KETUM SUDAH HANGIT! APABILA BLOGGER PAS MULA AMUK!

Salah seorang pengkhianat bernama Shaari Sungip memberitahu, dia hadir dalam sidang media menyokong Wan Azizah sebenarnya bukanlah untuk menyokong Wan Azizah tetapi untuk menyokong perlucutan jawatan Menteri Besar Selangor daripada Khalid Ibrahim.

Katanya lagi, kebetulan pula majlis tersebut memberikan sokongan kepada Wan Azizah. Apabila ditanya tentang surat akuan, Shaari Sungip memberitahu, surat tersebut telah disediakan lebih awal dan dia hanya menurunkan tandatangan dengan niat supaya Khalid Ibrahim meletak jawatan.

Tiada niat lain.

Manakala seorang lagi pengkhianat, Hasnul Baharuddin yang menghilangkan diri setelah ketakutan, tidak memberikan sebarang komen kerana gagal ditemui. Walau bagaimanapun, keputusan Jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos lalu, membuatkan dia kembang dada walaupun masih takut untuk keluar berhadapan dengan para penyokong dan pengundinya di Morib.

Gerombolan pengkhianat di dalam PAS masih belum dikenakan sebarang tindakan. Malahan mereka semakin menyombong, angkuh dan bercakap besar tentang peralihan kuasa di dalam PAS.

Selepas kejayaan mereka memalukan Dewan Ulama dan Majlis Syura, AJK-AJK PAS Pusat yang majoritinya menyokong, menyembah dan memuja Anwar Ibrahim serta Lim Guan Eng kini sudah mula merangka untuk merampas kedudukan yang lebih penting iaitu Presiden. Manakala peranan Mursyidul Am PAS pula akan dikecilkan dan dikurangkan. Malah sudah ada perancangan untuk menjadikan Mursyidul Am hanyalah sebagai simbol semata-mata tanpa sebarang peranan mahupun kuasa berbanding sekarang.

Semua kuasa akan dipindahkan kepada Presiden sama seperti yang berlaku dalam UBN. Manakala Anwar Ibrahim akan menjadi Ketua Umum yang mempunyai kuasa luar biasa dalam PAS. Anwar Ibrahim juga berfungsi sebagai pengikat DAP dan PKR dengan PAS.

Dengan kata lain, PAS berada di bawah Anwar Ibrahim bagi mendapatkan pengaruh dan sokongan buat PKR dan DAP. Kerja dan fungsi PAS sekadar memberi khidmat kepada PKR dan DAP. Untuk jangka panjang, PAS akan pupus dan kesemua ahli PAS akan diserap masuk ke dalam PKR dengan sebahagiannya pula berada dalam DAP.

Bagaimanapun, DAP cuma berminat dengan ahli-ahli PAS yang masih muda memandangkan golongan muda PAS merupakan golongan yang paling mudah dibentuk dan disuruh mengikut kehendak Lim Kit Siang dan anak lelakinya, Guan Eng.

Ada yang berkata, kita tidak boleh terlalu prejudis dengan PKR dan DAP, bahkan kita mesti menerima mereka dengan sepenuh hati kerana mereka telah membantu PAS.

Itu mimpi yang seringkali dimomok-momokkan oleh para pemimpin PKR dan DAP memandangkan hakikat sebenar adalah sebaliknya.


SETERUSNYA BACA DISINI

26 Responses to "KETUM SUDAH HANGIT! APABILA BLOGGER PAS MULA AMUK! "

  1. SESUATU YG TDK BOLIH DITERIMA DLM HUKUM AGAMA APABILA KITA MELANTIK SEORG MUNAFIK , PENZINA PELIWAT PERASUAH BERZINA DGN BIBI2 ORG , KOTOR DARI AKHLAK M
    MEMPERDAGANGKN KALIMAH ALLAH MENGHINA ULAMAK
    MANUSIA NI YANG MENJADI PEMIMPIN ???
    PAS NI ada kah PARTI SA-ISLAM atau PAS ia itu Parti Aku Setuju

    apa nak jadi part yg konon parti islam berkiblat pada dap dan pkr yg bern iat JAHAT

    INI SUDAH DIKETAHUI UMUM NIAT JAHAT DAJJAL KELUARGA ANUAR DAN AGENDA CINA UTK MUSNAHKN TANAH MELAYU .
    NUAR JGN PERSOAL PINTU HATI DAH TUTUP NI APA YG KAU BUAT ITU KAU DAPAT ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetapi sudah berlaku disebabkan menerima wang yang lumayan oleh sesetengah pemimpin PAS dan kemudian mempengaruhi penyokong masing-masing menggunakan wang.Kalau cakap pasal Anwar mestilah kita ingat dia seorang perasuah, peliwat, dan macam-macam lagi kesalahan moral.Akhir sekali Cina DAP seperti Lim Kit Siang dan anaknya yang akan mendapat laba yang besar . Apa nak buat sebab duit mereka sanggup menyembah kaki Lim Guan Eng kerana gaji RM15k sebulan wei tidak termasuk wang untuk dihamburkan kepada penyokong totok..

      Delete
    2. Nurul dah nengaku buat fitnah...
      apa tindakan????
      Yillekk..apa pun tarak..
      di malaysia ni buat fitnah ni tiada masalah...
      sebab tu org berlumba lumba buat fitnah...termasuk lah tok2 lebai janggut sekali...

      Delete
  2. PAS=perempuan aku suka.

    ReplyDelete
  3. Tahniah TGDS Haji Hadi Awang yg tlh d pilih sbg Naib Ketua Ulama SeDunia.aq sedih KETUM PKR sdr Anwar Ibrahim dan 'pencipta nama samaran Al Jubri' Mat Sabun tak terpilih berkemungkinan besar salah pengiraan undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak kisah tak dipilih sebab lebih senang keadaan sekarang dimana Lim Eng Guan bayar Mat Sabun RM15K sebulan.

      Delete
    2. Terpilih pun buat apa selalu buat "U" turn.

      Delete
    3. Anon 11.10 salah tu bukan RM 15 K tapi RM 25 K sebagai lembaga pengarah PBA yang Lim Guan Eng jadi pengerusi dengan elaun RM 55K , Lepas tu PAS pegang jawatan yang di pertua Majlis agama islam negeri pulau pinang , setelah mat sabun makan rasuah dari lim guan eng la ni limguan eng di lantik sebagai pengerusi tanah wakaf muslim penang dan dana pembangunan agama islam di kongsi dengan agama lain tengok sikit punya musibat ka puak PAS makan rasuah. sanggup gadai agama.

      Delete
    4. majlis ulama sedunia dapat maklumat salah tentang hadi awang sbb geng2 dia yg beri input. hadiawang ni x layak digelar ulama. ilmu tak sehebat mana, outdated pulak tu! Tak ambik kira perangai munafiq dia lagi!

      Delete
  4. Parpukari = jarum jahit guni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup parpukari. Teruskan kasi hangit

      Delete
  5. ketum serba salah sebab anak papa dah mengaku buat fitnah pada raja nong chik, dah pecah family tradition..i.e menipu untuk hidup, bapak kaki penipu, kaki fitnah, emak kaki menipu, anak dulu menipu dah mula nak insaf...insaf dan bertaubat lah nurul ooii. emak bapak kamu dah tak lama, kamu masih jauh lagi perjalanan hidup...nanti emak bapak kamu dah tak da...macam mana kamu nak doakan mereka kalu kamu pun macam mereka...balik ke pangkal jalan jangan jadi macam ketum dan nenek kipas..

    ReplyDelete
  6. Apakah dosa membuat fitnah? Takkan rakan PAS tak beritahu....memfitnah lebih besar dosanya dari membunuh. walaupun orang yg difitnah sudah memaafkan dari susdut undang-undang, tetapi adakah kemaafan itu boleh diterima oleh Allah. Yang bagusnya, orang boleh percaya!.... Allahhurabbi.....kau tolong tunjukkanlah mereka jalan yang lurus dan benar, kau bukakan pintu hati mereka supaya dpt membeza yang hak dengan yang batil

    ReplyDelete
  7. Nik Aziz boleh hapuskan dosa...dan Nik Aziz jamian bagi syurga...

    ReplyDelete
  8. Mat Sabu punca para ulamak dalam Pas sekarang jadi kupang tembaga.

    ReplyDelete
  9. Dasar penjilat kunyit

    ReplyDelete
  10. cuba selidik mkna Taqrib.xde benda pn dilantik.

    ReplyDelete
  11. PAS ni aku tengok dah serupa Parti yang kuat MEMANTAT tapi berselindung disebalik kopiah.Apa lah PUKIMAKNYA ahli PAS ni.

    Sekian

    Salam Hormat

    ReplyDelete
  12. Mujor la ditunjukkan sekarang bahayanya pkr setakat tadbir Selangor..kalau negara apa lagi agaknya kekecohan yg depa sanggup buat demi kuasa.. Khalid kena lah hang berdoa byk2....semoga kebenaran muncul dan hang mendapat keadilan di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  13. Aku tak heran pun dgn berita ni sbb bagi aku, PAS mmg xde pendirian dari dulu. Depa dok berjuang utk melaksanakan hudud di Malaysia, tapi dok bekerjasama dgn DAP. Apa cer?? Kat sini kita dah faham peperjuangan PAS yg tunggang langgang. Mmg xde pendirian. PAS x confident dgn diri sendiri. Depa tau kalau depa tak sokong PKR n DAP. depa hancus. Tapi yg sure penyokong depa ramai yg kecewa. Bye2 PAS

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya aku respek ngn si khalid ni.. Biarpun kena teruk kena dia tak lawan pun pakai isu ketum yang bersepah2.. Sian kat ko lid...bagai habis madu sepah dibuang..aku rasa kalau ko jambu mesti ketum sayang kahkahkah!

    ReplyDelete
  15. Wahai Anon 545pm.

    Saya juga nampak macam tu. Bukan Mat Sabu sorang. Mahfuz Omar dan Khalid Samad juga bakal menggantikan tempat ulamak dalam Pas.

    Ustaz Deem, Pas Jerai.

    ReplyDelete
  16. Wahai Anon 545pm.

    Saya juga nampak macam tu. Bukan Mat Sabu sorang. Mahfuz Omar dan Khalid Samad juga bakal menggantikan tempat ulamak dalam Pas.

    Ustaz Deem, Pas Jerai.

    ReplyDelete
  17. PAS nie sbnrnyakn mmg sng sgt org nk pergunakn depa disbbkn kebodohan depa tu..sggup xnk sokong umno pny psl depa bergabung dgn pkr yg tak tntu hala pny parti tu..padahal dh sah2 nmpk kot pemimpin pkr tu mcm mna..huh!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!