GEMPAR BERKETUM! RUMAH DIPECAH MASUK,ADUN MORIB DAN KELUARGA KERUGIAN LEBIH RM 250 RIBU?

Betul ke berita ni? 

Kediaman Adun Morib,Selangor, Hasnul Baharuddin di Taman Muhibah,Banting dipecah masuk kira-kira jam 4 pagi tadi. Mengikut sumber keluarga terdekat, wang tunai RM 250ribu, barang kemas dan beberapa barang berharga berjaya dilarikan pencuri. Bagaimanapun Adun berkenaan dan keluarganya selamat. Difahamkan sehingga jam 1 tengahari ini Adun berkenaan belum membuat sebarang laporan polis.
Persoalan: 
1. Bagaimana seorg adun boleh ada wang tunai 250k di rumah ? 
2. Kenapa tidak berani buat laporan polis ?

60 Responses to "GEMPAR BERKETUM! RUMAH DIPECAH MASUK,ADUN MORIB DAN KELUARGA KERUGIAN LEBIH RM 250 RIBU?"

  1. Itu wang pendahuluan untuk sokong Wan Azizah. Baki selepas seminggu.Tak ape, yang hilang tu hanya 25% dan 75% akan dapat dalam masa terdekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. + china doll untuk dilenjan @ dijadikan bini no2. orang lalat hijau dengam seks mana bole dipisahkan

      Delete
    2. Sah kaki rasuah...macam pukimak.
      250 ribu tu...apasal takut nak simpan dlm bank..takut kena siasat tu...

      Delete
    3. Ye ke ni!!!kelakar cerita ni utk org bodo mcm lembu yg mudah percaya.Bodo bodo agak2la.

      Delete
    4. jangan fitnah..perniagaan farmasi dia tengah masyuk nih..ramai puak-puak pakatan haram dok sakan beli ubat kat farmasi dia..puak2 PKRabak dok sibuk beli ubat migrain sebab sakit kepala kena game dengan khalid..puak2 DAPig pulak sibuk beli ubat cirit-birit sebab takut sangat2 kehilangan negeri selangor yang kaya raya..puak2 PASesat pulak sibuk dok beli vitamin untuk otak sebab sekarang depa tengah berbelah bahagi nak sokong khalid @ anuwar hahaha

      tu yang sale kat farmasi YB Pasetan nh masyukk hahahahha

      Delete
    5. muka x berseri pun YB PAsetan nih?

      kata orang PAShit semua ahlul syuga?

      konpem muka makan rasuah lah nih!

      Delete
  2. Apa pulak...
    Tu baru 5%.. !!!
    Sbb tu dua x kisah.
    Itu baru duit booking daaaaaa

    ReplyDelete
  3. Allah Maha Besar..!

    ReplyDelete
  4. orang anwar geng samseng jugak yg ambik balik. kahkahkhakhaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku percaya wang tu diambil balik oleh puak puak yang lagi satu..siapa mau rugi dibuatnya Khalid bubar DUN..kan sia sia..

      Delete
    2. Betul tu...
      ada macai yg tahu adun ini ada cash in hand...
      payment baru masyukkkk bro..

      Delete
    3. I like this statement very much.

      Delete
  5. Pertanian adalah industri. Lebih baik berbanding rasuah. Biar masing2 makan apa yg dia tanam. Makan rasuah kenyang la dosa...

    ReplyDelete
  6. Dia ni berniaga Unta.... hehehe.... wow!

    ReplyDelete
  7. menabung dari kecil ....

    ReplyDelete
  8. Dia adun kampong saya di Kanchong darat.dia memang kaya ada kedai farmasi kat Banting.jgn tuduh tuduh tak eluk berdosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org politik pr bley kaya tp klu umno x bley la plak yer

      Delete
    2. Jangan nak gelembong lah. Kalau org UMNO cepat kamu buat cerita.

      Delete
    3. berapa banyak farmasi dia ada?sepuluh, 20? setakat ada 1 farmasi tapi ada duit 250k dalam rumah memang konpemlah duit haram/rasuah. takebeer!

      Delete
    4. Wang haram tak bleh nasuk bank bro...BNM pun boleh siasat klw ada transaksi meragukan...
      mana ada sale farmasi satuhari blh dpt 250k bro...

      Delete
    5. Jangan kata satu hari . Kalau kat Banting nak dapat sale 250k satu bulan pun sakit ; tak tau lah kalau kalau orang Banting tengah di landa wabak ...

      Delete
    6. Org sel bodoh..
      Mana tau.
      Jual panadol pun dia kata boleh dpt untung 250k dlm 2 3 hr jer
      Klu x bodoh.. x ikut geng bontot la...

      Delete
    7. jangan fitnah..perniagaan farmasi dia tengah masyuk nih..ramai puak-puak pakatan haram dok sakan beli ubat kat farmasi dia..puak2 PKRabak dok sibuk beli ubat migrain sebab sakit kepala kena game dengan khalid..puak2 DAPig pulak sibuk beli ubat cirit-birit sebab takut sangat2 kehilangan negeri selangor yang kaya raya..puak2 PASesat pulak sibuk dok beli vitamin untuk otak sebab sekarang depa tengah berbelah bahagi nak sokong khalid @ anuwar hahaha

      tu yang sale kat farmasi YB Pasetan nh masyukk hahahahha

      Delete
  9. Duit lebih penting dari agama dan bangsa sendiri..Hidup tidak akan Aman didunia dan akhirat..itu janji Allah swt..nauzubillah.

    ReplyDelete
  10. ye ke percaya la sgt... RM250k jualan ubat dlm sehari ke ramai betul org beli ubat ye.. org yg pecah umah dia tu mcm dah tau je yg dia br dpt duit sebyk tu... tuhan tu maha adil kalau duit tak berkat mcm tu lah mana nak kekal lama..

    ReplyDelete
  11. Jgn wat tuduhan atas berita yg tdk sahih. Kalau benar berita yg tersebar ini, marilah kita sama mengucapkan PADAN MUKA. HA...HA..HA

    ReplyDelete
  12. Hoi jgn tuduh yg bukan2. Dia tu seorang adun yg baik, suka tolong orang dan dia memang dari kecil lahi dah kaya. Dia memang selalu simpan duit kat rumah. Bank tak mau terima duit dia sebab dah banyak sangat. Bank tak cukup almari nak simpan duit dia. Tu sebab dia simpan duit kst rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya.. correct correct..
      Dia kaya
      Jgn2 jual bontot kot..
      Bkn takat bontot dia jer
      Bontot org yg undi dia pun kena jual

      Delete
  13. Cerita entah betul ke tak...yang pasti adalah, apa guna baiah PAS?

    2 orang tu selamba je langgar, PAS tak berani ambik tindakan ke?

    Atau Presiden PAS dan Mursyidul Am PAS mendoakan mereka berdua pecah perut dalam hati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bai"an hanya terpakai bila sokong UMNO jer kot
      Bukan boleh kira dan puak munafik ni...
      Haram halal depa boleh tentukan
      Sesat gila nih !!

      Delete
  14. Orang pas kuat rasuah

    ReplyDelete
  15. Itu baru pecah rumah.sat lagi pecah perut le di doa oleh nik aziz.

    ReplyDelete
  16. Mcm tau jer ada fulus bnyk kt umah adun pas tu....musti org daley

    ReplyDelete
  17. aku dengau seko lagi da tetunggin kna heart attack..dua2 dpt bala

    ReplyDelete
  18. kalau duit berniaga takkan tak sempat gi bank in..agak2 la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw duit berniaga..250k tu selalu org bagi syarikat security uruskan hantar ke bank...

      Delete
  19. Patutnya tuan ibrahim tuan man ni pi brainwash 2ekor ahli pas yg dh jdi kafir tu. Stetmen yg dikeluarkan oleh beliau mmg sesuai utk 2ekor anjing kurap tu. Laro

    ReplyDelete
  20. Jgnlah korang dengki dengan aku.Aku kaya atas usaha aku sendiri dan menabung sikit sikit.Rasuah aku tak ambik..sumpah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang jual balak kot..

      Delete
  21. 250 ribu baru 1% jer... duit pelincir awal... duit byk knp tk simpan dalam bank? Duit apa ler agaknya? Jeng..jeng..jeng... tak per Nuar Jubor ganti nanti tatak hat punya ma 3 billion dlm akaun Selangor...

    ReplyDelete
  22. Semua aspek kewangan diberi oleh cina komunis bintang 3 DAP asalkan Melayu hancur.Kedua2 ADUN petualang bangsa itu menerima sogokkan dan cina haram bejadah hantar gengter pergi ambil balik duit itu.

    ReplyDelete
  23. Yang masuk mencuri duit tu tolong kongsi cerita kat sini, cer citer a to z

    ReplyDelete
  24. Jangan terikut dgn tipu helah syaitan PAS, itu sebenarnya taktik dia utk mengurangkan tekanan dan kemarahan orang PAS keatas dirinya. Takat 250 ribu tu macam kacang putih je bagi dia, dia tau totok2 dia bodoh2 blaka meleleh dengar 250 ribu dan terus percaya. Kerja dari kecik sampai mampus pun tak dapat kumpul 250k sebab derma tin milo.

    ReplyDelete
  25. Kita tungguuuuuu.... Lapuran..Polis...

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. Tu duit rakyat Selangor

      Delete
  27. Xde ke yg nak buat sembahyang hajat dan mintak doa 'KO'kan si polan si polan?

    ReplyDelete
  28. kah kah kahkah.....banyak cash simpan kat umah- bijak atau tamak hahahahahaha

    ReplyDelete
  29. kemelut mb di selangor adalah berpunca dari strategi menyelamatkan anuwar dari persada politik tanah air. selangor sebenarnya telah utuh di bawah pakatan rakyat. umno kalah teruk dan gagal menjadi pembankang yang efektif. umno tidak dapat berbuat apa2 untuk menguasai kembali selangor kerana majoriti besar pakatan rakyat. umno sebenarnya telah berkubur di selangor. jika pakatan rakyat membiarkan khalid menjadi mb sehingga pru 14 dan semasa pru 14 ini khalid tidak dicalunkan sebagai adun tetapi sebagai ahli parlimen … khalid tidak akan menjadi mb lagi. wan aazizah atau azmin bolehlah ditabalkan sebagai mb. kerana pakatan pasti akan menang di selangor. dari segi politik langkah kajang tak perlu pun. tetapi kenapa langkah kajang digerakkan?
    jawapannya kerana mahu menyelamatkan kerjanya politik anuwar. sekiranya khalid kekal sebagai mb selangor pasti khalid tidak akan menyalurkan dana kepada siri demonstrasi menyelamatkan anuwar yang akan dijalankan semasa anuwar dalam penjara nanti. ini dapat dilihat dari sikap khalid yang tidak mahu terlibat dalam siri demonstrasi yang telah dibuat oleh pakatan rakyat pada tahun lepas. ini merbahaya untuk kelangsungan politik anuwar kerana khalid tidak akan ambil port dalam siri demonstrasi yang akan anuwar lancarkan semasa dalam penjara nanti. sedangkan untuk anjurkan siri demonstrasi sejumlah wang yang banyak diperlukan. azmin juga tidak akan membantu anuwar dalam perancangan siri demonstrasi. sebagai mb azmin perlu membina reputasi mb yang cemerlang agar dia kekal ditampuk kerusi mb untuk beberapa siri pru yang akan datang.
    anuwar hanya perlukan wan azizah sebagai mb selangor. keperluan itu adalah pada masa sekarang kerana anuwar tahu dia pasti dipenjarakan. dengan azizah sebagai mb banyak wang boleh digunakan untuk siri demonstrasi. banyak aset di selangor boleh digunakan untuk merancang siri demonstrasi. team pemikir boleh diserap masuk dalam kerajaan selangor untuk merancang siri demonstrasi bagi menyelamatkan anuwar. itulah yang anuwar perlukan sebenarnya. dengan itu anuwar tidak akan menerima cadangan pas agar calon lain diberi bagi mengantikan azizah. anuwar tahu pas adalah partai konservatif dan tidak akan menerima wanita sebagai mb. tetapi anuwar mengharapkan puak anuwarinas di dalam pas mampu mempengaruhi puak ulamak yang konservatif ini menerima gagasannya tetapi dalam hal ini puak ulamak nampaknya bertegas mungkin kerana merasakan bahawa perjuangan pas telah jauh tersasar dari perjuangan asal dan ia perlu diperbetulkan semula.
    langkah kajang kini menjadi langkah kejung untuk anuwar kerana pas tidak akan berkompromi dalam melantik calon lelaki sebagai mb. apatah lagi dalam perlembagaan negeri selangor jelas menyatakan “he” dalam perlantikan mb selangor. jika azizah dibenarkan menjawat jawatan mb pastinya umno akan membawa kes ke mahkamah dan ini tidak baik untuk kelangsungan pemerintahan pakatan rakyat di selangor. inilah bahayanya yang disedari oleh puak ulamak dan puak anuwarinas dalam pas setelah mereka mengkaji perlembagaan negeri selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku peduli apa "he" dlm perlambagaan tu..janji "she" bini aku jadi MB..

      Delete
    2. Umno kslah teruk??? Ckp bior terang..pr menang sbb 100% undi cina. Tu yg pas snggup jd keldai dap asal x hilng undi cina...dh 6 thn ketagih undi cina. Undi melayu utk umno btambh.

      Delete
  30. Apa intipati baiah...
    Yg cer ...jatuh talak dll itu kategori yang mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk doa ekor tu ,peduli apa dengan baiah , si arbahyah kan ada menunggu ......

      Delete
  31. Darimana datangnya 250 Ribu tu? aku dapat duit BR1M baru 500 Rgt. tu pun kena beratur sampai dekat2 nak pengsan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko bodoh...
      Cuba masuk politik
      Masyukkkk beb

      Delete
  32. Msyukkkk neraka pun pmimpin korup bleh dpt

    ReplyDelete
  33. Macam kau tahu2 saja masuk politik dapat duit banyak, ada pengalaman kut? rupanya2nya kau pun manusia jenis 250 ribu jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.. cita2 aku nak masuk politik
      Nak kaut duit mcm mamat PAS tu
      Lantak la apa nak jd pun
      At least aku berterus terang bro
      Aku x berpura2..
      Aku x jual agama
      Aku x jual bangsa
      Aku jd Adun yg sokong MB dr parti aku
      Memang tu jer tugas Adun skrg
      Buat keja ker ???

      Delete
  34. Orang pas ni sebenarnya semua kafir harbi. Makan duit haram hari2. Ikut ajaran iblis guru depa Nik ajis tu. Pura2 jadi orang islam tapi kafirun. Jangan minum air jampi Nik ajis kalau tak mahu jadi pengikut iblis

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!