KETUM KENA TARUK! PUAK ANWARINAS MAKIN MENGGANAS DALAM PAS! BALA OH BALA

 Bila tengok muka mamat yang rampas MIC tu, aku tak heran beba sebab Nizar dah mulakan tradisi merampas MIC dalam masjid di seluruh negeri Perak. Cuma kan, aku apa yang aku tak tahan ialah mamat ni dek kerna cintanya pada KUNYIT mengatasi kesetiaan dia pada Haji Hadi maka dia naik angin.

Suka aku ingatkan pada budak yang nak cari glamer free ni. Doa pecah perut, doa KO BN ini semua adalah ajaran dari Tok Guru korang sendiri. Kenapa masa tu mamat muka sial rampas mic ni tak bacakan ayat dia baca masa nak sound perwakilan yang lain? OH YA DOUBLE STANDARD dalam PAS adalah satu perkara yang biasa kan? WAL HALALKU ADALAH HARAMMU? Atau PAS memang parti yang penuh ahlul-ahlu yang harami dan lebih pentingkan parti lain dari parti mereka sendiri?

Setelah dihina dan dianjingkan oleh PKR dan DAP, puak Anwarinas yang tengah dah standby nak masuk PASMA ni masih nak buat onar dalam PAS? Aku tengok sekarang ni PAS dah mula hilang pendirian. Korang nak jadi MB ke tak nak ni? Azmin dah tunggu nak angkat sumpah ni, cuma betul ke Azmin bakal MB Selangor? Nak tukar nama Selangor kepada Darul Aiskrim ke? Tanya je jangan marah aaaa

32 Responses to "KETUM KENA TARUK! PUAK ANWARINAS MAKIN MENGGANAS DALAM PAS! BALA OH BALA"

  1. Maaf sekadar bertanya..apekah prasyarat nak jadi macai DAP macam PAS & PKR?....cukup x klu mak saya melacur..ayah kat serenti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syarat UTAMA, tanam kote dlm lubang taik !

      Delete
    2. Adakah BN dah berjaya tawan Selangor? Tidak sama sekali. So diam diam sudeyyyy

      Delete
    3. Soalan bodoh. Jatuhkan maruah diri sendiri. Bunyi dah mcm cina kafir. Puihhhh

      Delete
    4. Berjayakah nenek kipas puaka jd mb slangor?tidak sama skali,diam diam sudahhh......

      Delete
  2. Ni semua budak budak perasan disayangi ALLAH s.w.t dan kononnya dijamin masuk syurga. kih Kih Kih.
    Korang semua penjilat burit cina cina pengganas komunis DAP. BODO dan BIADAP.

    ReplyDelete
  3. 1) tak dinafikan pkr dan dap handal disiber. Trooper2 berbyr mereka amat byk. Tak tersanggah fitnah2 dan cacian2 mereka kpd golongan dlm Pas yg tdk mahu bersetuju dgn wawi. Ditambah pula dgn sokongan media alternatif spt tmi dan mk yg terang2an berlagak persis utusan msia bg umno. Ditambah pula lg ‘planted agents’ atau anwarists yg bergerak dr dlm dan dlm ngo. Tghh menyedari hakikat ini dan dlm ucapan dasar ditekankan ttg memperkasakan IT utk menghadapi cabaran mendtg.
    2) mereka bergrk secara cohesive utk menafikan sbb2 knp wawi dinafikan utk menjadi mb selangor. Tidak cukup dgn hujah yg dangkal, mereka turut melabel pihak yg tdk bersetuju sebagai anti pr, pro umno, anti wanita, konservatif, anti progressive, pelahap, gila kuasa, pemecah janji, tiada setiakwn dan pelbagai ucapan yg tdk pernah terfikir boleh dtg dari pihak yg mengaku sebagai teman seperjuang pr. Malah sultan turut digertak dgn pelbagai analisa dari pakar2 yg bermata satu.
    3) adakah ini semua mampu melemahkan golongan ulamak dan golongan yg menyokong penuh kepimpinan ulamak? Adakah ini bkl menyaksikan penyingkiran atau peminggiran mereka didlm Pas? Adakah ini semua akan mengurangkan undi bkn melayu kpd calon2 Pas? Apakah Pas akan menjadi parti pinggiran? Disinilah kesilapan para penganalisa dap dan pkr dlm menilai krisis ini dari mata yg satu.
    4) dikampung2 melayu, ditaman2 perumahan melayu….yes…majoriti org melayu amat jelas dgn sifat pkr berkeras kpd jijah. Walaupun peranan sultan tdk lg sebesar dulu, tetapi institusi raja masih dihormati masyarakat Melayu kecuali bg mereka yg liberal. Tetapi liberal bkn jiwa majoriti Melayu. Anasir2 merosakkan bangsa Melayu sudah cukup byk skrg ini. Hanya mereka yg suka Melayu dilalaikan lg berkehendak kpd Islam liberal. Dan liberal tiada dlm kamus Islam sebagaimana hadhari gagal dilabelkan pd Islam.
    5) ustaz2 yg skrg ini mengajar tiap2 mlm samada disurau atau masjid, samada dibandar atau di kampung akan mencerahkan lg isu percanggahan didlm Pas. Org Melayu akan bertanya dan ustaz2 akan menerangkan situasi ini melalui kacamata Islam. Dan mereka tdk dibyr oleh golongan ulamak didlm Pas. Tetapi mereka akan ikhlas dgn ilmu mereka. Perlu difahami, semenjak pr mengambil alih selangor, masjid2 menjadi meriah krn kekangan dakwah sudah tiada. Pas akan dihukum tetapi Pas dihukum sebagai ‘martyr’ dan golongan yg mendakwa mereka sebagai reformis atau progressif akan dilabel pengkhianat jika tdk munafik. Reformis dan progressif yg konon cuba dibawa golongan ini seumpama Islam Hadhari, manis diluar tetapi busuk didalam. Bercanggah dgn ajaran ahlus sunnah wal jamaah.
    4) bagaimana pula undi bkn Melayu? Adakah akan ada kesannya terutama dimana kemenangan Pas sebelum ini adalah tipis? Yes..short term impak akan ada. Tetapi pru14 masih lg jauh. Again, tidak dinafikan gerakan siber dap dan pkr terlalu kuat sehingga terasa seolah2 keseluruhan kaum bkn Melayu membenci Pas. Sentimen agama dgn menakut2kan pengundi berkaitan undang2 Islam adalah taktik utama mereka utk menjauhkan Pas dari kaum India dan terutamanya Cina. Sentimen perkauman kdg2 diselitkan jua demi mencapai matlamat merekea. Maka Pas harus befikir diluar kotak dgn tidak lagi mengharapkan (kononnya) kwn2 dlm dap dan pkr utk mendekati kaum2 tersebut. Masa utk menggembeleng dhpp atau kelab penyokong bkn Islam. Beri mereka lbh kuasa utk menganjur perbincangan 2 hala dgn masyarakat bkm Islam diserata ceruk Msia. Beri mereka lbh budget. Pru14 masih lg jauh. Beri mereka penceramah2 yg mampu menarik org dan mencerahkan. Beri mereka lbh budget. Beri mereka Tgna jika perlu. Walaupun beliau uzur, tetapi sudah pasti beliau rela mati ditgh2 urusan dakwah dari mati diatas katil krn dakwah itu satu jihad yg besar. Dan tdk mustahil, kepercayaan mereka dan keyakinan mereka terhadap ulamak akan berubah dgn izin Allah Taala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payahlah, PAS tu pembohong. PAS ditubuhkan hanya utk menyelenyapkan Islam yg sudah bertapak lama di bumi melayu ini. Hanya kita perlu perbaiki kelemahan yg sedikit sebanyak yg ada dlm pentadbiran kita. Muslihat musuh adalah menlenyapkan Islam di Malaysia, kerana disinilah Islam akan bangkit memerintah dunia.

      Delete
    2. MY 2 CENTS
      AnonymousSeptember 21, 2014 at 7:20 PM

      Cerita dongeng kau kat atas dari segi Tiori memang menarik, cuma aku nak tanya Siapa yang lantik Ulamak didalam PAS... Apakah Ciri - ciri Ulamak ada pada pemimpin PAS ... Rujuk kepada TGHA dan TGNA adakah mereka ini cerminan ulamak atau ularmak .... cakap berbelit2, sering uturn.... menyalah orang lain, menyangka puak mereka lebih islamik dari orang lain dan merasakan Syuga hanya milik mereka , tanpa mahu muhasabah diri sendiri ... INI menyebabkan FAKTOR warga cina dan INDIA menolak kepimpinan PAS... PAS akan berjaya sekiranya menghapuskan hasad dengki dan permusuhan sesama Islam dan yang paling penting mana2 peminpin yang dah melebihi 10 tahun harus di undurkan dan digantikan dengan peminpin muda yang pragmatik

      R.I.P PAS

      Delete
  4. Sebenarnya Anuar perlukan PAS kerana tanpa PAS , agak mustahil untuk Anuar jadi PM . Kalau setakat sokongan DAP aje tak cukup . Fikir fikir kan lah .

    ReplyDelete
  5. doa jahanamkan umno , pecah perut pemimpin umno tak apa. kena kat batang hidung sendiri dah nak melompat rampas mic. umno pun islam juga. jangan nak cakap banyak bab islam, hanya allah saja yang tahu kesudahannya.allah jua maha maha mengetahui. tak payah nak tunjuk pandai bab agama islam. insaflah dan muhasabah diri. allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. ELOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU KEDARAH TAIK.....HE HE HE..DOK PERATI UNDENG2 MAKNUSIA KAT MALAYSIA NI HANYA UNTUK TIBAI PEMIMPIN PEMBANGKANG JE. ADA LA PEMIMPING2 BEWAK YANG KENE TAPI DIGUNA UNDENG2 TU UNTUK MENJATUHKANNYA SEROPA NGAN ANAK TOYOL TU. HANGPA MISTI CAYA HABAQ AKU. ANAK TOYOL TAKKAN MERINGKUT DALAM JEL. CONTOH KASIDAH GADAM YANG DIKENAKAN MAHKAMAH SABIK RASUAH BILA MASUK PENJARA. BEWAK GOMO HABAQ LA PENJARA MANA DIA MASUK.KALU PEMBANGKANG....KELUAQ CITER NIK AZIK NAK PI HAJI NGAN TAJAAN SESEORANG. PUKUI 10.00 PECAH CERITA, PUKUI 10.01 MINIT BEWAK SPRM DAH SAMPAI KAT PEJABAT MENTERI BESAQ.SO....KALU DAH PUAK2 BEWAK NI NAK MENJATUHKAN SAPA2 PON KALU TADAK KES PON DEPA BULIH GUNA DUIT RAKYAT DAN SELURUH INSTRUMEN KERAJAAN UNTUK REKA MACAM2.MANA2 BEWAK NAK JAWAB PERSOKLAN AKU NI KENA JAWAB BETOI2 LA. JANGAN DOK KONA KOT LEIN. SEBAB SELAMA NI PON AKU PERATI MASALAH AKIDAH YANG AKU HIGHLIGHKAN PUAK2 BEWAK SELALU KONA." teruja nengok semah jamboi cium shah rukh khan( ni cerita rekaan ka)"he he he

      Delete
    2. tak faham la lord taik ni tulis ape. hang pi sekolah ke tak, dulu? ke hang dok belakng kelas tidoq? ni ka cth mat liberal, bahasa berteraboq?

      Delete
    3. Alooow lord Reid , BARUA @ Broker PR... banyak dapat payment hasil dari jual ADUN..

      Saje begurau dengan BARUA PR...

      HA HA HA HA HA HA

      Delete
  7. SALAM MAKAN TAIK SEROPA SALAM 1MESIA..IPT MESIA SEROPA TEMPAT LUNGGOK SAMPAH..BUDAK MENGAJI BODO MULIH PI AMBIK DEGREE KAT SITU...DEGREE CAP AYAM UNTUK MASUK KEJA GOMEN KEJA KERAJAAN. ..SABIK TU SERVIS KERAJAAN LEMBAB MACAM TAIK KERAS NAK KLUAQ...PEREKSA TIMSS DENGAN PISA PULAK JATUH TAK PENAH NAIK.. DAH ACUAN PUN SPM SIKIT A ADA KA MASOK AKAI KUIH NAK BANYAK A?.... he he he saja gurau ngan bewak2 ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. lord teik. hang dpt brape spm dulu? mesti tak dak "A" sebutir. Orang yg dpt straight "A's" jer yg tau macaamana nak dpt "A's" tu. Ang tau tak, students M'sia yg blajar kat oversea tu ramai yg amik kursus canggih yg mat salih pon takut nak amik tau? tu semua lepasan spm.
      nak lulus pisa senang jer, makan pizza hhari. Actually, soalan pisa ni sama jer every year, tapi approach jer mungkin berbeza. Kalau banyak duit, blh hantar anak2, drill soalan kat sekolah2 yg ajar pisa. Kerja nya, drill jer soalan tu...tak menunjukkan keunggulan iq sgt pon. tak perlu la sgt nak terikut dgn pisa yg kononnya globally recognised, rhetoric jer pon. yg penting cara menggunakan ilmu tsb. Tapi, kalo lord teik yg amik, confiirm FAIL, jgn maraaa!
      geng ang, orang pr yerk? ...suka mind twisting perkara yg tak teruji kebenaran nya. sekadar terikut2 dgn apa orang ramai cakap, tak la menunjukkan kematangan iq., sama mcm pemimpin2 ang yg kuat spin, tapi banyak yg tak lojik, tk berfakta.

      Delete
    2. Lord Bu ried. udah tiga tahun hang menyalak... guan eng tetap bagi hang makan tulang babi... tak muak ke?? Mintalah dagingnya pulak....

      Delete
    3. Hidup lagi Lord buried gila meroyan ni rupanya..

      Delete
  8. Puak PRK & DAP ni terlampau nak memperbodoh-bodohkan Rakyat Malaysia. Sampai nak bubuh bini sendiri jadi MB pn nak minta rakyat berguling-guling atas jalan supaya kehendaknya dituruti. Tak adalah bodoh sampai macam tu sekali. Yang Macai PR tu memang bodoh pun sebab tu senang sangat dok kena tipu dengan peliwat tua tu. Sekali kena tipu waktu reformasi cukuplah. Biarlah yang dok kencing bercabang lagi kena tipu pula kali ni.

    ReplyDelete
  9. Kenapa saudara Islam nun jauh di sana PAS doakan yang terbaik tetapi saudara Islam yang berdiri, duduk dan tidur di dalam negara yang sama PAS doakan kehancuran?? Mula2 doakan saudara Islam dalam UMNO kehancuran, now doakan kehancuran kepada ahli mereka sendiri? Apakah PAS sentiasa mendoakan kehancuran umat Islam apabila ada yang tidak sehaluan dengan mereka? Adakah ini ajaran Islam? Adakah PAS sentiasa dalam keadaan yang benar? Adakah bekerjasama dengan UMNO membawa ahli PAS ke neraka? Adakah bekerjasama dengan PKR dan DAP membawa mereka ke SYURGA? Adakah golongan Ulama sentiasa dalam keadaan benar? Adakah mereka tidak boleh mempersoalkan mereka? Sedangkan Saidina Umar pernah ditegur oleh rakyat dan beliau mengaku kesalahannya. Adakah mendoakan kehancuran Umat Islam yang tidak sehaluan ajaran Islam sebenarnya? Peristiwa Taif satu contoh terbaik Rasulullah tunjukkan yang baginda tidak mendoakan kehancuran rakyat Taif tetapi berdoa semoga anak cucu mereka mendapat hidayah dari Allah. Jika kehancuran yang selalu didoakan oleh PAS kepada umat Islam, bilakah kebangkitan Islam sedangkan semua umat Islam yang tidak sebulu dengan PAS telah dihancurkan oleh ALLAH swt. Apakah tiada ruang untuk UMNO dan PAS bersatu atas nama Islam? Apakah salah menggugurkan nama UMNO dan PAS dan ditubuhkan satu parti baru untuk mewakili Islam dan bangsa Melayu? Hanya pergaduhan sahaja dalam Islam. makin lemah dan tidak bermaya Islam sedangkan di negara lain (eropah, US dan lain2) Islam makin subur dan ramai pengikutnya. Sekiranya PAS boleh bertolak ansur dengan DAP dan PKR, mengapa dengan UMNO tidak boleh?? Ooo lupa tujuan PAS ditubuhkan adalah menghancurkan UMNO. Menubuhkan negara Islam yang dicanang oleh PAS juga boleh diubah apabila bekerja sama dengan DAP dan PKR. Hanya satu misi sahaja yang tidak pernah diubah. Menjatuhkan UMNO!! Apakah dengan menjatuhkan UMNO akan menjadi umat Islam di negara ini lebih kuat? Tujuan ditubuhkan kerana kebencian kepada saudara Islam....BERKATKAH perjuangan PAS??

    ReplyDelete
  10. Lupa makan ubat kot, tu meracau....

    ReplyDelete
  11. wakakakakaka, itu semua partai melayu sama saja sifat dia. Itu dibilang mahatir melayu males and tolol. kakakakak

    ReplyDelete
  12. wow .. indon jadi cyber troper pakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Wak Mata Sepet...Limtono Guansporono engkarto..... aku tau . Hang Mewnyalak cari tulang babi,,

      Delete
  13. Hai Mamat bengap nak mampoi baru kaw sedaor Parti kaw mempergunakan agama demi Kuasa temolok Politik. Kecik2 tak nak mampoi, dah tuak menyusahkan orang. Sedar lah Mat bengap Parti Songsang kaw itu dah menyimpang jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat ni dari PAS cawangan Mat Sabu, patut bodoh macam Mat Sabu pun. Nak tunjuk pandai konon, tapi bodoh tak dak dah.

      Delete
  14. PERHATIAN: Jangan Layan LR tu. dia hanya nak provok supaya hilang tumpuan kepada isu utama. Biarkan dia menyalak sendirian. (Hj. Halim. Bangi)

    ReplyDelete
  15. Laaa mcm ni rupanyer org2 PAS berdoa???? Aku pun heran. Mamat tu berdoa ke bagi ceramah?? Yg mamat rampas mic tu apehal?? Mana kebebasan?? Nampak sgt parti PAS ni pun tonggang langgang gak.
    So, di sini aku nk syorkan agar DUN Selangor dibubarkan. Kita buat pilihanraya. Bagi DAP letak calon melayu plak. Sbb aku rasa parti yg plg layak tadbir selangor adalah DAP memandangkn rakyat selangor x mau BN. So, vote for MB fm DAP. Biarkan PKR n PAS gaduh sesama depa

    ReplyDelete
  16. selama ni dalam khutbah jumaat boleh pun hangpa dok doa macam tu...takkan bila time hangpa sendiri tak boleh pulak?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!