SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN YANG KE 57! MERDEKA!

Disini lahirnya sebuah cinta...ya ini tanaj tumpah darah aku. Aku lahir disini, aku membesar disini. Dibuni bertuah inilah aku mencari rezeki. Disinilah segala-galanya bagi aku..

Aku nak mintak kepada anak-anak muda supaya kalau tak memahami apa itu kemerdekaan pun, sekurang-kurangnya hormatilah kemerdekaan yang kita kecapi sekarang ni. Bukan mudah zaman mak bapak tok nenek kita dulu.

Jangan kerana kita terpengaruh dengan seekor anjing gila dajjal yang nak merosakkan negara maka kita pun menjadi kurang siuman ikut sokong mereka.

Bersyukur dengan apa yang kita kecapi sekarang ini. Kalau kita rasa diri kita kurang senang maka lihatlah orang lain yang lebih susah. Muhasabah diri dan rawat la penyakit mental yang dialami sebelum ini kerana menyokong puak dajjal. 

Masih belum terlambat dan kembali ke pangkal jalan! Siapa aku untuk nasihat korang? Aku adalah rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kestabilan yang dikecapi sekarang ini. 

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

43 Responses to "SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN YANG KE 57! MERDEKA!"

  1. kemerdekaan Malaysia adalah hak milik warga berdaulat yg mencintai keamanan. . Pendatang Asing yg telah diberi kewarganegaraan jika x puas hati sila balik kenegara asal tok nenek kamu. ..

    ReplyDelete
  2. Dah 57 tahun negara ini merdeka . Dah macam macam negara ini lalui . Selamat menyambut hari kemerdekaan .

    ReplyDelete
  3. Merdeka kebendanya.Semua pun ikut telunjuk DAP.Hapus ISA,Longgar sana longgar sini sampai diorang semua naik kepala.New Politik Taik bagai jangan sampai semua barai tergadai.Merdeka apa nya Ah Jib Dung Dang Dung oiiiii....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gue kepingin ambil kesempatan ucapin selamet hari merdeka
      Nggak ketinggalan khusus nya sama si reentry bangset puaka
      Lo berambus aja tinggalin negara ini kalo lo udah nggak suka
      Lantaran tempat yang cocok buat kamu adalah dalam neraka

      Delete
    2. Lo indon goblok duduk diam udah aja.Jangan sampei gue kasi santet sama lo.

      Brengset!

      Delete
    3. APA PUN LU REENTRY DUDUK LINE DEPAN LAH YA. CAKAP MCM PAHLAWAN MELAYU.

      Delete
    4. Confirm punya duduk line depan.Tunggulah bila tiba masanya.

      Sekian.

      Delete
    5. Anon 6.27 a.m.

      Lu komen apa ini? Ini Capsule kadangkala gua suka kadangkala gua tak suka. Itu hak dia mahu komen apa pun. Kalau lu pandai lu balas komen dia. Kalau tidak baik diam. Kalau lu terus komen, takut dia punya capsule reentry lu puny lubang jubur. Mata lu boleh cerah.

      Delete
    6. Waduh anon1Sept,1:03am lo punya ngomongan biar manis dan elok
      Emangnya lo belum betul - betul kenalin ini Reentry brengsett goblok
      Lo nggak usah ribut kalau nggak tahu ujung pangkal dan selok belok
      Kelaknya nggak pasal-pasal lo kena libasin dengan gue punya golok

      Delete
    7. Reentrycapsule kena jaga adab dan kesopanan bila komen pasal kemerdekaan negara sendiri. Jangan sampai kena tegur rakyat warga asing. Orang asing walau macamana buruk sekali sistem di negara mereka, mereka tetap berjiwa bangsa. Cuba belajar bersyukur sikit dan kenangkan kesusahan datuk nenek kita masa sebelum merdeka.

      Delete
    8. Anon 9:25 AM

      Yang Indon Goblok Brengset Cipret Pepet tu menyamar jer.Bukan Indon genuine pun.Ah Jib Ptuiii punya tentera cyber taik.
      Bab bersyukur tu memanglah bersyukur tapi makin lama kemerdekaan yang nenek moyang kita perjuangkan sudah makin terhakis.Kita dah makin berubah macam MEREMPAT DI NEGARA SENDIRI.Ini semua akibat dari agenda DUNG....DANG...DUNG...DANG....Ah Jib Gor macam orang giler....!!!!

      PtuiiiiHHHH...!!!!!

      Delete
    9. Anon9.25AM

      Reentry goblok ini dulu-dulu nya nentangin gue bersama teman
      Emang nya si setan gendeng ini tuturan nya persis kurang iman
      Ini bajingan sial sering kali hadir beregu sama dia punya paman
      Namun udah maut terkorban gue santet itu regunya si Othaman

      Delete
    10. Pergi mamphos la ngan ngkau Indon!

      Delete
  4. 57 tahun sudah negara tercinta ini merdeka, 57 tahun juga usiaku tahun ini. Terlalu banyak peristiwa manis, pahit dan getir yang dilalui dalam mengisi kemerdekaan ini. Terima kasih kepada pejuang-pejuang kemerdekaaan yang terdahulu dan syukur kepada Allah SWT di atas segala rahmatNya.

    ReplyDelete
  5. Korang sume macam pukimak haram jadah pelaq ... membuta sampai tengah hari ... Parpu teruk2 bagi ucapan merdeka, korang diam macam batu, tak respon pun... Yang korang tahu dan suka ialah kutuk mengutuk dan caci mencaci sama sebangsa dan seagama ... memang kebanyakan 'followers' dekat blog ni jenis dajal setan iblis jahanam lahanat bangsat keparat taik palat pala butoh hanjeng kurap babi turap .... (harap maaf...banyak dari perkataan2 ini aku ciplak dari sdr Reentry Capsule).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bagi anda empat bintang....!

      ChaaaiiTTT....!!!

      Delete
    2. Lahabau mangkok ayun ngko Reentry... Anon9.37am siap kutip kata2 durjana ngko nak promote "kepukimakan" ngko ... ko kasi empat bintang je? Kedekut taik idung masin ngko... tambah lagi tiga bintang sama dia... kasi TUJUH BINTANG * * * * * * *.

      Delete
    3. Manyiak mutoi lohr ciakap itu anon9:37am.
      Lu olang Milayu talak ala itu simangat patliotik lohr, bila mileka punya hali lu olang talak suka sambut.
      Lu olang suka galoh saja sama sinlili, kita olang cin talak galoh sama kita olang, kita olang em si ae atau lii ae pii baik saja.
      Lu olang Milayu manyiak boloh lohr. Itu pasat anon9:37am ciakap lu olang pukimak halam yalah layal syetan ibilis yahanam lahanat mangsiat kepalat taik palat pala butoh hanyeng kulap babi tulap ...
      Itu Lientili Kepsiul pun ala situju maa ...

      Delete
    4. Untuk Apek berak tak cebok ni pulak saya bagi 3 bintang...!!!

      Harap Maklum

      Delete
  6. Gapo diyae dok banyok komeng pung, mano pakak gi habih, tok kae mapuh habih doh hok gahjeng dok buyi komeng sokmo ... Memae beto macae anong9:37am tu ghoyak ... demo semuo macae pukimok harae jadoh, setae iblih jahanae dajar laknak bangsak kaparak taik palak palo butoh anjing kughak babi tughak ... nok ucak selamak sambuk merdeko demo malahh, nok gocoh samo sebangso seagamo demo suko...
    Memae demo semuo natae beghuk mokyeh...

    (mitok ma'ah, kawae pung pinjae banyok perkato-ae si Reentry Capsule)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk Mat Kelate Menate Beruk muko huduh sepang ni kawe bagi satu taik bintang!

      Warghhhh....Kah....Kah....!!!

      Delete
    2. Hok aollohh ... natae mu Reentry Capsule ... gapo sikik sangak mung buyi dekak kawae ... doh lo buyi sa ... buyi taik pulok tu ... mung memae natae celako harae jadoh...

      Delete
  7. Selamat Hari Kemerdekaan semua.
    Syukur masih diberi rezeki oleh Allah. Masih menghirup udara di bumi Semenanjung Emas ini.. Walaupun banyak ujian melanda - kita masih bertahan
    Tapi alangkah manis dan indahnya kita meninggalkan ucapan2 buruk puxx mxx, harxx jaxxx dll yg sewaktu dgnnya. Pedih telinga dengag..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousAugust 31, 2014 at 6:42 PM

      Udah petang gini baru komer teringat nak buat ucapan... itu pun lepaih kener maki hamun dek mala'un-mala'un kat ataih tu ... pukoi beghaper komer balik nengok bunger api malam tadi, idok bangkit tidor sampaei ke petang ... Komer ni pun lebih koghang samer jer ... puxx mxx harxx jaxxx ...

      Delete
  8. Aku baca dlm paper Sinar. Perutusan President PKR Wan Azizah sempena Merdeka. Diantara kata-kata dia yang aku ingat adalah MATLAMAT PERJUANGAN PKR ADALAH NAK HAPUSKAN RASUAH DAN KRONISME. Cantik sungguh bunyinya TAPI BUSUKNYA SAMA MACAM BUSUKNYA C***P DIA. Anuar pun tak lalu sebab tu Anwar main pungkoq Mohd Saiful.
    .

    ReplyDelete
  9. ini guan eng cakap besar tapi muka sudah pucat, tak tau ini hari sudah berapa kali masuk jamban... Hamtam ini org biar sampai kencingdalam seluar.

    ReplyDelete
  10. Hari ini keluar berita PDRM tangkap 150 ahli PPS. Turut kens tangkap Pengerusi PPS Phee Boon Peh. SYABASH PDRM. SYABASH 23 KALI GANDA KHASNYA KEPADA TS KPN.

    JANGAN KASI MUKA. PUAK NI SEMAKIN HARI SEMAKIN KURANG AJAR. KALAU LAH MASIH ADA LAGI INTERNAL SECURITY ACT ..... TAK ADALAH MACAM NI JADI.

    PUAS LAH HATI PM KITA MOHD NAJIB BIN ABDUL RAZAK. Apa yang Tun Mahathir tegur memang 100% betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera dan selamat bahagia semua.
      Saya ingin berani diri saya bagi mewakilkan orang-orang daripada perkauman Cina Pulau Penang.
      Janganlah tuan-tuan semua salah menganggapan kami semua orang Cina adalah kejahatan atau permusuhan bagi orang Melayu. Bagi kes tangkapan ahli-ahli PPS bagi saya tidak berpatutan kerana mereka itu cuma berikutan dalam barisan hari kemerdekaan. Lagi pula pertubuhan PPS adalah untuk tujuankan bagi jaga selamatkan sejahtera orang-orang awam.
      Adalah tidak keelokan jika satu tindakan itu bermotifnya politik sehinggakan tidak keadilankan kepada kami perkauman Cina.

      Delete
  11. ni semua slh ko ah jib gor...bodo...kdg2 org undi pembangkang sbb meluat dgn umno....nsb baik pas xnmpk cerdik klo cerdik ckit je lg kompom ramai pangkah pas....

    ReplyDelete
  12. Dengan izin.....Can't help but feel that the trials we've been through this year has made us love our country more. Despite the political debacles .... I had never seen more Malaysian being the way they are today. The pouring of love for this beautiful land is undeniable. For those who want to see us fall apart, bear this in mind: the hardship we went through will only make us stronger! For those who don't feel the love .... It's your lost! MERDEKA!

    ReplyDelete
  13. Bila korang mati, aku orang yang pertama akan kencing atas kubur korang! Ptuih! Dasar anjing belaan UMNO!

    ReplyDelete
  14. Malaysia ke bendanya! Semuanya ciplak! Podah! Bendera ciplak, lagu ciplak! Cibailu lah keling! Cili tu taruk dalam cibai mak engkaulah!

    ReplyDelete
  15. UMNO pukimak! Babi! Anjing! Binatang! Sama jugak dengan polis! Sial! Anak haram! Mari - mari siasat! Macam cibai! Ptuih! Ingat! Aku akan kencing atas kubur KORANG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah yerr bang ....???

      Delete
    2. Ha'ah....marah ke bang anon Sept 1 4.24 pm? Segala cacian dan maki hamun yang tertulis menggambarkan keperibadian engkau sebenarnya. Isy..isy...isy...kesian aku kat engkau. Mak ayah engkau terlupa nak ajar engkau agaknya. perkataan cacian yang pertama tu mak engkau punya ke?

      Delete
  16. Keling tak ada kotek!

    ReplyDelete
  17. kerbau dajjal kau taik babi.......british bagi nama Tanah melayu pasal kau malayu bahlol.....negeri negeri selat british tak panggil Tanah melayu...melayu otak bodoh kena tipu.....

    ReplyDelete
  18. parpu kerbau dajjal keturunan keling

    ReplyDelete
  19. selamat hari kongkekan kemerdekaan...org melayu boleh balik indon...org indon, Myanmar, bangla dan Filipina yg ada IC boleh ganti org jawa, acheh, minang, batak, bugis ciplak ini....welcome to Malaysia...selamat hari merdeka, kita sambut sama2 yaaa...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!