ARTIKEL PALING HARAMJADAH! LUAHAN PARPUKARI TENTANG AKTA HASUTAN, AKTA HARMONI DAN SEMUA AKTA @NajibRazak

Aku kelakar tengok perangai ahlul politik kita yang bangang nak mampos ni. Aku nak cerita pasal nak manhsuhkan akta hasutan ni dan diganti dengan akta keharmonian. Ni aku nak cerita sikit dan aku harap korang boleh sampaikan cerita ni kat Ketua-ketua bahagian, ketua cawangan dan kepada sesiapa yang bebal dan pandai nak bodek bos aja kerjanya.

Macam ni, kenapa kita semua tanpa sedar atau under subconscious mind menekan PM kita tentang akta hasutan ni? And kenapa perlu kita terlampau takut pada pembangkang yang dah terang-terang kita tahu kebanyakan NGO mereka adalah talibarut Amerika ni? Why? Kenapa kita perlu melayani kerenah pokemak mereka?

Adakah dengan layan kerenah mereka maka kerajaan BN akan dapat majoriti 2/3? Akai ada ka? Kalau PM tukar kulit ka, TPM tukar muka sekalipun mereka ni tetap akan bersama pembangkang dan mereka tetap akan membelasah kerajaan sampai bila-bia punya.

Yang aku pelik kita dok layan depa ni kenapa? OWhh ada sesetengah pemimpin kata ini bukan era Mahathir lagi! So tak boeh guna cara dia. Ini zaman Mdeia soSIAL dans emua boleh jadi perdana menteri maka kita kena hati-hati. Kena jaga hati walau depa baling taik dan mintak benda tak masuk akal.

La ni pakatan punya anjing atau NGO2 pokemak depa nak suruh Najib mansuh semua akta. Mereka mahu negara ini biar berjalan tanpa ada akta-akta yang boleh menyekat segala kegiatan jahat mereka. So kita ni pun susah payah siang malam nak cari jawapan untuk pertahankan PM supaya dia boleh mansuhkan akta hasutan diganti dengan akta harmoni.

Kepada wakil kerajaan atau parti yang tak ke sekolah aku nak ajar sikit ni! Dengar baik-baik aku nukan pandai pun, tapi sebagai rakyat Malaysia yang marhaen aku nak pemimpin kita berani ssikit la, jangan asyik dok layan kerena dan permintaan pembangkang je, apa benda ni beb? Depa mintak benda tak masuk akal pun nak dilayan ke?

Sebagai pemimpin kena tegas dan sebagai penyokong kita jangan jadi lalang dan menyusahkan pemimpin kita. Mana perginya suara-suara ketua bahagian, ketua pemuda, ketua cawangan yang begitu garang sekali pertahankan bos mereka bial ditegur Tun M? Kenapa dalam isu ini iaitu isu memansuhkan akta hasutan ini tidak dibantu dan buat statement pertahan PM?

PM is alone again sebab yang ada sekarang ni hanya berani nak sound sesama sendiri je kan? PM tak pernah janji kata dia akan mansuhkan akta Hasutan dan tak diganti dengan apa-apa akta. Pm secara terang-terang dah berkata ianya akan diganti dengan akta keharmonian. Tapi NGO NGO pukimak bawah label pakatan kata hapuskan terus dan kita pun melayan mereka ni.

Krang kena ingat negara PAKISTAN musnah disebabkan lawyer-lawyer kat sana nak tunjuk pandai. Mereka hancurkan negara itu hingga ke hari ini nak bina balik negara itu menjadi semakin susah. kalau tak percaya google dan lihat sejarah pakistan yang sebelum ini mengagungkan lawyer-lawyer kat sana.  Jangan jadi bebal.

AKu ikut hati nak je suruh Najib kembalikan ISA! Tapi kalau Najib asyik dengar cakap NGO bodoh gay nak mampos ni susah la kita rakyat marhaen yang sokong kuat bos kita ni. Kita nak bos kita tegas dan tak bagi muka soal harmoni ni. Kita ni negara yanga da 3 bangsa dan agama yang berbeza wei. Negara yang sama kaum 2 agama pun tak boleh nak tenteram macamana dengan negara kita? Ini belum aku cerita pasal kaum lain dari Sabah dan Sarawak.

Kalau selama ini semua boleh hidup harmoni tanpa akta harmoni kenapa perlu kita nak buat akata baru. Kembalikan je ISA biar semua rakyat Malaysia tahu batasan kemanusiaan. Kepala butoh la asyik nak ikut cakap pakatan je. Ada ke depa ikut cakap korang atau rakyat?

Ambik contoh Selangor la, apa saja orang kata PKR buat dek je dan terus-terusan mahukan Jijah Kipas jadi MB hingga Tuanku murka dan PAS bagi 3 nama wakil mereka baru la terhegeh-hegeh nak bagi nama baru. Anwar ada video menutuh China Doll dan terbukti meliwat dengan air mani dalam dubur 4cm tapi dia buat selamba kodok dan pengikut dia tetap puja dia.

Yang kita ni pulak, asal pembangkang bukak mulut je dari atas sampai bawah tak boleh tidur malam. Kita jugak cakap depa pakai RBA atau anjing upahan DAP yang menghentam kerajaan dimana-mana pastu kita jugak dok layan mereka. Sebenarnya kerajaan yang ada hari ini dah confuse antara realiti dan fantasi. Media sosial bukan la semuanya. Ya boeh diguna pakai tapi kena tengok juga pada realitinya.

Negara kita perlukan undang-undang yang boleh mengawal rakyat dari menyakiti satu sama lain dan jangan la sebab nak jadi popular dikalangan NGO Pembangkang esok kuasa yang ada pun terlepas. Sorry la Najib my friend aku tegur sebab aku sayangkan kau. Kalau orang lain semua nak cium tangan sampai satu dewan boleh dengar dan kata YES BOSS je kan.

Tapi aku sayangkan kau Najib! AKu seronok tengok cara kau mentadbir negara tercinta ini cuma sebagai PM anda kena berani dan jangan bagi muka kat harami ni semua. I love you man! Please do whatever necessary. Gantikan akta hasutan dengan akta yang lebih keras lagi supaya tidak ada lagi penghinaan pada agama dan Raja-Raja kita!

Lagipun apa nak heran dengan akta hasutan yang ada ni/ Namewee hina azan Pak Menteri jadikan VIP lagi. Alvin Vivian kongkek open pun sampai sekarang bebas. Kita semua tahu kat Malaysia ni kalau bangsa lain hasut semua lepas, kalau bangsa melayu laju je kena dan penyokong kerajaan akan ke dalam dulu semata-mata nak seronokkkan hati pembangkang.

Untung sial jadi PEMBANGKANG atau NGO yang menyokong GAY dan apa saja asal bukan penyokong kerajaan sebab pihak berkuasa pun takut nak usik. kalau penyokong kerajaan bukak mulut sikit akan ke longkang. AKu dah fedup sebenarnya. AKu harap PM kita boleh ubah akan peakara ini dan  kasi buang penasihat-penasihat bertaraf pokemak ni.

Sorry Najib my PM, ini luahan ikhlas Parpukari! Jangan terasa hati tau


84 Responses to "ARTIKEL PALING HARAMJADAH! LUAHAN PARPUKARI TENTANG AKTA HASUTAN, AKTA HARMONI DAN SEMUA AKTA @NajibRazak"

  1. Replies
    1. ELOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU KEDARAH TAIK........AKU MAI BUKAN NAK BACA PE TULIH. BLOG DIA NI STANDART JAMBAN TAIK. PE YANG DIA TULIH SEROPA KETULAN TAIK JE. AKU MAI NAK TUMPANG BERAK JE LA.HE HE HE.....SEMOGA PE YANG AKU BAK MAI NI BULIH HANGPA YANG MAI( LALLAT IJAU ) IDU N MAKAN SEKALI LA.TAK RETI BAHSA BETOI NI SAPA NAK BACA STANDART PALA HOTAK DIA TU SEBAGAI PENEGA PASAR MALAM. MANER ADA BULIH WAT PANDUAN.MAI LA SUMA KITA BERSATU UNTUK MENYEPAHKAN TAIK2 KAT MANGKUK JAMBAN NI HA HA HA. he he hegurau ngan kapiaq ameno

      Delete
    2. SALAM MAKAN TAIK SEROPA SALAM 1MESIA... MENTEGHI PELAJARAN BERJANJI BUDAK PANDAI SPM 5A JA DAPAT MASUK IPT... TAPI AWAT BUDAK BODO TAKAT 3A JA DAPAT MASUK JUGAK? JADI APA BEZA BODO NGAN PANDAI LAGU TU? SABIK TU RAMAI SKORER MENANGGUQ PASAI BODO DOK AMEK GHEJA DEPA... KALU BODO BUAT GHEJA BODO PANDAI BUAT GHEJA PANDAI MESTI CUKOP GHEJA UTK SEMUA... SEBELUM P KALUT NEGEGHI ORANG... SELESAI DULU HAT DALAM NEGEGHI NI... he he he saja gurau ngan bewak2 ameno.

      Delete
    3. YANG KAU MENCECEH KAT SINI, BUAT APA.......KAN BAIK KAU PEGI JUAL BONTOT MAK KAU KAT BLOG Pembangkangggg....!!..................huhuhu, saja gurau ngan khinzir pakatan.

      Delete
    4. butoh pak hang....pukimak lu

      Delete
    5. Setakat nak tumpang berak, kat atas kepala mak ko pun ko boleh buat . X payah la nak canang kat satu dunia yg ko nak berak. Itu dah ternyata menunjukkan kebodohan ko yg tahap dewa gila babi... Aku x kisah ko nak berak kat mana2 pun tapi apa yg aku kisah org seperti ko ni yg semakin membiak dari hari ke hari.. Kalau x ditapis pada awal namti takut jadi melarat sekaligus merosakkan negara kita

      Delete
    6. lord reid anjing....butoh pak hang...pukimak lu

      Delete
    7. Aku agak la makhluk yang menamakan diri dia lord ried ni terpacul di dunia ini hasil daripada perbuatan bapak dia kongk_k babi betina atau pun babi jantan k_ngkek mak dia.
      Hehehhe...jangan mare. Gurau aje.

      Delete
    8. Lord reid ni bebal orgnyer...kesian...mungkin bebal selamanya kalu x di ubati...haha...apa2 pun kita bersyukur krn x bebal mcm dia...dan kita doakan PR berkubur secepat mungkin...amin

      Delete
    9. ini le akbatnya ahlol ahlol pakatan y terlalu banyak d liwat oleh maharaja liwat

      Delete
    10. pejuang hak asasi boleh pegi mampus,,,

      Delete
    11. Inilah orang kita...berhujah takat batang taik la...apa la...sedih tgk...menang sorak la...tapi begitu juga...bangsa lain control ekonomi..bangsa kita asyik bertegang urat pasal taik...

      Delete
  2. DAH TIBA MASANYA NAJIB KENA TEGAS DAN BERTINDAK DEMI MEMPERTAHANKAN MARUAH NEGARA KITA NI. JANGAN BAGI MUKA PADA PEMBANGKANG SAMPAI ORG HILANG RESPECT DGN PENTADBIRAN NAJIB SKRG NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh lama org xrespek ah jib gor....bebal,lembab,penakut....org pangkah p.r pn sbb ni le bln psl suke kt ketum...

      Delete
    2. Betul bro. Najib mesti ada telor macam KPN. Dia cakap dia bikin. LGE cabar dia sampai. Kecut perut LGE

      Delete
    3. JGNLAH MENGIKUT APA YG DISURUH PERSATUAN PEGUAM TU. NAMPAK SGT MEREKA NAK MAINKAN KERAJAAN. ISA DAH DIHAPUSKAN JADI UNDANG2 N8 MESTI DIPERKETAT SUPAYA KEJAHATAN BOLIH DIKAWAL. PADA PUAK KAPIR LAKNAT MENGHASUT MENIPU MENIKAM BELAKANG TIDAK BERDOSA. MMG DAH JADI MAINAN MEREKA. JADI KALAU NEGARA NAK SELAMAT BAIK ABAIKAN DEAFT TU. PULANGKAN SEMULA PD MEREKA.

      Delete
  3. Pandai gampang2 pembangkang ni suruh najib hapuskan akta hasutan dan gantikan dgn akta harmoni supaya mereka blh buat apa saja ikut suka hati mak bapak depa aje kan. Aku pun hairan kenapa najib terlalu berlembut dgn gampang2 ni semua sehinggakan mereka dah berani pijak kepala najib ni.

    ReplyDelete
  4. Yg dok melalak pasal akta hasutan nie hanya anjing pkatan je sbb depa tu mmg kaki menghasut.....tu yg mcm nk mati suruh najib hapuskn akta hasutan.....harap najib akan teruskn akta hasutan ini demi keselamatan dan kesejahteraan negara kt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun. Kalau dah hapuskan akan lebih senang dan seronok mereka nak menghasut. Pm and Tpm tlglah fikir betul2. Msia dah cukup huru hara dik perangai setan mereka.

      Delete
  5. Walaupun apa yg cuba disampaikan parpu ni panjang lebar tapi kesimpulan yg aku dapat ringkaskan supaya pukimak2 anjing pembangkang faham adalah semuanya terletak di atas kuasa PM kita dan pembangkang hanyalah sebagai parti yg ada utk mengimbangi serta menambahbaikkan apa yg sedia ada di negara kita ni. Mmg susah nak puaskan hati seluruh rakyat tapi kdangkala sebagai PM dia kena tau batasan rakyat kat mana supaya negara kita ni harmoni hinggalah ke generasi yg akan datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang tengah bina sentimen rakyat dalam sebulan dua ni, untuk berdemonstrasi bawak Anwar ke Penjara kalau2 dia didapati bersalah......................... tak kan kita lupa sejarah Anwar..........

      Delete
    2. Kalau demo lagi kali ni siap. KPN takkan bagi muka punya. Dulu ikut Akta Perhimpunan Aman puak pembangkang haramjadah langsung tak patuhi. PDRM akan bertimdak lebih tegas. Lebih2 lagi selepas Tokong Babi menghina dan mencabar KPN. Unit Amal PAS kalau turut serta lu jgn lebih2 pulak sebab lu pun kumpulan haram. Begitu juga AMK.

      Tapi gua harap PAS jgn masuk demo ni sebab gua rasa PDRM akan bertindak mengikut undang2. Dulu dia org bagi muka kat pembangkang. Mungkin kali ini tidak.

      Gua tabik KPN.

      Delete
  6. hasutan, harmoni adalah nama, nama merupakan simbul ilmu pengetahuan. tidak perlu mansuh satu dan terbitkan yang baru. Apa salahkah jika akta hasutan kekal dan di tambah dengan akta harmoni menambah relevan akta terdahulu?

    ReplyDelete
  7. Kuncinya pada najib.Tun m pun dah tegur najib lama,sampai akhirnya tun pun hilang sabar dan tarik balik sokongan drpd najib.Adakah najib dengar dan sedar?Tidak pun, sebaliknya dia terus dengan kedegilannya untuk melaksanakan semua tuntutan pembangkang.Najib terus bagi komitmen pada penentang2 yg tidak mengundi bn dengan menurut saja kemahuan mereka.Kadang2 aku konfius adakah kerajaan yg memerintah ini kerajaan bn atau pakatan?

    Ahjib gor must go..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam...

      Sy sgt setuju dgn sahabat. Tksh.... Tun Mahathir...? Sy dn klrg sgt sygkn Tun M.. Syukur kpd Allah krn Tun M msh hidup dn msh dpt mmberikn pandgn pndpt yg sgt BERNAS DEMI NEGARA KITA YG TERCINTA INI bgitu juga tksh kpd rakyt yg sgt prihatin yg mahukn ISA ... Sy juga! Utkmu Najib, fikirlh nasib bgsa Melayu, Raja2 dn sbgmn utk dims yg akn dtg bukn skrg sj... Klu Najib mati nnti, keturunn /bgsa Melayu yg akn dtg bakl mnjdi mgsamu......

      PALING DAHSYAT DLM ERA PEMERINTAHANMU DAN SI DOLLAH, RAKYAT ATAU BGSA ASING TERLALU GHAIRAH MENYUSUN STRATEJI BGMN UTK MNJAHANAMKN BGSA MELAYU/MEROSAKKN NEGARA DGN PRLBG CR SHGGA MELANGGAR UNDANG2 NEGARA...

      PALING MENYENTUH HTI APABIL ADA SEGELINTIR MRK MEMPERMAINKN KALIMAH ALLAH MGHINA AGAMA ISLAM DAN DISOKONG JUGA OLH MRK YG TERLLU PENTINGKN DUNIAWI SPT BGSA KAFIR.....(?) Seolhnya hidup mrk menongkat langit sampaikn seolh tdk INGAT MATI DAN SAKATUL MAUT! Tak fikirkn sm akan dosa2 yg mrk tgglkn utk bgsa melayu juga keturunn mrk yg tggal selepas kematian mrk....mrk terlalu terikut cr bgsa kafir yg trllu MengAgungkn kehidupn Dunia tanpa fikirkn sm akn ALAM AKHIRAT...(?)

      Kpd Yang sy Hormti Tun M yg snts mmberikn Pndpt Pandgn YG BERNAS, teruskn Tun...dan juga kpd KETUA POLIS NEGARA YG KELIHATAN LEMBUT TETAPI TEGAS sy sgt setuju apabl KPN juga bersetuju brkaitn AKTA ISA..... Jutaan TERIMA KASIH TUN M, KPN DAN KPD MRK LAIN yg tdk TAKUT dgn MANUSIA ttpi hny TAKUT DGN ALLAH SWT....
      Takut apabl di Akhirat sna akan ditanya ..... APAKH YG TELAH KAMU LAKUKN DI DUNIA SELAMA HIDUP DN DGN USIA YG TELH DIBERIKN APA SUMBANGAN UTK MANUSIA LAIN YG TELAH DIKAU BERIKAN....?

      Sekian, WasSalam....

      Delete
    2. SSGT BERSETUJU DGN ANON ATAS
      MCMNI LAH RAKYAT ADA OTAK MENULIS. BUKAN MCM MACAI2 DI ATAS. IDEA ZERO. MAKI HAMUN NOMBOR SATU. ORG MCM NI MMG TAK LAYAK JADI RAKYAT MSIA.

      Delete
    3. Gua doa Tun Mahathir akan hidup lebih lama dari Anwar dan Lim Kit Siang. Dua manusia ni menyusahkan hidup rakyat Malaysia. Lagi cepat mereka mati lebih aman Malaysia. Anak2 mereka don't worry. IGP akan jaga mereka. Kurang ajar je, IGP akan rotan mereka. That goes to everybody too.

      Delete
  8. hasut atau komplen atau ngadu domba atau cadangan memang kerajaan bn tak suka dan akan dituduh bawah akta hasutan.....ini yg jadikan melayu jadi babi sampai sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini british ajar punya undang undang di tempat jajahan mereka

      Delete
  9. Tkpe jangan bergaduh umo nua dh tk lama dh.masuk penjara mati le dia kali ini.yg nk guling2 atas jalan pun dh tkde dh.cina babi usah harap le.tingal anwarinas dlm pas je.itu pun menghasut je kerjanya yg berguling orang pas.mampus le ko nua duduk dalam penjara, hadi awang dh tak sior dh.

    ReplyDelete
  10. Elok sangat le disebarkan nama2 ahli jawatan kuasa pasma, supaya ahli2 pas dapat menilai siapa ulama dan siapa ular dalam semak(penyokong tegar nuar).kebanyakan penyokong nuar ni cetek fikiran dan tkmau berfikir.klu mereka berhujah macam betul je.tkkira melayu atau india.ada masanya rasa nk patahkan balik hujah mereka,nanti bergaduh la pulak.biarkan je le.akhirnya mereka akan insaf juga.

    ReplyDelete
  11. najib sendiri kaki bodek dan pengampu negara luar..pemimpin politik playsafe terkemuka di malaysia. semua pemimpin umno bahagian pun dah terikut ikut cara najib .. najib tak akan berubah sebab sikap playsafe dia dah sebati sejak dulu kini selamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sgt stuju! Glamour kt Luar Negara sj buat apaaa..? Dlm Negara...? H A M P E H !!!!!!!

      Delete
    2. Najib mesti bertaubat . . .

      Delete
    3. bertaubat utk tidak menjadi presiden umno..apa guna jadi presiden jika maruah ahli umno dan orang melayu dibiarkan dihina sehinanya.. ramai lagi ahli umno yang masih bernafas layak menggantikan dia....lagi pun umno bukan parti dia yang punya...najib boleh tubuh parti baru 1malaysia seperti yang diimpikan. Tak perlu mansuhkan umno untuk digantikan pula dgn parti 1Malaysia mengikut acuan pembangkang dan punahsihat nya..

      Delete
  12. sorry lah aku takkan sokong najib and bn dah....hampehhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn la smpi mcm tu...kita doa dan terus berdoa..k

      Delete
    2. Pooooodahhhh berdoa.Main Gendang Cina la woiii..Dung...Dang...Dung...Dang...

      Warghhhh....Kah....Kah....!!!

      Delete
    3. aku pn secara otomatik menjauhkn diri dr b.n sbb tebiat najib yg mmg xleh blah...kaki bodek pn byk dlm umno....klo pas bijak sikit je lps ni comfom pru 14 undi akn bertambah...si ketum pn dh huru hara...

      Delete
    4. x nak sokong pegi mampus...pegi sambung jilat bontot nuar sampi licin...

      Delete
    5. Aku nak sokong Parti Islam SeMalaysia tapi pemimpin2nya ada yg mungkar dan munafik. Pucuk pimpinan PAS atau lebih tepas PIS langsung tak ambil tindakan. Jadi secara moralnya Parti Islam SeMalaysia ini langsung tak bermoral. Islam apa kalau tak ada moral.

      Delete
  13. Den setuju..benar bangat..

    ReplyDelete
  14. Kalau setakat bubar, mansuh, ganti Akta lama kepada akta baru ianya tidak memadai....yang paling pentingnya ialah bubar juga pihak yang menjalankan/menguatkuasakan undang-undang......ada akta....tak ada penguatkuasa.......undang-undang ataupun Akta tidak akan bergerak sendiri kalau tak ada penguatkuasa dan mahkamah......

    ReplyDelete
  15. Bro...kalau nak tegur PM bahasa bahasi bertingkat berlapik..buang masa je...
    Tegur dengan tegas sebab serius nak bantu kubur dia daripada kena ludah rakyat dari generasi ke generasi akan datang kalau Malaysia jadi palestine..

    Ada ke kita hutang apa-apa dengan Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tksh sdra, sy setuju...

      Delete
    2. klu najib hapuskan akta hasutan tanpa mengantikan akta y kebih kukuh, aku akan tentang najib habis habisan

      Delete
  16. Bagus juga ganti Akta Hasutan yg ditinggalkan oleh penjajah dgn Akta baru yg lebih menampakan usaha kita sebagai negara merdeka. Tapi tetap kena lindungi isu kaum, agama & raja dan negara tanpa kompromi. Terutamanya yg nak hasut keluar negara atau hina sultan dan raja mahupun agama.

    ReplyDelete
  17. lord read? spesis puaka, babi basi yang aku kira dia bukan pas PMR pun. tengok ejaan dan ayat BM dia, jika melayu, dia sangat dungu, tapi jika bukan melayu, dia cuba menyamar jadi melayu dengan loghat macam utara. jangan dilayan penulis ini kerana memang dia sangat gila dengan hati busuk macam bangkai babi. gila kuasa pengikut setan........saja nak melawak dengan hang lord read puaka pakatan nak mampos.

    ReplyDelete
  18. Mohon PM Najib kekalkan akta hasutan dan kalau boleh kembalikan ISA. Kekalkan keamanan Malaysia sebelum nasi menjadi bubur. Kalau Najib nak kan undi cina, dia kena hapuskan akta hasutan...lepas tu sama-sama duduk satu meja dgn guan eng dan mat sabu makan khinzir golek cicah air asam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. say YES to ISA and SEDITION act...!!!!

      Delete
  19. Ah Jib Gor tu dia heran apa.Rambut Rosmah yang gerbang tu pun kalau boleh dia nak mansuh asalkan dapat LIKE banyak-banyak di media sosial.
    Lemah,Lembik dan Lembam.Itulah Ah Jib Gor Dung.....Dang....Dung...Dang...macam orang gilerr.....!!!

    PtuiiiiHHHH.....!!!!

    ReplyDelete
  20. Najib ni makin lama makin nampak bodoh.

    ReplyDelete
  21. JPM tak perlu pening2 kepala nak memikir akta baru untuk gantikan Akta Hasutan ni. Akta ni yang lindung elemen penting pembentukan negara. Apa jaminan akta baru lebih berkesan daripada Akta Hasutan? Contoh paling mudah; ISA dimansuh, ganti dengan SOSMA. KPN sendiri akui SOSMA tidak sekuat ISA sebagai preventive law. Terdapat kelemahan dalam SOSMA menyebabkan kuasa PDRM makin mengecil.

    Bila ISA mansuh, gerakan merdekakan Sabah Sarawak dari Persekutuan Malaysia makin ligat. Sedangkan terang2 ia merupakan ancaman kepada keselamatan negara. Daripada jibby perah otak nak mansuh Akta Hasutan, baik dia pikir nasib dia PRU14 nanti.

    ReplyDelete
  22. Klu pm masih xnmpk ape yg bakal berlaku gara2 pemansuhan ISA..... jgn salahkan pengundi atas pagar bencikan bn

    ReplyDelete
  23. Akta Keharmonian ni dah bentang ke belum kat Parlimen? Lawyer dah siapkan draft ke? Ada orang dah baca ke draf dia?

    Rasa ketinggalan zaman pulak saya.

    ReplyDelete
  24. Kalau Akta Hasutan berkesan dari dulu kenapa nak ditukar?Selepas ISA dimasuhkan, kita nampak kejadian tembak-menembak macam main mercun. Apakah mksud semua ni?Ini bermaksud PM kita yang cuba meraih populariti di kalangan kaum bukan Melayu adalah teramat bodoh sekali.Aku rasa kalau letak Bangla jadi PM lagi bagus dari si Mat Durian Singapore ni. Eloklah nama dia ditukar dari Ah Jib Gor ke Poo Kee Maa.

    ReplyDelete
  25. Tempoh hari Panglima Angkatan Tentera telah mengeluarkan kenyataan yang jarang sekali kita dengar. "Tentera tidak memandang ringan penghinaan terhadap Raja-raja Melayu". PAT mengingatkan bahawa penghinaan terhadap Raja-raja Melayu bermakna penghinaan terhadap ATM juga.

    Perlu diingat ATM berada di bawah arahan YDP Agong sebagai Pemerintah Tertinggi Angkatan Tentera atau commander-in-chief. Bukan di bawah telunjuk najib atau hishamuddin. Sultan-sultan lain sebagai colonel-in-chief atau captain-in-chief dalam navy,airforce dan kor serta rejimen dalam tentera darat. Panji diraja merupakan simbol taat setia kepada Sultan-sultan Melayu.

    ......"jika ada cubaan menghina, menghasut atau mencerca Raja-raja Melayu, kami melihat ia sebagai elemen untuk melemahkan ATM itu sendiri".. amaran jelas dari PAT ini saya percaya dituju tepat kepada najib sebagai pm kerana gagal bertindak terhadap ancaman yang jelas menghina institusi diraja. Jika keadaan memerlukan ATM bertindak, saya percaya ATM akan bertindak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pernah bengong mengenai askar melayu, tak suka dengan nama melayu, boleh jadi pas nak nama macam ni, askar muslim diraja. (ROYAL MUSLIM REGIMENT)

      Delete
  26. Puak pembodek PM Najib - sila sedar mana-mana pemimpin negara lain yang cuba buat apa saja untuk popular, akhirnya akan menjadi sejarah dengan kesudahan yang paling memakan diri!

    Cuma banding PM Mahathir. Ada dia kisah pasal popularity? Dia tetap buat apa yang betul untuk negara.

    Ada PM Mahathir kisah apa US kata masa krisis ekonomi dan masa kes DSAI? Setakat apa yang Lim Kit Siang kata atau DSAI kata tak bawa makna apa-apa. Sabah Sarawak nak keluar Malaysia? Baru NGO nak pasang niat dalam hati, tau-tau dah lepak kat Kamunting!

    Tapi PM Najib -kalau Malaysia hancurpun, yang dia sebokkan nak mansuh segala Akta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib Bapa Pemansuhan Malaysia

      Delete
  27. Padan muka nuar..mati beragan dalam penjara sungai buluh..

    ReplyDelete
  28. Ini pun silap ngkau jugak ParpuPundek Gendhot Tali Kechapi.Menjilat Ah Jib Gor dan KJ Regina melebih sangat.Dah hampir setahun ngkau senyapkan jer kemungkaran mereka berdua ni.Open Declaration TAIK PALAT ngkau la PaPundek!

    ChaaiiiTTTT....!!!!

    ReplyDelete
  29. Sejak pagi ini semua blog2 dan komen yang mengutuk Najib telah dikeluarkan dan digantikan dengan isu dalam PKR/PAS saja. Adakah ini cara kuku besi Najib?Tapi dengan kaum cina dia berjanji nak hapuskan Akta Hasutan. Dengan melayu dia sekat semua blog. Melayu mudah lupa atau melayu UMNO bodoh??

    ReplyDelete
  30. AhJibGor dgn punasihatnya masih syok sendiri. Kalau populariti yg dicarik, keputusannya makin tak popular, negara dah makin huru hara, sampai CM pon gertak KPN, sampai Sabah pun dah dihasut utk keluar. Inilah populariti yg dicarik2 Najib., iaitu menjadi pengikut pembangkang, tiada pendirian, mengharap belas pembangkang, sedangkan yg letak dia danjadikan dia popular, ialah orang Melayu. Tapi org Melayu yg dia pinggirkan. Punasihat2 tersebut adalah jelmaan2 org tingkat 4 dahulu. Inilah apabila tiada jatidiri dllm leadership, semuanya jadi tungang langgang, dan harapkan punasihatnya yg mungkin sekali adalah golongan anwarinas. apabila undang2 tidak dihormati, negara akan jadi huru hara. inilah hakikatnya yg pemimpin sekarang gagal hayati. kat SG buat gathering kecil2 pun dah masuk lokap!. ahjibgor tak sedar yg populariti dia bukan atas sokongan pembangkang, dan juga tak akan datang dari sikap pimpinan yang tiada jatidiri . yg aq muskil pun, ajibgor mansuh isa tu hari pun adakah dibawa kepada Parlimen? bolehkah dia sendiri sendiri mansuhkan akta?

    ReplyDelete
  31. TS Muhyiddin sudah mula menyatakan pendiriannya.
    ALhamdulillah beliau sudah mahu membela resah akar umbi

    KUALA LUMPUR 7 Sept. - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan mendengar desakan daripada pelbagai pihak agar Akta Hasutan 1948 tidak dihapuskan dan yakin keputusan terbaik akan dibuat bila tiba masa yang sesuai.

    Menurut Timbalan Perdana Menteri, pandangan daripada semua pihak perlu dipertimbangkan sebelum keputusan mengenai perkara itu dibuat apatah lagi jika desakan tersebut datangnya daripada akar umbi parti sendiri. - UTUSAN ONLINE


    Najibgor.. dan macai2 Pakatan Haram.. korang dr spesis yg sama

    Akta Hasutan sama ada penjajah bikin atau siapa
    jika ianya baik untuk kesejahteraan kita maka kekalkan

    Kalau jamban berpam tangki septik hasil tinggalan penjajah..
    so jamban jenis itu juga mahu dihapuskan??

    Bongok2 Pakatan Haram,.. yg korang duk demo macam haram jadah tu, dok liberal jilat kapir Cina DAP.. arak judi di Selangor dikembangkan itu hasil tinggalan haram penjajah kenapa tak hapus?

    So kita komited dgn UMNO. Pemimpin UMNO yg bermasalah akan datang dan pergi tapi parti ini akan kekal kita berjuang Insya Allah. Jgn jd spt PAS..parti org2 munafik..

    parti PAS yg mana macai2nya BODOH dan BEBAL. Tk berani tegur pemimpin buat salah. Kalau Mat Sabu makan babi pun tkpe selagi boleh tumbang UMNO.. itu syaitan punya ideologi.. tp macai PAS tak tegur pon..

    dh membusuk jd pengadai Agama Bangsa..pecah perot doa pd pihak lain akhirnya mereka yg rosak dan mau hancur. Syabas macai PAS.

    Kita penyokong UMNO telah lalui hal ini dengan aman damai. Najin tk perform well dia diberi kata nasihat. Tak mau dengar jugak kita akan undurkan dia secara terhormat.

    The next coming PM akan diangkat. Itu sistem yg sihat.. yg tak sihat ialah biniKetum.. kering sepat busuk.. laki haram jadahnya menipu seluruh dunia pun dia jilat. Parti Ketum bakan hancur selepas ketue KETUM check in ke Sungai Buloh inn.

    Kita doakan dia akan habsikan sisa2 umurnya dlm Sungai Buloh inn bersama cita2nya utk jd Pii Emm dikuburkan.. semoga ia jd pengajaran buat generasi hadapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai mu ni,aku undi hang

      Delete
    2. Kalau Najib masih lemah PAU 2014 semua perwakilan mesti sokong dan undi TS Muhyudin sebagai Presiden yang baru. Cukup sudah. Khidmat Najib sudah tidak diperlukan lagi. Boleh join Rosmah jaga PERMATA.

      Kalau Najib tunjukkan kejantanan beliau, terus pilih dia sebagai Presiden.

      Delete
  32. Kalo nak dbandingkan Ds Najib dgn Njuar Gay atau Lim Kit Sial , Nuar Gay dan Apek Lim Kit Sial masih ada telor, Ds Najib telor takde dsimpan dan dperam buat asin. Yg Lain Naib Presiden 3 Bedul seperti Zahid Sotong, Safi Bedal dan HisapMudin semua ada stong desebalik mee goring, mereke hanya akan tunjok telor kalo ada mileage atau nak2 dekat pilihanraya....inilah sifat2 bacul pendekar taik anjing..
    Sudah tiba masa Ds Najib beri laluan dari melakukan kerosakan kepada Parti, agama, bngsa dan Negara. Pemimpin yg berani, tegas dan berwawasan adalah layak jadi pemimpin, dan bukan yg bacul bapok Chowkit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi Muyidin jadi PM. ISA akan dihidupkan balik. Akta Hasutan tak jadi hapus. Ibrahim Ali PERKASA dah bagi warning kat Najib " HAPUSKAN AKTA HASUTAN PERKASA BOIKOT UMNO PRU 14 NANTI ". Says sokong 100%.

      Pas adalah alternative kita. Kalau Pas keluar PR, UMNO tinggal nama saja sebagai HARI INI DALAM SEJARAH.

      Delete
    2. Sabor bro. Hadi Awang nampak dah tak tunduk lgi kepada PKR dan DAP. Taniah. Syabash. Well done Tuan Guru Hadi.

      Delete
    3. Ala PAS dgn Haji Ady bab suam2 taik ayam. Kita sudah serik dgn hipocrasy, double standard, talam bermuka muka dan perangai pemimpin2 PAS yg takde maruah hanya pelir je. Doa pecah perut dan KO memang jelas terkena pada parti Ajaran Songsang yg hanya berjaya memecah belah Melayu dan menguntong DAP kerna pemimpin2 PAS hanya mementingkan nafsu buas, rakus dan temolok ikan buntal je.

      Delete
  33. Awat TPM Muhyidin tak bersuara sepatah pun. Mass Najib nak buang ISA dulu dia setuju kah ? Sekarang Najib nak buang Akta Hasutan pula. Macam mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TS Muhyiddin tkblh gopoh gapah mcm KETUM. KETUM nafsu biawak.
      TS perhati dan lihat dulu lenggok Najib Laki Rosmah nih.
      bg cukup bukti dan jelas dlu disaster dn ciri sesumpah yg Najib akan bawa

      Kalau TS Muhyiddin suara dr awal.. mampuslah.. penjilat dan pengampu Najib akan jatuhkan awal2 lagi TS Muhyiddin.

      Tera Tun Mahathir seorng yg hebat tegur Najib pn dh serang dan dihina kembali oleh pengampu Najib.
      Musa Hitam bodoh tu dlu lawan Tun. Said Kruak parasit tu pun sama.. mereka mahu Najib rosakkan UMNO dr dalam.

      So TS Muhyiddin dh dpt gelombong penolakan besar kali ini dr akar umbi UMNO.

      so baru lah tepat utk beliau bersuara. TS Muhyiddin tak sebodoh Najib.. dia lebih masak berbanding Najib yg KHAYAL dr dulu lagi

      Langkah menurunkan Najib di degil dan lembik ini perlu halus dan seiring dengan sokongan akar umbi.

      Negara lemah disbbkan Najib.. sehingga macam2 ancaman luar dan dalam negara berlaku cukup banyak di zaman Najib.

      Najib pandai main skrip walaupun kelihatan bodoh dan lembik.
      Depan org Agama dia main skrip Agama-suruh Jamil Khir dan org2 berkaitan pamerkan imej Agama- ini Najib belajar dr PASngok dan Ajis Hadi munapik. Pakai Agama sbg alatan politik ni mudah nk tunduk org Melayu.. lihatlah ayah Pin.. budak Mesir pun terikut

      Depan Cina Najib pakai skrip DAP. Najib takperlu cakap banyak untuk ampu Cina.. cukup dengan beri signal pukul gendang.. dan panggil Ahjib Gor.. dana besar SRJKC dipump masuk, kepentingan Cinababi diperkukuh. Jangan tangkap Cina yg buat masalah. Namee Wee kasi karpet merah walaupun buat hasutan dahsyat dan hina Islam-Negara-Sultan.

      Depan puak liberal Najib pakai skrip KETUM
      Di hantarnya Pudin Abdullah si sesumpah.
      Semua akta2 yg menyekat puak KETUM haram jadah mesti dihapuskan menjelang PRU14.
      Zahid pulak sbg BAdut belaan Najib.. alaaah berlakonlah sekali dua kali tunjuk samseng sikit gertak puak KETUM. kt belakang wa dgn lu sama maa..

      Najib senyum jer.. padan muka Sultan2 Melayu kena hina caci.
      Bila lagi nk perjatuhkan Institusi DiRaja Melayu dan cairkan hormat pd mereka melainkan skrg lah.. Najib rileks je semua penghinaan pd institusi penting berlaku.. apakah Najib bodoh sgt atau rakyat dan org UMNO yg diperbodohkan Najib!???

      Najib pakai pemebrian BRIMM utk wujudkan minda pERHAMBAAN rakyat susah supaya terus menyokong beliau.
      Pada satu sudut nampak mcm baik je Najib wujudkan BRIMM.
      tp sebenarnya Najib sedang merosakkan minda Melayu yg sedia pemalas dan banyak terlibat dgn DADAH..di ceruk2 kg.

      Berjuta rakyat asing hidup senang berkerja sebagai pencuci tandas di merata shopping complex dgn gaji lumayan.. kenapa rakyat sendiri tak diasuh berkerja?

      Ini yg Tun tak puas hati. Najib merosakkan segenap penjuru negara dengan mengikut telunjuk musuh2 dan punasehat2 mahal.

      so what?
      mau taat pd Najib? tp negara rosak?
      atau minta Najib undur elok2, dia nak mengamuk pun kejap jer. tp Insya Allah negara mesti dipulihkan. Itulah istimewa UMNO danjg sbg mekanisme kawalan.

      mana2 pemimpin UMNO yg out of topic. yg buat kerja karut.. akan terima nasib spt Pak Lah dan Najib. So tiada siapa yg berani jadi RAJA KETUM (spt Nuar Ketum dlm PR) bila berada dlm UNMO.

      Harap kita sedar.. musuh2 sedang meleleh air liur.. TTPA pun Najib dh ready dgn AMerika.. so apa mau tunggu lagi???

      Delete
    2. Eloklah kita semua mulakan kempen gendang dung dang dung dang MANSUHKAN Ah Jib Gor

      Delete
    3. awat lagu ni....pasaipa...

      Delete
  34. org melayu hitam legam mcm parpu pundek pendek kuat lancap, main kongkek siang sampai malam...sifat ini sudah menular kpd semua otak bantut penyokong2 yg memberi komen di sini...bantut akal, bantut libido..bantut mani....tp masih mau melancap dan kongkek siang malam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga kau di beri hidayah oleh Tuhan
      ataupun diazab pedih dgn maki carut marut kau.
      Amen

      Delete
    2. Yang dia sebut mencarut tu khas utk pendubor dan pemuki yg gila nak bini kipasnya jadi mb selangor...
      Yg kaki melancap tu anjeng ketum yg tgh melancap depan pc tu....
      Yg hitam legam tu kote ketum tgh memuki chinadoll dlm video besi...

      Delete
    3. Cara komen 3.32 p.m. sebiji macam Red Babi Army Haramjadah.

      Delete
  35. Najib kalau kao mansuh juga akta hasutan secara automatik aku tak akn kerja untuk umno lagi pada pru14. Su pdm dan ex pemuda

    ReplyDelete
  36. Aku nak peringat pencacai ketum kau jangan terikut2 perangai ketum ..sebab ketum tau kalau dia buat atau tak buat peeangai keparat tu tak lama lagi dia tetap masuk sungai buluh KES LIWAT . Ketum kau sedang perangkap kau menghasut.. menderhaka ,, memfitnah.. membelit.. menipu.mengkroni,,.. memaki hamun mencarut . Tak taulah kalau kau orang mmg sanggup berkorban jiwa raga untuk sama-sama siketum masuk jail... tumpang semangkuk apa kes..

    ReplyDelete
  37. jgn la dok tunduk lg pd pembangkang....pmbgkg keje nak huru-harakan negara je...rakyat dah sedar dgn kesilapan najib mansuh isa dan x nak berulang lagi pada akta hasutan ni...kalau mansuh gak abisla pru 14 nanti...bungkus...

    ReplyDelete
  38. Nuar Ketum sedang panik giler terkucil kucil siang dan malam hinggakan Jijah Ketum pakekan lampin pake buang. Nuat Ketum risau sebab harapan masuk resort sungai buloh semakin cerah. Terpaksa kena jual satay bontot kat dalam resort. Itu yg dia tak tahan. Ketagih tak dapat Ketum. Ada tak penjilat2 Nuar yg kempunan nanti tak dapt ketum Nuar? Cian dia

    ReplyDelete
  39. Pemimpin pemimpin Melayu/Bumiputra semua adalah penjilat tegar burit burit cina cina komunis DAP. Demi wang ringgit dan perniagaan ali baba mereka, bangsa sendiri tidak dipedulikan. Celaka korang semua. BAik UMNO mahupun PAS, korang semua amat menjijikkan. Takut hidup susah, kehendak rakyat majoriti tidak mereka dengari.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!