KETUM KENA JOLOK! ! SURAT TERBUKA UNTUK AHLUL PAS YANG BAHALOL NAK MAMPOS!

Bila kau cakap surat terbuka ni, jangan la korang ingat aku nak tuls panjang-panjang wei. Pendek je ni. Aku nak cerita pasal PAS yang dah mula buat kerja bodoh sekarang ni kat Selangor. AKu nak mulakan dulu komen YB Iskandar kat fb Saaifuddin Jerawat Batu Nasution.

Korang tengok cara Iskandar harami ni jawab dia kata UMNO adalah lubang taik! Fuhhh! Ini melampau beb. Aku tak boleh nk terima. Bagaimana ayat ini boleh keluar dari mulut seorang YB yang kata perjuangan Islam?

Bukankah dia dan parti Islam dia yang menyokong si Peliwat yang suka mennolok lubang taik jantan selama ini? Sekarang ni baru bergaduh tapi selama ini mereka ni semua dok perlekehkan mangsa yang diliwat dan memuja si peliwat YANG MENJOLOK LUBANG TAIK! Wei Iskandar Samad Kimak at least UMNO terajang keluar si penjolok LUBANG TAIK tu.

PAS pulak yang dok membela si penjolok lobang taik tu! Kau ni pun dah pekena daun Ketum ka Iskandar? Korang yag selama ini bergelumang dengan si PENJOLOK LUBANG TAIK dan sekarang korang nak panggil UMNO pulak lubang taik? Lu rumah ada cermin ka Iskandar? Kalau tarak aku boleh hantar satu!

Patutnya PAS bebal yang memang gila kuasa ni berbaik-baik atau hormat la UMNO sikit sebab dengan sokongan 12 adun UMN dapat jugak korang rasa jadi EXCO! Takut lepas bubar esok tak ada peluang nak jadi exco balik kan? Bodoh ke apa korang ni? Yalah dah lama bersama PENJOLOK LUBANG TAIK kan?

So kepala pun dah penuh ngan kunyit kan? Dalam hal ini aku respek Khalid sebab dia tak cari pasal dengan semua orang. Pernah kawan aku pesan kalau nak hidup lama jangan buat musuh dengan semua orang, pendek umur nanti! Belajarlah PAS, kenapa semakin bodoh ni?

Dah tu pulak Nik Abduh dok merungut kata UMNO tarik balik sokongan terhadap Khalid Ibrahim! Deiii Nik Abduh kau pun dah pekena Daun Ketum kaa?
Kalau dah adun dan exco PAS dok pamggil UMNO lubang taik padahal korang sendiri yang sokong penjolok lubang taik. Macamana UMNO nak support korang bahalol? Akai ada ka? UMNO sekarang ni got nothing to lose, malah kalau dibubar DUN pun silap-silap dapat kerusi lebih lagi (dengan syarat jangan ambil recycle punya calon la).

Korang la yang bakal rugi PAS oi! Sebab UMNO boleh membantu korang dengan kedudukan korang yang ada dan aku tahu UMNO tak kebulur nak kerusi Exco mahupun apa-apa jawatan dari pihak korang. Korang simpanlah la jawatan tu dan jagalah negeri Selangor baik-baik! UMNO memang COOL dan tak berslah dalam hal ni.

Tapi kenapa korang semua ni masih mengeji UMNO? Tak cukup ke dengan BALA yang koraang dah dapat selama ini kerana bersekongkol dengan PENJOLOK LUBANG TAIK? Nik Abduh ajarlah ahlul-ahlul PAS untuk mmenghormati UMNO dari terus-terusan megeji. Kelak korang jugak yang rugi!

Lagi satu aku dengar salah satu dari 2 adun yang lompat tu dah kena heart attak dan dimasukkan ke dalam hospital?

Power gak PAS ni ya? Bai'ah depa dah mula memakan yang melanggar sumpah Bai'ah ni nampaknya. Ini bukan aku kata tapi inilah yang berlaku sekarang ni. Korang kena ingat Saiful yang korang hina tu berani bersumpah dan budak tu dah kahwin dan ada anak pun sekarang, aku dengar dia hidup bahagia.

Anwar pulak kena makan sumpah sampai bulan Januari pun dikatanya ada 50 hari dengan muka selamba kodok beb! Makin lama Anwar menjadi makin tak keruan. Walau dia tak bersumpah tapi pihak satu lagi dah bersumpah dan Anwar tak boleh lepas punya. Takat mahkamah kau boleh delay la tapi hukuman dari Allah kau tetap akan terima!

So PAS jangan berlagak bodoh sombong dan sedar la diri bahawasanya kamulah penyokong si PENJOLOK LUBANG TAIK selama ini.

63 Responses to "KETUM KENA JOLOK! ! SURAT TERBUKA UNTUK AHLUL PAS YANG BAHALOL NAK MAMPOS! "

  1. Stim beb baca lu punya komen..direct to the point..bagus straight forward..tak perlu berbelit2 cakap mcm org PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAShit memang pukimak, pukibabi dan pukitahi!

      Delete
    2. nama saja parti islam semalaysia (PIS), tapi mulut macam sial!

      dasar orang munafik bak kata DAPig!

      Delete
    3. Nampaknya Yb Iskandar Samad fasih menggunakan BAHASA ISLAM PAS ye. Pencapaian yang selayaknya dan membanggakan bagi seorang yang bergelar Yang Berhormat. Semoga Yb bertambah maju kehadapan dalam tahun- tahun yang mendatang dgn menguasai bahasa yang indah itu. TAHNIAH.

      Delete
  2. Apa lah salah UMNO.. Berdiam diri salah, bercakap lagilah salah.. Mmg pukimak la diorang ni semua. Dah ternyata jelas yg semua perkara ni terjadi disebabkan ketamakan dan kerakusan masing2 lagi mau salahkan org lain....tiada bahasa sebaik pukimak yg boleh aku gambarkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa salah dgn pukimak ko.ko lahir ikut bontot ke?kesian asyik sebut pukimak sendiri.

      Delete
    2. Anon 12:00 a.m.

      Apa lu merepek ni?????

      Delete
    3. Anon !2:00, tahap pemikiran yang meracau. Akal tak ada, tu yang suka mencarut saja.

      Delete
    4. patotlah muka kau macam puki je anon 12:00 am

      kakakkaka

      Delete
    5. Patutla muka kau sebiji macam pantat babi je anon 3.34 hi hi hi

      Delete
  3. Artikel ni perlu diperbetulkan mengikut akhlaq Islam. Iskandar dan Nik Abduh tidak bermaksud begitu. Kesatuan ummah itu penting. InsyaALLAH jika blogger UMNO tak serang PAS, ianya lebih merapatkan jurang. Perlu banyak diam diri supaya PAS boleh terima UMNO demi Islam dan Melayu. Cuma Shaari Sungib ni agak mendukacitakan selepas beliau menghancurkan harapan jamaah JIM. KIni dia hancurkan PAS pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat poyo..

      PASetan bukannya nak memperjuangkan Islam pun sedara oi

      jauh lagilah nak memperjuangkan orang melayu

      orang PASesat nih nak memperjuangkan periuk nasi dan tembolok masing-masing je sedara oi

      jangan naif sangat ye sedara

      Delete
    2. Piiraaaahh !!! Macam la orang2 PAS tuh mulia sgt tak boleh kena kritik. Kalau UMNO tgh krisis blogger PAS ader bagi komen2 yg positif? Maki hamun adalah. Boleh pergi jahanamlah PAS. Munafik bersepah dalam PAS. Undi PAS masuk syurga konon. Kalau konfiden sgt mintaklah mati cepat. Sesama islam pun tuduh kafir.

      Delete
    3. Supaya PAS boleh terima UMNO? Ni statement mabuk ketum ke? Ko ingat PAS tu bagus sgt? Ko ingat UMNO boleh terima PAS yg penuh dgn munafik sombong bangsat?

      Delete
  4. Hahaha steady bro..
    PAS sampai bila2 pun jadi taik pasal takde stand

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul kata kau....pas selama2nya...dulu dan kini jadi taik

      Delete
  5. Tak nampak pun ayat atau perkataan yg mengatakan tong taik itu adalah UMNO.

    Yang nampak ayat ko yang mengatakan tong taik itu adalah UMNO.

    Ko PARPUKARI , Memang pukimak jaramjadah standard LOW CLASS.

    Ko makan duit gaji dari UMNO, tapi ko sendiri menggelar UMNO adalah tong taik.

    Dah lama aku perati posting2 ko. Ko mmg manusia sial. Secara halus ko busukkan UMNO. Ko laga-lagakan UMNO dgn PAS. Ko mcm tak mahu lihat MELAYU bersatu.

    Diam2 ko ni macam balaci PKR. Brape banyak PKR bayar ko ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dia tak tulis direct yang tong taik tu UMNO, tapi bukan ke sejak dulu pembngkang menggelarkan ahli UMNO sebagai taik? Shahnon Ahmad pun tulis novel Shit? maksud iskandar sangat jelas bahwa Pas tak kan bercampur dengan UMNO menjawab apa yang disarankan oleh Zuhdi. sejak dulu pun Pas memang tak boleh bercampur dengan UMNO kerana jika bercampur aura mulia Pas akan lingkup almaklum Pas parti suci dan mulia bukan? semua ahli dia adalh pengikut Islam terbaik dunia kan? Lu fikir sendiri kerana di dunia ini pelbagai macam Islam dok ada. Semua rasa diri terbaik. pada aku sapa saja ikhlas hidupnya tak kira apa parti pun akan dirahmati.

      Delete
    2. laga-lagakan umno dengan PAShit?

      tambey, umno dengan pashit memang x ngam pun!

      banggang!

      hahahaha

      Delete
  6. Kami rakyat Selangor pun dan PUSING.....pening kepala. FED UP betul...biar letak MONYET je jadi MB...tak ada isu...biar lingkup semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MONYET pun tak pe asal jgn babi umno.

      Delete
    2. Anon 12:01 a.m.

      Lu ni mesti Babi Anjing RBA atau yg org panggil Red Babi Army.

      Delete
    3. Anon 12.01 am

      Hg keluaq dari puki babi ya...mak hg kena kongkeng dgn anjing ya...

      Delete
    4. Apa!puki mak hang kena tutoh dgn babi?tu yg keluaq dpt hang!!!kih kih kih

      Delete
  7. Sejak krisis MB Sgor dengan pucuk pimpinan partinya, UMNO hanya mengambil sikap tunggu dan lihat dengan alat pemadam api ditangan takut api akan membakar rakyat yang tak terbabit. UMNO sendiri tidak mengharapkan isu ini menjadi from bad to worst, sebab akibatnya akan jadi amat dahsyat kepada reputasi negara dan pemerintah (Negeri dan Negara). UMNO juga saperti PAS menyokong orang yang dizalimi, tidak sampai hati melihat TSKI dilapah, disiat hidup-hidup, semuanya diatas dasar perikemanusian dan ukwah Islamiah...mana munkin dibiarkan saudara sebangsa seagama begitu.

    PAS sepatutnya fokus dan merencana dengan teliti untuk mengelak periuk api yang ditanam oleh Anuwar. Serangan kepada PAS adalah dari meriam2 PKR/DAP. UMNO sudah ceasefire 1 tahun dulu lagi dengan PAS di Selangor, peluru kapor pun UMNO tak hulur sama PAS, itu arahan atasan UBN.
    This war is yours.

    ReplyDelete
  8. samalah macam tuduh mak bapa dia buat dan lahirkan dia kedunia ini salahkan doktor bidan pulah sebab dia lahir....gila ..inikah akhlak islam....??????????????.bilakah lagi aman minda rakyat asyik lihat dengar ahli polotik macam beruk tak dapat mengawan..

    ReplyDelete
  9. Tapi memang benar pun UMNO adalah ibarat tong taik. UMNO yang dimaksudkan ialah UMNO dibawah Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen macam Red Babi Army. Sohai ...

      Delete
    2. najib yang ko caci tu sedang buat kerja untuk negara. ada 2 tragedi yang terpaksa dihadapi. patut kita menyokong kerajaan serta menjaga maruah negara, sebaliknya hangpa tak pernah tamat terus berjuang nak jadikan gay tua sebagai PM. kalau gay tua jadi PM habis kering dut rakyat dia sapu, macam dulu, dia bawak keluar duit negara simpan di bank luar. ingat kerajaan ini akah bertambah kukuh selepas ini kerana setiap dugaan Allah akan ada balasan baik. hangpa yang menghina kerajaan akhirnya akan insaf

      Delete
    3. Hei babi anon 1221kau ni mmg pukimak tau....najib kerja utk rakyaat bukan mcm pr la babi jaga la mulaut tu sikit haramjadah lah ko

      Delete
    4. Tak heran anon 1221 tu mak dia dok kongkek dgn gay tua tu...patut otak mcm tu....

      Delete
    5. Anon 1.33 & 8.53 a.m.

      12.21 a.m. tu kutuk 9.45 p.m.

      Lain kali baca sampai habis baru komen. Jgn jadi trooper yg suka menyondol je. Kalau tak faham jgn komen. Mujur la ko tu saudara . . .

      Fikirkan kesatuan ummah . . .

      Delete
  10. Assalamualaikum . Saya orang baru dalam dunia blog .
    Tolong share link http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
    Terima kasih !

    ReplyDelete
  11. Tak payah la cerita pasal taik , PAS pun apa kurang cuba main politik jangan guna label islam rasax2 mampos sejak 30 tahun dulu dah berkubur , jadi label saja Islam tapi sehingga sekarang agama Islam langsung tak berkembang dibawah PAS pecahkan umat islam adalah , pandek kata senang la parti lacur Islam itu la PAS lebih jijik daripada syaitan .

    ReplyDelete
  12. Pukimak lah PAS ni.Ahli dia terang-terang BERZINA siap tayang spender lebar senyap macam taik palat pukimak jer semua.Semua politician sekarang ni pun TAIK PALAT LAGI BERTAMBAHLAH PUKIMAK!

    Sekian,

    Salam Hormat.

    ReplyDelete
  13. Politician zaman sekarang ni semuanya SIAL!Pembawak SIAL lagi CELAKA PUKIMAK HARAM!
    Kita undi untuk membela nasib bangsa tapi dia buat SIAL,PUKIMAK,CELAKA dan GILA KUASA.Patut lah Malaysia sekarang ni ditimpa dengan macam-macam MUSIBAH dan MALAPETAKA sebab semua pemimpin yang diberi amanah tak kira lah dari parti mana semuanya

    SIAL LAGI PEMBAWA CELAKA!

    Aku ulang sekali lagi

    Semuanya SIAL LAGI PEMBAWA CELAKA!

    PUKIMAK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju 100 %. Amin,,,,

      Delete
  14. aku tak kisah PAS buat apa sahaja kerana mereka adalah kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke pas kafir.lu tggu akhirat!!kita tgk siapa yg kena balun!!!!!

      Delete
    2. Anon 12:03 a.m.

      Itu la masalahnya dgn lu bro. Bila ahli PAS (ada juga pemimpin) melakukan maksiat dan kemungkaran, lu org buat diam je. Tiada tindakan pun. Itu tindakan sebagai parti yg mahu melaksanakan hukum hudud ke? Kalau lu sendiri tak cerca perbuatan yg mungkar lu buat apa? Dengan manusia lu takut, dgn Allah swt tidak.

      Nama je Parti Islam SeMalaysia tapi tak menunjukkan ciri2 Islam pun. Semua berlakon dan bermuka2 untuk mendapatkan kemewahan dan kekayaan dunia. Hipokrit ... khak ptuih.

      Sokong PAS belum tentu masuk Syurga. Sokong UMNO belum tentu masuk neraka. Itu semua Allah swt yg tentukan.

      Delete
    3. Aku setuju dgn anon 11,00 PM. Kalau kita study betul2, PAS ni, apa yg dituntut oleh Islam, dia yg tak buat, Tapi ape yg ditegah oleh Islam, itu lah yg dia buat,

      Delete
  15. DUA DARI EXCO PAS TELAH MENUNJUKKAN BELANG MEREKA YG SEBENAR,KURANG AJAR DAN TAK MENCERMINKAN SIKAP PEMIMPIN PARTI YG KONON NYA BERJUANG UNTUK ISLAM DUA DUA EKOR NI SALLEHAN MUKHYI,DAN ISKANDAR ,KALAUPUN MASIH MEMBENCI UMNO SEKURANG KURANG NYA BELAJAR LAH MENGHORMATI PERASAAN ORANG LAIN .APATAH LAGI SESAMA UMAT ISLAM.TAPI JELAS BUKAN AKHLAK ISLAM YG MEREKA PRAKTIKKAN ,SEBALIK NYA MEREKA TAK DA BEZA DGN MENATANG MENATANG POLITIK DARI DAP DAN PKR YG GEMAR MEMAKI HAMUN DAN MENGELUARKAN KATA KATA KOTOR DAN KESAT.PTUUUIH LA LU!!! PERCAYA LAH GELAGAT DUA EKOR NI DAN DUA EKOR LAGI YG BELOT BEBERAPA HARI LALU MENCERMINKAN KEPUTUSAN MESYUARAT PAS BESOK YG DIJANGKA AKAN MENIKAM TS KHALID DARI BELAKANG

    ReplyDelete
  16. tk lama lagi ros akan outlaw pkr..mampus semua adun party tu..tski akan bubarkan dewan masa tu

    ReplyDelete
  17. Apa kata kalau Negara tak payah ada pemimpin apatah lagi parti2, apa apa buatlah sendiri, kan semua pandai2 lebeh daripada pemimpin, mungkin cara begitu negara akan lebeh aman? dan rakyat akan lebeh maju? boleh?
    Kalau tak boleh yang kena pimpin cuba2lah muhasabah diri sendiri.
    Ini khas ditujukan khas kepada mereka2 yang keterlaluan mencela dan maemaki2 pemimpin.seolah2 mereka saja yang betul dan sempurna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa mau cakap pasat politik olang ciner msia pulak. Itu jam Syifoo LKY sama LKS kater ledy!!!! kitaolang semua ledy ini kalila woo. Sume ciner ini jam sulah luluk sama LKY sama LKS. kasi mca sama gilakan luluk sama sama juga ater miting juga mau kasi kuat kita sama pesaudalaan maaa.

      Lu malai mau masuk soga nilaka lu olang punya pasat. Lagi manyak lu olang buat nilaka soga, ater 30 pun kiter lagi suka lagi bagut. Lu ikut sama 30 lu punya leader, ho ha ho ha gaduh gadut lagi bagut, tater hat ini malaisia duduk dalam manyak kaya, lu olang lapat makan balik kampung, kite olang niaga bayat cukai kasi lu olang makan maaa.

      Lu olang tater suka sama leader lu kasi buang. Umno kasi buang agip gor, kasi buang muyidin pas kasi buang adi sama ajis, buang sama kalid, hantam itu olang tua Madet. Ini olang tater guna suma ini jam, tapi lu olang musti angkat Nuat sama bini sebab ini olang bagut ater ong sama malaisia, ater baik sama syifoo LKY LKS macam beladik juga. Kasi untung sama malai.

      Delete
  18. Iskandar A Samad -> PKR bukan setakat masuk tong taik tapi dan selalu makan taik. Cakap serupa bagus saja. Splash 250M dah jadi 2500M, apa cerita?

    ReplyDelete
  19. UMNO dgn PAS..dua2xnye perosak..lidah bercabang...politik je semua...satu guna melayu satu guna islam...tapi perangai sama je...ada peluang rebut projek bagi suku saka...yg jantan tambah koleksi binilah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu buat lawak ke? Lu belum kenal siapa DSAI? Belum kenal DAP? Budak hingusan saja belum kenal PKR & DAP. Satu gila kuasa, rasuah, nepotisme, kronisme & komunisme. Sudah terang lagi mau sorok ke? Bodoh punya olang lah!

      Delete
  20. dulu kita bangga kerana malaysia mempunyai pelbagai kaum, dengan itu ada pelbagai budaya untuk kita buat promosi pelancongan. tapi inilah perkara yang menjahanamkan negara kita kerana bulan semua kaum di malaysia ini sayangkan negara. macam melaka, yang menjatuhkan kerajaan melayu melaka ialah orang asing. aku tak pernah sukakan emirate arab kerana bangsa yang tinggal di sana bukan arab saja tapi pelbagai. sebagai tempat melancong tak menarik langsung bila yang jadi pemandu pelancong adalah India, makan di kedai india, beli barang kat kedai india tapi pelayan dia pinoy. aku ingat nak tengok budaya arab...macam pelancong asing ke malaysia tentu nak tengok budaya melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULAH KERJA IMIGRESEN YANG KUAT RASUAH GILA WANG.....KALAU TAK RASUAH INGAT SENANGKAH PENDATANG ASING MACAM ROHINGYA PARIA TUNJUK LAGAK UNHCR DENGAN RAKYAT MALAYSIA DI PASAR BORONG SELAYANG?MESTI ADA ORANG PPOLITIK MACAM DR MASEY MAMAKUTY MELINDUNGI ANJING UNHCR MACAM NI DI MALAYSIA....PTUIII

      Delete
  21. Mulai saat ini kito namokan dio ISKANDAR TAIKKKK!!!

    ReplyDelete
  22. Itulah buah-buahan politik Anuar Brahim. PKR Selangor jadi huru-hara. PAS pun terkejut jadi huru-hara. DAP memang nak tengok orang melayu Selangor jadi huru-hara.UMNO diam tak boleh bersuara nanti terpalit jadi huru-hara. DAP akan berkata melayu tak reti tadbir negara. Doktor dah sahkan Anuar Brahim sakit, ADUN PAS dah masuk IJN. Usah pedulikan orang politik kat Selangor ni . Yang penting kita dah tahu mana satu temberang mana satu tembelang. Mungkin betul kata klip video mendiang Karpal Sigh.. Anuar Ibrahim perlu bertaubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHLOL PUNYA ANON 245...INGAT SENAGSENAG NAK TUDUH CINA DAP......UMNO YANG PAKAI TAKTIK KRISIS AIR MELALUI SYABAS KRONI UMNO.....BAIK PKR TENDANG SYARIKAT SYABAS DAN TUBUH SYARIKAT AIR YANG BARU SEBAB RAMI ANJINGBABI UMNO DALAM SYABAS...

      Delete
  23. selagi tak jadi PM, selagi tu Anwar mengamuk dengan mencipta macam macam krisis. Siapa yang menyanjung Anwar macam mabuk ketum kerana sah sah dia tak diinayai, sah terbukti kejahatan, namun masih juga depa sokong. Apa jasa Anwar pada Malaysia? Apa projek Anwar yang membantu Malaysia masa dia jadi menteri? yang aku tau ketika dia buka kelas tambahan di Alor Setar, almaklum tak layak kerja dengan kerajaan kerana sijil tak bagus, dia selalu pengaruh orang bahawa jangan kerja dengan kerajaan. itulah Anwar, bila jadi menteri , kawan satu sekolah dia pun dia buat tak kenal.

    ReplyDelete
  24. tuan tanah, aku suka post kau kali ni. aku anak selangor dan seluruh ahli keluarga serta seluruh taman perumahan ini dan sesiapa saja yg aku kenal mmg tersangat marah dgn PAS yg dungu berpolitik. mereka mmg tak akan bela nasib org2 melayu di Selangor ini krn ketakutan pd kafir DAP. aku nak tumpang maki PAS sepuas2 hati aku kat sini. celaka bangsat punya parti Membangun bersama islam konon habis kau jual maruah dan agama. ini golongan yg digambarkan diakhir zaman. SIAL punya PAS

    ReplyDelete
  25. PAS dayus tanpa PKR/DAP PAS mati..tapi pada aku le yang mati adalah DAP/PKR ..tanpa PAS parti DAP/PKR lingkup..ahli PKR/DAP boleh bilang ngan jari ..tapi ahli PAS dah hampir dengan ahli UMNO..jadi yang dayus disini pemimpin pemimpin PARASIT dalam PAS yang masuk PAS sebab kuasa dan ringgit ..

    ReplyDelete
  26. Semuanya bermula dr PKR. Di "batu api"kan oleh Dap, dan disondolkan oleh Pas, maka kita orang disini saling maki-memaki kerana tak puas hati.
    Aku pun nak maki jua, namun bila difikirkan maki aku nanti mana mana menteri pun tak baca, baik aku diam aje..hehehe
    Korang bukan tak tahu, orang politik ni memang tak pernah ada kiblat tetap. Asal masyuk, bini sendiri pn boleh dikata "pembantu rumah". Mereka kelahi olok-olok ikut skrip, kita pulak kalau kelahi kena berjawap sakan di lokap.

    ReplyDelete
  27. taik-taik buangan UMNO lah yang menjadikan kawan baik YB tu sekarang ini.Ini lah salah seorg dari manusia yang terang-terang menggunakan Islam untuk kepentingan diri konon mempertuangkan Islam.
    Kenapa majlis Iftar semasa ramadhan baru-baru ini dengan DAP pulak dah tak ada orang Islam dalam PR,
    .

    ReplyDelete
  28. Aku rasa yang mengapi apikan cerita orangorang PR sendiri.Biar PAS buat pilihan sendiri.Pendapat aku,biarlah PAS kembali pada PR,biarkan mereka selesaikan masalah mereka sendiri.Pendapat aku,jika PAS masih berbelit belit penderian dan melengah lengahkan menyebabkan rakan2 parti PR seperti tidak percaya kepada PAS.UMNO pula tak hegeh2 nak menyokong MB Khalid.PAS yg majoriti kaum Anwarinas sudah tentu menyokong ganti dengan Wan Azizah.Lantaklah orang kata puppetlah,janji dia dapat.Sekarang PAS tak perlu belit2 lagi,stret forward.jangan jadi POYO

    ReplyDelete
  29. WAJAH SEBENAR WAN AZIZAH YANG PERLU DIKETAHUI RAKYAT MALAYSIA

    Wan Azizah sering digambarkan sbg muslimah yang baik, beriman dan berakhlak. Apatah lagi dengan cara penampilannya disertakan pula dengan tasbih yang sentiasa di tangan.

    Selama ini masyarakat memberi tanggapan yang salah terhadap dia. Kononnya dia menjadi alat Anwar utk membuat itu ini. Wan Azizah baik dan Anwar yang jahat.

    Itu salah !

    Sebenarnya Wan Azizah yang lebih jahat drp Anwar. Semalam saya bertemu dengan seorang yang pernah rapat dengan Wan Azizah suatu masa dulu. Orang itu menceritakan kepada saya, sejak peritistiwa Anwar dipecat dan dipenjara tahun 98 hingga sekarang Wan Azizah telah ada 4 org setiausaha politik.

    1. Anuar Shaari
    2.Raja Ahmad Abdullah
    3.Dr Yusri Mohamad
    4.Faekah Husin

    Hari ini kesemua keempat-empat mereka bukan setakat meninggalkan Wan Azizah, malah meninggalkan PKR. Faekah Husin orang yang sanggup perhabis beratus ribu wang sendiri utk Azizah dan keluarga, hari ini juga meninggalkan Wan Azizah dan PKR.

    Kemelut yang melanda Selangor sekarang ini memperlihatkan dengan jelas lagi kpd kita semua wajah sebenar wanita yang pernah diberi anugerah Sayyaditina Khatijah oleh ABIM.

    Hari ini kita boleh lihat wajah sebenar dia yang penuh dengan ketamakkan dan keminatan untuk menjadi MB Selangor. Dia sdg menggunakan keadaan dan pergolakkan yang berlaku untuk kepentingan peribadinya. Dia sanggup menikam Khalid Ibrahim selaku orang yang dianggap sebagai ahli keluarganya sendiri.

    Jika dia seorang muslimah yang baik dan berpewatakkan sbg seorang pendamai dan mahu pakatan bersatu, hari ini dia panggil satu sidang media dan umumkan dia menarik diri daripada menjadi MB Selangor dan mengemukakan beberapa nama calon lain yang sesuai atau menyerahkan kerusi itu kpd PAS selaku parti yang mempunyai kerusi yang lbh berbanding PKR.

    Tetapi apa yang berlaku sebaliknya pula. Dia pula yang meminta semua parti rakan2 nya bersatu menyokong dia sbg MB. Lebih drp itu lagi, dia pula yang panggil sidang media dan dia sendiri yang umumkan mendapat 30 sokongan utk menjadi MB. Malah sanggup curi 2 adun parti rakan tanpa persetujuan PAS utk memberi sokongan kepadanya.

    Itukah muslimah solehah ? Itukah muslimah yang mulia ? Itukah wanita yang sering memegang tasbih di tangan depan khalayak umum ? Itukah wanita yang diberi anugerah Sayyaditina Khatijah ?

    Apa yang berlaku menunjukkan dia tamak dan dia sendiri pun tak boleh tahan untuk menjadi seorang MB. Tak payah nak cakap pasal perjuangan untuk rakyat dan negara lah. Cukup2 lah menipu rakyat. Dan rakyat pula cukup2 lah tertipu dengan syaitan2 yang berwajah alim. Tudung, tasbih, ketayap dan jubah bukan ukuran keimanan dan keperibadian seseorang. Jangan kita tertipu lagi.

    ReplyDelete
  30. Siapa kah pencinta lubang TAIK yg akan ke mahkamah? Bukan Kah ia sahabat Karib pas pis pus pussy... Ludah ke langgit kena batang benkok abg non...

    ReplyDelete
  31. persoalannya sekarang ke manakah hala tuju TSKI? setelah dipecat PKR dan ditikam belakang oleh PAS masakan Tan Sri khalid akan masuk PAS..beberapa kemungkinan sekarang
    1.TSKI Bersara
    2. Jadi ADUN Bebas
    3. Wujud parti baru bebas luar pakatan dab jadi BN friendly
    4. Kembali kepada UMNO..
    kemungkinan besar DUN dibubarkan tinggi..
    jadi kalau TSKI bertanding atas tiket BN kemungkinan sokongam PR akan menurun..TSKI telah ada peminatnya sendiri di kalangan rakyat selangor yg tak tahu2 apa yg berlaku..mereka berasa TSKI dikhianati..yg pasti undi oleh bukan melayu tetap SOLID pada PR..cuma undi melayu dijangka menurun terhadap PR..kalau snap election sekalipun BN takleh menang sbb pattern pengundi bukan melayu..terlalu banyak urbanisations inilah jadinya..tak mcm PERAK sbb org kawasan rural banyak dan melayu majoriti...Apapun BN boleh goodbye jer selangor..biar parti baru bukan BN lawan PR..UMNO meniti jalan sukar di selangor sbb pola demografi pengundi..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!