CILI KASI TARUK! APA NI PAS? ADUN KAMU SENDIRI PUN BELOT SAMA PARTI!

Ini nyonya kipas manyak celaka woo, dia sudah curi 2 adun PAS dan mintak sokong dia. Itu aku tak kisah la, cuma aku pelik pasal PAS ni, arahan dari pusat kata sokong Khalid tapi 2 ekor binatang kurap bernama Shaari Sungip dan Hasnul Baharuddin ini boleh mengingkar arahan dewan ulama PAS siap ugut nak keluar PAS lagi kalau Pusat degil nak tetap sokong Khalid.

Aik, Shaari Sungip dan Hasnul sanggup nak talakkan bini mereka ke? Bukan ke kalau tak ikut apa yang parti kata dan keluar parti akan jatuh talak? Sanggup nak talakkan bini ni takkan free kot? Mesti nyonya kipas sudah janji imbuhan besar ni.

Hmmm, kata Islam sangat depa ni, bila nampak duit semua lupa. Pukimak punya 2 ekor ni. Lebih hina dari binatang la depa ni. Khaiiikk Ptuiihhh

Sementara itu Khalid pulak berkata dia tahu Nyonya Kipas ada 30 adun bersama dia sebab 2 orang PAS sudah belot, dia kata kena buat undi tak percaya dalam DUN baru boleh tukar MB tapi selagi tak buat sidang dun maka Khalid tetap MB.

Jijah sepat kering berkipas ni sudah tulis surat sama Tuanku mohon menghadap. Tak tau lagi apa reaksi Tuanku tapi yang pasti PAS gagal kawal adun mereka. Kata Jamaah tapi tengok duit sikit peliwat pun depa sokong. Apa punya bangsat la depa ni. Selalu kata UMNo beli adun kali ni PAS pulak jual iman mereka demi sedikit imbuhan.

Sekarang ni langkah paling baik dan bijak untuk Khalid adalah untuk bubarkan DUN. Amacam ok tak idea aku?

21 Responses to "CILI KASI TARUK! APA NI PAS? ADUN KAMU SENDIRI PUN BELOT SAMA PARTI! "

  1. Ahli politik pas bukan sj jual agama dan iman mereka tp sanggup bisnes kerusi adun.Lbh penting tahalus siyasi? dgn pkr n dap dpd jemaah pas sendiri. X la pelek sbb klu dh snggup jual agama sume benda lsin pun bleh lelong punyer.. small matter. Ke mane la yg anu war n bini dia mk bawa selangor klu jd mb klu bukan nk serakah harta negeri jual kat dap n singapork. Elok jge klu jijah jd mb spy rakyst selangok puas hati kan...

    ReplyDelete
  2. Orang yang hidup berprinsip mesti lah orang Islam beriman. Tak erti ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. prinsip kerana pertahankan kapiaq ke nak pertahankan islam?
      kalau prinsp sampai menggadai agama dan bangsa
      menatang apa? dunia dunia... dajjal dah jual 'syurga', sapa mau beli,
      PKR & DAP ada SALE 0% installment....

      Delete
    2. Readbeannie je yang tulis "tak erti ke?"... Wei pergi belajar bahasa Melayu dulu baru menyamar jadi melayu. Bodoh punya anak cina!

      Delete
    3. Red Babi Army. You twist and spin here and there, we will know you are a Red Bastard Army of Dogs And Pigs.

      Sohai . . .

      Delete
  3. X sabo tgk jijah jd mb wanita pertama. Mne tau lps pru14 jijah naik lg jd pm wanita pertama...tentu malaysia makmur dan maju

    ReplyDelete
    Replies
    1. betollah.. bley naik ke bulan dengan roket pastuh...
      ya beda bedu....

      Delete
    2. Red 'Babi' Army strike again......

      Delete
  4. Dalam menentukan seorang pemimpin, Rasulullah telah menjadikan dirinya sebagai figur dan pelaku. Empat sikap yang menjadi sifat-sifat wajib baginya adalah amanah, fathanah, siddiq dan tabligh ternyata sangat erat kaitannya dengan tugasnya sebagai khalifah Allah di muka bumi ini, yang mana tanpa keempat sifat tersebut dalam pribadi beliau maka mustahil kepemimpinan beliau dapat berjalan dengan baik dan mendapatkan pujian oleh masyarakat.

    Mencari pemimpin yang tepat berarti menemukan empat sifat Nabi ini dalam pribadi seorang pemimpin. Keempat sifat ini tentu saja tidak secara tiba-tiba ada dalam diri seseorang, sebagaimana halnya dengan Rasulullah yang telah melalui perjuangan dan pembinaan yang intensif baik secara jasmani maupun ruhani hingga menjadi pemimpin sejati.

    Sikap yang amanah menjadi syarat pertama yang harus dimiliki oleh pemimpin daerah dan bangsa ini, sebab amanah yang berarti kejujuran dan kesetiaan, dan transparansi menjadi kunci penting yang harus ditegakkan.

    Sikap amanah ini menjadi sangat penting sebab salah satu penyebab kemerosotan bangsa ini adalah pengelolaannya yang tidak didasarkan pada sikap amanah, kejujuran, transparansi dan keadilan. Rasulullah telah digelari sebagai orang yang al-amin sebelum beliau menjadi seorang Rasul, yang gelar itu bukan diproklamirkan oleh beliau, melainkan oleh seluruh masyarakat yang ada baik anggota sukunya maupun suku-suku yang lain.

    http://bit.ly/1AaHaHv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mana kau tiru ni?

      Delete
  5. Assalam.

    `House PK` kau kalau mengAnjingkan orang no 1, tapi tak sedar diri sendiri Hanjing..... Keh3

    ReplyDelete
  6. Sokong idea ko langkah paling baik dan bijak untuk Khalid adalah untuk bubarkan DUN.

    Paling baik sekali, UMNO dan BN jgn sibuk2 masuk bertanding. Amacam ok tak idea aku.

    Rakyat Selangor dah buktikan tak hingin UMNO dan BN. Malu la sikit. Macam HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG-SORONG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bn menang 12 tu bukan undi rakyat selangorke? Jgnla perazan sangat!

      Delete
    2. Pkr dan pas menang pun sbb undi cina. Tu yg snggup pi sembah cina nk undi punye pasal tp spin kata najib nk undi cina. Sume melayu 2 x 5, cina senang2 cuci tngn kaut untong. Cina dap plak spin ckp pas menang sbb undi cina tp dap menang sbb undi pas totok x sebut lgsung. Blk2 yg mnipu cina dan yg kena tipu melayu. Yg plg sadis ada melayu x sedar2 kena tipu pi tsengeh2 lg kt cina

      Delete
    3. PR menang sebab melayu ditipu. Sekarang melayu telah sedar. Siap kau RBA.

      Delete
    4. Umno dah lama tipu sesama melayu

      Delete
    5. PAS dah lama tipu tuhan demi undi. ..ha ha ha lagi dahsyat...

      Delete
  7. AnonymousAugust 14, 2014 at 5:02 PM

    Jawatan Menteri Besar di Selangor akan di ganti kepada "MEM BESAR SELANGOR"??????

    Kualiti terbaik, di IMPOT dari luar Negeri. 3 WAY - Jantan Betina boleh balun.. Kalimah?????.....Sesuai

    untuk Semua kaum dan agama .

    Mengikut kajian sains , Makhluk Fakatan dilahirkan kurang satu urat.. tak de Urat Malu..

    Malang Majority selangor ha... ha.....................................

    ReplyDelete
  8. Kualiti Wan Azizah ibarat Ikan takuk masin

    ReplyDelete
  9. 2 ekor adun pas men'anjing'kan keputusan syuro pas.....nmpaknya Pas lagi teruk dr anjing.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!