PANAS BERAPI! @NajibRazak THE LONE RANGER? ARTIKEL KHAS BUAT PIMPINAN UMNO

Cuba korang tengok muka PM kita ni! Sedih dan sugul, macam-macam dugaan yang dia hadapi sekarang ni. Aku cuku kesian kat Najib sekarang ni. Korang tau tak sejak kita hadapi tragedi MH17, PM kita tak dapat tidur dan begitu susah hati dengan apa yang telah berlaku namun dalam masa yang sama tanggungjawab beliau sebagai PM tidak diabaikan.

Beliau tetap mencari siapa dalangnya disebalik insiden MH17 ni. Kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya berdiri teguh dibelakang PM kita bukan suruh di letakkan jawatan, ini penyakit apa pulak kapalterbang jatuh sebab ditembak dan PM kena letak jawatan pulak ni? Gila ke apa? Salah Najib ke kapalterbang tu kena tembak?

Kalau pembangkang belasah PM aku faham sebab pembangkang negara kita ni memang LOW CLASS! Akai takdak punya, itu semua tahu. Tapi yang aku paling tak tahan sekali bilamana ada dikalangan orang dalam parti sendiri dok menekan PM untuk melepaskan jawatan sebagai PM. Ini memang tak masuk akal la kan. Bodoh tak bertempat sesetengah penyokong ni.

Macam ni la, lepas PRU 13, banyak sudha yang PM hadapi dari tragedi hingga la ke isu pentadbiran. Apa yang aku nak luahkan kat sini adalah benda yang dah lama aku pendamkan dalam hati, apa yang aku tengok terjadi kat PM sekarang ni adalah satu benda yang tak patutnya terjadi kepada mana-mana pemimpin dalam dunia ni.

Contoh paling mudah aku bagi, bila timbul satu-satu isu maka Pm sorang-sorang yang kena pertahankan dan seperti yang kita semua tahu hanya beberapa pemipin saja yang akan backup PM, muka-muka yang sama antaranya Hisham, Khairy dan beberapa lagi. Itu saja, takdak sapa lagi yang nak backup PM.

Aku nak tanya ni, mana pi semua ketua-ketua bahagian yang sepatutnya menjadi kekuatan Najib? Mana perginya calon-calon wannabe sebelum PRU 13 tempohari? Mana semua depa ni? Sebelum nak dapat jawatan sanggup tunggu rumah Pm seawal 5 pagi lagi dan sanggup sambut Pm dari mana saja di balik selepas PM melakukan lawatan rasmi.

Pendek kata, sebelum nak dapat jawatan tu, macam-macam depa sanggup buat, bak kata omputeh dengan izin "they can take bullet for him". Lepas PRU semua lepas dapat apa dihajati mereka sanggup biarkan PM terkontang kantig seorang diri. Mana mereka-mereka ni semua? Kenapa mereka tidak bersama PM?

Aku nak cerita satu insiden yang sangat luarbiasa. Ini pasal satu calon yang bermati-matian nakkan jawatan sebelum PRU13 tempohari. Dia punya bodek kat PM sampai satu kampung dia bawak turun untuk sabut PM kat airport. Bukan apa dia sudah setting dengan orang kampung ni supaya pastikan dia dipilih calon dan diberi jawatan dalam kabinet.

Dia punya bodek kuat ni, kalau cium tangan satu kampung boleh dengar dia punya bunyi ciuman tu la, tapi bilamana lepas PRU dia sudah dapat jawatan, dia sudah lupa sama PM. Malah aku dengar dia sudah tukar kem dan langsung tak peduli kat PM yang melantik dia ke dalam kabinet. Ya orang tu dalam kabinet sekarang, biarlah aku rahsiakan nama dia.

Ini cuma contoh bukan nak tuding jari, aku nak tanya semua orang UMNO yang berjawatan dalam parti, korang tak kesian ke tengok PM macam ni? Korang memang nak dia jadi LONE RANGER selamanya ke? Atau korang rasa korang dah dapat apa yang korang nak dan nak tukar orang baru pulak? Ada patut ka macam ni?

Kita ni rakyat marhaen lebih simpati dan kesian tengok PM kita sorang-sorang dok handle hentaman dari dalam dan luar negara! mana perginya pemimpin UMNO dan BN? Mana? Tidor ka wei? kalau korang rasa tak boleh nak handle baik lepaskan jawatan dan bagi pada yang boleh membantu PM!

Cukup la takat ni dulu nanti aku sambung lagi, bukan apa hati tengah panas dan ini bulan Ramadhan aku cuba bersabar ni.

Kepada rakyat Malaysia, marilah kita bersatu dan menyokong penuh PM kita!

57 Responses to "PANAS BERAPI! @NajibRazak THE LONE RANGER? ARTIKEL KHAS BUAT PIMPINAN UMNO"

  1. PM we are with you, banyak bismillah dalam apa saja, kerana..ini tanda kita ikhlas dalam membuat apa saja..dengan menyebut nama allah setiap kita minta allah bersama kita...insyallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan kpd ahli2 UMNO sape nak jd calon dpt jawatan Menteri kena lobi dan bodek PM Najib bkn aku kata tp Parpukari kata.jd Najib pilih Menterinya berdasarkan bodek dan ampu!!! aku percaya kata2 Parpukari ni pasai ada d kalangan Menteri Najib yg "kurang berfikir" tp pandai bercakap.salah sape??? PM atau Pembodek???

      Delete
    2. Pembetulan: bukan Parpukari maaf ya tp House Perak.tk

      Delete
  2. PM teruskan usaha. Setiap musibah pasti ada hikmahnya, itu janji Allah

    ReplyDelete
  3. PM ini bukan salah silap mu walaupun ada orang yang mencela mu, biarkan mereka kerana kebenaran akan muncul, semua Negara di dunia bersama mu, membantu mu, kerana ini kejadian yang berlaku, bukan sesuatu yang dapat dielakkan kerana MAS telah buat sebaik yang boleh mengikut prosedur antarabangsa bukan MAS saja, lain lain syarikat penerbangan juga melalui kawasan ini...

    ReplyDelete
  4. PM, we are all with you and support you. Kuatkan semangat, kalau PM suruh kami pergi serang pengkhianat di Ukraine pun kami sanggup.Biar putih tulang jangan putih mata. Kalau lah Ukraine dekat, kami tak tunggu lagi.

    ReplyDelete
  5. Salah DS Najib juga.
    Dulu ada geng sahabat.Geng inilah buat kerja dalam UMNO pada DS Najib.
    Kemudia DS Najib melalui penasihat politiknya tubuh pula Kumpulan Setiakawan sebagai nak jaga politik DS Najib dalam UMNO.
    Nampak sangat penasihat DS Najib hanya memikir politik UMNO sahaja.Penasihat tak ada kelas dan tak ada kualiti.
    Jawatan DS Najib dalam UMNO selamat.
    Cuma jawatan DS Najib sebagai PM saja kurang selamat.
    DS Najib tak penasihat :

    1.politik antara bangsa
    2.ekonomi
    3.keselamatan serantau/malaysia.
    4.keselamat sosial.

    Setakat penasihat DS Najib tubuh kumpulan Setiakawan ini apa logiknya.
    Apa kepeluan kumpulan ini.

    Itulah anatara kesiliapan penasihat politik DS Najib yang bersifat kampung dan pasar malam.

    Memang kesian dan simapti pada DS Najib.Apa nak buat.DS Najib dia kira siapa pandai bodek dan ampu.

    ReplyDelete
  6. jadilah PUNAHsihat.... huhu

    ReplyDelete
  7. DS Najib sedang diuji. Banyak bersabar. We are with you all the way.

    ReplyDelete
  8. kalau ikut resmi para pemimpin dunia sudah tiba DS Najib untuk berundur sebagai menjaga kredibiliti beliau sebagai pemimpin. bagi mengekalkan ego beliau adalah lebih baik untuk mula unruk melepaskan segala yang menjadi beban selama ini agar orang akan menghorti beliau. nasihat ini bukan bertujuan untuk menjahanamkan DS Najib tp bagi penghormatan agar DS Najib n DS Rosmah untuk mendapatkan kekebalan suaka dan politik dari diberi penghinaan yang melampau oleh para penentang. Mohon hormat kepada para pra blogger pro BN sudah masanya tuan-tuan membuat keputusan untuk berdiri dimana. penyingkiran pemimpin yang kuat mengampu akan merosakkan BN seperti sekarang. Untuk pengetahuan tuan2 fasa berikutnya bergantung bagaimana tuan2 bertindak. Semoga tuan2 dapat sepakat dan membuat pilihanan yang sewajarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu pendapat yang sangat aku sanjung. blogger pro BN janganlah jadi saperti lalang. aku sokong pendapat kamu supaya Najib berundur sebelum diundurkan. lebih baik rasa Najib letakkan jawatan dengan cara terhormat dari mendapat penghinaan yang melampau - aku bersetuju.

      Delete
    2. Takde sapa yg hina PM melainkn malaun mcm hangpa ni. Ko ingat apa yg berlaku semua ni punca sbb Najib ke?? Apa punya pemikiran sempit betul?? Agak2 korang kalau Wan Azizah jd PM, negara kita akan aman makmur?? Bebas dr bala bencana?? Bodoh punya org

      Delete
    3. orang melayu bukan bodoh..malah telah banyak berkorban demi menjaga kepentingan najib sebagai pm malaysia semasa pru13 yang lalu. namun najib telah dibuai mimpi indah hingga terlupa dia lahir dari umno. jesteru nasihat dan pandangan ramai ahli umno sendiri sudah tidak diperdulikan lagi. penghinaan kaum bukan melayu terhadap bangsa melayu dan agama islam dibiarkan tanpa pembelaan tegas beliau. najib lebih selesa dengan pujian punahsihat dan pandangan libral dari pro pembangkang demi meraih undi akan datang. tindak tanduk najib amat mengecewakan sebilangan besar ahli umno cawangan termasuk peringkat bahagian. tidak salah rasanya orang melayu bn serta ahli umno menyuarakan supaya najib berudur sebab pengorbanan mereka dibalas dengan kekecewaan.. tragedi mh370, lahad datu dan mh17 hanya pemangkin kepada sikap playsafe najib yang memakan diri sendiri.

      Delete
  9. Aku malu sendiri bila terbaca twitt rakyat belanda ya menegur puak pembangkang di Malaysia agar bersama2 pemimpin dlm mengharungi musibah ini. Org belanda tu pelik mengapa pembangkang bebal ni menyalahkan PM sdgkan satu dunia tahu punca MH17 jatuh sb ditembak penjenayah !... pembangkang kt Msia mmg low class tahap longkang btul la...buat malu Msia shj ada rakyat perangai mcmni...satu dunia ucap simpati & takziah pd PM tp rakyat sendiri perlekehkan pemimpin sendiri..xmalu ke org Belanda tu siap nasihatkan puak2 ni agar menghargai negara Msia & bersama2 pemimpin dlm menghadapi dugaan ini. Paling bangang ada ke patut desak PM letak jawatan !..apa kena mengena nak suruh PM letak jawatan.. klau bodoh pn agak2 la...simpan sikit kebodohan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. play safe for better sake

      Delete
    2. Masa ni patut kita tunjuk solidarity sebagai rakyat satu negara bukan mengambil kesempatan politik mengata pihak lain.

      Matured la sikit kalau nak jadi politician yg dihormati.

      Delete
  10. PM kita ni banyak dugaan dia..kesian sgt.. we all malaysian akan support pm najib..! berada di belakang kepimpinan beliau

    ReplyDelete
  11. 1. Tu la sepatutnya kena jadi suami!janganla jadi bini!!
    2.tu la yang bala tak henti-henti!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Honestly at least Najib is better than the so called Pakatan supremo who goes round ***king and let his own party run riot.

      WTF man. Very bad comparison.

      Delete
  12. KJ Regina Lee merangkap askar Wataniah Komander Brigeder Jeneral Front Line Parachute komando tu tak turun sekali ke dekat Ukraine tu.Setakat melalak depan kedutaan US buat sakit anak tekak je.

    PtuiiiiHHHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Lahad Datu,MH370 dan sekarang MH17 masih tak jumpa siapa dalangnya.Dalangnya adalah Geng Lucifer.Tak puas hati sebab kita tak nak menurut cakap mereka itu pasal dia drag kita dalam kancah dan masalah tak putus-putus sampailah kita akur pada kehendak mereka baru dia akan stop.Ini adalah PERMAINAN PENYEMBAH SYAITAN YANG TERULUNG.Tiada belas,perikemanusiaan dan rasa bersalah.
      Percayalah.Akan ada lagi angkara dari TANGAN GHAIB PUAK LUCIFER Ini untuk negara kita.Tunggu dan lihat.

      Delete
  13. Harap2 sgt kes ni cpt selesai dgn baik kan..kesian aku tgk najib dah tak tentu arah..ye lah semua dia kena buat n jawab dah mcm tuhan plak org bt kat dia....lps tu salah kan dia balik.....apa lah rakyat malaysia ni bagang sgt tak reti menghargai pm yg sgt bgs...di masa susah dan senang dia bersama rakyat tau..tak pnh lps tangan apa2 isu pun.....pm yg mcm ni lah yg semua org nak...cuma segelintir rakyat malaysia je yg tak reti nk menghargai najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bayar "PENASIHAT" juta-juta,billion-billion pun semua dia kena redah sendiri ke?
      Apa guna bayar mahal.Pelik betul aku.

      Delete
    2. no wonder najib in malaysia..........what happen if najib in Japan n Korea?

      Delete
    3. Najib only following the Pakatan's M.O. ma. So many idiots in Pakatan supposed to resign prior to this but never did.

      So shameful.

      Delete
  14. Nasihat saya (BELUM TERLAMBAT tapi mesti sebelum bulan April 2015/hujung tahun 2015):-
    1. Semoga Najib KEMBALI semula ke landasan yang betul (jauh bebenor bereng dia dah lari- ingat sumpah2xMU, jgn derhaka kepada sumpah).
    2. Betulkan niat dan iktikad, pasang azam baharu (KERANA ALLAH TAALA - buang perangai
    bodoh piang tak bleh diajar, 'SUPER PANDAI' x bleh diikut).
    3. Buang perangai LIBERAL, samarata, samarasa yang menjahanamkan ISLAM, MELAYU, RAJA (& menjahanamkan kuasa Najib sket demi sket jika x mau berubah).
    4. Buang Punasihat yang menjahanamkan negara - memakan harta rakyat/kerajaan/menindas rakyat dengan rakusnya. (Salah satu contoh dpd byk contoh: Batalkan segera IPP, biarkan TNB sahaja yang mengawal sumber tenaga elektrik dikawal selia oleh kerajaan).
    5. Lantik orang yang berkemahiran/berkepakaran dalam bidangnya (WALAUPUN DIA BUKAN AHLI POLITIK). JANGAN BUANG DAN SISIHKAN MEREKA. Rugi x guna khidmat mereka. Cthnya - DatuK Zaman Khan bla bla bla. RAMAI LAGILAH IKUT KEPAKARAN MASING2x.
    6. NAJIB kena cari Guru Mursyid minta pandangan kasyaf diorang bukan minta pandangan dpd PUNASIHAT KAPIR (yang asyik nampak RM sahaja), bukan pikir maslahah negara!.
    7. Kerajaan banyakkan/istiqomah sedekah kepada madrasah tahfiz, anak yatim dan orang miskin melarat (DENGAN NIAT IKHLASSSSSSSS bukan sebab nak undi, nak PRU atau nak nama). dan teruskan jugak membantu negara2 luar yang perlukan bantuan (mengikut kemampuan kita asal IKHLAS).
    8. Tubuhkan Lembaga/Jawatankuasa HUKUM syariah di JPM yang dianggotai pelbagai alim pandai (xde ijazah pun xpe, tapi hati bersih) mengikut bidang masing2 (bukan ulama LIBERAL dan SEKULAR YANG CARI MAKAN kerana nawaitu RM, OK? seperti ilmu falaknya, muamalatnya, sufinya bla bla bla. (Biar mereka duduk bawah 1 bumbung, dekat2 Putrajaya - supaya setiap perkara/permasalahan dapat dihubung secara terus/segera). Sekurang2xnya dianggotai 40 pakar/alim pandai. Lebih cantik, masukkan jugak alim pandai dari parti lain (kena cek betul2x yang ikhlas sahaja).
    9. Asingkan JAKIM untuk soal2 berkaitan khidmat pelanggan/nasihat, mualamat dan kanun jenayah sahaja, contohnya dari segi permasalahan sijil HALAL & penguatkuasaan undang2x - kena BETUL2x kuatkuasa kalau nak SELAMATkan BANGSA dan AGAMA dari kejijikan makanan HARAM2x dpd berdarah daging kepada UMAT ISLAM - byk doa tak makbul).
    10. CARI dan lantik bijak pandai ekonomi beragama ISLAM dan WALID dengan segera, hapuskan PEMANDU.
    11. Jika semua ini sudah dibuat, TAWAKKAL LAH. INSYALLAH ORANG MELAYU ISLAM & ANAK NEGERI SABAH DAN SARAWAK AKAN SENTIASA MENGANGKAT TANGAN MENDOAKAN KESEJAHTERAAN KEPIMPINAN PM DAN SANGGUP MATI DEMI MEMPERTAHANKAN MARUAH AGAMA BANGSA DAN NEGARA. INI BERMAKNA, JIKA MALAYSIA DIUJI DENGAN SEBARANG MUSIBAH SEKALIPUN, RAKYAT TIDAK AKAN MENINGGALKAN DATO' SERI TERKONTANG KANTING SORANG2. PERCAYA CAKAP SAYA (kalau nak pakai lah). Hehehehe.
    Sekian pandangan ikhlas saya (sorilah ada kutuk2 sket).
    Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi aku najib sedang menunaikan segala janji dan sumpah satu demi satu cuma sesetengah org aje yg buat2 buta mata dgn apa yg najib buat selama ini, yg mereka hanya cari kesalahan najib aku pun tak faham kenapa mereka ini terlalu membenci najib tanpa sebab...

      Delete
    2. kamu ni mmg buta kayu lah..bnyk masalah negara ni vrpunca dari sikap liberal dia yg sesuka gati smpaikan mana intan dan kaca pun dia tak nmpak..mana anak dan mana kera pun dia pkl rata jer...mana musuh dan kwn pun dia redah...akhir? kau tnggung lah najib...oh lupa lak aku...mana dia puak2 mata sepet jesayangan di tu? aiyahhh latuk...wa mnyk seleh loh tu sulah ala prblm..wa ingat ah lu sulah ala suwei mali oh...tatak untung lgi oh..wa mau lali oh..lu sulah suwei oh..

      Delete
    3. najib tak suka pegang banyak kuasa di tangannya. sebab itulah dia mansuhkan akta yang menjadi asas kemakmuran negara sejak sekian lama, satu demi satu. dia tidak ingat bahawa dia cuma sementara sahaja di jawatan itu. bila dia hapuskan akta-akta berkenaan, sesiapa yang menjadi perdana menteri selepasnya akan menanggung masalah kerana kuasa telah terhakis. ini memang janji najib yang ditepati tetapi janji itu sendiri memang tidak tepat daripada awalnya. yang belum mansuh lagi ialah akta hasutan. tengoklah sama ada najib akan menepati janjinya atau mungkir. di situlah nanti orang akan menilai kebijaksanaan najib.

      tindakan najib banyak memihak kepada minoriti. majoriti rakyat yang terabai semakin hilang rasa hormat kepada najib. apalah kekuatan pemimpin sekiranya yang selama ini tegar menyokong telah hilang kepercayaan dek tindak tandunya sendiri. sokongan yang wujud sekarang jelas tertumpu kepada umno semata-mata, bukan sokongan kepada najib. jika perhimpunan agung umno nanti diarahkan kepada membelasah najib, hayat politik najib (dan sepupunya) mungkin ternokhtah. umno lebih besar daripada najib dan sokongan tegar majoriti rakyat masih kepada umno. tindak tanduk najib banyak menghakis sokongan kepada umno dan umno tidak mungkin akan membiarkannya begitu sahaja. jika sampai serunya, najib akan dipaksa mengundur diri oleh umno. sejarah telah menunjukkan umno telah melakukan perkara serupa kepada pengasasnya sendiri.

      Delete
    4. dolmat..July 21, 2014 at 12:14 PM

      aku jugak kekadang tuh keliru dengan kerenah rakyat. baca komen kamu aku berasa lega sedikit. boleh kamu turunkan sedikit sebanyak contoh Najib menunaikan janji? aku tak nak lah jadi buta saperti kamu katakan dan pun tak nak dengarkan kesalahanya saja.

      Delete
    5. 1. Saya setuju dengan semua apa yang dikatakan oleh orangjohor.

      2. Tiada siapa salahkan Najib berkenaan isu MH17 kecuali geng pembangkang RBA.

      3. Meraih simpati dengan cara ini oleh penyokong Najib akan mengurangkan rasa hormat pada Najib. Najib perlu dilihat TEGAS, kuat dan bersemangat. Bukan dibiarkan kelihatan lemah tidak bermaya.

      4. Malaysia iaitu sebuah negara kecil sedang "dibuli". Musibah datang bertimpa-timpa. Pemimpin kita perlu TEGAS, BERANI dan KUAT.

      5. Kembalikan akta setaraf ISA. Negara kita perlu berada dalam keadaan selamat sejahtera sentiasa. Pedulikan kemahuan pembangkang. Tidak perlu jadi popular. Buat kerja kerana Agama, Bangsa dan Negara.

      6. Buang semua penasihat (punahsihat?) tak berguna. Rujuk pada yang lebih berpengalaman.

      Delete
  15. INILAH MASALAH ORG KITA BILA NAK SESUATU SANGGUP LAKUKAN APA SAJA TAPI BILA DAH DAPAT SEGALA JANJI SEMUA LUPA. KENAPA MESTI NAK SALAHKAN NAJIB JUGA DLM HAL MH17 NI, BUKAN NAJIB YG MINTA JADI BEGITU. INI KAN SUDAH SURATAN TAKDIR DARI TERUS MENUNDING JARI KAT NAJIB KENAPA TIDAK KITA SUPPORT NAJIB UTK SELESAIKAN HAL INI DGN SEGERA...

    ReplyDelete
  16. KATAKUNCI:
    "BERDAKWAH SEPERTI KUMPULAN TABGLIGH"
    "BERJIHAD EKONOMI/BERMUALAMAT SEPERTI KUMPULAN ARQAM"
    "MENJAGA MASLAHAH NEGARA SEPERTI KHALIFAH YANG EMPAT"
    ADA BERANI DATO' SERI? KALAU TAK BERANI, MASIH TAKUT DENGAN TOKEH KIASU TU,
    X DAPAT LAH DEN NAK TOLON LAIE.
    "NASIB KITA TAK AKAN BERUBAH KALAU KITA SENDIRI TAK MAHU USAHA BERUBAH" = NASIB
    NAJIB DAN BANGSANYA AKAN BERTERUSAN STATIK SEPERTI YANG ADA SEKARANG DAN SELAMANYA BEGITU JIKA NAJIB X BERANI MEMBUAT PERUBAHAN (SPIN 360 DARJAH).
    NOKTAH (.)

    ReplyDelete
  17. Apa ada pada 'WALID' ?

    WALID
    W Warak
    A Amanah
    L Lemah-lembut
    I Ikhlas
    D Dinamik

    ReplyDelete
  18. sabarlah najib di atas dugaan yg dtg ini dan anggaplah ia satu cabaran utk anda menyelesaikannya. we all support you and insyallah segala yg diturunkan allah swt pasti ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  19. saya belum bersedia

    ReplyDelete
  20. The thing is with malaysian people, they really dont think what is the best for the country. Is it pembangkang or kerajaan are both the same. They are politician. We cannot 100% trust them.

    But when its come like this tragedy, we should unite and bukan tuduh sana sini.

    But malaysian are more wanting to become popular or glamour rather than to think before they say something.

    The Valley of Greed

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm harami la komen ko ni.. Sepatutnya ko x layak jadi rakyat malaysia

      Delete
  21. wat per nak sedih2 n bela najib, masa dia jadi menteri dulu ada dia bela PM(mahathir)? masa lawan semangat 46 lah,masa lawan anwar lah, tak najib sentiasa playsafe, so sekarang menteri2 dia semua main playsafe dia nak sedih pulak apesal? meneteri yang kau pilih ,adalah manusia yang mcm kau jugak playsafe ,x de prinsip nak tengok sape kuat dia di sokong supaya dapat jawatan, Najib naik mcm tu lah dulu ,dia mana ada prinsip ,dia playboy asik gi karaoke dgn rosmah(janda karaoke masa tu) sampai punah ranah rumahtangga, dia ingat dia boleh terlepas, nah sekarang dia dapat menteri mcm dia ,dia nak sedih pulak?, U get what u sow la bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak lu la.. Mak ko tu gg sanggup bagi dara masa x de apa2 sanggup plak buat mcm tu

      Delete
  22. Geng Setiakawan hasil pemikiran kreatif Penasiihat DS Najib ini pun makan keliling.
    Kumpulan cari makan.
    DS Najib kena tipu lagi.
    TPM pun tubuh kumpulan elit dia sendiri.
    Naib Presiden taja kumpulan elit sendiri.
    Lama lama lingkup lah UMNO.Bukan jaga parti.Tetapi jaga tokoh.
    Masa itu saipa yg main selamat.

    ReplyDelete
  23. Manusia ni kalau belum dapat benda yg diingini bontot pun diorang sanggup jilat.. Cuba tgk apa yg jadi lepas dapat apa yg diorang nak? Batang pelir pun x nampak???

    ReplyDelete
  24. Ini menunjukkan menteri2 yang dia lantik pun menyampah kat dia sebab itu mereka buat dek aje. Mereka tahu Najib telah bawa banyak kerosakan kepada negara dan bakal merosakkan lagi. Dan mereka juga tahu tidak boleh melawan Najib kerana kuasa dan wang yang ada pada Najib,alamat siapa menentang akan terima nasib macam Atlantuya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak berapa berkenan dengan beberapa tindakan najib TETAPI yang kau TUDUH dan kaitkan najib dgn altantuya tu dah melamapau sebab itu hanya FITNAH pembangkang semata-mata...sehingga sekarang pun tak ada bukti yg boleh kaitkan najib.

      Delete
  25. Ini adalah ujian dari Allah khas utk pemimpin bernama Najib. Tuhan tidak akan menduga seseorang itu kalau dia x cukup kuat. Cuma Najib kena perkukuhkan gengaman dia dlm parti UMNO. Cari org2 yg betul2 sokong kepimpinan PM n perjuangan UMNO. Bkn org yg dok kaut untung sbb org2 mcm ni yg menyebabkn org benci UMNO. Mungkin pemimpin lain akan give up n letak jawatan. But not NAJIB. Sbb ini adalah amanah dan he learnt this fm his late father

    ReplyDelete
  26. Kalau kita baca kisah Nabi Nabi kita dapat melihat bagaimana Allah menduga para para Nabi sehinggalah Nabi Muhamad sendiri diduga, bagaimana Baginda hidup sebagai anak Yatim Piatu? Bapa Saudaranya sendiri menentang sehingga keperingkat untuk membunuh Baginda, kemudian bagaimana Isteri Baginda sendiri telah difitnah melakukan kerja sumbang dan banyak lagi dugaan2, tetapi Baginda hadapinya dengan sabar, apakah Allah tidak sayang kepada Baginda? kalau tidak masakan Baginda digelar Kekasih Allah?.
    Kembali kepada DS Najib, harap DS banyak2 bersabar dan hadapilah segala dugaan dengan tabah, Insha Allah akan ada hikmah disebaleknya.
    Kepada mereka2 yang mengata dan menuduh yang bukan2 kepada DS, Insha Allah Tuhan juga tiada akan lupa Habuan mereka!
    Kami Rakyat sentiasa bersama2 Ds!. itu janji kami.

    ReplyDelete
  27. Ini semua kerja Pengarah Stratijik PKR ..... bila " Kajang move" di lihat tak mendatangkan hasil yang di harapkan , dia cuba guna " Ukraine Move " pulak .

    ReplyDelete
  28. ini semua ujian,nak tengk macam mana kite atasinye.kite sepatutnye supprt sepenuhnye belakang pm,bknnye menyalahkan dia dan kepimpinannye.najib sedang buat sebaik mungkin untuk mengatasi masalah ini dan cube mendapatkan keadilan sepenuhnye tuk mangse kejadian,jgn tunjuk kebodohan sendiri dgn memaki hamun PM pade masa2 genting macam ni

    ReplyDelete
  29. kesian memang la kesian tapi PM harus muhasabah diri dimana salah dan silap dia dalam mentadbir negara.Segala peraturan yang boleh menjaga negara ini dilongarkan dan dileberalkan,konon nk jadi negara yang paling liberal dalam segala segi.Nasihat orang yang lebih pengalaman seperti TunM tak nak dengar,konon nak buat brand sendiri.Ramai bloger pro kerajaan yang beriya iya pertahankan ISA sebelum ini tiba tiba dia mansuhkan.Konsep 1Malaysia gagal malah lebih memecah belahkan perpaduan kaum di negara ini.Sebuah kerajaan yang kuat ialah boleh mentadbir mengikut acuan sendiri bukan tunduk kpd desakan pemimpin adalah yang memimpin bukan dipimpin.Sendiri mau ingat la bro,dh letih cakap tp PM buat dek je...

    ReplyDelete
  30. Inilah akibat nya bila pm tu seorang yang 3L iaitu lembab, lembik dan lesu....bukan sahaja pembangkang, rakyat tak respect dia, maka ahli umno dan menterinya juga hilang respect kat dia. Najib! Berubah atau sila letak jawatan sebelum umno dan bn tewas pru akan datang!

    ReplyDelete
  31. Ds najib memerintah satu Negara oi bukannya perintah satu keluarga dalam satu rumah, bangang betol lah puak2 ni!, selalunya orang2 yang suka maki2 orang, suka perlekeh2 orang adalah jenis manusia yang sabenarnya ada masaalah diri mereka sendiri, jadi mereka pun mencari2 tempat untuk melepaskan masaalah tersebut!
    Saperti Ingusan diatas, dia ingat dia sekor2 boleh tumbangkan Umno ke? berapa punya Bahalol da!
    Rakyat macam jenis engkau memang tak reti respect orang.

    ReplyDelete
  32. Dlm bab ni..aku respect kat PM kita..cool dan tenang aje dia handle sorang2..aku bukan jenis suka mengampu...tapi bila betul aku cakap betul dan begitulah sebaliknya. Anyway..buatlah ikhlas kerana Allah...pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete

  33. Malaikatpoker.com Website Poker dan Domino Online Indonesia Terpercaya.

    Kami memberikan pelayanan yang makasimal 24 jam penuh dengan Support CS kami yang ramah siap melayani anda Untuk bermain di Malaikatpoker.com anda cukup deposit minimal 25rb, dan minimal WD juga hanya 25rb.

    Kami menyediakan permainan Poker dan Domino dengan meja beragam, mulai dari meja Rp.400,- s/d meja Rp.1jt.

    Bank yang kami sediakan BCA, Mandiri, BRI, BNI, CIMB Niaga, BII, Danamo dan Panin Bank.
    Anda juga bisa deposit dengan Paypal dan Tcash Telkomsel
    Jika anda membutuhkan bantuan silahkan Hubungi kami di :
    YM : CS.MALAIKATPOKER
    BBM : 25F4D3A1
    dan Livechat yang kami sediakan di halaman web kami.

    ReplyDelete


  34. vicaqq.com Website Poker dan Domino Online Indonesia Terpercaya.

    Kami memberikan pelayanan yang makasimal 24 jam penuh dengan Support CS kami yang ramah siap melayani anda Untuk bermain di Malaikatpoker.com anda cukup deposit minimal 25rb, dan minimal WD juga hanya 25rb.

    Kami menyediakan permainan Poker dan Domino dengan meja beragam, mulai dari meja Rp.400,- s/d meja Rp.1jt.

    Bank yang kami sediakan BCA, Mandiri, BRI, BNI, CIMB Niaga, BII, Danamo dan Panin Bank.
    Anda juga bisa deposit dengan Paypal dan Tcash Telkomsel
    Jika anda membutuhkan bantuan silahkan Hubungi kami di :
    YM : VICAQQ_CS1@YAHOO.COM
    BBM : 25AD1979
    dan Livechat yang kami sediakan di halaman web kami.

    ReplyDelete

  35. WWW.VICABET.COM HANYA 1 ID ANDA BISA MENIKMATI SEMUA PERMAINAN

    Kami VICABET.COM Adalah Agen Betting Terpercaya
    Dengan Pasaran Indonesia Dan ODDS Termurah

    Hanya Dengan 1 User ID Saja Anda Sudah Bisa
    Menikmati Permainan Seperti:
    -Bet bola Hanya Dengan Min Bet 10.000
    -Live Casino
    -Tangkas
    -Togel
    -Poker dan QQ

    Bonus Sportbook 0,6%
    Bonus Rolinggan Casino 0,8%

    Hanya Dengan Minimal Deposit Dan Wirhdraw
    Hanya 50.000
    Jadi Anda Tidak Perlu Ragu Lagi Untuk
    Bergabung Bersama WWW.VICABET.COM
    Tunggu Apalagi Sekarang Juga Daftarkan ID Anda
    di WWW.VICABET.COM

    Support Bank:
    -BCA
    -MANDIRI
    -BNI
    -BRI
    -DANAMON

    Untuk Bantuan&Info:
    -Yahoo : vicabet@yahoo.co.id
    -Pin BB : 2B36822B
    -LIVECHAT 24JAM

    Daftar Sekarang Dari Link Di Bawah Ini
    http://www.vicabet.com/Main.aspx?ref=


    ReplyDelete
  36. Games online saat ini sangat beragam, salah satunya ada games poker dan domino, games ini sudah sangat terkenal di masyarakat dunia dan indonesia. Jika kita anda mempunyai hobby games online sepertinya games poker dan domino bisa dijadikan salah satu alternatif pilihan untuk anda.
    Games poker online indonesia saat ini sudah cukup banyak, ada yang real money dan ada juga yang hanya sekedar untuk fun. Rekomendasi poker untuk anda bisa bergabung di malaikatpoker.com. Website ini di kelola oleh team yang profesional.

    ReplyDelete


  37. Games terbaru di internet saat ini banyak bermunculan, berbagai jenis pun di tawarkan. Salah satunya games capsa online yang banyak jadi perbincangan. Games capsa ada 2 macam yaitu games capsa susun dan games capsa banting. Keduanya sangat menarik untuk dimainkan. Anda belum pernah mencoba? Anda bisa coba sekarang di ELangcapsa.com. Terbaru, terbaik dan terpercaya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!