ADA JUGAK MENTERI YANG BERANI - STEADY ISMAIL SABRI


Perhimpunan Bulanan MOA Bersama YBM @ Dewan Serbaguna

Ucapan Penuh Menteri Pertanian dan Asas Tani Dato Seri Ismail Sabri.

Pelbagai kebebasan telah disuarakan, ini adalah isu yang kita perlu hadapi pada masa kini. Kebebasan bersuara dll. Ya, kita mahukan kebebasan bersuara, tapi adakah kita mahu korbankan keamanan negara kita dengan penyebaran fitnah2 dan unsur2 negatif.

Sebab itulah, beberapa akta masih perlu dikekalkan untuk menyekat perkara2 yang boleh menggugat keamanan negara. Akta hasutan misalnya, perlu dikekalkan.

Kita lihat pada hari ini pelbagai unsur fitnah telah tersebar. Institusi raja2 contohnya, pada zaman dahulu, inggeris pun tidak masuk campur. Tapi sekarang oleh kerana kita mahukan kebebasan bersuara, institusi raja juga telah dicemari.

Saya ucapkan tahniah kepada polis dan peguam negara kerana telah melakukan tangkapan ke atas golongan2 yang menyebarkan fitnah dan melakukan perkara2 negatif yang mempengaruhi masyarakat di negara kita.

Kumpulan2 yang cuba memporak perandakan negara dengan menggunakan agama dan bangsa perlu dibendung.

Saya dengan terbuka menyatakan sokongan saya supaya akta hasutan dan yang sewaktu dengannya dikekalkan, demi masa depan keamanan negara.

Perjuangan selepas kemerdekaan juga adalah penting. Indonesia, vietnam, myanmar.. contohnya, mencapai kemerdekaan lebih awal dari kita, tetapi kerana kegagalan kepimpinan mereka, ekonomi/politik/pelajaran jauh lebih ketinggalan daripada Malaysia.

Ini berbeza dengan negara kita. Kepimpinan negara kita mampu membawa kemajuan ekonomi dan sebagainya kepada negara.

Contohnya, kadar miskin tegar di malaysia hanyalah 1%. sebab itulah kita perlu berjuang untuk mengisi kemerdekaan, yang selalunya lebih sukar berbanding perjuangan mencapai kemerdekaan.

Kita perlu berterima kasih kepada pemimpin2 dan pejuang2 mencapai dan mengisi kemerdekaan kini, termasuk YAB PM hari ini.

Pertamanya syukur saya ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya dapat kita bersama2 berkumpul di perhimpunan bulanan anjuran tekun kali ni.

Kita baru sahaja menyambut hari kemerdekaan, dan kita masih lagi berada dalam bulan kemerdekaan.

Suka atau tidak, kita tidak boleh pisahkan kemerdekaan dengan pejuang2 kemerdekaan, yang diketuai oleh pemimpin2 umno.

Saya tau ada di kalangan saudara mungkin berada di pihak lain. Tetapi sejarah tidak boleh dipinda. Sejarah tetap sejarah. Kita perlu berterima kasih kepada pejuang2 umno atas kemerdekaan yang kita terima.

House PK: Ini aku ceduk dari Flying Kick. At least ada jugak Menteri yang bersuara. Tahniah Ismail Sabri, aku respek dia sebab sekarang ni aku tengok kebanyakan menteri lain senyap je. Macam biasa kalau ada dari kalangan sendiri yang bersuara maka baru mereka akan pertahankan PM kan?

10 Responses to "ADA JUGAK MENTERI YANG BERANI - STEADY ISMAIL SABRI"

  1. Ini semua x penting. Yang kita nak tau sekarang BN boleh x ambik alih Selangor dr tangan PR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keputusan di tangan pengundi dan juga penentu.

      Kalau pengubdi Selangor berterusan menjadi BAHLOL BONGOK TONGGONG BODOH MAKA NEGERI SELANGOR AKAN TERUS MENERUS BIOL!!!

      Delete
    2. Selagi Cina menyokong parti komunis (DAPig) dan parti Yahudi (PKR), memang Selangor akan berada dalam genggaman PR je. Ikhlas dari aku, tiada apa yang perlu diselindungkan...

      Delete
    3. Mana boleh BN ambik selangor??? Apa ke bangang ko ni!!! Tunggu next pilihanraya le. Ko tgk wujud lagi ke PR? Sudah nampak dah tanda2 PAS lebih brkuasa dan trnyata depa lagi pandai dr PKR n DAP. Takbirrrr!!!

      Delete
    4. Ameeen.. semoga Pakatan Haram PAS DAP PKR hancor dn xwujud lg PRU14 dn masa hadapan. Aman damai bumi Malaysia ini. Ya Allah..kami tak sanggup lagi melihat dajjal2 bertopeng manusia Pakatan Haram ini merosakkan Selangor dan Malaysia. perkenankan doa ku ini. Ameen!!

      Delete
  2. BN xpayah rebut Selangor until PRU14, biar PAS merintah Selangor, kita harap parti PAS laksanakan dasar2 islam.. Hapuskan rumah urut, kilang haram, pusat perjudian dll. Kita tengok apa PAS boleh bikin di Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas memang teringin sangat tadbir selangor sebab duit tabung banyak..tapi pasal rumah urut , kilang arak, pusat judi yang buat pas siang malam tak boleh tidor.. adun pas bukan suka kerja susah, habit dorang suka ceramah air liur , makan elaun tidor, duit dan burit saja.. kalau nak pelingkup selangor memang patut serah pada pas..

      Delete
  3. Betul. Biar PAS menerajui Selangor. Kita lihat rumah urut, kilang haram, pusat perjudian dan yang lain-lain tidak tumbuh sebagai cendawan lagi

    ReplyDelete
  4. Dei parpu..

    Lu nie takkan tak tau..itu AGM UMNO mau mari tak lama lagi la...

    Siapa angkat keris, dapat supportlah lebihs sikit lah ngok...

    ReplyDelete
  5. Saja nak add komen walaupun dah agak lambat.
    UMNO ada keris berkelok
    PKR ada kote bengkok

    Jangan marah aaa...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!