KALAU YA PUN SEDIH TAK PAYAH LA NAK TUNJUK SAMSENG! I HATE SAMSENG MURAHAN!

Kalau ya pun sedih sebab kawan dia terkorban dalam tragedi MH17, tak payah la nak tunjuk samseng dengan memukul dan pecahkan kamera jurugambar NST! Kalau ya pun tak puashati cukup takat marah saja tak perlu nak jadi samseng murahan!

Aku setuju dengan saranan IGP Tan Sri Khalid. Perbuatan seperti ini memang tak boleh doterima. Keluarga atau kawan kena faham, ini kerja atau tugas wartawan sebab mereka mangsa MH17 diberi penghormatan yang begitu besar rasanya penghormatan yang tak pernah dapat kat orang lain pun. So jangan over la ok!

Aku simpati dengan brader NST yang kena tumbuk dan pecah kamera dia ni. Macam la dia uat salah besar sampai kena pukul macam tu. Aku harap samseng murahan tu diambil tindakan yang sewajarnya. Benda ni kalau biar main menjadi. Aku dengar yang pukul jurugambar NST ni bukan keluarga pun hanya kawan mendiang je. Gangster besar ke dia ni?

Aku benci dengan Samseng murahan! Ini negara ada undang-undang. So tolong respect sikit ok

10 Responses to "KALAU YA PUN SEDIH TAK PAYAH LA NAK TUNJUK SAMSENG! I HATE SAMSENG MURAHAN!"

  1. Agreed..cian photographer ni...dia wt kje dia je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika photographer tu cina dia buat yg sama? Hantam juga?

      Delete
  2. aku sedih dengan insiden ni... tak pe ...nanti aku hajar tambi yg kaki pukul ni.....

    ReplyDelete
  3. Aku yakin dia kena pukul sebab dia Melayu je.

    ReplyDelete
  4. Buat report polis aje. Gambar mamat yg belasah dah trpampang sana sini. Ini negara ada undang2. Lgpun berita MH17 ni national news. X salah reporter tu buat kerja dia

    ReplyDelete
  5. Aggreed ngan Zara Ashley.....MH17 is national news....takkan sampai nak tumbuk kot.

    ReplyDelete
  6. Yg tumbuk muka juru gambar pemberita melayu tu hindu paria. Dia tunjuk berani tumbuk muka orang melayu. Jgn lepas begitu sahaja samsing sial hindu paria tu. Negara kita ada undang2.

    ReplyDelete
  7. India bukan boleh bagi muka. Kerajaan Malaysia dah bagi penghormatan pada simati, keluarga dia belasah pulak cameraman yang sedang buat kerja. Betul2 'non civilized ' kaum kerabat dia ini, sama macam yang ada di India sekarang yang tinggal di slums of Mumbai. Pergi tengok filem Slumdog Millionaire.

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap tu, kawan dia yang pukul cameraman.

      Delete
  8. cara dia tumbuk macam ahli karate...harap pihak persekutuan karatedo siasat....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!