LAGI FOTO DAN BERITA TERKINI MH17 - GAMBAR NGERI KALAU TAK KUAT IMAN JANGAN TENGOK!



46 Responses to "LAGI FOTO DAN BERITA TERKINI MH17 - GAMBAR NGERI KALAU TAK KUAT IMAN JANGAN TENGOK!"

  1. INI LAH YANG DINAMAKAN BALA.SAMA SAMA KITA RENUNGKAN DAN FIKIR FIKIRKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAM TUAN. KALAU KENA KAT ORANG DIKATAKAN BALA. KALAU KENA KAT MUKA SENDIRI CUBAAN. CANTIK SUNGGUH PEKERTI MUNG.

      Delete
    2. Bala kepala hangguk kau..ni bkn bala.ni takdir la bongok..Kun Fayakun

      Delete
    3. Bala sbb de ralyat malaysia mcm ko kat cni

      Delete
    4. Bukan Bala lah. Ini Maniam. Apalah!!

      Delete
    5. Balasundram ke? Driver lori hjiau tu?

      Delete
    6. Semoga encik/cik yang kata "BALA" ini cepat2 bertaubat supaya tidak ditimpa bala ye...ingat sikit bila bercakap tu biar ada budi bahasa...dan ingat lah, hari ini bila ada kalangan manusia yang ditimpa duggaan encik/cik mengatakan ianya bala, tetapi tahukan encik/cik apabila satu masa kelak encik/cik pula ditimpa dugaan sebegini adakah masih rela untuk mengaku ianya bala??? kalau nak komen sekalipun, ingatlah waris yang sedang diduga ye....kita tak dapat berkongsi apa yang sedang mereka hadapi/rasa tapi sekurang-kurangnya hormatlah perasaan mereka ye... (hanya sekadar perkongsian pendapat)

      Delete
    7. Hang nie semua bala, itulah dikatakan takdir...hang tue belom tentu lagi...kesian kat bala....asik adik bala...kata dan ucapkan takziah....ini tidak.....melibihkan Allah taala pula...
      Orang lama 1957

      Delete
    8. Salam terutama yg komen isu bala. jgn sedap mulut mengatakan bala sebab tak kena batang hidung sendiri. kalau ditakdirkan satu hari nanti kena kpd diri sendiri barulah anda tahu macam mana rasanye. kalau anda seorg muslim yg diajar rukun iman dan islam tidak sepatutnye beri komen begitu. percayalah allah tidak zalim pada umat2 nya. ini adalah dugaan kpd kita dan sebagai umatnya kita harus redha dgn ketentuan ni dan bukannya menjatuhkan hukuman tanpa tahu hujung pangkalnya.

      Delete
    9. allahuakbar...jgn sedap mulut mengatakan ia bala. kita belum tentu lagi meninggal cara bagaimana.

      Delete
    10. cakap mcm tinggal otak dalam laci spender jer yg kat atas tu...cukup qada&qadar sudah...seperti yang semua tahu Qada dulu Baru Qadar...iskk iskk iskk...kalo ko utang along lepas tu tak bayar kena cari ITU "BALA"

      #sekadar berkongsi..peace!!!

      Delete
    11. bala bahasa arab,bahasa melayu ujian.kalau sesiapa yang tak tahu.memaki ja hobi.keyboard warrior

      Delete
    12. ehhh konar la pulok
      kalo "bala" bermaksud ujian ... tulis la semua dalam bahasa ARAB !!
      yg duk gatai campur aduk arab melayu semua apahal ??
      bonggok

      Delete
  2. Yang peliknya ia berlaku nak dekat raya aidil fitri . Bersabar aje lah pada keluarga mangsa .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini ujian dari Allah swt. Redha dan banyak bersabar.

      Delete
    2. jadi kw mw bila

      Delete
    3. Lepas raya kali kan ?? raya haji ka ?

      Delete
    4. TAK PELIK PUN BILA-BILA BOLEH BERLAKU BILA DIIZINKAN ALLAH

      Delete
  3. Ujian Allah menimpa siapa saja. Janganlah kita hambaNya yang kerdil dan hina-dina ni nak buat spekulasi dan andaian sendiri. Cukup-cukuplah kita berpecah-belah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju....cukup2 lah. ..membuat andaian hanye utk meraih popularity...kita akan makin berpecah belah...nauzubillah

      Delete
    2. ajal dan maut ditentukn Tuhan....semoga keluarga yg terlibat redha dgn ketentuanNya...

      Delete
  4. Replies
    1. ...PILU RASA HATI...TRAGEDI YANG BENAR2 MENYAYAT HATI..KALI INI DEPAN MATA KITA SENDIRI MELIHAT IANYA BERAKHIR...TABAHALAH WAHAI JIWA...AL FATIHAH BUAT MANGSA..DAN SALAM TAKZIAH UNTUK RAKAN N FAMILI MANGSA...

      Delete
  5. Berdoalah untuk mangsa yg terkorban..... itu lbh baik.... simpatilah pada keluarga mangsa nahas yg terlibat.... sebab takdir ini tidak menimpa kita... jadi kita x tahu bagaimana perasaan mereka. Ada di antara mereka adalah harapan negara yg pulang bercuti menyambut Aidilfitri bersama keluarga. Bayangkan kesedihan mereka. Kita sdr tidak tahu bagaimana cara kematian kita kelak..... berdoalah mendapat rahmat dr Allah.... jangan kita hanya mampu berspekulasi dan menuduh pihak tertentu.... wallahualam

    ReplyDelete
  6. Hilang terus isu palestin...

    ReplyDelete
  7. Al Fatihah..pasti ini Dia turunkn pada kita semua sbg peringatan dan amaran..perbetulkan diri kita sama2..

    ReplyDelete
  8. Al Fatihah. Simpati saya kepad keluarga mangsa

    ReplyDelete
  9. Anom 1.47 apakah semua kesusahan dan berita buruk yang menimpa anda semuanya bala

    ReplyDelete
  10. Tak terkata..tersentuh hati dan perasaan..pasti...berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul dugaanNya...Al Fatihah kepada saudara Islam kita..doa kan yang terbaik untuk mereka disana..doakan jua ahli keluarga mangsa diberi kekuatan, ketabahan, kesabaran serta ketenangan dariNya dengan ujian ini..

    ReplyDelete
  11. Conspiracy dunia 17.7.14 mh17 ditembak?tgk do TV kerajaan akan meneliti laporan kerajaan?wtf!!! Time news megatakan ditembak Oleg pro Ukraine WTF? For what reason bro fuck u world!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan antarabangsa kita semua in mcm semut percaya sahaja kata2 orang2 eropah

      Delete
  12. Kepala hotak ko bala ini perbuatan manusia napa bodoh sangat

    ReplyDelete
  13. Kamu ni yg wat andaian bodoh mmg kamu la org bodoh'kamu dgr n tgk ja berita di TV atu.OK!!!

    ReplyDelete
  14. takziah buat keluarga mangsa..

    ReplyDelete
  15. Macai hangguk tak dapat bezakan antara bala dan takdir.

    ReplyDelete
  16. kita sebagai rakyat malaysia.marilh kita sama2 berdoa. al fatihah

    ReplyDelete
  17. Malaysia jgan brlembut sgat smpai org pijak kpala bgi je ptbiran dkat tentera.byk kurang ajar Kau tgok senjata tu memang dh lma nk d pnaskn.bila Sejuk je smua nk tjuk besar kpala.

    ReplyDelete
  18. Sebab ramai askar Malaysia jadi orang yg baik'jadi Kau jgan nk saje2 test dgn askar Malaysia fhm.Khan smpai askar Malaysia hilang pertimbangan ke parit kau fham.

    ReplyDelete
  19. Kepada Orang yang berkata dari lidahnya 'BALA' itu sebetulnya dia sedang menuding kearah dirinya sendiri ..rosak hati jiwa emosi kamu tak boleh berkata BALA terhadapa tragedi tersebut ..sesuka hati kamu saja berkata lidah kamu itu berkata ya.Hati kamu tu tengah sakit parah tu

    ReplyDelete
  20. ... takziah buat family mh17..

    ReplyDelete
  21. Nik aziz dan anwar malam tadi buka pose ape?

    ReplyDelete
  22. Astaghfirullahalazim

    ReplyDelete
  23. Al-fatihah buat semua penumpang2 dan juga krew2 dan takziah kepada semua ahli keluarga...

    ReplyDelete
  24. bala kepala hotak engkauuuuuuuuuuuuuu..sedap je mulut ko cakap bala,,kalo benda ni terjadi kat keluarga ko sendiri baru padan mukaaaaaaaaaaaa kooo.,..otak mereng bodoh nak mampus cakap bukan main sedap je..,muluttt sialllllllllllllll ..semoga mulut sial ko ni bawa petaka kepada diri ko dan keluarga ko baru la ko tau sendiri ...macammmmmmmmmm SIALLLLLLLLLLLLL je ...

    ReplyDelete
  25. Pehal ko ni anonymous..kjap sbut nm allah..kjap sialkan org..barangkali depa silap pmikiran..maafkn dorang..abis citer..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!