PANAS BERAPI! LAGI PENDEDAHAN KEKAYAAN NGA KOR MING! DAP MEMANG SIAL PEROMPAK BESAR!

Ahli Parlimen atau ADUN dikenali sebagai wakil rakyat. Sebelum dipilih sebagai wakil rakyat adakah calon-calon ini dipilih oleh rakyat?

Demokrasi Malaysia bukan macam tu..calon wakil rakyat dipilih oleh ahli parti. Betul ka?

Mana ada. Ahli parti pun mana ada hak untuk memilih calon wakil rakyat, sebaliknya dipilih oleh mereka yang berkuasa dalam parti...dan dalam DAP Perak, Ngeh dan Nga merupakan taiko yang paling berkuasa untuk memilih calon.

Dalam PRU 13, ramai yang melobi untuk jadi Ahli Parlimen Kampar tapi akhirnya dapat kat Dr. Ko Chung Sen. Siapa Dr. Kong ini?

Dr. Kong adalah Pakar Jantung di KPJ Ipoh Specialist Hospital. Dia pernah merawat Lee Chee Seng yang diserang sakit jantung dan sebagai balasan kerana "menyelamatkan nyawa" Lee Chee Seng, Lee Chee Seng telah meminta Nga Kor Ming dipilih sebagai calon Parlimen Kampar. He..he..orang DAP layak gantung bendera buat dinner saja la.

Nak cakap tentang demokrasi atau ketelusan dalam DAP? Belajar dari Nga Kor Ming.

Sebelum PRU 13, siapa kenal Yong Choo Kiong atau Paul Yong? Ramai yang tak tau.

Paul Yong juga teringin nak jadi ADUN Tronoh yang pada masa itu disandang oleh Sivakumar. Kalau nak bersaing dengan Sivakumar, susah sikit sebab Sivakumar terkenal dengan Speaker yang kena seret. Lagi pun Sivakumar banyak buat kerja dan terkenal di DUN Tronoh.

Cara yang paling pantas untuk jadi calon ialah dengan "membeli" Nga Kor Ming.


Paul Yong merupakan seorang pemaju perumahan dan dia telah membuat tawaran kepada Nga Kor Ming untuk menjadi rakan kongsi dan mereka menubuhkan sebuah syarikat perumahan yang dikenali sebagai Nova Development. Nga menjadi pemegang saham utama.


Gambar ini diambil semasa projek tersebut dalam pembinaan. Sekarang, dah siap dan sesiapa yang melalui jalan Ipoh-Lumut boleh nampak bangunan rumah kedai di sebelah Stesyen Caltex, Taman Tasek Putra, Tronoh.

So, Nga Kor Ming bukan saja jadi ahli Parlimen dan ADUN, dia juga jadi pemaju perumahan, pengusaha restoran, kedai jahit, ....tu belum termasuk saham yang dipegang dalam banyak lagi bisnis.

Pelaburan Paul Yong dengan "membeli" Nga Kor Ming mendapat dividen yang tinggi apabila Paul Yong dipilih menjadi calon DUN Tronoh dalam PRU 13 yang lalu dan menang.

Susah ka nak jadi calon dalam DAP? Tak susah...cuma beli Nga Kor Ming dah cukup.Nak cakap tentang kronisma? Bullshit. Ini bukan kronisma la...

Ini... ini dipanggil "lu tolong wa...wa tolong lu."

COPY PASTE DARI FACEBOOK MAT SAMAN KATI

45 Responses to "PANAS BERAPI! LAGI PENDEDAHAN KEKAYAAN NGA KOR MING! DAP MEMANG SIAL PEROMPAK BESAR!"

  1. Ha ha .. Orang macam ini pun Anjing2 pakatan Rakyat nak sokong sampai mati ... lepas ni bolehlah Pencacai Pakatan Rakyat terutamanya PAS berbaring tengah jalan , mempertahankan golongan komiinis ini ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR dogs especially DAP chihuaua only barks when they spotted wealthy Malay even they can't find any strong proof or sign of faulty play and even create fake one to satisfy their accusation AND they play blind and deaf when it comes to Chinese even we can smell rotten rat under their bed.

      Teo Beng Hock was murdered in order to save their asses and to cover up all their corruption,bribery messes and ingeniously put the blame on SPRM!! Do you think that SPRM is stupid enough to push people down from balcony in their own building?

      Delete
    2. Apelah sgt harta nga kor ming bbanding dgn khir toyo

      Delete
    3. 5:27 ni mmg sgt hebat atau kaki auta n spin sbb tau dgn spesifik harta org lain. Nk tau harta adik beradik sdr pun susah. Mmg dasar dapigs kaki auta dan spin, merompak harta rakyat dpn rakyat

      Delete
    4. Anon 6.11 x payah laa butthurt klau xde harta sebyk khir toyo

      Delete
    5. Anon 7.04. Typical melayu...kalu dia x kaya org melayu lain pun x boleh kaya..bangsa lain tak pa. Fitnah org melayu dah jadi rutin biasa....mmg jenis yg sampai bila pun akan jadi anjing bangsa asing...

      Delete
    6. WOW!!!! Ni bru harta kroni, klu harta l.kit sial anak beranak mesti bganda lbh bnyk dpd gabungan semua harta semua org melayu kat malaysia nie...

      Delete
    7. Maaf sekadar bertanya. Dari mana khir toyo dpt duit buat rumah besar mcm tu dan akhirnya kantoi dgn sprm?

      Delete
    8. Ketinggln roket nmpaknya. Rujuk blk pnerangan oleh dr. Khir toyo mngenai rumah dia tu. Ni masalh mentaliti macai PR hny suka dgr dan pcaya bulat2 terutama fitnah dpd nk mbaca sdr atau buat research mmg tak la... at least Dr khir buat pnjelasan tp mangkuk dap ni ada? Dap kebal undang2, xde sape ambik tindakn undang2...jgn risau

      Delete
    9. Sama la jgk nga kor ming ade jgk buat pnjelasan tp ade macai umno dgr?

      Tp knape khir toyo kantoi dgn sprm wpun dah buat pnerangan

      Delete
    10. Mnipu mmg kpakaran macai PR. Hny macai pr yg tpedaya. Klu nk sedar pun dh terlambat cam pas

      Delete
  2. Tak peeee...lepas ni siruh anjing pas pertahankan nga kor min.....kan pas ni alas kaki dap dan pkr.....tggu patwa tok guru...ahakssss....

    ReplyDelete
  3. melayu bodoh saje yang ikot bangsat nie

    ReplyDelete
  4. Tapi PAS suka...
    Biasa la..PAS MAaaa...

    ReplyDelete
  5. Cina kaya tak pa..Melayu jangan sekali..melayu buka 1 workshop..cina buka 3 keliling itu melayu punya kedai walhal 3 whopshop cina tu satu tokey saja..bukan takut bersaing tapi agak agak lah.

    ReplyDelete
  6. Itulah DAP. Kununnyer nak fight utk kaum lain. Cina sama cina ok. Bangsa lain jadi kuli depa. Undi le DAP kalau nak jadi hamba depa. Yg plg bangang org2 India dlm DAP. Kesian kat depa sbb xde parti yg dok perjuangkan nasib depa. Dulu ada gak Samy Vellu

    ReplyDelete
  7. Tapi masih tak boleh lawan Najib. Kondo anak dia di USA dibeli dengan harga USD 110juta. Cincin Rosmah pula RM 24juta. Siapa kata melayu tak kaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rba dapigs setia dgn suruhan tuan l.k.sial anak beranak menyalak kat sini nk mpertahankn kekayaan kroni dapigs dan mfitnah melayu.

      Delete
    2. Anon 6.54 p.m.

      Melayu kaya patut la. Ini Tanah bapak dia. Kau tu pendatang. Agak2 la ...

      Delete
    3. Terus senyap macai umno x leh lwn hujah Anon 6.54..kah kah kah

      Delete
    4. Jwpn dh dberi...sila rajin2 mbaca dr sumber yg benar. Jgn hny dgr ceramah jer. Bila tulis komen jer nmpak kbodohn macai 6:45 dab 4:47

      Delete
  8. Aku menabung dari kecik..maybe sebulan dua ni ckp laa 24juta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7.15...bila pas buat ceramah kau usung lah tin milo..lagi cepat kaya nanti...ke mmg itu yg kau buat selama ni kot...

      Delete
    2. ..taqbir!.. hehe.. pekik macai pas.. demi cina2 kapiaq lebai2 kulop pas sanggup baring atas jalan tau..

      Delete
    3. Ape kaitan duit tabungan 24juta aku dgn tin milo dan lebai pas? Nampaknya macai umno dah mula meroyan sbb miskin..

      Delete
    4. Duit tabung Lebuh raya k.krai dh cukup ke blum? Mgkn dh blebih2 sbb dap kaya boleh sedeqah bilion2. Dh ada highway nt senang kroni dap kluarkn balak haram.

      Delete
  9. Suruh je dia baca "surah al aura" sekali lagi..maka berduyun2 lah puak pas backing dia..

    ReplyDelete
  10. kesian melayu bila berharta ramai yang dengki dan iri sangup suruh sprm siasiat padahal bila melayu kaya depa ni bayar zakat dan derma kat anak yatim depa tak heboh derma dalam senyap kenapa kamu orang melayu begitu marah bila melayu kaya ?

    ReplyDelete
  11. Kalau tak silap aku pukimak ni ker yang baca surah dalam Al-Quran dengan pelat pelat komunis dia tu.Lepas habis jer dia mengaji maka bercucuran lah air mata shahdu penganut jumud PAS.Mereka menangis shahdu kerana bacaan pelar komunis DAP tu sungguh merdu dan menusuk kalbu.Inilah Jelmaan Khalifah Agung yang sebenar.Bisik di hati mereka.

    PtuiiiiHHH....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal pukimak ni baca surah lah , Puak Anak Syaitan ni bagi tanah lagi kat Kelantan .... lebih 10,000 ekar yo ....!!!!!!!

      Delete
    2. Umno dan pukimak berpisah tiada..

      Delete
    3. PAS dan Neraka seperti bercinta

      Delete
    4. Cina DAP rembat tanah.PAS Burit guling-guling cium tanah.

      Delete
  12. semua nie lah membawa kejahanaman kepada negara kita....orang2 sebegini.....depan sembang mau tolong rakyat tapi niat mau sapu semua....pokimak nya bangsa...patut bagi mati aja!

    ReplyDelete
  13. Cikgu Nga n Ngeh .. adalah MAT SABU .. GURU QUR'AN .. KAPIR HARBI 2 EKOR ..
    MAT SABU DAH KATA.. BAIK MAKAN BABI BERSAMA GUAN ENG ...... DARIPADA MAKAN AYAM DISEMBELIH BERSAMA NAJIB ..
    PERJUANGAN PAS BERPAKSI PADA FAHAMAN LIBERAL ..
    PENGETUA ... ABANG NON..

    ReplyDelete
  14. SALAM MENKEDARAH TAIK BEWAK2 AMENO SUMA...

    AKU XTAU ANG MERAPU APA BEWAK.. ROPIAH KA RUPIAH KA RUPEE KA... YANG PENTING AMENO MUSTI JADI TAIK DULU ATAIH DOSA2 DIA.. PASAI NAK KOSA.. SANGGUP AMBIK ORG BODO AKADEMIK SUH DIDIK ANK BANGSA LAST2 JADI ANAK BANGSAT BUANG ANAK SANA SINI.. AMBIK BODO TAKAT 3A MASUK IPT.. ORG BLAJAQ DEPA BUAT KLIP 3GP.. KLUAQ PAKAT JDI CIKGU KPLI, JTK, MAIN TELOQ TGGU NAK GHEJA GOMEN... DOK JAJA KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH.. PADAHAI SAPA PUN X PANDANG DIA NGAN IJAZAH DIA TU... KIYEH.. KIYEH.. KIYEH

    he he he Saja gurau ngan adk2 bewak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angkat tong taik mmg kerjaya mulia nenek moyang anon 11:52...tu yg asyik mngigau sebut taik kt sume org

      Delete
    2. RBA meroyan sebab sudah talak tahan, puak ini dulu suka bagi rasuah tapi sikalang sudah pandai makan rasuah. Ini manyak kotor punya olang.

      Delete
    3. AnonymousSeptember 17, 2014 at 11:52 PM

      Waa ini hali lu punya payment banyak busat kaaa... luu punya jiwa sama maruah bole beli maaa ... lagi satu lu tak mau jual ka lu punya emak sama adik pelempuan mulah2 ..

      Apek Pendatang haram warga cina..

      Delete
  15. Emangnya melayu umnu males Iri sama cina kalo males dikatain males,wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa ... Anjinng Indonesia bunyinya wakaka .. kenapa loe punya belakang BUTTHURT kaaa.

      Delete
    2. Kat negara sendiri merepat kerana miskin. Kat Malaysia mewah tapi nak komen pasal org Malaysia. Goblok.

      Delete
  16. Dap mmg sial pun...dr dulu lg aku dah tau drg mmg perompak besar...dapig ni mcm anjing je kt malaysia ni

    ReplyDelete
  17. Cina dap mmg sial..tp yg aku pelik ada juga melayu kita yg sokong dap dan sanggup jadi penjilat jubor cina yg berak tak basuh ni.. yg mundur tetap melayu..yg kaya tetap cina..tp melayu no 1 kalau buat demo baring tgh jalan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!