ARTIKEL MENARIK SEMPENA HARI LAHIR KE 89 AYAHANDA TUN DR MAHATHIR - WAJIB BACA


Tun Dr. Mahathir Mohamad mungkin boleh dikatakan sebagai antara figur dunia yang paling banyak diperkatakan. Meskipun dia tidak memimpin bala tentera dan berperang seperti Stalin, Kar Marx, Hitler, Churcill mahupun Patton atau Arthur, malah banyak pula pihak yang mempertikaikan agama dan amalannya, namun lelaki yang dilahirkan dari kalangan keluarga bekas Menteri Besar Kedah yang terkenal dengan pembinaan Terusan Wan Mat Saman selain hubung kait dengan keluarga Mahsuri, tetap terkenal di seluruh dunia walaupun dia telah lama meninggalkan perkhidmatan dan pentadbiran awam.

Walaupun pemujanya meletakkan namanya begitu sayup tinggi mencecah awan, namun sepanjang pentadbirannya, Mahathir sama seperti manusia yang lain tidak lepas daripada melakukan kesilapan. Namun kesilapan tersebut ditebusnya dengan banyak kaedah bagi menambahbaik keadaan dalam negara ini.

Daripada orang Melayu bertangga gaji puratanya RM180 sebulan, hanya dalam tempoh 1981-1984, tangga gaji RM450 sudah mula dikecapi. Dan pada penghujung pentadbirannya, kebanyakan orang Melayu sudah terlupa tentang menjala ikan, bersembang dengan rokok daun dan tembakau cap kerengga, berjalan kaki keluar ke pekan, malah kebanyakan orang Melayu yang dahulunya totok jumud, semakin terbuka dan berasakan pemimpin-pemimpin negara tidak lebih bijak daripada mereka sendiri.

Hasil dan dasar pentadbirannya jugalah yang membuatkan anak-anak muda Melayu mempunyai lebih banyak masa lapang untuk merungut dan melihat keburukan orang lain tanpa menilai pencapaian diri hasil daripada pelbagai peluang yang diwujudkan. Hasil dan dasar pentadbirannya jugalah membuatkan kebanyakan anak muda Melayu yang tidak pernah hidup dalam kesusahan seperti ibu bapa dan datuk nenek mereka sebelum 1984, menganggap mereka sekarang tertekan dan dizalimi.

Katalah apa pun, yang pasti dunia mengiktirafnya. Walau seburuk manapun kesilapan yang pernah dilakukan sepanjang pentadbirannya, Malaysia tidak akan berada pada takah sekarang kalau dia mendengar bantahan, rungutan atau momokan daripada Lim Kit Siang dan konco-konconya. Malah Malaysia tidak akan berdiri di atas kaki sendiri jikalau dia terus lemah dengan penghinaan demi penghinaan yang dilakukan oleh Lee Kuan Yew di seberang tambak sana dan tidak mewujudkan kemandirian seperti Pelabuhan Tanjung Pelepas, KLIA dan sebagainya selain giat membawa masuk pelabur dari luar untuk meningkatkan tangga gaji dan status sosial rakyat Malaysia.

Dan sekarang, rata-rata rakyat Malaysia tidak lagi bercakap tentang gaji RM300 atau berpusu-pusu ke seberang tambak untuk membeli limau oren atau laici dalam tin lagi.

Permusuhannya dengan Zionis ketara menerusi serangan demi serangan yang dilakukan oleh Zionis dan konco-konco mereka kepada Mahathir. Dan Mahathir tidak menggunakan kelancangannya semata-mata tetapi sebaliknya memberikan 'bantuan sewajarnya' sehinggakan Allahyarham Yasser Arafat, Allahyarham Alija Izetbegovic, Haris Silajdzic dan beberapa orang tokoh pemimpin dari negara Islam yang bergolak, datang ke negara ini untuk berterima kasih kepada Malaysia.

Palestin, Bosnia, Kosovo, Chechnya, Selatan Thailand, Selatan Filipina bahkan Afghanistan dan Farrah Aidid Ethiopia mempunyai thumb-print Mahathir. Kebanyakan anggota-anggota PENGAMAN PBB dari Malaysia seringkali menceritakan perkara berkenaan, terutama sekali selepas kargo yang dibawa menggunakan sebuah kapal yang didaftarkan di Greece, dijarah oleh tentera Israel beberapa tahun dahulu kerana disyaki membawa bantuan senjata dan peluru untuk Gaza dan Tebing Barat.

Tetapi si tua yang menyambut harijadinya yang ke-89 hari ini (secara rasmi), tidak pernah mendabik dada tentang hal tersebut biarpun dia terus diberikan pelbagai cop dan status.

Ramai juga yang masih ingat kisah dia berjalan kaki dari Seri Perdana lama ke Parlimen yang kemudian cuba ditiru oleh Ahli-Ahli Parlimen yang bersikap mengampu dan membodek. Ramai juga yang masih ingat bagaimana dia menutup mulut Lim Kit Siang dengan membawa Lim Kit Siang menyaksikan pelancaran Satelit pertama Malaysia. Ramai yang masih ingat, dia berjalan kaki seorang diri atau ditemani oleh pengawal yang tidak kelihatan di jalan raya sekitar Kuala Lumpur. Dan ramai juga yang masih ingat tentang 'kegemarannya' meninjau projek-projek besar seperti PLUS, LRT Putra dan STAR, kenaikan harga dan barangan di pasaran secara peribadi tanpa banyak publisiti.

Kita tidak menyamakan Mahathir dengan Umar Abdul Aziz. Taraf kedua-duanya jauh berbeza. Tetapi sebaik-baik pemerintahan Umar Abdul Aziz, kebaikannya yang berganda-ganda itu akhirnya dibalas dengan pembunuhan khalifah Bani Umaiyyah itu.

Walau apa pun yang pernah dilakukan oleh Mahathir sama ada disukai atau tidak disukai oleh rakyat negara ini, sememangnya dia adalah seorang NEGARAWAN.

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-89, TUN!!!

HOUSE PK: Aku nak cakap benda yang sama, tapi Flying Kick dah tulis maka aku pun kopipes la dari blog dia buat Ayahanda tercinta Tun Dr Mahathir

100 Responses to "ARTIKEL MENARIK SEMPENA HARI LAHIR KE 89 AYAHANDA TUN DR MAHATHIR - WAJIB BACA"

  1. Nuar aljubori jebon ada ini mcm kaa. Surpa dr M. Tara punya. Ni nuar jebon tau pecah belahkn rakyat saja. Laro!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar tu tahu cari kesalahan org aje tapi sebenatnya diri dia sendiri yg tak btl. Antara langit dgn bumi kalau nak dibandingkan dgn tun m ni.

      Delete
    2. Amende le ko ni ... pleasse lahh... mana Tun, mana Anwar. Dgn buat perbandingan ni, ko mcm menghina Tun M. Tolongalahhhh

      Delete
    3. Betul bro 10.49 a.m..

      Tun M + 10

      Si Anu - 10. Jauh tuuuuu ...

      Kalau si Anu ni jadi negarawan, ramai yang meroyan.

      Delete
  2. Sekarang ni rejim Israel tengah lakukan serangan ganas keatas rakyat Palestin di Gaza dan ramai rakyat Palestin yang terbunuh . Rejim Israel sudah membunuh rakyat Palestin semenjak 1948 lagi . Aku pelik betul laa . Dah beratus juta orang Islam lakukan sembahyang hajat tapi sampai sekarang Tuhan belum makbulkan doa orang orang Islam . Agaknya bila laa Tuhan nak makbulkan doa dan tolong orang Palestin yang di tindas ni . Ini ulama ulama kena jawab .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah swt tak pernah lagi tak makbuljan doa kita semua cuma aku rasa blm tiba nasanya lagi allah swt nak turunkan bala pada mereka yg zalim.

      Delete
    2. Macam Isra Dan Mikraj, kerana ianya dapat meletakan samada anda muslim yang ikhlas beriman kepada Allah atau seorang yang syirik kepada Allah.
      Pada muslimin dan muslimat, janganlah anda berhenti berdoa kepada Allah dan jika anda berhenti itu menandakan anda telah memutuskan keimanan mu kepada Allah
      Maha Suci Allah, kepada mu kami dikembalikan.

      Delete
    3. Cara Red Babi Army tanya soalan.

      Delete
    4. John..baca Al Quran banyak-banyak..

      Delete
  3. Aku duduk selang lebihkurang 3 batu dari rumah Ayahanda Tun, semenjak beliau maseh menjadi Doktor lagi nama nya telah meniti dibibir mulut terutama penduduk Kota Star dan Kubang Pasu akan kebaikan nya yang ditunjukkan secara ikhlas, kliniknya tak pernah ada waktu kosong, pada masa itu orang tak pernah ingat dia akan menjadi seorang negarawan ulung, rata2 mereka ingat dia cuma akan menghabiskan hidupnya sebagai seorang Doktor........Selamat Menyambut Harijadi yang ke89 wahai Ayahanda yang disayangi...Muga2 Tuhan Memberkati Hidup Tun.....

    ReplyDelete
  4. Tok Batin BalingJuly 11, 2014 at 5:53 PM

    Saudara John Tuhan lebeh mengetahui apa yang dia lakukan, Bangsa yang bongkak dan sombong ini akan menerima akibatnya jua disatu masa nanti, kita tunggu dan lihat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BTL TU TOK BATIN KITA TUNGGU DAN LIHAT APA BALASAN ALLAH SWT PADA MEREKA NANTI.

      Delete
  5. 60 tahun lalu Doktor Mahathir masuk ke kampung dan merawat saya yang dijangkiti Malaria pada waktu itu. Siapa sangka beliau akan menajdi Negrawan Ulung pada waktu ini. Terimakasih Dr M.

    Selamat Hari Lahir 89.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kan mmg kerja dia ms mkn gaji.

      Delete
  6. Sabar saudara ku.Janji Allah adalah benar.

    ReplyDelete
  7. Ya Allah ya tuhan kami pjngkan lah usia ayahnda Tun Mahathir yg kami sayangi dan disebabkan pemimpin anugerah tuhan inilah yang memartabatkan bangsa Melayu & Islam disegani, sapa sangka orang melayu islam boleh memimpin sebuah negara, membuktikan kepada puak cina DAPigs MELAYU BOLEH UBAH, Hidup ayahnda Tun X10 ....Hidup chedet, hidup chedet

    ReplyDelete
  8. Dulu dulu semasa Saya masih kecil sering sakit.Saya selalu keklinik swasta. Salah satu klinik swasta yg terdapat dibandar Alor Setar. Inilah klinik "Maha klinik " berdekatan dengan Sungai. YANG menjadi nostalgia dan ingatan sehingga kini. Apa Dr tersebut Cakap. "Kalau pak cik tak Mampu bayar sekadar yg Mampu @Setakat yg amat la ni...."Dr.tersebut adalah yg berbahagia Tun M.Terima kasih Tun.Semoga Tuhan membalas jasa mu dan Panjang umur. AMIN

    ReplyDelete
  9. HP....ko jaat....buat aq sedey....sob sob sob....kalu satu m'sia menci ayahanda tun....saya tetap sayang ayahanda sama mcm saya sayang arwah bapak saya...lebiuuuuuuuu......

    ReplyDelete
  10. "Orang mempertikaikan amalan agamanya" , ala hai kalau kita tu berstatus manusia walaupun pi mengaji sampai habis kitab-kitab kita hafal dan habis title ulama kita pakai tak payah lah belagak jadi tuhan senang-senang nak hukum orang amalan tak diterima dan sebagainya cukuplah pi berdakwah sudah la ajak orang buat benda yang baik dan tinggal perkara yang maksiat . Serah pada tuhan kalau bab amalan ibadah orang lain kerana selagi dia mengucap syahadah dan menjalankan solat lima waktu serta melakukan kebajikan dan membayar zakat kita tak layar nak menghukum orang ini kufur atau sebaliknya, kalau manusia jadi lah manusia , kalau malaikat dia akan buat kerja malaikat , kalau dak kita mungkin jadi kawan syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal depa ni baru belajar sikit dah berlagak pandai nak jatuhkan hukuman pada org. Tiada siapa pun yg tahu amalan kita ni diterima atau tidak hanya allah swt saja yg tahu siapa kita nak judge org.

      Delete
  11. SELAMAT HARI LAHIR TUN M YG KE 89. DI HARAP TUN DI PANJANGKAN UMUR DAN MURAH REZEKI HENDAKNYA.

    ReplyDelete
  12. Mahathir bukanlah pemimpin untuk 60% rakyat yg tidak dapat apa2 daripada kerajaan. Mahathir hanya pecah belahkan masyarakat supaya senang diperintah. Itulah cara 2 licik seorang ahi politik. Bagaimana yang dapat habuan sememangnya mrk akan buat puisi sanjungan ke atas seorg insan yg biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 kau anwar atau hadi atau nik atau lky atau lge ke yg 60% tu.

      Delete
    2. Panglima GustaminJuly 12, 2014 at 10:31 AM

      Ko dengan mak bapak ko sengsara teruk ke masa zaman pemerintahan tun M tu anon 11.52???

      Delete
    3. susah kan nak menerima kenyataan....manusia bila hati dah hitam....tak kan nampak kebaikan manusia lain.
      banyakan astaghafar....supaya allah bersihkan hati.

      semoga allah beri kesihatan yang baik untuk tun m dan dipanjangkan usia. amin....

      Delete
  13. Mahathir bukanlah pemimpin untuk 60% rakyat yg tidak dapat apa2 daripada kerajaan. Mahathir hanya pecah belahkan masyarakat supaya senang diperintah. Itulah cara 2 licik seorang ahi politik. Bagaimanapun yang dapat habuan sememangnya mrk akan buat puisi sanjungan ke atas seorg insan yg biasa. Mahathir juga buat dosa2 besar yang akan ditanggung oleh penyanjung2 dia kelak. Banyak tuduhan2 palsu ke atas musuh2 politik dia, penutupan kes2 pembunuhan untuk kawan 2 dia kat UMNO, guna khazanah Negara untuk memewahkan kawan2 dan krooni,penipuan dlm pemilihan UMNO dsbnya. Jadi jauh sekali dia boleh disamakan dgn khalifah. Sekiranya hanya duit dan kemewahan yg akan dijadikan sebagai kayu ukuran untuk menilai seseorang, maka Syaitan lebih hebat dari Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayahanda Tun tak pecah perut pun kalau hang kata banyak tuduhan palsu yang dilempaq kat musuh2 dia. Dia berani sampai ke hari ni kerana dia benar.

      Dan sesungguhnya Allah swt bersama orang2 yang benar.

      Delete
    2. Anon 11 july jam 11.58 ini lah jenis malas membaca dan malas menilai fakta dan bangang lagi . pi dengar orang politik jahat ceramah lepas tu baca cerita politik jenis nasi kangkang kemudian nak mai cerita dekat sini , kalau Tun M hang tok sah merepek nanti orang kata hang jenis spiesis bangang dan bahalol.

      Delete
  14. Tidak boleh dinafikan Madey itu bernasib baik, kerana sejak dia menerajui kerajaan Malaysia memperolehi lebih banyak telaga minyak, dan juga dia rampas estet2 dari British dan terus di jadikan pemegangang org Melayu , tapi dia membinasakan nasib org2 India di estet yg tidak dapat apa2 daripada pembelian estet2 oleh kerajaan, sedangkan mrk juga dianiayakan oleh British dgn gaji yg kecil.Jadi tak payahlah semua rakyat Malaysia menyanjung orang yg bernama Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian orang india keepna aniaya dengan british...apa kena pulak denga mahathir..pi cari karpal...opps dah mampus..cari ramasamy la

      Delete
    2. dei....sana estet kedai todi ada jugak. bolih minum puas2 apa. janji bawa kole. kepala stim kalu semua tara ingat.
      kepala ok kalu baru ingat dunia....
      chiiitt.....
      kasi samy velo jaga sama india. tak bolih jalan. sendiri juga songlap. samy velo brandi...wiski minum. estet worang todi minum juga.
      anei....jangan marah ar...sekarang ramasamay ada...dia bolih tolong. tolong halau sama awak orang keluar kampong. kampong buah pala ada INGAT!!!

      Delete
    3. Sama juga seperti sekarang dimana orang Melayu sendiri yang menjatuhkan Melayu, kaum India sebenarnya di sailang oleh bangsa India mereka sendiri.

      Banyak yang sebenarnya kerajaan Malaysia terutamanya Tun sendiri cuba membantu tetapi malangnya disebabkan oleh sistem kasta yang juga dibawa masuk dari India oleh bangsa mereka sendiri, makanya bantuan tidak sampai ke sasaran.

      Samy Vellu sampai ke hari ini masih berpengaruh dan dialah pailang paling besar yang menyekat dan men'divert' bantuan2 tersebut. Kesannya kita boleh lihat sampai sekarang.

      Mereka2 yang berjaya juga tidak kembali memberi bantuan kepada kaum sendiri kerana sekatan sistem kasta tadi. Yang berjaya kebanyakan mementingkan diri sendiri dan mengharapkan orang lain (baca Kerajaan Malaysia) untuk membantu.

      Inilah yang terjadi dan sebab inilah menyebabkan kebanyakan kaum India masih ditakuk lama walaupun mengikut bancian 2012, kaum ini mencatatkan peratusan peningkatan pendapatan purata yang tertinggi berbanding Cina dan Melayu.

      Delete
    4. Sudah lah anon 12.05 kamu ini sebenarnya ikut cakap membabi buta ahli politik PAS dan pembangkang yang dah gila kuasa . Tolong pi belajar lagi dari segi menilai fakta.

      Delete


  15. AL KAFIRUN AKAN SENTIASA MEMPERLEKEHKAN TUN WALAU PUN DI ZAMAN PEMERENTAHAN TUN MEREKA JUGA MENDAPAT RAHMATNYA. CUMA LEPAS TUN BERSARA MEREKA MELIHAT ADA PELUANG UNTUK MENAKLUKI NEGARA INI. TAPI TUN TAKKAN REDHO.

    ReplyDelete
  16. Happy birthday Tun yang ke 89,semoga Allah memberi jalan pada Tun untuk memurahkan rezeki pada rakyat.Gua memang tak berapa gemaq dengan negarawan nie tetapi beliau adalah pemimpin " the best" dalam dunia moden

    ReplyDelete
  17. Anjing menyalak bukit. Mereka nampak hantu agaknya.

    ReplyDelete
  18. Mana gading yang tidak retak, mana ada manusia yang sempurna 100%, walaubagaimanapun Tun M adalah dikalangan orang yang banyak sempurna berbanding sedikit yang tidak sempurna.
    Tetapi bagi orang2 yang tak tau berterima kaseh dan suka mencaci Tun M pula adalah satu gulungan yang langsung tak sempurna walau sedikit pun, mereka2 inilah anjing yang suka menyalak2!

    ReplyDelete
  19. Cubalah bayangkan sekiranya lks, haji hadi atau anwar , rasanya malaysia boleh sampai tahap macam ni tak????

    Sekarang belajar lah sekuat mana, berusahalah sekuat mana, beribadatlah sekuat mana.... Tiada siapa yg larang..... Orsng yg tdk bersyukur aje yg sentiasa mengeji dsn memburukkan dr mahathir dan bn...

    ReplyDelete
  20. Panglima GustaminJuly 12, 2014 at 10:29 AM

    Pemimpin sekarang sepatutnya mencontohi Tun M. Beliau tak pernah takut dengan orang asing malah pemimpin luar takut dan respek dengan beliau. Sebut saja MAHATHIR maka seantero dunia mengenali dan kagum dengan beliau

    ReplyDelete
  21. Tun M ... the one and only true leader in Msia. He knows to deal in every situation. Dia tau mcm mana nak bagi tutup mulut pembangkang dgn jawapan yg mmg best. Semua pemimpin pembangkang takut dgn dia. Mana berani kritik depan2 tanpa bukti?? Takat nak bagi komen psl pemerintahan dia, jauh sekali sbb depa tau he is the best. Aku dok tunggu2 gak sapa le yg boleh ganti tempat Tun ... of course nobody

    ReplyDelete
  22. tun m adalah pemimpin yang paling aku sanjung tinggi. Tiada duanya tun m kita ni. sementara hayat beliau masih ada, hargailah beliau. kerana gah nya malaysia ni adalah disebabkan beliau

    ReplyDelete
  23. kita bolih buat bandingan didunia ni saje...kita lihat tun m dan nik aziz.
    bagaimana nik aziz sering mencaci tun m. kita lihat keadaan dan perbedaan mereka.
    dalam bulan puasa ni malas nak komen lebih2. takut jadi fitnah. tuan2 bolih lihat perbandingannya.

    allah berikanlah kesihatan yang baik bagi tun m dan panjangkanlah usianya. amin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pok nik dan tun m 2x5x2 dua2 tua tak sedar diri.

      Delete
    2. Ayahanda Tun letak jawatan ketika masih sihat. Dan sampai sekarang suara dan pendapatnya yang bernas kedengaran.

      N.ajis dah pecah perut baru nak letak jawatan. Dah tak dengaq dah doa pecah perut lagi.

      2x5x2 hang kata?

      Hehehehehehe

      Delete
    3. Anon 6:04 p.m.

      Mana mungkin Tun M sama dengan Pok Nik 2x5x2?

      Kalau Anuwar pun 20 tiang dibelakang Tun M, gua kira Pok Nik 100 tiang dibelakang. Org putih kata 100 poles apart.

      Bro, lu buta ka apa?

      Delete
    4. AnonymousJuly 14, 2014 at 12:42 PM

      Betul tu ..aku sokong yang penting nik ajis jangan MEMBELAKANGKAN Anuwar ..bahaya tu ...sembeli 40 hari ...Ha ha ha ha ha

      Delete
  24. A great leader and noble statesman. Happy birthday dear Tun. May Allah bless you always. My family and i will always pray for your good health and happiness.

    ReplyDelete
  25. Pembangunan ekonomi ada pasang surutnya.tetapi, dari segi pembangunan moral ianya, terus dan kian menyusut,selari dengan kemajuan teknologi tinggi.Pembangunan yang tidak seimbang.

    ReplyDelete
  26. Selamat Menyambut Ulangtahun Kelahiran YgABhg Tun - semoga diberikan kekuatan untuk membantu membangunkan negara yang menghadapi pelbagai kesulitan masa ini.

    ReplyDelete
  27. Tun ni manusia luar biasa. Imam org melayu

    ReplyDelete
  28. kalau banding Mahafiraun dgn mana2 pemimpin di Amerika jauh ketinggalan. orang sana dinilai melalui ketelusan dan korupsi. orang sini cakap lain buat lain spt Mahazalim. kepetingannya adalah hanya utk menjaga kaumnya sahaja, sebab itu masih disanjung oleh yang buta hati. lagi satu perkara, jgn guna perkataan atau ayat inggeris sangat, itu bahasa orang kafir, sedarlah diri. kalau boleh, berbahasa arablah, berkiblatkan timur tengah utk menjaga kesucian beragama anda....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Bean Army, pi main jauh2. minta tulang pada tuan ko

      Delete
    2. MUAHAHAHAHAHAHA! you are so goddamn right....may we have everlasting peace once all the extremists are done with!!!! Praise to Allah!!!

      Delete
    3. Hey you stupid dungus...kalau kat setengah negara, menjaga kepentingan kaum sendiri adalah satu kesalahan besar di sisi undang2 dan boleh dikenakan hokuman berat dan dipenajarakan. di US, klu klux klan atau KKK adalah satu contoh yang baik, begitu juga dengan Nazi di jerman....memberi priority kepada kepentignan dan survival kaum sendiri...inilah keje madey seumur hidup dia...ya kamu bendul ingat ini perkara biase saja...tetapi semua agama termasuk islam menyeru umatnya mengamalkan kesamarataan hak....semua manusia dicipta sama saja...tiada yang diberi kelebihan atau kebolehan daripada kaum lain....patutlah Malaysia sampai sekarang mengamalkan ajaran sesat....mengamalkan dasar diskriminasi berterusan dan berpanjangan terhadap rakyatnya sendiri yang mempunyai warna kulit yang berlainan daripada orang melayu....cuba kamu pikirkan seikhlas2nya, adakah ini suruhan agama.....bolehkan perkara ini dipraktikkan untuk selama2nya?????????

      Delete
    4. bila sampai pintu dunia akan datang...penjaga pintu itu akan tahan semua yg mcm jenis madey dan geng2nya...mcm PK lah contohnya...eyyy youuu masa hidup you pilih itu bulu dan warna hahhh..skarang hah saya pun nak pilih lah.....you duk dgn yg hitam legam kat belakang itu....pasal dahlah mamak...tapi tak sedar diri....skarang kita pun nak amalkan diskriminasi terhadap diri youuuu jugak....yg kurang hitam...mcm PK, duk kat depan skit drpd kaum mamak...sebab suke sgt pilih warna....pilih kaum....pilih darjat....pilih kroniiii....pilih kutuuuuuuuu

      Delete
  29. Hoi anon 11.08 am jangan jadi syaitan walaupun tok guru( Nik Aziz) bangang awak kata boleh kawan dengan syaitan Jangan buat kerja syaitan gelar orang macam-macam dengan nama buruk , Tingkatkan kefahaman al quran jangan jadi lebai pak turut , sesungguhnya orang yang dipandang mulia disisi allah ialah orang yang bertakwa surah al hujerat ayat 13 , bukan dilihat pada budaya arab , ikut bangsa arab atau apa saja bangsa bersyukur lah kamu dicipta jadi manusia bangsa melayu jangan marah dengan apa yang dikurnia kan oleh allah . Kamu ikut cara orang munafik yang dilaknat allah saya rasa yahudi laknatullah lebih baik dan mulia dari kamu kerana kamu buat fitnah pada bulan ramadan dan ikut serta percaya cakap ulama suk dan orang-orang politik jahat membabi buta .

    ReplyDelete
  30. Slmt,hari jadi tun m semoga pjg umor dan murah rezeki untok memperbanyakkan kerja2 amal. Ameen.

    ReplyDelete
  31. Selamat harijadi Tun. Hidup Ayahanda dan ...........................

    ReplyDelete
  32. Selamat Hari jadi Ayahanda Tun, Muga2 diberi Allah sihat dan sajehtera selalu, demikian jua dipanjatkan Doa pada Bonda Tun, muga2 kedua Ayahanda dan Bonda dipanjangkan umur dalam kebajikan.

    ReplyDelete
  33. Seorang yg betul2 dapat lawan SyaiTun ini ialah Anwar Ibrahim, semoga Anwar Berjaya dalam misinya walaupun diselubungi dengan berbagai halangan & rintangan , dengan izin Allah dapat membuka pekung SYaiTun ini yg telah lama menyamun Negara. Ranjau disepanjang jalan tak mungkin berkekalan. Haramjadahlah Madey ini yg membawa malapetaka kpd orang ramai yg terpaksa mengharungi kos barangan yg kian meningkat. Hari Jadi haramjadah ini adalah bersamaan Hari Pemujaan Syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJuly 14, 2014 at 9:27 PM
      Allah tidak akan memakbulkan doa penyokong Kuffar dan LGBT ...yang akan pasti Lim Guang Enng Dan Lim Kt Sianng bakal Tertumus di PRU 14 nanti... angin Gelang Patah sedang berubah .... Ha ha ha

      Seri Alam Shah

      Delete
  34. Anon 9.27 elok la kamu dengan anu ar peliwat dua kali lima , seorang sah suka main jubok jantan di sahkan oleh bukti di makamah rayuan dan seorang lagi suka diliwat kepala otak macam kamu . Anuar peliwat ini selagi hidup di malaysia ini habis sial meliwat di tanggung oleh orang malaysia , Bila nak mampos pun tak tahu la , nabi tak mengaku umat orang macam , kamu saya suka jilat jubok dia.

    ReplyDelete
  35. SELAMAT HARI JADI TUN. aku dari dulu sampai skrg sentiasa tunggu untuk mendengar setiap perkataan yang keluar dari mulut Tun. bertuah bumi Malaysia dapat Tun sebagai pemimpin.

    ReplyDelete
  36. ada lagi makluk mcm anum 9.27 tu kt MALAYSIA ye?

    ReplyDelete
  37. Anon 9.27 siapa kamu sebenarnya gaya tulisan macam syaitan jelmaan manusia , macam mana kamu tahu tarikh pemujaan syaitan apa kamu dan anuar peliwat selalu pi puja syaitan ka , atau kamu ini dengan anuar peliwat pernah dok main jubok bersama , standard kamu berdua sama dengan syaitan low class aku rasa syaitan pun meluat tengok muka sebab kaki jubok jantan.

    ReplyDelete
  38. Mahkamah Jamban menghukum Anwar itu macam hakim2 makan taik Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sah Red Babi Army peliharaan DAPigs.

      Delete
    2. Ha ha..... K*te Bengkok bakal meliwat Guang Eng Raja Rasuah.. ha ha ha .. RBA kepanasan..

      Delete
  39. Yang percaya cerita main jubok jantan tak pernah tengok insiden tersebut tapi percaya pada SyaiTun yg mengagungkan bangsanya untuk membenam rasuah dia yg melimpah. Baik org2 cam ini dicabut mata kerana kegunaan nya tidak dimanfaatkan. Percaya bila dengar keputusan Mahkamah Jamban UMNO. Ini semua politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army peliharaan DAPigs.

      Delete
    2. ha ha .. yang tersurat adalah Ganng engg anak lua r nikah Lim Kt Siiang dgn perempuan simpanan .. Al juburi yg kata ... RBA kepanasan ... kejap lagi masuk tahap mental ...

      Delete
  40. Selamat hari jadi kepada SyaiTun MahaPondek, org tua yg tak sedar diri, hari jadi hanya lah utk budak2 kecik yg nak makan kek dan main balun, bukan utk org tua yg nyanyuk tengah mati spt SyaiTun. Tapi SyaiTun sememngnya tidak ada umur dan boleh hidup untuk membawa bencana kpd dunia sehingga di habiskan riwayatnya oleh Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army peliharaan DAPigs.

      Delete
  41. Bagi peminat2 Madey, Madey akan hantar satu lori taiknya yg dikumpul selama ini utk dihadiahkan kpd kamu semua.Diharapkan jgn berebut rebut nak rasa taik nya kerana bekalan nya agak banyak juga untuk menampung keperluan semua, blogger2 UMNO dapat sikit lebih supaya boleh disapu di seluruh badan dan yang lain hanya boleh menjilat sekejab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army peliharaan DAPigs.

      Delete
  42. House PK ada buat Todi Cap Madey pakai kencing Tun yg disimpat buat 25 tahun, geranti puas hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army peliharaan DAPigs.

      Delete
  43. House PK = House Puki Mak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sah kapiaq Red Babi Army peliharaan DAPigs dok maki org bulan puasa ni.

      Spesis kayu api kat neraka.

      Delete
    2. RBa ni standard anjinng suruhan .... menyalak bilah tuannya suruh ..lepas tu dapat upahh tulang babi ... ha ha ha ...... Yang penting terbukti Gaun eng Raja Rasuahh... ha ha

      Delete
  44. Yang Gila kuasa bukan lah Pembangkang tapi UMNO yang tak pernah undur, inilah parti yg harus diundurkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army peliharaan DAPigs minta UMNO berundur.

      Mahathir lama dah berundur.
      Pak Lah pun dah berundur.

      Tapi Lim Kit Sial masih tak mahu berundur.
      Kapal Sinki tenggelam dah.
      N. Ajis dan nak critical pun masih tak lepas jawatan.
      Haji Hadi masih OK kot.
      This Nuar said if Pakatan doesn't win the 2012 GE he will leave politics. Still clinging on to dear life.

      When you don't win the election, that means the rakyat don't want you. So WTF are you all waiting for. UNDUR la.

      Delete
    2. Ha ha ... RBA dah kepanasan ... hujah nterjawab ...hanya fitnah sahaja yang boleh ... TAk pe lepas ni Pegi jumpe tuan guru minta masuk syurga ... yeeer... jgn lupa bawak tulang babi jadi buah tangan ..untuk ajing-anjing suruhan kat sana... H ah a ha

      Delete
  45. ape punya nama pk ni...pundek kongkek kah.....patutlah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Red Babi Army peliharaan DAPigs dah tak tahu apa nak komen. Maki hamun org.

      Macam ni punya perangai berangan nak perintah negara. Behave la bro, then people will respect you. If you shoot vulgarities it will just reflect your mentality. Like P. Ramlee says LOW CLASS.

      Delete
  46. Ambe ini House PK = House Puki Mak Kau , Blogger yang biasa jilat Puki Mak dia tak kira bulan apa.............Ajaran Ayahanda SyaiTun Mahathir, Presiden Kelab Penjuai Bontot Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi mencarut lagi.

      When you call others puki mak you are also referring to your own mother.

      So sad.

      Delete
  47. Yang penting UMNO ada undur tak, tunggu masa ditendang keluar...............................ingat dunia ini Bapak dia punya ke?????????????????????House PUKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. red babi army just had his weed..dah high ke bro? bahasa kau mnunjukkan cara didikan mak bapak yg xde maruah..

      Delete
  48. Sebenarnya Mahathir adalah khalifah umat Islam pada zaman ini sebab dia lah Raja Penyamun, lebih hebat dari Ali Baba. Bukan setakat million tapi satu khazanah Negara di sapu dengan cekap. Dia telahpun menghadiahkan kita dengan RM600 billion sebagai hutang itulah kehebatan Puki ini , sebab itulah cerita ini di muatkan dalam House Puki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko beli rumah kereta pun berhutang la bro, nak cepat maju terpaksa berhutang. that's fact!

      Delete
    2. See anon 11.11 a.m.

      You are referring to your mother's **** again. So sad to have a child like you.

      Delete
  49. Punya la banyak si kaki jilat lendir anuar peliwat maki hamun , siap dengan fakta menipu dan fitnah , Yang bagus sekali tuan punya blog , saya puji kerana bagi ruang kepada orang-orang yang dah tak boleh fikir dengan waras untuk mencarut dan fitnah terhadap Tun M , Ikiut suka la nak fitnah apa pun yang pasti sejarah akan memberitahu perkara sebenar , anuar peliwat macam biasa akan pulang kekandang yang sesuai dengan nya. Kalau saya masuk ke blog pembangkang untuk kutuk macam mereka buat dah lama disekat tapi blog pro BN sentiasa memberi ruang kepada sesiapa saja yang nak meluahkan perasan , syabas . nampak kita lebih betul cara daripada puak-puak yang dengan jelas telah menunjukkan diri mereka dari kalangan yang berperangai burok apatah lagi kenyataan yang di beri tentang TUN M semuanya fitnah atas hati yang busuk yang di laknat oleh agama islam , tapi mereka ini semuanya kafir mana dia faham sebab RBA.

    ReplyDelete
  50. 12:21 ada lihat dengan mata sendiri ke Anwar meliwat orang atau melihat video buatan Puki Mak Mader Kuti atau percaya mainan mahkamah UMNO. Aku sendiri ada lihat orang2 yg serupa dengan Anwar. UMNO ambe masa yg agak lama utk keluar video sebab mrk dapati sukar cari orang yg mirip Anwar. Jangan lah kerajaan pakai wang rakyat nak main politik untuk menyumbat seteru2 mrk ke dalam kandang. Mader mempunyai dendam kesumat terhadap semua seteru politiknya termasuk Ghafar Baba, orang yg paling sabar dlm UMNO dulu, sebab dia ni anak Setan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Babi Army servants and slaves of DAPigs making comments. Trying very hard to write like a Malay. So sad.

      Delete
  51. Kepada Rumah PUKI,

    Aku tak ada masa nak baca cerita kau, tapi ada satu ayat kau yg mengatakan org2 Melayu yg bergaji RM180 sebelum 1984 tiba2 dapat RM480 lepas itu bab munculnya Kuti. Di Negara Negro pun gaji yg mereka dapat dah 10 kali ganda gaji bapak2 mereka . Ini adalah disebabkan nilai matawang itu telah dikecilkan dan gaji dinaikkan. Hutang rumah kena bayau sepanjang hayat dan dlm setengah kes dilanjutkan kpd generasi kedua. Inilah politik bangsawan UMNO, orang ramai akan di bebani hutang sampai mati. Kenapa di dunia pertama , hutang rumah boleh selesai dlm 5 thn, hutang kereta dengan 2-3 bulan gaji. Ini adalah disebabkan oleh penipuan Bangsawan 2 politik yg menghambakan rakyat . Pemilik2 bank adalah dikalangan mereka, Suatu hari nanti semua perniagaan di Malaysia akan di bolot oleh Sultan2, anak 2 Mader and anak2 Razak. Pada masa itu rakyat tidak akan dapat buat U turn lagi kerana mrk sudah terjatuh dlm perangkap MahaFiraun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1.56 p.m.

      WTF are you writing man? Got no time to read others but you want others to read your shit.

      How much DAPigs paid you to be a Babi. Asyik menyondol je tanpa hala tujuan.

      So sad.

      Delete
    2. Red Babi Army @ anon 1.56 p.m.

      We are going to take back what is rightfully ours. Slowly but surely.

      Delete
  52. Baguslah kalau 4:26 pm nak bolot semua hutang2 kerajaan sebanyak RM600 billion. Bunyi cam penderma dari langit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are missing the point. We are going to take back what is rightfully ours. From day one. Minus the deficit of course.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!