VIDEO BERAPI TENTANG TUN MAHATHIR YANG MESTI DITONTON SEMUA!

56 Responses to "VIDEO BERAPI TENTANG TUN MAHATHIR YANG MESTI DITONTON SEMUA!"

  1. Masalah sekarang adalah Umno terlalu lemah dibawah pimpinan Najib. Najib perlu melindungi kepentingan and hak orang Melayu, Islam dan Sultan. Buat masa ini Melayu, Islam dan Sultan dicemuh dan dihina.

    Najib juga perlu memastikan ekonomi Melayu mampat. Rasuah dibenteraskan, keberkesanan dan kelicinan pentadbiran ditingkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju sangat komen saudara. Think Tank Najib terlampau memikirkan kesejahteraan masyarakat Malaysia secara umum tetapi kehilangan sokongan bangsa sendiri yang menjadi tonggak kekuatan beliau utk terus berada di puncak persada politik.

      Delete
  2. Bercakap mcm mabuk ketum....punya nak cover boss..sampai tahap sendiri ckp sendiri tak faham

    ReplyDelete
  3. Orang UMNO kena tukar pemikiran dari kerja bodek membodek ke lebih ikhlas dan pro aktif bagi menjadikan UMNO lebih relevan dimasa akan datang.
    Cuba kita tengok dan dengar bila pemimpin UMNO berucap di Perhimpunan UMNO asyik bodek boss aje, kita diluar dengar pun jadi menyampah tak ada kualiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah3......sedarpun sdr, umno bagi aku now dah x releven lagi, kaki amput mengampu adalah tujuan dan matlamat jd ahli, tender aonglap bro tst je.

      Delete
    2. So apa yg releven skrg ada kat malaysia?..pikir dl jwb jgn ikut sentimen br jwb soklan ni..

      Delete
    3. PKR lagi teruk dari UMNO. Sebaik PKR sama dengan seteruk UMNO.

      Delete
    4. semua ucapan perwakilan di perhimpunan agung umno adalah skrip yang telah ditapis berulang kali. penapisan dilakukan sama ada oleh perhubungan negeri atau ibu pejabat umno sendiri. oleh itu semua yang diungkapkan bukanlah suara dari akar umbi. ucapan yang diperdengarkan adalah suara dari atas pentas juga. masakan wujud kritikan pedas dan jujur untuk yang di atas pentas kerana mereka jugalah yang menapis setiap ucapan perwakilan. sebab itulah perhimpunan umno semakin hambar dan tawar. sudah hilang bisa pembahas untuk menyuarakan kehendak dan rungutan akar umbi. maka jadilah perhimpunan agung umno sebagai satu pesta membodek yang memualkan untuk diikuti. pada zaman tun mahathir, ucapan ketua pemuda umno pun cukup jelas dan terang mendakwa pelbagai kepincangan kronisme, korupsi dan nepotisme (kkn) kononnya. itu pun atas restu timbalan presiden yang mahu menjatuhkan presiden.

      mana tidaknya, ketua perhubungan umno negeri dilantik oleh presiden, mestilah kena pastikan perwakilan negerinya memberi ucapan yang menyenangkan hati presiden. cuba jawatan ketua perhubungan negeri dipilih oleh perwakilan, mungkin lain sedikit ceritanya. atau muncul perwakilan yang berani mengetepikan skrip yang diedit. masakan ada yang berani sebab semuanya takutkan kesusahan, cinta dunia.

      Delete
  4. Wah para hulubalang Umno pun tangkas bersilat mempertahankan Si Najib. Teringat says kepada kisah dongeng sultan masuk balai penghadapan dalam keadaan bogel. Bila sultan tanya CANTIK TAK PAKAIAN BETA HARI INI maka semua juak istana pun menjawab CANTIK TUANKU maka sultan pun sangat suka. Hanya sorang budak baru belajar bercakap yang mengikut bapanya mengadap sultan seraya berkata EEEEEE TAK MALU NAMPAK NONEK.

    ReplyDelete
  5. Banyak kaki bodek dan program shiok sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhh klau pembangkang jadi gomen serupa je. Skrg dah nampak kaki bodek dan syiok sendiri ampu dan naikkan bini sendiri seluruh keluarga tak membodekkah itu. Laki nurul tu tentu tahu whats happening in that household. No better but worse. Jadah.

      Delete
  6. Wah para hulubalang Umno pun tangkas bersilat mempertahankan Si Najib. Teringat says kepada kisah dongeng sultan masuk balai penghadapan dalam keadaan bogel. Bila sultan tanya CANTIK TAK PAKAIAN BETA HARI INI maka semua juak istana pun menjawab CANTIK TUANKU maka sultan pun sangat suka. Hanya sorang budak baru belajar bercakap yang mengikut bapanya mengadap sultan seraya berkata EEEEEE TAK MALU NAMPAK NONEK.

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. poyo kepala bapak nkau !!

      Delete
  8. pak lah dulu pun bukan main kuat selaku presiden umno dan pm, lebih lagi lepas menang besar pru 2004.
    tapi bila tun mula bersuara, segala hulubalang serta pecacai ligat berkuntau mempertahankan pak lah.

    kita semua pun dah tahu pengakhirannya.....drpd lawan lebih baik buat kawan. dengar2 la sikit...

    hidup tun !

    ReplyDelete
  9. maaf cakap ..sebenarnya majoroti melayu dan ahli umno sendiri sudah tak minat lagi mendengar ucapan najib. hingga ada yang terpaksa menukar ke siaran tv lain kerana semakin letih mendengarnya. Langkah najib dah sumbang..bertambah sumbang lagi kerana beliau seorang presiden umno (menang tidak dipertandingkan) sudah tidak berminat lagi mendengar rungutan orang melayu dan ahli umno sendiri. Sikap libral ala 1malaysia, membuatkan orang melayu semakin kurang yakin atas kemampuan dan keikhlasan najib sebagai presiden umno..ketahuilah kekuatan umno sekarang bukan terletak pada presidennya tetapi ahli bawahan dengan sokongan orang melayu di luarbandar.
    Presiden umno sekarang tidak berfungsi ..ada atau tiada sama saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingatkan saya seorang sahaja tak berminat dgn ucapan Najib sekarang ni tp ramai jugak rupanya ye.. Najib gagal kerana ramai sangat punasihat dia yg bukan nak naik kan Najib tp nak menjahanamkan lagi ada lah.. Sepatutnya Najib x perlu kan punasihat tp menggunakan akal fikiran sendiri dlm membuat keputusan! Lagi Ketua Pemuda & Naib pun x boleh pakai, Liberal sama dgn Najib! Mana taknya ada ke pengikut parti pembangkang pun dia nak ambil bekerja dgn dia, itu bermaksud ahli UMNO dia x pandang sebelah mata pon! Cara mcm ni nak menjahanamkan UMNO..

      Delete
  10. pemimpim janagan sombong, angkuh dan besar diri, sekarang ni umno dah tak kuat lagi, orang2 melayu umno, orang melayu pas, dan orang melayu atas pagar telah merasa muak akan kebolehan najib, ini hakikat yang semua pemimpim umno kena faham, jangan jadi kaki bodek hanya kerana dapat sesuatu dan bodek untuk dapat jawatan, dan bodekuntuk kekal jawatan, ingat lah pembangkang hanya perli 12 kerusi lagi untuk parlimen untuk tubuh kerajaan, apa salah ny , kalau dah tak mampu tadbir, letak saja jawatan, ok pa????? paklah yang merupakan imam hadari pun letak jawatan, inikan pula kaki karaoke.... amat mudah TDM sentap ke jalan keluar...... ada paham ada paham ada paham?????? berapa kali ke mekah .... adakah menutup aurat????? rakyat yang semakin hari semakin tinggi jiwa islam nya.... dah meluat tengok hal2 begini...... pikir2 lah sendiri.......ingat kemenangan pru13 lebih 12 kerusi tu rakyat melayu undi kerana semua orang melayu islam undi BN kerana mereka takutkan DAP laknatullah menang dan akan menganggu kedudukan islam di tanah melayu.....ada paham si pembodek2?????? satu lagi awat najib tak tukar nama malaysia kembali kepada persekutuan tanah melayu.... ini tanak keretapi tanah melayu di singapore pun jual kepada china.......?????? masih baik lagikah , wahai pembodek2?????

    ReplyDelete
  11. pru14 nanti semua orang melayu kena berfikir kembali untuk kita tabalkan pemimpin ke satu era yang lebih membawa kepada keislaman yang tinggi serta jaga kedaulatan dan kuasa raja, serta jaga hak melayu dan kekal undang2 sensitif keselamatan, adatkata kemungkinan besar mcm dr zuhdi kata anak mungkin akan masuk penjara atsa kesalahan liwat pembantu nya saiful, azmi ali juga ada masalah....... so orang2 melayu patut membuat satu keputusan yang penting untuk bangsa melayu , mungkin kita tabalkan TDM menjadi PM kembali, mungkin bertanding atas tiket PAS atau tiket KEADILAN......... dengan ini kita nak tgok pembodek2 ni....... mampukah mereka berkuasa lagi.....
    TDM mempunyai pengalaman yang sangat luas sehingga yahudi pun takut dan risau kepada nya......
    yang ada sekarang ni yahudi takut kah??????

    ReplyDelete
  12. Rakyat berikan madat dalam pru untuk membentuk kerajaan yang berkuasa..bila dah jadi kerajaan, kuasa tidak digunakan, undang undang dimansuhkan buang dalam tong sampah..kemudian rakyat pula yang bebas menguasai kerajaan....perggghhhh

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Terima kasih haktuihhh pada Anwar

      Delete
    2. Haktuihhh pd kepala hanguk ko la bangang!!!! Hidup Anwar!!! DSAI the best of the best...

      Delete
  14. saya masih ingat lagi sewaktu shahiddan kasim buat ceramah di hotel swiss in sg patani dulu.....
    dia kata kita semua ahli umno kena kekalkan PAKLAH sebagai PERDANA MENTERI dan PRESIDEN PARTI....... MANAKALA tempat TIMBALAN PRESIDEN PARTI (timbalan presiden umno) kita kena tengok-tengok la dulu kerana kata dia NAJIB masalah sikit...... jadi apa yang kami dan semua orang dalam dewan tu faham adalah jangan calon najib lagi ...... SO apa sudah jadi wahai pembodek??????

    ReplyDelete
  15. kita boleh sayang dan sokong Captain yg membawa kita melalui jalan yang selamat dan destinasi yang baik, akan di sokong walau melalui .badai dan gelora. tetapi kalau Capitain duduk dalam kabin mewah bersama crew dan tak ambil berat penumpang dan crew yg mengayuh bahtera dan memberi layanan istimewa kepada sebahagian penumpang dan sering membawa melalui jalan bahaya tanpa kompass atau mengguna autopilot...itu yang kita sanggah. tak kan pemimpin tu maksum sampai tak boleh tegur? Kita guna la ilmu, ketajaman minda dan kekuatan nakhoda pencen untuk panduan dan kekuatan, selagi nakhoda pencen sanggup menyumbang....

    ReplyDelete
  16. Saya bukan ahli UMNO atau sebarang komponen BN. Percubaan saya daftar sebagi ahli pemuda seputeh pada 1993 hilang gitu sahaja. jiwa saya tetap UMNO, 1997 sy terlibat dalam gerak gempur BN untuk kedah dan perlis sebab sayang Dr. mahathir. Saya pastikan undi saya sentiasa untuk BN walaupun dah 2 penggal negeri ni dibawah PKR. tetapi disebabkan budaya bodek dan kelemahan kepimpinan UMNO sekarang saya tidak akan memberikan undi saya kepada sesiapa pada PRU akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dh 3 penggal tak mengundi. Semuanya kerana BN cakap tak serupa buat. Yang atas cakapnya bergegar tp ekor berbau taik.Yang bawahnya (peringkat bahagian dan cawangan) asyik penuhkan kocek sendiri dan sombong bila dh ada jawatan.
      Sejujurnya saya harapkan Pas bergerak sendiri bukan dalam pakatan haram, tapi hingga kini pas kelihatan sudah tak boleh lg diharapkan sebagai pilihan alternative orang melayu.
      Pru 14 bakal menjelang insyaAllah, sy juga berkemungkinan tidak mengundi sesiapa. Bg sy, Malaysia dibawah en.Najib adalah malang, semalang dibawah Pak Lah. Kalaupun Bn masih lg menang di PRU14, sy percaya para pembodek kini akan terus mengangkat en Najib sbagai PM.
      BR1M ada atau tak ada, Bantuan Khas Raya ada atau tak ada, Rebet petrol ada atau tak ada bg saya sama saja, berdebar tentang nasib melayu islam tak kunjung reda.

      Delete
  17. orang melayu luarannya Nampak je iskam tapi kuat melanggan porn....paling kuat di Malaysia....hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni satu PUKIMAK KANNINA BU CHEE BAI PARA PUNDEK CACAT OTAK!!

      Delete
    2. Aku dengar betul....mcmc ada data dia

      Delete
    3. Kalau tak silap saya pun pernah baca statistic , top state Kelantan.

      Delete
  18. Tun M Terhebat!!!

    Najib perlu banyak belajar dan kerjasama dgn Tun M!!!

    Tun M you are the Best!!!

    ReplyDelete
  19. Bila PM serta org melayu dipijak2 ditendang2 dihina2 oleh kiasu mana dia suara pemimpin2 melayu. Bila TDM mantan PM bagi teguran membina banyak pula tampil. Inilah sikap pemimpin melayu pembodek bos jadi takut bila bodoh sendiri didedahkan. Perangai melayu totok yg xpernah nak ngaku silap. TDM tu 1000x lebih baik drp pembodek2 ini semua. Kalau berani JAWABLAH TEGURAN TDM satu persatu bukannya ubah topik.

    ReplyDelete
  20. Teman cukup suka sejarah kepimpinan Tun Dr Mahathir.Banyak yang perlu kita pelajari dari segi tindakan beliau,ketegasan,pemikiran luar kotak dan berani bertempat, untuk membuat keputusan di dokong dengan keyakinan dan fakta kajian menyeluruh.Rasanaya,hampir 24jam sehari di dalam hidupnya,beliau banyak menghabiskan masa membaca untuk menambah ilmu.Contoh kejayaan terbesar yang beliau lakukan semasa krisisi ekonomi 1998-2004 adalah menangani krisis ekonomi dan politik secara serentak, walaupun mendapat tentangan yang kuat, ketika era reformasi.Keputusannya,BN hampir sapu bersih semua kerusi parlimen ketika itu dan hampir dapat menawan negeri kelantan.Percaturan legasi beliau untuk rakyat dan negara,sebelum melepaskan jawatan tertinggi di dalam sebuah kerajaan,tetap berjalan lancar ke arah pemulihkan ekonomi negara.Andaikata,bakat beliau ada di dalam dunia bolasepak,pasti malaysia akan berada di dalam kelompok pasukan akhir di piala dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa itu awak dengar cerita ni semua dari cell tanjong rambutan ka...jgn suka membodek sangat...tun m adalah perosak negara terkenal....pemecah belah masyarakat....semuanya utk kebaikan keluarganya saja....dlm kata lain, semua utk masuk poket, perut kenyang sendiri..ganyang lepas ganyang...

      Delete
    2. Saya dengar dari orang PKR masa tu.Mereka kata,Tun bijak mengendali permasaalahan ekonomi malaysia.Berjaya meraih undi bukan melayu pada skala besar semasa PRU 11.Pembangkang hampir pupus masa PRU 12.Pembangkang kembali bernyawa semula masa PRU 13.Ini fakta dan sejarah pilihanraya malaysia,bukan bodek.Satu sen pun Tun tak hulur pada saya tau.Cuma beliau,bagi kesejahteraan dan keamanan malaysia pada ketika itu.

      Delete
    3. Perut kenyang sumbat duit dari wang fiat ekonomi kapitalis.

      Delete
  21. Inilah budaya UMNO di bawah Najib. Semua kaki bodek. Hanya pandai mengkritik melayu UMNO sahaja. Sebab itu Tun kata UMNO menuju kehancuran. UMNO harus dipelihara dan jika ada pemimpin tak guna seperti Najib yang nak merosakkan UMNO,dia patut diterajang dari UMNO. Si Shahidan ni kemaruk nak jadi MB.

    ReplyDelete
  22. Macam mana Tun Mahathir nak pi bincang dgn PM secara tertutup? Dah lah umur dah 90 Dan uzur?

    Kalau Ada pon, setiap 15 minit kena minta diri pi bilik air tukar Pampers.

    Otak berfungsi lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.39 cakap macam otak sama dgn lubang jubok anu-ar , jenis suka taik yahudi. guna akal la sikit jangan asyik guna jubok .

      Delete
    2. Nik Ajis lagi teruk macam baby tua kau tak cerita. Cakap dia pun nyanyok. Inilah hiprokrit PAS

      Delete
    3. KAMU MENGHINA TUN LEBUH BAIK DARI BAPAK KAMU
      APA JASA KAMU , NANTI KAMU UMUR 30N TH PULA PAKAI LAMPIN

      Delete
  23. Anon 12:39....buta perot buta hati buta mata tadak perasaan.sebijik mcm org orangan....bahalul tahap langit 7....

    ReplyDelete
  24. video ni amat mengelikan...nasib baik tun m sudah 90 an.....tak boleh lagi aniaya rakyat Malaysia...mengabui mata mereka...menggelapkan wang Negara....syukur alhamdulilah....shahidan ni tukang amputttt bontot....patutlah......

    ReplyDelete
  25. Pandai buat synchronizing ler.Untungnyer....

    ReplyDelete
  26. Yg bodoh saja yg tak kenal siapa dia Tun Dr. Mahatir Mohammad. Yg bodoh tu mintak2 lah banyak membaca supaya otak tu cerah sikit ini dok tatap Harakah saja tak pun dok percaya hidup2 Ketua Penipu PKR. Rajin rajin lah membaca.

    ReplyDelete
  27. PRU 1982- Menyokong kepimpinan baru dan polisi baru (BN menang 85.71% Jum.KP 154) PRU 1986- krisis dalaman Dr Mahathir vs Musa Hitam (BN menang 83.62% Jum.KP 177) PRU 1990-Dasar penswastaan dan ketidakpuasan hati-Kronisme (BN menang 70.56% Jum. KP 180) PRU 1995- Wawasan 2020 (BN menang 84.38% Jum.KP 192) PRU 1999- Dr Mahathir vs DS Anwar ibrahim dan krisisi ekonomi 1997/98 (BN menang 76.68% Jum.KP 193) PRU 2004- Menyokong Peralihan kuasa Dr Mahathir kepada Dato Sri Abdullah Ahmad Badawi (BN menang 90.41% Jum.KP 219) PRU 2008-BN menang 63.03% Jum.KP 222..... PRU 2013-BN menang 133 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi parlimen yang di pertandingkan. PRU 14-Harap2 air pasang,tak ble surut lagi..

    ReplyDelete
  28. Tun M wajar disokong dan terbukti hebat. Sementara najib belum membuktikan apa apa pun dalam pentadbiran beliau..setakat hari semua program najib adalah gagal. Justeru itu kalau pru13 diambil ukuran maka pru14 jawapannya sudah pasti akan gagal lagi...secara ringkas najib tidak mempunyai aura seorang pemimpin hebat dan waktu yg sama mempunyai beban perpsepsi atau realiti buruk tentang isteri tercinta...rata2 ahli umno tahu akan masalah ini..so buat pemimpin umno sy harap lihatlah teguran Tun secara serius dan jgn membodek saja. Kami bukan pemimpin tetapi kami adalah pengundi dlm pru akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada yg tidak benar ttg tulisan anda, melainkan yg benar. Najib akan matikan UMNO jika terus menjd presiden UMNO. TDM bercakap yg benar. Semuga Allah merahmati Tun.

      Delete
    2. Tiada yg tidak benar ttg tulisan anda, melainkan yg benar. Najib akan matikan UMNO jika terus menjd presiden UMNO. TDM bercakap yg benar. Semuga Allah merahmati Tun.

      Delete
  29. Kalau PAS begerak sendiri! mungkin dah ramai orang Melayu sokong, undi Melayu berpecah dan UMNO tersungkur. Lalu akan tertubuh lah kerajaan campuran antara PAS dan PR. Lantaran ALLAH masih sayang dan mendengar doa kita untuk negara yang aman dan dipelihara, maka tidak terbuka hijab PAS untuk meninggalkan pakatan ......terbukti dalam kemelut Selangor sekarang

    ReplyDelete
  30. Yang saya namapak kerajaan najib lebih mencantikkan pakaian sahaja sedangkan tubuh badan yang hendak memakai pakaian itu dia tak bagi sihat pun. Kalau lah sipemakai pakaian tu mati maka dia tak boleh pakaian cantik itu lagi.....maka dikala itulah orang lain yang tak kena mengena dan tak ada hak ke atas pakaian tersebut akan memakainya dengan senyum lebar.

    ReplyDelete
  31. Dah sampai masanya Melayu bersatu untuk menjaga kepentingan bangsa agama dan negara.
    Tak payah sebok nak ambil hati cina dan india. Jaga lah kepentingan bangsa sendiri.
    UMNO dan PAS ketepikan lah ego masing masing dan bersepalat lah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!