KETUM SUDAH PANAS! KETUA AMK BARU DIBOIKOT 16 EXCO BARU?

AIDCNews – 22/8/14 – Sembilan Exco AMK bertindak meninggalkan dewan sebaik sahaja Ketua AMK baharu, Nik Nazmi Nik Ahmad mahu memulakan ucapan sulungnya di penghujung Kongres Tahunan sayap parti itu pagi tadi, lapor The Malaysian Insider.

Menurut portal itu, mereka tidak puas hati kerana Nik Nazmi akhirnya memegang jawatan itu selepas mengalahkan Amiruddin Shari and Mohd Nazree Yunus dalam pemilihan parti sedangkan keputusan undi tidak rasmi sebelum ini mengatakan Amiruddin menang dengan majoriti tipis.

Mengikut keputusan rasmi, Nik Nazmi yang juga ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia mendapat 4,509 undi sementara Amirudin yang juga Adun Batu Caves memperolehi 4,259 undi. Nazree, naib ketua Pemuda PKR sebelum ini, hanya hanya meraih 2,213 undi.

Seorang jurucakap untuk exco itu mengatakan Amiruddin sepatutnya memenangi jawatan tertinggi sayap parti itu.

“Nik Nazmi hanya menang selepas undian semula dibuat membabitkan bahagian Pensiangan,” katanya, merujuk kepada proses pengundian di salah satu bahagian di Sabah itu yang mengalami masalah dalaman.

“Kami sudah menghantar bantahan kepada jawatankuasa pemilihan parti tetapi ia ditolak. Ini akan jadi satu permulaan yang sukar buat Nik Nazmi. Dia terpaksa berusaha keras meyakinkan mereka yang tidak bersetuju dengan keputusan itu untuk bekerja dengannya,” katanya yang enggan dinamakan.



Sementara itu, Nik Nazmi yang ditemui selepas memberikan ucapan penangguhannya enggan mengulas lanjut, sebaliknya berharap krisis tersebut tidak menjejaskan kepimpinan sayap berkenaan.

Menurutnya, dia menerima kepelbagaian dalam AMK, dia sendiri mewakili AMK Malaysia dipilih sebagai Ketua AMK, Timbalan Ketuanya, Afif Bahardin dari kem Amiruddin dan Azmizam Zaman Huri dari kem Mohd Nazree dipilih sebagai Pengerusi Tetap AMK.

“Saya tidak akan berikan sebarang komen berkenaan keputusan yang melibatkan teknikal. Apa juga keputusan saya terima dan saya sendiri dari AMK Malaysia, Afif daripada AMK baru, Azmizam daripada Nadi AMK dan saya boleh terima mereka semua di dalam kumpulan saya.

“Saya sangat berharap, mesej saya kepada mereka seperti yang saya nyatakan sebelum ini yang mana musuh kita bukanlah di kalangan ahli parti, musuh kita ialah UMNO dan Barisan Nasional.

“Jadi kita ada tugas yang besar dan saya rasa rakyat juga tidak akan ambil kesah berkenaan ini,” katanya dilaporkan Suara TV.

Malaysiakini melaporkan bukan 9 Exco AMK yang memboikot Nik Nazmi, sebaliknya berjumlah 16 Exco.

Timbalan Ketua AMK yang baharu dipilih Afif Bahardin yang dihubungi portal itu berkata kesemua exco yang memboikot Nik Nazmi itu dari kem AMK Baru kerana mereka tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan ketua AMK di cabang Pensiangan yang sebelum ini memihak kepada regunya Amirudin Shari.

Kata Afif, keputusan terbaharu pemilihan di kawasan itu yang menyebabkan calon ketua mereka Amiruddin tewas sedangkan permilihan pertama kemenangan memihak kepada ADUN Batu Caves itu.

“Bukan mudah untuk bekerja dan nak rapatkan saf semua pihak menjadi satu AMK. Keputusan (Nik Nazmi menang) diumum semalam, jadi ada banyak perkara yang belum selesai,” katanya.

Pada pemilihan AMK yang diumumkan Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) PKR semalam, Amirudin Shari yang sentiasa mendahului sebagai Ketua AMK telah tewas pada saat-saat akhir kepada Nik Nazmi dengan perbezaan 250 undi.

Namun, jawatan Timbalan Ketua, Afif Bahardin dan tiga Naib Ketua AMK; Raymond Ahuar, Radzlan Jalaludin dan J Sangetha seperti keputusan sebelumnya, kesemuanya dimenangi oleh kem Amiruddin.

Begitu juga kem Amiruddin turut memonopoli majoriti daripada 21 Ahli Jawatankuasa AMK yang dipilih.

Amiruddin mewakili kem Azmin Ali manakala Nik Nazmi pula mewakili kem Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

HOUSE PK: Sial punya PKR! Dah lama pemilihan mereka begitu lama, makan masa berbulan-bulan pastu yang menang semua anjing al Jubs je. Sekarang kau rasa la la la la...

14 Responses to "KETUM SUDAH PANAS! KETUA AMK BARU DIBOIKOT 16 EXCO BARU?"

  1. Elok jugalah cakap UMNO sebagai musuh bukan pesaing politik.Dalam parti sendiri carca merba,PR sendiri pung lintang pukang.

    ReplyDelete
  2. Yang aku tak tahan bila diorang ni tak habis habis tumpang masuk frame kerja UMNO. Dengan melilit selendang gaza dibahu masing-masing seolah-olah peluh belum kering baharu balik dari Gaza. Penyokong dibawah pulak tu melilih air lior & air hidung mengangkat wira pembela Palestine palsu ini, sedangkan KETUM sudah declare akan mempertahankan kewujudan & keselamatan Israel....Memang Penipu taraf Planet diorang ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm pas sudah ramai syiah yg sudah klr terang2 dan ada yg masih berselindong dan menyucuk dlm diam2 ingat ini masa mereka sedang baik tggu la sikit lagi pas yg sunni akan kena tikam dari blkg. Lebih lagi d kelantan. Mreka ada 'green light' utk bunuh pengikut sunni. Haiii buka la mata lebih.

      Delete
  3. UMNO tak pernah kata pun PKR dan Pas itu musuh. malah DAP juga UMNO tak label begitu. yang paling menyampah bila sebuah parti islam melabel UMNO sbg musuh seolah olah halal membunuh. Sedang mereka hidup aman cari makan senang, musuh sebenar Melayu Islam dianggap sahabat, sanggup peluk memeluk walhal terang terang mereka ini musuh Islam. Sanggup pula melawat kandang babi di selangor satu masa dulu konon simpati kerajaan tembak babi babi itu, padahal kerajaan tembak kerana isu virus nipah. Ayat ini aku masih ingat " badwi di mekah tembak unta, badwi di malaysia tembak babi". MAKIN MELUAT KAT PEMIMPIN PAKATAN KERANA SEBENARNYA MEREKA INI GILA KUASA, pada hal mereka tak ada kewibawaan sebagai pemimpin. Oleh itu satu pehak tonjol diri sebagai imam, nak memimpin mesti boleh jadi imam, satu pehak pula tonkol diri sebagai pembela rakyat sejati, oleh itu kena buat tunjuk perasaan, satu pehak tonjol diri sebagai pembela bukan islam konon bukan islam tertindas.

    ReplyDelete
  4. Lahir dari keturunan haram dari lubang yang haram maka semuanya haram. Darah daging mereka pun haram.

    Pakatan pun haram pemilihan pun haram. Ketua pun haram. Inilah hasil dari terlalu banyak minum air lior KETUM.

    ReplyDelete
  5. Dikala kita umat Islam/Melayu mahu merapatkan jurang persaudaraan yg kian meruncing demi mempertahankan hak/kedaulatan agama & bangsa, timbul pulak seekor lagi spesis dajjal yg secara terang memusuhi UMNO. Bongkak sungguh.

    Harap2 kalau Nik Nazmi ni ditimpa kecelakaan, jgn ada org UMNO/BN yg menolong dia.

    Buat statement pakai otak dilutut.

    ReplyDelete
  6. Perkataan musuh ni muncul disebabkan corak pemikiran ekstrim yg diterapkan oleh kepimpinan Pakatan Runtuh terhadap kelompok manusia yg cenderung menyokong mereka. Mereka hanyalah tunggangan untuk menyemarakkan aktiviti2 subversif dan anarki, semoga ianya akan memakan diri mereka sendiri sebelum sempat mereka menjahanamkan negara mereka sendiri.

    ReplyDelete
  7. Lepas DSAI tiada nanti, berkuburlah PKR.

    ReplyDelete
  8. Dh tk lama dah nk mamops dh.

    ReplyDelete
  9. Org Selangor dah tahu Anwar giler kuasa.. Sultan pun takkan perkenan Jijah jadi MB...so selamat masuk penjara la yer.. Nasib Baik Khalid gagap dikudakan je...kalau anwar montot doggykan dia tak ke lagi parah jadinya.. wkwkwkwkwkw!!

    ReplyDelete
  10. Ketum tuduh, Ketum dakwa, Ketum jatuh hukum, Macai pun angguk sampai tak bagi peluang langsung kat khalid bela diri.. bila kata macai bodo marah pulak.. tapi memang penyokong pkr ni bangang

    ReplyDelete
  11. PAS sanggup declare UMNO ni musuh walau apa jadi sekalipun. sanggup kawan dgn musuh2 Islam??? Perjuangan apa ni??? Berjuang utk ANwar Ibrahim n family sahaja ke?? Kesian kat penyokong2 hangpa. Dah tak faham dasar perjuangan PAS dan makin keliru depa. Tu yg ramai terjuan jadi Syiah. Jgn terkejut lps ni kita tgk ada plak PAS versi 2. Tunggu n lihat .... hahhahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn apa PAS nie sbnrnya msh xnmpk lg yg pkr tu hny gunakn depa je.. tak tawlh depa tu mmg buta ke atau sja buat2 buta..anwar tu dia nak kaut sume utk dia ngn fmly dia je sbnrnya..org lain tu sume dia jdikan anjing bwhn dia je!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!