NYONYA KETUM BARU MAU BELAJAR TULIS SURAT SAMA SULTAN MAA!9

Kuala Lumpur – Selepas gagal cubaan pertama menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, PKR mencuba nasib sekali lagi, tetapi kali ini dengan surat yang ditulis dan ditandatangani sendiri Presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Surat permohonan menghadap terdahulu yang ditulis Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditolak pihak istana atas alasan tidak mengikut prosedur.

Menurut sumber dalaman PKR, surat terbaharu akan dihantar dalam masa terdekat dan diharap mendapat reaksi positif daripada pihak Istana Selangor.

“Hari ini, PKR akan tulis surat sekali lagi kepada istana. Surat yang sama, tetapi kali ini Wan Azizah yang tandatangan,” katanya.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani pada Selasa memaklumkan dalam kenyataan media bahawa pihak istana memberi perkenan kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai menteri besar selain tidak menerima permohonan menghadap Wan Azizah dalam surat yang ditulis Anwar.

Kenyataan itu turut memaklumkan bahawa baginda tidak mahu campur tangan dalam isu dalaman PKR.

Ujar sumber itu lagi, surat yang akan dihantar dan ditandatangani Wan Azizah kepada Istana Selangor itu bertujuan sama seperti surat yang dihantar Anwar sebelum ini.

“Kali ini ia ditandatangani Presiden PKR dan dilihat lebih formal untuk dibawa ke peringkat istana.

“Mungkin penolakan sebelum ini disebabkan ia ditandatangani Anwar selain Abdul Khalid sendiri yang sudah menghadap baginda,” jelasnya.

Pada Isnin, Sultan Selangor memberi perkenan agar Abdul Khalid mengekalkan tugas sebagai Menteri Besar Selangor.

Abdul Khalid dalam satu kenyataan pada hari yang sama pula menjelaskan, sehingga ada perkembangan terbaharu, beliau kekal sebagai Menteri Besar Selangor dan akan menjalankan tugas seperti biasa.

Sebelum ini, Sultan Selangor pernah menolak permohonan menghadap Ahli Parlimen Shah Alam, Abdul Khalid Samad untuk memberi penjelasan berhubung kenyataannya mengenai penghapusan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).

Sumber: suara TV

HOUSE PK: Apa benda kau buat ni Jijah oi? Tulis surat pun tak reti sampai laki kena tulis? Bila Tuanku tak mau layan baru terhegeh-hegeh nak buat surat sendiri? Hal surat je kita dah nampak yang Jijah nyonya berkipas ni hanyalah boneka pada KETUM!

Steady Haji Hadi sebab tak kasi muka sama Anwar. Hadi kata kalau lantik Azizah maka dia akan jadi boneka saja. 

Aku dah mula suka kat PAS ni.. Seriously aku dah mula jatuh cinta ngan parti ni.. Teruskan ajar AnwAr dan DAP tu. Aku akan sokong korang wahai PAS!


44 Responses to "NYONYA KETUM BARU MAU BELAJAR TULIS SURAT SAMA SULTAN MAA!9"

  1. Aku rasa surat yang ini pun ditulis oleh KETUM juga dan Nyonya Bagan Berkipas yang tandatangan, orang jadi remote control mana boleh buat sendiri, maksudnya setiap yang dilakukan adalah atas arahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ko patut rasa tapi mmg dah ternyata benar yg dia hanya tukang sign je.. Lagpun pernah ke dia mentadbir tanpa ada org yg control dari belakang ??

      Delete
    2. Ho!!jgn sebut belakang!!nanti belakang kau kena jubor!!!!!

      Delete
    3. Assalam.
      keh3..... Politik UMNO.... Dulu kata 'Gagap'.... sekarang dah tak 'Gagap' lagi ke?

      Delete
    4. Gagap tetap gagap. Bandingkan dengan blakang tarok mana lagi terok? It just best among the worst. Sengal.

      Delete
  2. Sketsa: Satu mlm di sebuah kondo di pinggir kota. kedamaian warga kondo yg lain tercemar dgn bunyi desahan kepuasan seorang lelaki...

    Argh! Argh! Argh...Sedap Lid sedap. Laju lg Lid!!! Please...Lid kuat lagi. Sedap Lid sedap. Hmmm (desahan nikmat).

    Aa aa aabang bang Non su...su suka KA? Lid ha...ha...hayun ku...kuAT lg k?

    Yes please Lid. Nikmat sungguh Lid. Argh argh argh. Jijah pun tak pandai hayun kipas mcm hang Lid...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu masa dia tutoh jubor mak ko kan!!!

      Delete
  3. Anwar menulis surat smbil mnum nescafe 3in1 bsulam karipap panas

    ReplyDelete
  4. kakakakakaka...aku bleh bayang si Jijah kasi kipas si Nuar yg berpeluh2 kuat2 sambil dok mengarang ayat2 power dlm surat tu...hehehehe...

    ReplyDelete
  5. Agaknye surat cinta anwar pd jijah atau jijah pd anwar org lain yg tulis kot..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aku tak pasti, tapi surat balas kpd Nuar, bapak jijah yg tolong tuliskan. Jijah cuma sain saje! Siap ada kepala surat kerajaan negeri pulak tu. puih!!

      Delete
  6. Ko jangan ghairah sangat parpu,cepat klimaks nanti.Ko bukan tak tahu pas ni parti yg kelakar.Nanti kita akan tengok tindakan2 pas yg kelakar2 menjelang 17hb.Silap2 anti klimaks juga penyudahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...aku sampai sekarang tak berapa nak percaya dgn pas ni...
      suka spin suka u turn..

      Delete
    2. Ni serupa mat said juga!!;

      Delete
    3. Assalam.
      Tapi lagi kelakar Mat Said MB Terengganu..... keh3

      Parti `KARTUN'

      Delete
  7. Bukan boleh percaya sgt pd Pas ni, bila tokey babi tu warning sikit, mulala toleh kiri kanan nak buat u turn.

    ReplyDelete
  8. tak heran la jika PAS buat U-turn... dah pernah berlaku bbrp kali sblum ni... maruah PAS kan di bawah kangkang Aljuburi dan geng2 kafirun DAP dia tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam.
      Kalau PAS.... kata takde maruah...
      Cuba UMNO..? .........Keh3
      Terengganu..?..... Keh3

      Setuju ke Kak Bedah...?.... Keh3

      Delete
  9. Hahjahaha,,, dah mcm puki kepanasan wan azizah ni.. Aku tau la anwar tu dah bakar puki ko dgn api tapi janganlah melompat mcm nie sekali.. Tgk kalid tu, relax je .. Siap pecat 6 org lagi org ko. Siapa yg pecat siapa sekarang ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jilatla dan hisap punai khalid!!!

      Delete
  10. PAS Pusat akan serahkan budibicara kepada PAS Selangor untuk membuat keputusan berhubung MB Selangor kerana ini masalah negeri dan mereka lebih tahu. Atas dasar semangat semerah padi, PAS masih bersama Pakatan.
    PAS Selangor akan bersidang pada 28hb Ogos untuk membuat keputusan dengan dihadhiri oleh 2 orang Wakil Pusat.
    (28hb itupun tertakluk kepada pindaan)

    Agak-agak lim guan eng terjun laut ke tidak?

    Kalian perasan tak sekarang...lim guan eng sudah menggantikan anwar jadi jurucakap krisis politik MB atas sebab anwar lembab? Atau atas arahan lim kit siang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu blum tbongkar bleh la nyorok tekan remote jer. Dh kantoi tpsksa la guna cara manual tnjuk sape yg selama ni master mind. Dlm pr ni big brother ialah dap yg lain2 tu proksi atau window dressing jer....hbs madu sepah dcampak

      Delete
  11. Apa pun Najib wajib belajar seni politik dari Khalid. Orang yang tikam belakang atau ada potensi tikam belakang mesti mau pecat. Lembut kepada lawan & musuh dalam selimut hanya membawa padah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid mgkn gagap dlm ptuturam tp x gagap dlm tindakan. Org melayu mau pmimpin yg tegas berani n myakinkan bukan yg lembab dan lembek

      Delete
  12. Pas barua totok daPig... Awas U turn 360degrees

    ReplyDelete
  13. Anto surat kat Sultan Sulu pun boleeeeee !

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu jauh sangat, antor kat sultan melaka. Untung-untung bukan setakat jawatan MB, jawatan mak mertua pun dapat sekali. Izzah tu tak lama lagi jadi trang tang tang...

      Delete
  14. Apapun strategi cina nak perintah malaysia tak akan barjaya.. Pasti Allah akan bongkar dan gagalkan... ini negara islam, ini negara milik melayu la, ada rencana besar Allah untuk negara ini.. Sini kebenaran akan bangkit.. Walau satu dunia bergabung nak hancurkan negara ni, tak akan berjaya

    ReplyDelete
  15. Tanye pada Ketum apa sebab goyang.. Nanti jawab ketum .........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selangok dh hilang....

      Delete
    2. BN dpt ke?Syok sendirila!!hi hi hi

      Delete
  16. Betullll, siapa yg diberi peluang jalan tak betul, akan tertendang jatuh dari kuasa yg diberi samada cepat dgn lambat je.. Jgnkan Anwar, jgnkan lks,lge, mat baboon, poknik, dtglah obama bergabung dgn zionis netanyahoo, nato takkan dpt eosakkan negara malysia ini.. Najib, umno yg ada ni hanya dipinjamkan kuasa je, pun jgn perasan...

    ReplyDelete
  17. andai kata si nurul sudah menjanda..maka akan brkatalah sultan yang maha bijaksana.. yang in
    beta berkenan dterima mngadap!!! kikihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati ko..Nurul not his taste..pompuan mat salieh mungkin or ala ala ema mambong tu ..

      Delete
    2. Atau ala ala mak ko ke!

      Delete
    3. anon 1244pm...hang toksah la fanatic sangat kat nuar ni.dia dah pilih jalan durhaka
      maka dia akan celaka hingga k akhir hayat.

      Delete
    4. Sultan melakan jangan main-main nanti kena tulah bang non paling cokia pun tulah buasir tak pun siplis. Sepat kering jangan berangan le nak berkipas kat kerusi MB balik kajang jadi tukang kipaskat sate kajang. Nurul kau jangan sultan melaka tu dah lama gersang bini dio pun bukan betoi sangat.

      Delete
  18. Tak siapa yang boleh pertikaikan bahawa P Ramlee adalah yang terbaik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong dari dulu lagi arwah menghasilkan filem yang boleh diadptasi dengan suasana polotik di negara kita cth dlm nujum pak belalang si perompak cuba bagi harta tapi kira pun tak betil sama je le dengan DAP merompak dan menipu namun nak mengira tak pandai.

      Pencacai tuapengankat najis mewakili gay tua kita yang tamak tak hingat dunia.

      Delete
  19. Malaysia milik Melayu Islam. Dapigs pergi mampus. PAS jangan buat U-turn. Serban tebal kat kepala, tunjukkan kuasa kepada Dapigs and PKR. Mereka hanya tumpang kekuatan PAS. Ayuh. Tapi pagi ni dah 2 ekor ADUN PAS sokong jijah...ni yang aku malah ni..apa nama sugip...sugip..sugiyanto..anwaris.

    ReplyDelete
  20. Baguslah silaki tukan kacau tong taik sampai bersepah yang si bini bukannya nak tegah tapi tolong basuh kecah taik.

    Dua-dua mahluk kumbahan

    ReplyDelete
  21. mana maruah orang selangor nih panggil orang luar jadi mb.dah tak ade ke rakyat selangor
    yang layak untuk jadi mb sampai panggil pompuan yg jenis bangsanye dragui melayunye?

    ymm duli sultan selangor jangan d layan makhlok perosak ni

    ReplyDelete
  22. Jawatan Menteri Besar di Selangor akan di ganti kepada "MEM BESAR SELANGOR"??????

    Kualiti terbaik, di IMPOT dari luar Negeri. 3 WAY - Jantan Betina boleh balun.. Kalimah?????.....Sesuai

    untuk Semua kaum dan agama .

    Mengikut kajian sains , Makhluk Fakatan dilahirkan kurang satu urat.. tak de Urat Malu..

    Malang Majority selangor ha... ha.....................................

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!