KETUM HANGIT! APABILA PENYOKONG PKR SENDIRI DAH MULA REJECT ANWAR AL JUBS!

Ketamakan dan kehalobaan selain sikap biadap dan gemar membuka pelbagai rahsia yang selama ini tidak diketahui, akhirnya menimbulkan kebencian dan kekeliruan di kalangan para penyokong sendiri.

Tambahan pula dengan pendedahan yang dibuat oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pada Jumaat lalu berhubung kemelut yang melanda di Selangor, menambahkan lagi masalah tersebut.

Para penyokong yang selama ini seringkali dibutakan dengan pelbagai cerita dongeng dan dihalang daripada berfikir secara waras, kini mula membuka mata dan otak mereka mula memproses segala apa yang mereka dengar serta lihat.

Kegilaan para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya dari PKR dan DAP menyerang PAS dan Presidennya secara keterlaluan dan sangat biadap, tidak mendapat sanjungan, bahkan mendapat kejian terutama sekali apabila mereka juga sedar, PKR dan DAP selama ini hidup atas ehsan PAS yang banyak berkorban untuk memastikan Pakatan Rakyat berjaya mengurangkan majoriti dua pertiga Barisan Nasional.

Pengaruh PAS di kalangan masyarakat Melayu-Bumiputera dan Islam amat besar sekalipun PAS tidak pernah berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan. Apatah lagi dengan sokongan masyarakat muda kepada PAS, telah dipergunakan secara berleluasa oleh PKR dan DAP.

Sedar dengan kesan buruk yang akan menimpa PKR dan DAP sekiranya perangai yang ditunjukkan oleh para pemimpin PKR dan DAP berterusan, para penyokong kedua-dua parti tersebut mula menzahirkan perasaan tidak senang serta bosan mereka. Malah mereka turut menasihatkan ahli-ahli serta para penyokong agar tidak menjadi lembu yang dicucuk hidung serta langsung tidak dibenarkan berfikir.

Sebaliknya para penyokong dinasihatkan agar bersikap lebih terbuka, lebih waras dan lebih adil dalam tindakan.

Nak kata tak mahu sokong lagi kegilaan dan kebodohan Pakatan Rakyat, malu. Jadi terpaksalah berselindung di sebalik ayat-ayat retorik yang kalau diterjemahkan maksudnya pun, ia tetap sama kepada maksud asal.

SUMBER: Buletin Sengal

5 Responses to "KETUM HANGIT! APABILA PENYOKONG PKR SENDIRI DAH MULA REJECT ANWAR AL JUBS!"

  1. yang ahli UMNO pulak camne? masih menyanjung Najib, dan juga pejam sebelah mata ke KJ?

    we are all anxious of the situation...on both side of the fence!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri yang bodoh dok sokong si laknatullah, sibuk dok kaitkan dengan Najib, Apahal? Mungkin Najib tak sehebat Tun M, tapi tak adalah sampai nak paksa orang suruh ambik rosmah jadi PM lak. Nilah manusia yang dididik oleh al-juburi. Asal terkena cepat-cepat sangkutkan dengan orang lain.

      Delete
    2. klauDSAWA jadi mb apa lg si nuar nk angkat dri keluarga dia?pak berahim jadi dymm Agong ke?

      Delete
  2. Bila pemimpin PAS dah bersuara, takkan penyokong PAS nak dok diam lg, iyo dak? Takkan nk sokong lagi parti yg tamakkan kuasa n harta?? Sanggup tikam org lain semata2 nak penuhi matlamat nk jadikan bini sbg MB. Kalau org dr parti sendiri pun diperlakukn sedemikian, agak2 apa akan jd pada PAS kalau tak dgr ckp ketum??

    ReplyDelete
  3. Baru nak pilih MB..esok2 klu dapat ambil alih daripada BN..x tau la apa yang dibuat oleh puak2 lahanat ni..mau terbalik Malaysia..klu Sultan Selangor yang empunya negeri pun mereka boleh langgar inikan pulak rakyat jelata...apatah lagi macai2 PR yang mcm lembu minum ketum ni...mengikut jerrr puak2 ni hancurkan Malaysia...mcm haram jaddddd.... !!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!