 Malaysia

      Delete
    6. Saya berminat jadi macai umno...tapi masalahnya saya tak suka mencarut.. adakah saya layak?

      Delete
    7. Macai pr la paling kuat mencarut. Terkena batang sendiri buat2 tak mencarut konon. Kau layak masok jail dgn atok nuar kau tuh. Pelacur agama bangsa dan negara.
      Never,forget lahad datu. Penyelamat mati d kelar,mata d korek boleh atok nuar kau berjoget atas pentas berseronok. Bala kena sakit jantong karpal mati mata terbelalak kau ingat Allah itu pekak dan buta . Tunggu!! Demi masa..

      Delete
    8. 6.57. Kau dan kuncu2 kau merasa lah pulak kena,maki. Dulu kemain hebat memaki mencarut kpd org2 umno. Merasa lah pulak. Senangnya d dlm hati.

      Delete
  2. 1.mana kaya dengan azeez rahim!!srp pun tak lulus!!dah tu mengaku ada MBA!!!
    2.puak-puak penipu dan perasuah semuanya!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni mmg species yg tak boleh tengok melayu lain kaya...bangsa lain kaya kau tak kisah..tapj kalu bangsa melayu kaya kau akan iri hati dan buat cerita org tu rasuah lah dll...mmg dasar hati busuk

      Delete
    2. 1. Seronok tenguk orang Melayu kaya raya... tentu diaorang dapat bantu Melayu2 biasa dengan pelbagai cara. Dunia akan bergerak begitu, ada yang senang dan ada yang susah. Yang senang akan bantu yang susah. Mengherdik yang senang tidak membantu apa-apa. Pendidikan tinggi tentu membantu untuk tidak terjerumus ke lembah kemiskinan. Namun kaya raya bukan ada hubung kait dengan tingginya tahap pendidikan. Tanya datuk nenek yang masih ada, jika mereka tahu siapa BOON SIEW..... mereka mungkin tahu kemampuan dia menulis membaca dan kelulusannya. Orang negative akan kata dia menipu dan merasuah, manakala yang faham tentang keazaman, akan lihat sudut bijaknya BOON SIEW memandang kedepan dan mencuri peluang. Cuma kita rasa kecewa bila ada usaha untuk menghina Melayu kaya...., agaknya gembira melihat Melayu tiada apa-apa.....

      Delete
    3. 2. Anak muda sudah lupa al-arqam . Arqam bukan jadikan orang kaya, tetapi Arqam ada usaha untuk membina masyarakat yang kuat dan berjaya. Arqam memaksa orang faham tentang hakikat 9 dari 10 pendapatan duduknya di kancah perniagaan. Dalam suasana ingin membunuh empayar Bukhary dan telah pun berjaya meranap impian empayar bekalan lembu ke bangsa Melayu- feedlot, bangsa Melayu boleh sekat ANWxR tepi jalan, apa kaitan DIA dengan musnahnya ARQAM. ANWxR pantang melihat saingan yang boleh merencat impian beliau.....

      Lupakan seketika cerita tipu dan rasuah, untuk berbicara tentang petualang BAHAYA. Kaji niat petualang itu....

      Delete
    4. biasa la tu.....melayu memang sentiasa dengki dan iri hati kalau ada melayu lain yg kaya raya,,,,akan di korek segala asal usul pendidikan, keburukan melayu yg kaya tu......org cam mamat 8.56 am ni memang ramai.....typical moron malay....!!!!

      Delete
    5. Ntah.Apek taik idung masin tak sekolah langsung tak reti cakap Melayu jadi kaya raya dia tak kisah nak selongkar education background apek tu pulak.Melayu pukimak jer perangai macam tu.

      Delete
    6. Nak kaya, nak senang kena lulus srp dulu ke? Nape la otak tu singkat sgt. Apek2 cina yg jd hartawan tu ada certificate sampai oversea ke? Usaha tangga kejayaan bro. Rezeki Allah yg kasi bro, bukan sijil yg kasi. Patutnya ko kena benci kpd kebodohan otak ko tu...

      Delete
    7. Mcm ampeh je umah ni..x lawan lagi umah khir toyo.

      Patut si nga ni mnuntut dgn khir toyo nak buat umah besar

      Delete
    8. Ni sekor atas kepala ada tandok berdengki dgn melayu.

      Delete
    9. anon 8.56 YTL , SPS. Goh Chok Tong dan lain-lain darjah 6 pun tak tamat... drebar lori pasir di Singapura,,, di malaysia Banyak kaya ma...

      Delete
    10. MBA tu maknanya Mangsa Bencana Alam. Pasal tu Azeez terlibat dgn kerja2 membantu mangsa bencana dan org dlm kesusahan termasuk juga anak2 penyokong Pakaran Rabak.

      Delete
  3. Orang melayu kaya raya yang ingat agama akan bayar zakat..kafir yang kaya raya akan cuba lari dari cukai pendapatan dan perniagaan sebab takut duit cukai mereka menolong orang melayu dan bumiputra, selagi boleh kaut akan dikaut segala galanya kemudian berhijrah keluar negara menjadi rakyat klas 2 dan jadi english celop..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yang keluar negara, mungkin ada sebabnya, untuk bersaing ditempat asing, supaya yang lain boleh tumbuh, ganti dan gagah dibumi sendiri. Bangsa Cina sendiri pun sangat biasa dengan hijrah dan tawan ekonomi negara lain......

      Delete
    2. Cina bagi dia makan tahi pun dia akan kata sedap Melayu buta perut.

      Delete
  4. Nga kor min baru 12 bulan jadi adun....klu 12 tahun agak camana yeek....klu rasa kat mesia yg dia kata kerajaan kejam dsbnya...masa kan dia mampu kaya raya ....species ini sma dng anwar ibrahim org lain srmua salah....kaki rasuah tegar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAL EXCO NEGERI PERAK - dalam tempuh sekejap, mereka memerintah dengan ghairah. Nizar happy je jadi MB. Tapi rahsia yang tak ramai orang tahu ialah bila keputusan mesyuarat Exco dibuat cara angkat tangan/undi. DAP lebih ramai dalam exco.... Nizar tak terkata atau tak boleh kata apa-apa.

      Delete
    2. SIASAT SAMPAI KE AKAR UMBI. MESTI BANYAK HAK BUMIPUTERA DI SAMBARNYA MELALUI BUMIPUTERA YG BERJAYA DI BELINYA MCM SEKOR ANON ATAS.8.56 AM. BANYAK DPT HABUAN KE SAMPAI MENGHINA ORG MELAYU. WALHAL KAWAN NI PUNYALAH BANYAK MEMBANTU. KAU ADA BANTU MCM DIA. KALAU TAKDA BAIK DIAM.

      Delete
  5. Wakaka melayu gak tau malu.taunya korupsi aka, ITU cina kaya karna mereka rajin bukan kayak melayu malas bilang papa must mahatir ,wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kaum Foochow di Sabah... mereka tamak, tapi peribumi tak sedar.... Dalam dunia ni memang ada kaum dimerata pelusuk yang tamak, tidak peduli tentang kaum lain,

      Delete
    2. Kau sebok pd melayu yg korupsi yg cin korup kau tutup mata. Kayaraya sbb rajin mmg,lah rajin dapat mak dan adik beradik perempuan jadikan pelacur. Klau kira harga kemain tinggi ceoik leher mmg la boleh jadi kayaraya. Berjudi pembekal dadah yg hisap anak melayu. Mmg la boleh kaya tak tulus tak jujur bangsa dia sendiri di beri murah dgn,melayu naikkan harga. Mcm bagus sangat. They work hard alright work in slitting the malays throat with their raising high prices. Tak da baik mana pon lahanat2 nih.

      Delete
    3. RBA Bangang... ... siapa toukeh judi haram.... Siapa Ahlong... siapa tau keh pelacur..GRO.. Siapa Taukeh Samsu Haram... Siapa Taukeh dadah... Siapa taukeh Rokok dean Arak Seludup... pembalakan haram ...curi pasir..... Siapa mendera pembantu rumah... Cina.... cina... cina... cina....cina... cina....cina..... Sial

      Bang Kassim Selamat

      Delete
    4. Cina rajin kepala habah ko. Aku kenal ramai cina dan semuanya PEMALAS. Mereka cuma pandai bodek & tipu dalam kerja dan bisnes. Itu sebab mereka kaya.

      Delete
  6. Wakaka melayu gak tau malu.taunya korupsi aja, ITU cina kaya karna mereka rajin bukan kayak melayu malas bilang papa mu mahatir ,wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah anjing suruhan sudah dapat PAYMENT keeer .. aktif nampak ....

      R.I.P PAS

      Delete
    2. Wakaka menyalak cari tulang babi ke.... sini tak de....sohhhh--sohhhhh gi kat sebelah sana banyak.. Wakaka. Brengsek.. .dapat upah.. Ngentot...sama ibunya Lim...

      Delete
  7. ini satu indon ke apa ke... menyibuk je...macam babi menyondol

    ReplyDelete
  8. Melayu tak malas, tapi cina tamak peluang.

    Tapi kena selalu ingat orang tamak selalu rugi.

    ReplyDelete
  9. bodoh punya indon,kat tanah melayu ni jugak kau cari makan.

    ReplyDelete
  10. Laaa ade Anjing menyamar jadi Indon .... mesti hodoh muka dia macam lim kit sial.... ha ha ha

    R.I.P PAS

    ReplyDelete
  11. Melayu sendiri yang kaya kan mereka, sesama sendiri berdengki tak habis, ada yang memperalatkan agama untuk matlamat mereka, itu hanya menjahanamkan Islam dan Melayu sahaja. Ada pula puak sanggup jadi pengkhianat bangsa sendiri untuk bodek bangsa asing.

    ReplyDelete
  12. Ini masih tak boleh lawan kondo mewah anak najib di US bernilai USD 110juta. Cincin Rosmah lagi mahal dari rumah Nga ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BOLIH KE KALAU TAK MASUKKAN PM. MEREKA MMG KELUARGA SENANG. KELULUSAN TINGGI. PANDAI TAK MCM KAUM JADI TAK PAYAH NAK DENGKI LA YA. KALAU BODO BELAJAR BALIK. JGN MALAS. KALAU RAJIN DAN PANDAI BLH HIDUP SENANG MCM PM DAN LAIN2 ORG YA.

      Delete
    2. Walau pun aku tak kaya...dan tak berapa setuju dengan Najib, Tapi aku sangat setuju dan menghormati komen anon 7.24

      Delete
  13. Kalau aku nak cerita company Cina pro DAP sambar projek govt sampai untung juta-juta kemudian digajikan pekerja Melayu dengan salary yg ciput pasti ngkorang menangis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian xde org respon.. ok cerita lah..sy nk dengar

      Delete
    2. Rba daping mngintip hrp2 dpt update info kt tuan babi goleng

      Delete
  14. Dari aku mula bersekolah aku memang seronok tengok orang Melayu kaya...kerana harapan ku besar...insha Allah mereka dpt membantu orang Islam yg lain dgn mengeluarkan zakat dan sudah menjadi kenyataan dimana lebih RM100 juta dapat dikutip dari orang-orang kaya ini...dan aku juga sekarang gembira dapat mengumpul harta dan dapat pula mengeluar zakat.Pada orang Melayu yg punyai penyakit hasad dengki bila tengok orang Melayu kaya.....sudah-sudahlah....kalau setakat menuduh orang rssuah tanpa bukti seperti yg tuntut syariah,lebih baik bertaubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kat atas ada sekor. Dengki kat PM pulak.

      Delete
  15. ini bukan rumah, tapi taraf istana, baru 11 bulan dah dapat buat istana macam mana, berapa giji ADUN, berapa elaun ADUN...kata sampai 20 ribu sebulan pun takkan boleh buat istana, mana datang duit...itu lah sebab zaman tun, di minta declare asset semua MP, penjawat awam supaya mudah di jelaskan sekira ada kes macam ni...tak pa dia ada istana, tapi puncanya dari mana...dari Kelantan kut...Tanya Tanya lah..Nizar memang hantu kepada bangsa sendiri, Tanah pajak 99 dah jadi 999..oh melayu, di mana mu di Tanah air ku..

    ReplyDelete
  16. Dah lupa ke? Skandal tanah 10,000 ekar yg KERAjaan PAS anugerah kat dia dulu sbg prasyarat untuk dia sokong Nizar kaki auta jadi MB dulu? Mungkin kerana tu dia jadi jutawan me segera la ni

    ReplyDelete
  17. CINA KAYA TAK APE....KALAU MELAYU KAYA DENGKI...SAKIT MATA. SELIDIK DARI MANA DAPAT HARTA.

    ReplyDelete
  18. Melayu pembangkang mmg dah di serapkam dlm diri kalau ada melayu lain kaya mewah maknanya dia rasuah dia pembelit dan segala yg buruk ada dlm melayu itu. Lebih lagi kalau melayu itu active Umno. Lagilah mereka kata macam2. Beginilah perangai belaan pembangkang ni. Sentiasa busuk hati dan dengki kalau org melayu kaya mewah bergaya. Melayu yg kaya selalunya membantu melayu yg susah tapi belaan ini tidak puas hati sbb dah di cucuk olih ketua2 nya yg dah mmg dengki sejak azali. Entah bila belaan ni nak sedar tak taulah. Hanya Allah akan memyedarkan mereka.

    ReplyDelete
  19. APA???? Baru 11 bln dah kaya mcm ni. Kalau satu penggal depa conquer, kalah istana di Kuala Kangsar kot!! Inilah bakal berlaku di Selangor kalau bini Ketum berkuasa. Remote control MB ... sama apa yg berlaku di Perak tempoh hari. Bezanya ex -MB Perak dicontrol oleh DAP, bakal MB selangor dicontrol oleh Ketum yg tali tunggan dlm tgn DAP. Mmg terer DAP ni. Kot mana pusing pun, depa hebat. Tu yg depa nk ambik negara ini. Nak jadikan singapore

    ReplyDelete
  20. ade jugak yg bodo,nak kait kan family pm.ank dia bli kondo bknnye dia duduk x buat pe kat sane.ni masalah melayu yg bebal,org cine kencing dyorg percaya.bodoh x bley diajar

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!