WAHAI PEGUAM NEGARA! DIMANAKAH KEADILAN? DALAM JUBOR ANWAR KE?

Isu blogger a.k.a Facebooker, PADI JANTAN yang dahulunya pro-UMNO tetapi selepas kemelut Madrasah Salihiah pada zaman pentadbiran PAS Kedah, mulai menjadi tidak tentu arah terutama apabila mendapat berita yang tidak benar membabitkan kewangan, bantuan, mahupun gantirugi dalam isu tersebut. Dengan kata lain, istiqomah perjuangannya telah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu yang cuba menekan Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh Mukhriz Mahathir setelah UMNO berjaya merampas negeri itu dari tangan PAS pada PRU-13 lalu.

Mungkin keterlanjurannya 'tidaklah begitu berat' walaupun yang dituliskan adalah cubaan membunuh jikalau dibandingkan dengan gelagat beberapa pemimpin Pakatan Rakyat yang setiap masa cuba menimbulkan kehancuran di negara ini.

Padi Jantan sekadar menyuarakan kemarahannya dan keberaniannya pula sekadar di dalam Facebook. Apatah lagi orang sepertinya tidak mungkin cukup keberanian selain daripada terus berkokok di medan yang lebih selamat untuk membuktikan dia benar-benar berjuang, istiqomah dan seberani itu.

Mungkin ada keterlaluan dalam tindakannya mengugut untuk membunuh Menteri Besar dan Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah. Dia sudah pun ditangkap dalam tempoh yang amat singkat, dilokap dan perlu memberi keterangan. Untuk beberapa hari, dia akan berpakaian seragam ungu dan namanya tercatat dalam senarai orang yang pernah dilokap.

Namun pada masa yang sama,  Tian Chua, P.Ramasamay, Editor Malaysiakini, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Jeffrey Kitingan yang mahu mengeluarkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia, dan ramai lagi tidak dilayan sebegitu rupa. Mereka bukan sahaja bebas, malah mereka boleh terus mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang bukan sahaja membunuh individu pimpinan tertentu bahkan seluruh rakyat Malyasia dan Malaysia secara keseluruhannya.

Kalau Padi Jantan yang berperangai budak-budak kerana berasakan ada orang akan membelanya, kalau Ibrahim Ali, kalau Presiden ISMA dan Bung Mokhtar Radin boleh ditegur, disoal serta-merta, ditangkap dan dilokapkan, mengapa nama-nama yang membarisi Pakatan Rakyat itu boleh lepas bebas?

Adakah undang-undang di negara ini memberikan kekebalan kepada pihak-pihak tertentu terutama sekali yang menentang kerajaan? Apakah Pejabat Peguam Negara hanya berasakan, perlu mengambil tindakan tegas dan serta-merta kepada mereka yang menyokong kerajaan tetapi pada masa yang sama, mencari-cari akta atau undang-undang yang boleh membebaskan sesiapa sahaja yang menyokong Pakatan Rakyat?

Berapa banyak laporan polis telah dibuat terhadap Facebooker pro-Pakatan Rakyat, tetapi sehingga kini tidak ada tindakan konkrit yang diambil sepertimana yang diambil terhadap Padi Jantan?

Apa sebenarnya yang menghalang pihak berkuasa mengambil tindakan serupa terhadap golongan yang lebih mendatangkan bahaya berbanding Padi Jantan? Kalau terhadap Padi Jantan, tindakan pantas boleh diambil, mengapa dalam hal pro-Pakatan Rakyat, segala-galanya seperti banyak benar penghalangnya?

Atau sebenarnya penghalang itu berada dalam Kerajaan sendiri? Flying Kick

HOUSE PK: Dah berjuta kali cakap do something with the AG aka Peguam Negara. Terang-terang puak pakatan boleh buat apa saja, maki hamun, hasut nak bunuh melayu tapi tiada tindakan. Ketua Pemuda Seputih si Razlan bercakap benda benar, sekarang dia ada peluang untuk masuk dalam selama 2 tahun. Apa ni?

Bab penyokong kerajaan ni laju je siasatan siap dan AG dakwa dengan pantas tahap speedlight punya! Apa jadi dengan semua kes Bersih? Hasutan? Demo kasi pecah? Ambiga? RSN Rayer yang hina melayu atas tiket UMNO? Apa benda ni beb?

DIMANAKAH KEADILANNYA WAHAI PEGUAM NEGARA!? APA BENARKAH KAMU NI ANTI UMNO?

23 Responses to "WAHAI PEGUAM NEGARA! DIMANAKAH KEADILAN? DALAM JUBOR ANWAR KE?"

  1. Peguam negara ini jenis spesis macam anu ar juga ka apa ka? , Dulu masa zaman Tun M aku ingat dia ni bagoi , aleh-aleh makin lama makin tak tentu hala . Cuba chek entah-entah kalau tak hobi macam anu-ar mungkin side belah zaid ibrahim jenih botoi .

    ReplyDelete
  2. Celakalah Jabatan Peguam Negara !!

    ReplyDelete
  3. Yang si anu facebook mungkin ditaja UMNO utk ditangkap dgn sengaja. Agenda UMNO ialah Kalau dia boleh ditangkap kenapa tidak yang lain. Inilah cara2 UMNO dari dulu. Orang2 yg ditaja UMNO akan masuk pintu depan penjara dan keluar dari pintu depan. Cam Azilah yg tidak ada motif bunuh Altantuya tapi disabitkan oleh si hakim yg dapat arahan dari UMNO supaya pembesar2 UMNO boleh terlepas. Kalau keadaan ini berterusan bukannya Mahathir atau Najib yang akan dipertanggungjawabkan nanti tapi rakyat yg menyokong penjenayah2 ini akan disabitkan diakhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%

      Delete
    2. Cakap pasal akhirat macam baguih tapi cuma pakai persepsi & tuduhan. Mana bukti Najib / pembesar UMNO bunuh Altantutya. Kalau ada sila kemukakan. Suara Anak Haram (Suaram) pun senyap dh kantoi menipu. Jangan jadi macam presiden parti hangpa- Hadi 2 juta kena saman tuduh orang jual pil kuda pulak!!

      P/s- ada jugak orang sendiri komen sendiri sokong 100%. Biol jugak puak PR ni, ek?

      Delete
  4. aku rasa AG ni ada kes besar atau rahsia besar dia yang diketahui oleh pihak PR tu yg dia x brani amik tindakan...

    ReplyDelete
  5. Memang sial. Cam haram...

    ReplyDelete

  6. ANJING PR TU MAHKAMAH AHIRAT PUN DIA DAH TAU. TAKUUUTTT. . .

    ReplyDelete
  7. tahniah AG..dendam awak sebagai anak sarawak telah berjaya mengkucar kacir pemerintahan Najib..Syabas..
    Yang sebenarnya NAJIB masih buta tak dapat mengenali siapa Ghani Patail sama macam Idris Jala...Bagus Najib..hang sekarang dah hilang telur

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM yg x de teluk....takut bini

      Delete
  8. Pecat je peguam negara tu. Cakap pun entah apa2. Tak pandai langsung. Tapi what do you expect dari orang Sabah. Semua bangang kena main dengan cina sana

    ReplyDelete
  9. Hmmmm...najib bini rosmah tgk je. Guni 4tahil tu nak simpan jadi tok keramat hidup ke...

    ReplyDelete
  10. Aku rasa mamat ni marah mcm mana pun, jgnle sampai kluar kata2 nak bunuh org. Samseng betul. Elok le diambil tindakan pada mamat ni. Psl kes Ambiga n the gang, depa berani buat,, sbb ada tangan yg melindungi depa. AG mmg tak berani sbb semua peguam sokong AMbiga n the gang. So, sudah tiba masanya utk buat pemutihan di jabatan Peguam Negara. Baru boleh ambil tindakan pd mereka yg mengancam ketenteraman negara

    ReplyDelete
  11. Org2 mcm ni ptt bg hukuman berat je..sbb kurang ajar sgt..dia ingat dia dah bgs sgt nk ugut2 oeg...padahal diri semdiri tu pun tak betul......

    ReplyDelete
  12. ramai lagi yg buat statement dlm facebook yg lebih berat seperti isu agama islam dan sebagainya..terutama dari penyokong PR.. dia ni cuma gertak gitu je..aku tau sgt si padi takkan smpai serious mana pun.. kesian kat dia...

    ReplyDelete
  13. Ya allah kau permudahkanlah untuk kawan kami ni...dia tak maksudkan pun apa yg dia cakap tu, bini tgh sarat mengandung kesian kat dia.. depan ni kalau menghukum org melayu mmg raja la..kalau bangsa lain depan senyap ja

    ReplyDelete
  14. AG ni klu kita lihat tindakannya lebih kpd pro pembangkang cuma dia tk tunjukkan secara terang.

    ReplyDelete
  15. Kick out this AG Najib no egg.

    ReplyDelete
  16. well nampak sangat la berat sebelah..bila kena tang pakatan semua terlepas macam tu saja..boleh cakap ape saja yang suka tanpa takot..kalau orang lain da kena macam2 hukuman..tapi si padi jantan nie pow over sangat sampai keluar kenyaatan nak bunuh...tu da melampaui batas

    ReplyDelete
  17. Muka ini bolehlah bunuh nyamuk.............. Apa yg dia ada ????????????????Nak bunuh anak Nabi Mahathir Al Juboh Al Jibon Al Syaitan , mana boleh, mimpi boleh..........................................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu hg ni islam baik hg syahadah semula.jgn jd sesat...

      Delete
  18. Sandiwara UMNO, Mukriz ini nak jadi hero, nak tunjuk dia ni pahlawan tak gentar bila orang memberi amaran nak bunuh. Yang satu lagi monyet iaitu Pemuda Wilayah kalau dia didakwa, itu acah2je. Semua ini adalah sandiwara UMNO supaya Polis ada alasan tangkap pembangkang nanti. Dalam kes Altantuya, Azilah yg tak ada motif ditangkap untuk melepaskan Pembesar2 UMNO. Negara cowboy...

    ReplyDelete
  19. Kalau ya pun marah kenapa sampai nak ugut2 bunuh? tanggong le sendiri.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!