HOT N SPICY! THIS IS THE REASON WHY DAP WANTS KHALID TO BE REMOVED?

Skandal RM200juta : Jawapan Kepada Kenapa DAP Bersungguh Nak Kuburkan Khalid?!!!Pendedahan yang ringkas tetapi mudah difahami.

Why is DAP siding with PKR to replace MB Khalid?To recap: In April 2013, a vast swathe of land, covering 1,172 acres – that lies closeto Kota Kemuning, Putra Heights and Bandar Rimbayu with accessibility to four major highways - was sold to Tropicana for RM1.297 billion, payable over a period of 20 years.

Less than ten months later, in Jan 2014, Tropicana sold just 25% of this land (308.72 acres) to Eco World for RM470.67 million cash. Up to that point, the only payment it had made to Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) was a deposit of RM50 million.

On hearing this, on March 29, Khalid was fuming mad and requested accelerated payment from Tropicana for the sum of RM844.2 million instead of RM1.3 billion over 20 years. 

The sum is yet to be paid.They were able to make this outrageous sale because under the agreement, some smart fool in PNSB decided to transfer the full power of attorney to all the land to the buyer despite only receiving RM50 million out of RM1.3 billion.

Word on the market is that MB Khalid is making it hard for this sale to Eco World toproceed unless Selangor receives full payment.Tropicana is still negotiating with MB Khalid for this but Khalid is insistent on the full amount to be paid first before allowing the transfer : http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/company-announcements/1581685BTW, 

Tropicana is owned by Danny Tan.Danny Tan and brother Vincent Tan are now doing big-time property development in Penang including the RM10 billion GDV Bayan Mutiara Penang World City project (where they bought the land at a very cheap RM240 psf payable over 5 years from the Penang State Govt) and also the IKEA Batu Kawan deal thru Ivory Properties Group. 

Vincent Tan is also involved in the multi-billion redeveloping of the Penang Turf ClubSo, other than a common big-time property developer,friends, why else is DAP concerned with removing Khalid as Selangor MB?

Perhaps this article from more than one year ago before GE13 by RPK regarding this land sale can shed some light. Look for two senior DAP leaders (and one senior PKR leader) that RPK had implicated in his story here:The names are in the same paragraph as the RM200 million "donation".By the way, coincidence of coincidence. 

Both of these two very senior DAP leaders have since been dropped as Selangor EXCO with one not even getting a seat to contest in GE13. I wonder why?

MUST READ:http://www.malaysia-today.net/abu-abu-abu/lol.. this deal is not gonna be easy to explain for them..

1) why the extra generous 20 years payment terms?

2) who transferred full ownership of the land to them even though they only paid RM50 million out of RM1.3 billion deposit and hence allowing them to make RM420million cash profit within 10 months.

3) Why did MB Khalid get angry and demanded full payment immediately instead of 20 years - just less than a year after the contract was signed?

Sumber :https://m.facebook.com/lim.siansee/posts/1533428540209268

26 Responses to "HOT N SPICY! THIS IS THE REASON WHY DAP WANTS KHALID TO BE REMOVED?"

  1. No speaking English, lah, Tamby.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Next time, GO TO SCHOOL!

      Delete
    2. Assalamualaikum wr.wb,saya pak pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP KI SABROSO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya AKI semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada KI SABROSO atas bantuan AKI kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI SABROSO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
      Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna AKI akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
      Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
      DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.

      angka;GHOIB: singapur
      angka;GHOIB: hongkong
      angka;GHOIB; malaysia
      angka;GHOIB; toto magnum 4d
      angka"GHOIB; laos…
      angka"GHOIB; macau
      angka"GHOIB; sidney
      angka"GHOIB: vietnam
      angka"GHOIB: korea
      angka"GHOIB: kudalari

      Delete
  2. Tlg translate la parpu pundek!!
    Me no no anglish....

    ReplyDelete
    Replies
    1. You no English and you also NO BRAINS!

      Delete
    2. Dont say like that la karapoley leafs....japanaese knows nothing bout english yet they produce honda...and all of us crazy to buy them.germany speak no americano..and yet they re world cup champion.ask them to google translate no hina dina wokeh?

      Delete
    3. He he.. Cinadoll teter tao cakiap malaio ini jam manyak lapat pow luit libu2 upah panjiat aper!!! Lagi tater tao malai cakap lagi oliginer luluk Xinjiang (jinjang) dalam loor....Tapi wa tatak suker cinadol juga ater bao garlik maaa...Malaioo juga manyak syiook, biliseh maciam Ambiger.

      Delete
  3. Biar kan lah Khalid Ibrahim terus kan tugas sebagai Menteri Besar . Jangan ganggu dia .

    ReplyDelete
  4. Siapa untung siapa rugi? Habis harta negeri selangor. Cina buat duit melayu gigit jari. inilah pakatan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dalam Pakatan kan pandai2 belaka.

      Pandai untuk membunuh sesame saudara hanya kerana mereka berlainan fahaman politik.

      Delete
  5. Pas juga ada saham sapu duit rakyat. Macamana nak tegakkan Islam? Bungkuslah pas.

    ReplyDelete
  6. Kalau tak tahu berbahasa Inggeris, BELAJAR!!
    Kalau DAP diberi kuasa, anak cucu kau semua kena belajar berbahasa cina, macan Singapura, NGOK!

    DAP memang musibat!

    ReplyDelete
  7. bukan semua di anugerahkan pandai.anukera tuhan je pandai.

    ReplyDelete
  8. Jilakae punyer parpu apsal tak translate kasi owang kampung paham...huhu

    ReplyDelete
  9. Meh aku tolong...

    Mengapa menyebelahi DAP dengan PKR untuk menggantikan MB Khalid.
    Untuk rekap: Pada bulan April 2013, sebidang tanah yang luas, meliputi 1,172 ekar - yang terletak berdekatan Kota Kemuning, Putra Heights dan Bandar Rimbayu dengan akses kepada empat lebuh raya utama - telah dijual kepada Tropicana untuk RM1.297 bilion, jumlah yang perlu dibayar dalam tempoh 20 tahun secara ansuran.

    Kurang daripada sepuluh bulan kemudian, pada Januari 2014, Tropicana pula telah menjual 25% daripada tanah ini (308,72 ekar) kepada Ecoworld dengan nilai RM 470.670.000 tunai. (Walaupun) hingga pada saat itu, tiada pembayaran telah dibuat (oleh pihak Tropicana) kepada Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) selain deposit sebanyak RM50 juta.

    Apabila MB mendengar hal ini pada 29 Mac, Khalid naik berang dan meminta pihak Tropicana mempercepatkan pembayaran untuk jumlah baki wang sebanyak RM 844.200.000 jumlah wang daripada jumlah keseluruhan RM1.3 bilion untuk 10 tahun.

    Penjualan terlampau ini berjaya di lakukan kerana di bawah perjanjian itu, beberapa orang yang berlagak bijak tapi bodoh (+mangkuk ayun +badigol soud +samdol, sorry nasi tambah) dalam PNSB memutuskan untuk "memindahkan kuasa penuh tadbir tanah kepada pembeli walaupun hanya menerima deposit RM50 juta" daripada RM1.3 bilion.

    MB Khalid tidak bersetuju untuk meneruskan perjanjian melainkan Kerajaan Negeri menerima bayaran. Tropicana penuh masih berunding dengan MB Khalid untuk ini tetapi Khalid telah mendesak jumlah penuh yang perlu dibayar terlebih dahulu sebelum membenarkan pemindahan hakmilik urustadbir tanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaikkkkk bro.

      Delete
    2. Tq bro for the translation. Aku hargainya

      Delete
  10. sila tulis dlm bahasa native saya boleh tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minum ayak haram tak reti bahasa Inggeris, WTF man ...

      Bahasa native ... wakakakakakakakakakakakakakakak. Lancau lu.

      Delete
  11. sokong PU SHARUL HAMIDAugust 2, 2014 at 10:38 PM

    BRAVO ..PU SHARUL HAMID .. ATAS KEBERANIAN TUAN DALAM ERTI PEMAKANAN DALAM HUKUM ISLAM ..
    SEMOGA HATI UMAT ISLAM TIDAK MENJADI HITAM LEGAM..

    ReplyDelete
  12. Dap parti racist and corrupted to the core........

    ReplyDelete
  13. KAKI SONGLAP RUPANYA...TAK PAYAH TUNGGU 50THN...DUA PENGGAL PUN DAH BOLIH LAHAP RIBU2 JUTA. PATUTLAH BOLIH BAGI VOUCHER RM100 BUAT BELI BELAH. KONON BANTUAN UNTOK RAKYAT SUSAH. TAK SEDAR PEMIMPIN ATASAN DAH PELAHAP RIBU2 JUTA. SUKANYA AKU DAPAT RM100.....HO...HO...HO....MURAHNYA HATI PARTI PUKIMAK RAKYAT NI.

    ReplyDelete
  14. kalau kes yang melibatkan orang islam laju je kene tindakan bila orang kafir menghina islam haram tak kene tindakan..

    Orang kafir dilayan macam orang kelas pertama di malaysia manakala orang islam ditindas kerana menyatakan kebenaran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap si mangkuk yang rekod syarahan Ustaz Shahrul dan kemudian upload di internet.

      Patut dia pun kena charge juga.

      Kat Kuil dan Gereja. agama Islam kerap dikutuk dan dihina tapi mereka pandai simpan.

      Delete
  15. cepat je nak dakwa kalau melayu..tapi kalau cina terus jadi penakut! terus tenggelam telor dia ni masuk dlm..puih!

    ReplyDelete
  16. kita orang melayu patut bersatu, banyak musuh dalah selimut, menggunting dalam lipatan , musang berbulu ayam yang nak menjatuhkan orang islam,lupakan senketa politik, cari jalan bermuafakatan, jangan pentingkan diri sendiri, moga maruah islam terbela dan kita hidup dalam dalam kedamaian dunia akhirat

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!