PANAS! APA MAKSUD KHALID BILA DIA KATA SELANGOR DALAM BAHAYA KALAU DIA LEPAS JAWATAN?

Apa maksud Khalid Ibrahim ni sebenarnya? Selangor akan bahaya dari siapa kalau dia melepaskan jawatan MB? Hmmmm...

46 Responses to "PANAS! APA MAKSUD KHALID BILA DIA KATA SELANGOR DALAM BAHAYA KALAU DIA LEPAS JAWATAN?"

  1. Memang pun bahaya jika proxi anwar jsdi mb....sebab nya mudah agenda yahudi disebalik kerajaan selsngor melslui proxi anwsr ibrahim.....selangor jadi libral...kuota bumi hapus...undang keluarga islam dihapuskan...ekonomi milik cina berpaksi adenda yahudi...kalau bumi pslestine dijajah melalui perang...bumi negeri selangor dijajah melalui ekonomi...pas dalam pr jadi pak turut.....

    ReplyDelete
  2. betul 3x Anon 7:48

    dan mewahlah kuncu2 Nuar.Khalid yg buat duit senang saja Nuar belanja sakan.Yg pasti juga ialah MOU Langat 2 akan dibatalkan.Maka Selangor akan menghadapi krisis air tanpa kesudahan.Semua angkara Nuar yg nak jadi PM tak menjadi.

    ReplyDelete
  3. .. dan mcm biasa rakyat Selangor masih lagi tidur & memperbodohkan diri serta seluruh keturunan mereka.. kah kah kah!

    ReplyDelete
  4. jangan kata rakyat selangor kerana yang bodoh tu melayu je yang lain suma pandai pandai belaka. melayu pun kena tengok kalau dalam pkr memang melayu yang ngok. kalau jawa ke, banjar ke, mendeling ke yang ni suma cerdik, melayu perak ok, melayu kedah lagi ok, melayu kelantan boleh lah, melayu yang sokong pkr je yang tak tau beza, padan muka aku, aku pun dulu sokong pkr gak. nasib baik dah insaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha pengakuan berani ko anon. Fuck you. Thumbs up!!

      Delete
  5. kau orang tak nampak ke kepincangan yang berlaku. Wan Azizah lantik anwar sebagai ketua umum. jadi anwar memang tiada kuasa. tetiba anwar pulak lantik bini dia jadi MB. dia pulak yg lebih berkuasa. apa kau orang tak boleh fikir ke permainan politik mereka ini. so Khalid dah tunjuk prestasi yg baik. Elok beri dia sokongan sehingga tamat penggal.

    ReplyDelete
  6. kedunguan melayu selangor memuja si peliwat

    ReplyDelete
  7. Wahai Anda Sekalian.

    Saya ini bukan lah suka sangat kat Khalid. Tapi kalau korang tanya saya diantara Khalid dengan Wan Azizah siapa yang lebih qualified untuk menjadi MB. Saya tetap kata 10 kali Khalid lebih qualified daripada Wan Azizah. Bukan kerana Khalid itu lelaki dan Wan Azizah itu pompuan. Bukan kerana saya orang Umno dan Wan Azizah tu Presiden PKR. Khalid pun orang kuat PKR juga tetapi kenapa saya boleh terima dia jadi MB Selangor.

    Point saya adalah KETOKOHAN. Khalid ada tokoh jadi MB (rating saya kepada Khalid 95%) sedangkan Wan Azizah kalau tanya budak tadika pun dia akan jawab " boleh kah makcik tu nak jadi MB dinegeri Selangor ni ". Rating ketokohan oleh saya untuk Wan Azizah cuma 50% sahaja sebab kalau tanpa Anwar Ibrahim dia tak akan boleh perform.

    Kalau orang Selangor terutamanya orang melayu bersetuju Wan Azizah ganti Khalid maka negeri Selangor akan mempunyai seorang Remote Controlled MB atau pun Droned MB. Tindakan Pas mahu Khalid terus jadi MB adalah betul.

    Pak Ngah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rating 50% tu pun dah tersangat over. Aku cuma bagi 20%.

      Delete
    2. 15% pon dah melampau sangat daa..

      Delete
    3. Takde seekorpun pemimpin pembangkang yg bertokoh. menghancurkan negara ramai le...

      Delete
    4. Lainkah kalau jenis berkaliber macam Zeti.....

      Delete
  8. Macam Mana Bank Islam boleh selesai RM60 juta hutang Khalid. Parti paling korup di dunia UMNO di belakang ke????????????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. You belum ada jawapan jadi jangan buat fitnah. Khalid ahli korporat, so dia tahu urus kewangan.

      We wait and hear his answer lagi baik.

      In the mean time, Anwar tak ada record success kewangan.

      Jangan lupa juga, dia (anwar) lantik diri sendiri jadi penasihat kewangan Selangor. Khalid made it a success while Anwar......

      Yang dah perasan dah nampak character Anwar.

      Delete
    2. Yang pasti bekas ahli UMNO yang dipecat secara tak terhormat yang suka main belakang tulah pemimpin parti Khalid Ibrahim!
      Orang Pakatan do kutuk UMNO tapi nak Anwar jadi PM, tak ke bodoh dan tolol tu?
      Kutuklah UMNO sepuas-puasnya, sebab yang terbukti UMNo teruk mana pun Pakatan 10x lebih teruk dan lebih haram jadah daripada UMNO!

      Delete
    3. Anon 9.59...melayu bodoh mvm.ko ni yang yahudi anwar ibrahim suka...belum ada jawapan.dsh buat fitnah...

      Delete
    4. weii mangkok....yang berperang pas ngan pkr. ngapa sangkut ngan umno pulok.
      orang luar tolong sorak jer....ini balasan allah kerana banyak fitnah umno. amek kau.....

      Delete
    5. anon 9.59-Rakyat dah tau dah. Tuan anjing aka RBA suruh menyalak kuat skang ni. Tak berape bebunyi dah bro. Kesian....

      Delete
    6. jangan tuduh umno tak pasal pasal, biar sprm siasat. dulu

      Delete
    7. Parti paling korup di dunia Dapigs dan baruanya RBA @ PKR(Anu-ar), orang lain buat taik dan makan taik , umno pulak yang salah lu jenis manusia ka babi ka tarak otak punya orang , cakap mau tunjuk bukti , jangan main tarok belakang jantan macam anu-ar peliwat ini macam babi pun boleh cakap dia bukan babi tapi RBA.- untuk anon 9.59 am

      Delete
    8. Sah kamu Red Babi & Anjing. Semua UMNO salah, PAS salah, PKR salah. Pukimak DAP tak salah ke? Red Bastard Agency.

      Delete
  9. Memang bodoh bin bangang la anon 9:59 Ni. Ko orang gaduh adik beradik UMNO juga yang salah. Anak sapa la Ni. Kesian mak bapak ko Ada anak yang bangang macam Ni...ish ish ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyokong kuat peliwat tu.

      Delete
  10. Sdh pasti dan jelas,penyelesaian mutlak di sebalik perebutan MB di Selangor hanya pembubaran DUN yg memungkinkan suara dan undi rakyat dikembalikan semula.Biar rakyat memutuskan pilihan terbaik buat pentadbiran baru Selangor.samada BN atau PR yg tidak sudah2 membuat onar.Dari sudut moralnya,ini juga bentuk pengajaran terbaik utk semua pihak agar tidak sewenang2nya mempergunakan kuasa yg diamanahkan semata2 utk kerakusan politik peribadi.Baik BN maupun PR,buktikan kesilapan yg mempunyai hikmah di sebaliknya ini direbut dgn rencah2 pembetulan atau keinsafan agar tidak mengulanginya semula.Semua org tertanya2,kenapa PR membuat kejutan melalui perebutan MB yg sdg berlaku,tanpa kita menoleh dan berfikiran secara rasionalnya,bahawa Allah Taala berkehendakkan sesuatu yg bersih dan boleh diterima pakai utk semua.Maka,janganlah kita pertikaikan apa jua takdir yg diturunkan,Terimalah seadanya utk menjadi menjadi pemilih yg bijaksana bukannya menyokong secara membabi buta.

    ReplyDelete
  11. Bahaya lebih besar lagi...
    Kuasa MAIS akan di tarik.
    Teguran dan bantahan terhadap agama Islam saperti azan , majlis2 agama Islam dan lain2 tidak dapat di ambil tindakan .
    Pendakwah Kristian akan dapat menjalan kan aktiviti dengan bebas.
    Ketegangan antara agama akan berlaku.
    Sebab utama penyingkiran TSKI di sokong DAP ialah kerana tidak ambil tindakkan atas MAIS merampas bible.
    Perkara ini segaja di selindungkan PKR dari senarai tingkah laku TSKI.
    Ulama2 dalam PAS kalau tak nampak perkara2 ini dan tukar keputusan untuk menyokong penyingkiran TSKI maka kena terima hakikat bahawa PAS bukan parti yang membela Islam dan ini akan nyata ternampak oleh rakyat Melayu - Islam, mengakibatkan pengkuburan parti PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halo brother! Nik Aziz n Hadi Awang sokong TS Kalid laaa.

      Delete
    2. Harap-harap PAS tak konar baring buat U-Turn selepas ni bila kena sekeh dengan DAPigs....bukan boleh percaya sangat tu....

      Delete
  12. Bulan ini bole anggap bulan bodoh rakyat selangor....hasil dari usaha dan tangan rakyat selangor masa pru dulu....

    ReplyDelete
  13. Aku pengundi Serdang Seri Kembangan ..kalau bubar DUN Selangor harapan UMNO/BN tipis untuk menang jadi aku akan undi PAS itupun jika PAS keluar PAKATAN..orang melayu ni cam mana pun dia akan tetap sokong Melayu..sebab Melayu itu Islam..mana ada melayu kristian, melayu buddha, melayu hindu..cuma perlaksanaan keimanan seseorang terletak pada Nawaitunya..kalau mati pun masih dalam islam walaupun jiwa dia kacau dan tak beriman..walau iman dia sebesar zarah pun namun dia tahu Allah tu satu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku penyokong UMNO tapi aku boleh sokong character macam Iskandar Samad. Kalau macam Khalid Gereja tak payah. Lagi2 yang perangai liberal dan munafik macam puak2 Anwaris.

      Aku lagi suka UMNO bergabung dengan PAS. Ada check & balance. Tapi Melayu ni mana boleh bergabung dalam politik. Pasal tu Cina boleh memecahbelahkan kita. PKR sekor pun tak boleh pakai.

      Aku pilih calon Melayu yang terbaik untuk menjaga kepentingan dan hak bangsa Melayu.

      Allahu Akbar. 3x

      Delete
  14. Jika Wan Azizah yang menjadi MB, beliau bukan sahaja menjadi 'BONEKA' kepada Anwar malah kedua-duanya sekali berserta dengan parti PKR itu sendiri, akan menjadi 'BONEKA' kepada DAP yang akan menentukan hala tuju pentadbiran negeri Selangor terutamanya dari segi PEMONOPOLIAN KUASA agihan kekayaan ekonomi negeri Selangor. Itu yang amat diidamkan oleh DAP sebenarnya. Maka, tidak hairanlah kalau Selangor akan menjadi 'PENANG 2'. Percayalah....

    ReplyDelete
  15. makna nye apek atau aso tak boleh jadi mb selangor la..anak watan
    takda ka.kalau undang tubuh kata mesti anak selangor jadi mb..mesti
    ikutla..

    ReplyDelete
  16. Memang pun bahaya kalau dapat dekat barua zionis dan singapork , jangan jadi macam dipulau pinang negeri saya yang dah tak boleh dibanggakan , orang islam macam kelas tiga saja yang menghairankan ada adun islam dah macam kerang busuk, sekarang ini lim guan eng dah jadi pengurusi tanah wakaf melayu islam , kemudian majlis agama dah bawah nasihat ketua menteri , dana pembangunan agama islam dah mula kena kongsi dengan agama lain , semua dibawah kawalan babi guan eng , ini bukan fitnah kenyataan mufti negeri pulau pinang kerana orang melayu tak reti jaga tanah wakaf konon rugi(kenyataan guan eng).Semua ini adalah kerana yang dipertua majlis agama sekarang dibawah adun PAS yang hanya diam makan elaun buta serta exco agama dari pkr yang kuat rasuah dan adu domba , Mat sabun di rasuah oleh guan eng sebanyak RM 25,000 sebulan sebagai lembaga pengarah PBA dan PAS beri lampu hijau bagi Lim Guan Eng jadi bos kawal hal ehwal agama islam dan harta benda yang bersangkutan dengan umat islam , ini lah sial yang dilakukan oleh pembangkang di pulau pinang macam mana kita boleh harap ahli politik PAS yang korup dan menjijikkan. seperti mat sabun , Nizar ( bekas MB perak) naib x2 presiden PAS dan yang sewaktu dengan nya , kaki perempuan dan duit. lebel parti islam , PKR jangan sebut lagi teruk jubok jantan pun kebas zionis dah jadi teman rapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa wei , duit zakat terkumpul negeri selangor ada lebih RM 700,000,000 ( tujuh ratus juta ) . itu nyonya aso Terasa Cock ada war-warkan agar duit itu dikongsi guna olih semua kaum di selangor ini . bahaya nya si nuar dan kunco-kunco dia ni bolih dan tidak teragak agak "menjual" apa saja asal apa yang di hajati tercapai .

      Delete
  17. Kena sokong proksi anwar, nanti boleh tengok manusia-manusia beruk terkinja-kinja borbogel kat Dataran Shah Alam... Tak perlu gi zoo bayar tiket masuk..

    ReplyDelete
  18. Apa nak jadi la dengan Selangor sekarang ni.

    ReplyDelete
  19. Kalau bubar pun.. bn bkn senang menang pun.. cina2 ni peduli apa pimpinan pr ni haru biru, gaduh, pe**** dll janji jangan bagi umno bn dominann melayu memerintah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang cina dah but perancangsn untuk tawan selangor dah lama dah......tapi orang melayu masih begaduh sama sendiri..cina daj semakin ramai diselangor....
      merika menukar alamat dan mengundi diselangor.......tapi orang melayu sibuk balik kampong bila pru atau prk sedangkan kat kampong tu dah tentu boleh menang......buat apa kemenangan dengan jumlah undi yang besar.........sedangkan kalau menang satu umdi pin dikira menang juga......ramai orang melayu kerja kat selangor lebih ramai dari cina jumlahnya.......tapi kerana bodoh orang melayu kalah.......ingatlah cona tetap cina.....merika janya bermuka muka...sini sapu sana pun sapu.....kita orang melayu kena bersatu kali ini......jadikanlah selangor sebagai contoh.....belajarlah dan kenalilah dap.....dap memang cilaka dan dalang disebalik aps yang terjadi.....dan anwar sudah didalam gengaman merika

      Delete
  20. Asal bukan umno tu adalah propaganda dap dan dskong pas mbuta n tuli. Klu w.azizah jd mb mknanya pmgang remote control ialah lim kit sial yg mnerima nasihat dr liew kuan yu. Nt bleh la buat pesta bogel kt dataran merdeka gabungan dap pkr dan tugas pas kluar fatwa mhalalkn isu sambil mnyalahkn umno. Pngikut pas x payah nk pening2 pikir ikut jer apa yg abuya dorang kabo.

    ReplyDelete
  21. Selangor di ambang kemusnahan. TSKI teruskn perjuangan. Fight till u die. Jgn lepaskn jawatan MB sewenang2nya. Rakyat selangor support u 100%

    ReplyDelete
  22. Surah ali imran ayat 28 - janganlah org2 beriman menjadikan org kafir sebagai pemimpin melainkan org2 beriman. Siapa yg berbuat demikian nescaya tidak akn memperoleh apapun dari allah swt kecuali kerana menjaga diri dari sesuatu yg kamu takuti dri mereka

    ReplyDelete
  23. Surah at taubah ayat 8 - Bagaimana (boleh dikekalkan perjanjian kaum kafir musyrik itu) padahal kalau mereka dapat mengalahkan kamu, mereka tidak akan menghormati perhubungan kerabat terhadap kamu, dan tidak akan menghormati perjanjian setianya. Mereka menjadikan kamu bersenang hati hanya dengan mulut mereka, sedang hati mereka menolaknya; dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasik.

    ReplyDelete
  24. Surah Al Anfal ayat 73 - Dan bagi org2 kafir, sebahagian drpd mereka melindungi sebahagian yg lain. Jika kamu tidak melaksanakan apa yg diperintahkan oleh Allah yakni saling melindungi nescaya akan terjadi kekacauan dibumi dan kerosakan yg besar

    ReplyDelete
  25. Terang lgi nyata ayat2 al quran menceritakan perihal kafir musyrik. Bersatulah bangsa melayu islam. Jgn smpai kita dijajah. Ya Allah ya tuhan kami, selamatkanlah org2 islam. Amin

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!