SURAT TERBUKA DIGITAL UNTUK UMNO - JAUHI PAS KERANA MEREKA BUKAN PEJUANG ISLAM!

Ada kengkawan yang kata apa yang PAS lakonkan baru-baru ini adalah arahan Anwar. Mulanya aku macam susah nak terima tapi bila fikirkan balik memang sah le, apa yang PAS buat selama ini hanyalah lakonan untuk perbodohkan rakyat Selangor!

All the drama dan kekusutan for nothing! PAS ni kalau ilihat sekarang lebih bahaya dari yahudi adanya. Dia punya tikam belakang sangat dahsyat. Khalid pun tertupu dengan mainan iblis mereka tapi Khalid tetap steady dan kata dia terima dengan hati terbuka keputusan PAS itu. Aku percaya jauh disudut hati Khalid dia tau PAS memang akan buat U-Turn punya. Kat bawah ni sidang media Khalid untuk tatapan korang:

Saya menerima dengan hati terbuka keputusan Parti Sa-Islam Malaysia (PAS) berkenaan status Menteri Besar dan barisan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor.

Dengan perkembangan terbaharu ini, saya akan memohon menghadap DYMM Sultan Selangor untuk memberi nasihat tentang langkah-langkah seterusnya.

Sehingga DYMM Sultan membuat keputusan muktamad, saya akan meneruskan pentadbiran kerajaan Negeri Selangor bersama 4 ahli MMKN daripada PAS akan meneruskan pentadbiran bagi memastikan rakyat tidak terkesan dengan krisis politik ini.

Saya mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan dan semua rakyat Selangor atas sokongan dalam usaha bersama untuk menjayakan agenda reformasi di Selangor.

Saya juga berterima kasih atas kesabaran semua pihak dalam penyelesaian isu dan perkembangan-perkembangan terkini mengikut tatacara yang betul dan berasaskan undang-undang.

Insya'Allah, rakyat Selangor akan terus dipelihara dan diberkati Allah SWT.

TAN SRI DATO’ SERI ABDUL KHALID IBRAHIM
YAB DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR

Aku tau semua rakyat Malaysia yang berketurunan Melayu dan Islam mahu tengok PAS dan UMNO bersatu. AKu yakin majoriti Melayu Islam mahu PAS dan UMNO kalau bukan bersatu pu tetapi at least berkerjasama demi membela Islam. Tapi terimalah hakikat perkara ini tak akan berlaku.

Stop dreaming of menyatukan melayu dan Islam di Malaysia. Hari ini PAS telah membuktikan mereka lebih rela berkerjasama dengan Penjolok Lubang Taik dan parti komunis. PAS sanggup jadi anjing mereka dan PAS hanyalah sekadar toilet paper sahaja di mata DAP, tak lebih dari itu.

Tapi PAS suka dan sekali lagi golongan Anwarinas telah berjaya menundukkan golongan ulamak dalam PAS. Wahai rakyat Malaysia semua, inilah hakikatnya. PAS mesti dijauhi, sesungguhnya parti ini hanya mempergunakan Islam untuk menyesatkan umat melayu di negara ini.

Kepada pemimpin-pemimpin UMNO ada baiknya lupakan saja hasrat nak buat kerjasama dengan parti PAS yang kini dikuasai oleh Anwarinas tu. Sudah-sudah la tu, ada baiknya pemimpin UMNO di peringkat negeri yng dah tahu mereka dibenci oleh semua meletakka jawatan dan beri laluan pada orang lain. kepada golongan ini aku nak nasihatkan jangan la jadi macam orang PAS ok.

Korang pun dah lama dalam UMNO, sudahlah tu bagi la peluang kat orang lain dan ingat banyak dah parti keramat ni berjasa kepada korang. Apa la nak gila kuasa sangat? Seronok ke tengok parti keramat ni mati dan diambilalih oleh parti komunis yang berkerjasama dengan Penjolok Lubang Taik tu?

Aku percaya dengan sedikit pengorbanan pemimpin-pemimpin UMNO yang rakyat dah benci tu, Insya'allah UMNO boleh jadi kuat semula! Aku tak nak sebut nama tapi kepada siapa yang tahu diri mereka itu sudah tidak relevan lagi. Berundurlah demi parti yang telah banyak membantu korang semua ni.

Sanggup ke korang tengok PAS merosakkan akidah macam ni? PAS tak boleh harap beb. PAS memang terbukti sebuah parti yang akan menikam belakang sesiapa sahaja demi kepentingan mereka sendiri!

Kalau bubar DUN sekarang pun, aku rasa payah UMNO nak menang kalau tiada perubahan. Tapi kalau buat perubahan yang drastik aku percaya UMNO ada peluang! Muhasabah diri dan Insya'allah pasti UMNO akan berjaya!

Rakyat dah nampak Pakatan memang tak boleh pakai. DAP dan PKR terbukti parti anak beranak. Mak bapak dan anak yang kawal dalam parti mereka. At least hina-hina PAS pun takde le anak beranak kuasai parti. Tapi nak buat macamana PAS suka jadi balaci!

Cakap banyak pun tak guna la. Elok Khalid bubarkan DUN dan UMNO letakkan calon yang bagus and lets try our luck man! Kalau Pakatan masih menang dengan besar then baik tutup je UMNO Selangor sebab rakyat Selangor tak mau UMNO dah, tapi selagi belum dicuba formula baru jangn give up UMNO Selangor!

Tak payah hantar cybertrooper untuk serang aku sebab aku bagi nasihat ikhlas ok. Aku takde kepentingan apa pun kat Selangor ni cuma aku rindukan pentadbiran UMNO yang baik semasa mereka perintah negeri yang terkaya di Malaysia ni! Ketepikan nafsu sendiri dan utamakan parti please.

Peace!

44 Responses to "SURAT TERBUKA DIGITAL UNTUK UMNO - JAUHI PAS KERANA MEREKA BUKAN PEJUANG ISLAM!"

  1. Hahaha bile niat di hati tak kesampaian mullah buat artikel mcm ni kononya nak tunjuk tak mengharaplah..sebenarnya dulu mengharap jugak kaan..tpi bile bende tak jadi buatlah tunjuk2x pas munafik..paahal umno pun sama2x munafik...parti2x poitik melayu SEMUA tak boleh pakai..nama bangsa dan agama hanya modal menarik perhatian dan untung peribadi...tak palah melayu tak kan mati pun..biarlah melayu hidup dgn aman..melayu boleh survive..melayu boleh berjaya tanpa politikus dlm BN dan PR...jgn sampai satu tahap nama meayu digunakan utk memebuat onar membuuh dan menghansurkan msyrkt..spt yg dilakukan org arab dgn Islam..penyakit yg jauh leih teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan jadi bodohlah dan cuba nak mengapi2kan parti melayu semua tak boleh pakai..mak bapak kau dan keturunan kau hidup senang dan aman kat negara ini semua atas sebab dan jasa2 org2 melayu..
      Kami semua menunggu2 jika pas dan umno dua parti melayu yg terbesar dinegara ini bersatu..
      krisis MB diSelangor adalah satu2nya peluang utk melayu bersatu,tapi syg seribu kali syg.
      Pas dgn angkuhnya mengatakan tidak mahu bekerjasama dgn Umno..
      Buat Pas..teruskanlah bergabung dgn PKR dan DAP..itukan yg korang mahu?..
      Cuma aku nak tanya org Pas..korang taknak bekerjasama dgn Umno atas alasan takmahu terlibat dgn tong taik..kerana khuatir termasuk kedalam tong taik..
      Tapi korang sanggup bekerjasama dgn kafir harbi dap yg jelas memusuhi Islam...
      Maka bersiaplah korang jawap sendiri didepan Allah nanti.
      Jgn kerana disebabkan takut termasuk dlm tong taik..akhirnya masuk dalam neraka jahanam bersama2 musuh Islam tu..
      Demi Allah aku bukannya org Umno atau Pas..aku adalah melayu Islam yg ingin sekali melihat melayu bersatu..atas alasan itulah aku tidak mahu menjadi ahli mana2 parti politik.
      Maka sebab itu aku boleh berkawan dgn semua org samada pas,umno,pkr dan lain2.

      Delete
    2. Pas lebih rela masuk tong taik babi dap..spt yg dsumpah oleh mat sabun mah dulu..lbh rela mkn babi n take beer ngan dap dpd melayu umno... itu pun pnyokong ikut jger

      Delete
    3. Pas lbh suka msuk tong taik babi dap. Mcm sumpah mat sabun mah dulu yg lbh rela mkn babi n take beer ngan dap dpd mkn mknan n minuman halal...itu pun pngikut ikut jgek...

      Delete
    4. Kutuk UMNO tong taik laaa konon. Tak sedar ke PAS dah duduk sekandang dgn babi? Bergelumang dgn najis babi?

      Delete
    5. Anon august 17 4:25 PM...engko tu lagi bodoh..ko baca elok2x komen asal aku...aku persoalkan parti yg dianggotai majoriti melayu bukannya org-org melayu...dan kenyataan engko teantang mak bapak ayah aku hidup senang kerana org melayu memang betul..bukn mak bapak aku saja malah mak bapak engkau serta mak bapak melayu2x yg lupa diri dlm parti melayu spt UMNO, PAS dan PKR...dorang lupa yang jawatan dorang adalah atas undi rakyat melayu yg mahu dorang memperjaungkn hak bangsa dan agama..tapi nampak sekrg semuanya mcm dayus dgn parti cina komunis/sosialis DAP.

      Delete
  2. HamPASsssssssssssssss

    ReplyDelete
  3. Dah terang lagikan bersuluh.......PAS adalah parti Pengkianat Orang2 Melayu.

    ReplyDelete
  4. Sabarlah kawan-kawanku,
    CERITA HARI INI, HARI ESOK DAN HARI HARI KEMUDIANNYA ADALAH RANTAIAN KEPADA 'CERITA LAIN' 'DIHARI LAIN' (dalam pengetahuan ALLAH). ALLAH sebaik2 perancangan. <--- fahamkan dalam2 maksud saya jadi kita tidak mudah melatah dan mencaci bangsa seagama kita walaupun SEKARANG INI berlainan pendapat dan bertumbuk tampar.

    Jika doa dan harapan kita belum dikabulkan (hari ini), jangan putus asa, teruskan berdoa dan bersangka baik kepada ALLAH.

    Tolonglah saudara2x blogger, janganlah cepat 'marah', biasakan diri dengan berlapang dada & jangan panik.

    Tidakkah kita masih sedar2x lagi, kita skrg berada di peringkat akhir zaman, semua ini adalah hikmah kepada rancangan tersembunyi ALLAH kepada suatu rancangan yang lain pula. Semua hijab sedang dibuka satu persatu.

    Disamping kita berlapang dada, teruskan juga mata dan hati kita melihat kiri kanan untuk bersiap sedia menerima sebarang kemungkinan.

    Wassalam

    ReplyDelete
  5. Kecewa nampak...........Parpu pejuang Islam.......keh......

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least parpu tak menyokong si penjolok lobang taik macam ko kan anon?

      Delete
  6. Sebenarnya bukan PAS tetapi pemimpin PAS yg biul..bangang dan bodoh..Kelantan PAS punya tanpa DAP pun..kini Selangor yg ada peluang tapi di tolak....betul kah orang kata dlm PAS ramai yg terpelajar..tetapi kenapa masih nak pilih PKR jadi MB..tak salah la ya kalau kita kata Pemimpin PAS kesemuanya LEMBU...lepas ni aku tak akan respect lagi Pemimpin pemimpin PAS...dah sah sah lembu yg harus dibawa ke padang untuk makan rumput saja....AMAT MEMALUKAN

    ReplyDelete
  7. Tiada keikhlasan dalam perjuangan pemimpin politik di Malaysia..yang asalnya gagal mendapat jawatan lalu menubuhkan PAS dan PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tertuboh nya PAS dan PKR ada lah kerana sikap kianat orang melayu tu sangat menebal , PAS di tubohkan oleh Ahmad Fuad atas sokongan British merencana melayu berpecah , atas sikap kecewa kerana jawatan dunia, PKR ditubohkan oleh sebab Anu-ar kecewa sebab beliau kena singkir oleh kesalahan beliau sendiri yang tidak mahu ditutup oleh UMNO . Pokoknya kedua-dua Parti ini di tuboh kerana rasukan syaitan yang membisik tentang kesedapan mendapat kepentingan dunia melalui kuasa . fikirkan la wahai melayu yang buta hati.

      Delete
    2. Lu sejarah dapat brapa?

      Delete
    3. Semua org tau sejarah ni
      Mcm semua org nampak Anuar tibai amoi china...
      Bro 4.53... jgn tunjuk bodoh sgt.. sssyyhhhhh... diam2 dah ler
      Malu kt sedara woi

      Delete
  8. Kepada AnonymousAugust 17, 2014 at 3:45 PM...jgn la ko yakin sgt yg melayu nie bleh hidup selama2 mcm nie..setakat nak melahirkan pengkhianat dikalangan melayu nie mudah je...dlm satu melayu jujur akan ada sepuluh pengkhianat...mmg parti2 melayu skrg nie tak bleh pakai sbb pucuk pimpinan parti sucks to the core...parti adalah milik org2 melayu...PAS ka...UMNO ka...sekurang2 nya UMNO still stands a chance nak berubah sbb masih ada negarawan2 yg masih peduli mcm Tun M dan veteran2 yg lain. Najib perlu dgr je nasihat2 dan berani mengubah situasi dgn mengadakan reshuffle drastik sebagai percubaan menawan Selangor. Nak harapkan PAS mcm tunggu Guan Eng bersunat laa...pucuk pimpinan parti toilet tu dah pon dikuasai oleh golongan munafik yg tak tau pon berak kencing kena cebok...skrg cuma pakai tisu je..sbb DAP kata takpe..lap saja dgn tisu. Mana ada dgr pendapat ulamak2 lagi dah...thanks to Nik Aziz laa nie sbb cuba nak tarbiyah DAP. PKR jgn cerita laa...sume tau parti nie sebijik mcm parti kelambu...bincang anak beranak dlm kelambu pastu berdegar2 ckp ini RAKYAT yg mahu pada org2 mcm ko dan aku...mcm cibai...mampus aku nak percaya. Skrg la masanya UMNO Selangor berubah dgn meletakkan jawatan secara suka rela...reshuffle...lantik org2 baru..wat la press conference sambil berpeluk2 skit utk menggambarkan tiada berburuk sangka demi parti...dan nengok menang ke dok. Kalau kalah jugak laa...maknanya nasi dah jadi bubur...turn Najib pulak turun...

    ReplyDelete
  9. PAS adalah Parti Anak Sundal kerana pemimpinnya tidak ada pendirian utk menjaga bangsa melayu dan ugama islam. Full Stop.

    ReplyDelete
  10. Parti balaci selamanya. Jgn hampiri nanti terpercik kebalaciannya sekali.

    ReplyDelete
  11. Dulu x setuju name bini nuar tapi lh pula sebut mencadangkn lg... jp Haram & halal balik mcm biasa

    ReplyDelete
  12. Pakatan Rakyat yang sebenar
    DAP : Demokrasi Anak Papa
    PKR : Parti Keluarga Rupanya
    PAS : Parti Anjing Suruhan

    ReplyDelete
  13. Terbukti PAS hanyalah taraf anjing suruhan...

    ReplyDelete
  14. PAS pukimak munafik. PAS jilat bontot cina anjing dan babi. Sampai kiamat mmg PAS ni parti BANGSAT je..

    ReplyDelete
  15. PAS pukimak munafik. PAS jilat bontot cina anjing dan babi. Sampai kiamat mmg PAS ni parti BANGSAT je..

    ReplyDelete
  16. Siapakah yg benar2 kenal admin blog ni??
    Ada soalan senang nak tanya ni. Taknak reply kat sini pun xpe. Nak jawab dlm hati pun ok.
    "Bila kita buat kebaikan, Allah s.w.t akan memberikan ganjarannya." Benarkan??
    "Bila kita buat kejahatan, ......... ( admin bleh je nak jawab dlm hati..) Benarkan??
    Jadi.. Admin pilihlah yg mana spt dibwh
    (Golongan kanan): izin ALLAH dgn redhaNYA
    (Golongan kiri): izin ALLAH dgn murkaNYA
    Pssst: Sesiapa yg join wat pilihan... Marilah berbincang dgn admin blog ini.
    Wslm wbt

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku akan respek PAS kalau salah seorang dari mereka jadi MB Selangor .. selagi itu tak berlaku .. U all PAS symphatiser SHUT UPPPP?????... buktikan PAS mampu mengawal manusia manusia majmuk yang ada di Selangor ...buktikan PAS mampu mentadbir negeri yang punya seribu satu macam sepak terajang , buktikan PAS mampu mengawal seribu satu macam maksiat kat selangor .. then only u can talk anything related to Islam.. selagi itu tidak mampu, selagi PAS diserang angin pasang ... selagi itu PAS tak ada sedikit pun bercakap soal hukum .. sekarang ini sahaja PAS sedang diuji dengan duniawi dan kelihatan setakat ini PAS kalah dengan ujian itu ... sedarlah sesungguhnya Allah sedang memoperlihatkan kebejatan kamu satu persatu ...

      Delete
  17. Aku sedang menunggu apa lagi bala yg akan menimpa Selangor!

    ReplyDelete
  18. ada 4 binatang dlm malaysia , satu dah mampos tinggal 3 tunggu mampos
    setan anuar
    setan kit sial
    setan guan eng kit sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg baru mampos tu menderita bertahun sebelum mampos.

      Delete
  19. DAP akan gunakan PAS utk hancurkan islam.. PAS akan hancurkan islam demi pangkat dan kuasa..

    ReplyDelete
  20. Sekali Bang Non Ketom ngan DAP tengking terus terbalik-balik Serban ngan Kopiah PAS ni.Pejuang Isle Serambi Mekah apa kejadahnya ni.Perangai serupa KEPALA BUTOH PUKIMAK!

    Sekian

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  21. memang mentaliti cina india tak boleh diubah.. thats the fact...diorang memang pure ABU..lantaklah jadi apa kat Pakatan Rakyat...Umno dan BN selangor pun bnyk sgt skandal dulu..susah nak dpt balik kepercayaan rakyat..selangor forever PR unless PR fucked up big time baru ada peluang kembali BN..

    ReplyDelete
  22. aku kadang2 pelik UMNO ni....yg dok tersorong-sorong hidung mcm kambing pada pas ni apahal. UMNO tanpa pas dah bley menang majariti kerusi parlimen tanpa mca pun. UMNO kuat yg dok terhegeh sangat pasal perpaduan sedangkan pas dah berkali -kali bersyarat2 pebagai nak watpe SIAL ?!! pas, dulu kini dan selamanya hanya akan menjadi PEMECAH UNDI MELAYU dan agen melemahkan perpaduan melayu jek. sekali lagi aku nak ulang SUDAH2 LA WOOOIIII UMNO DOK NGENDENG pas....biarkanlha parti pas mati perlahan2 dan melayu bersatu teguh atas platform UMNO dan WAJIB cuci virus dlm UMNO.

    ReplyDelete
  23. pas dah tak nak join dengan umno..jangan umno terhegeh hegeh pulak, teruskan perjuangan...

    ReplyDelete
  24. Pemimpin pas dah dapat tiket kesyurga dari pok nik. Sekarang cari reta dunia dari dappigs dan parti anjing........

    ReplyDelete
  25. Jangan recycle calon yg kalah baru2 ni,yg dah terlalu lama dan menang tipis.

    ReplyDelete
  26. Dedahkan nama2 mereka yg tidak dikehendaki rakyat, demi kesinambungan Umno. Mulai dgn Selangor. Itulah satu2nya langkah yg kita boleh buat, demi cinta kita kpd Umno

    ReplyDelete
  27. Noh cepat sediakan Kapal sebelum banjir besar melanda Selangor.

    ReplyDelete
  28. Pas ke Umno ke semua meayu bodoh dan bangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni RBA kayu api neraka

      Delete
  29. Bubar je Dun sngor dan kita tgk sama ada cina sokong BN ke x? Pas akan hilang undi ke x? Najib out ke x? Noh omar tido ke x?Anwar kena checkmate ke x?

    ReplyDelete
  30. Secara tepat ini lah Tsunami bala ke atas parti yang selama ini mengkafirkan mukmin yang lain kerana ahli politik lain, memfitnah dan menyebar tuduhan palsu semasa ceramah di dalam rumah2 Allah. Pas sekarang dikuasai sekumpulan agent Anwar dan syiah. Kumpulan kecil ini sekarang menguasai semua ahli Pas yang masih jitu memperjuangkan Islam. Bala ini akan transformasi Pas sebagai Parti liberal dan songsang serupa PKR dan kafir harbi DAP

    ReplyDelete
  31. Tak heran punnnnn!!!!!!!
    TAKIYAH itu kan amalan puak syiah....
    Maka sahih lah sekarang bahawa PAS penganut syiah........

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!