WAHAI RAKYAT MALAYSIA MARI KITA GUNAKAN ALTEL! Wajib baca

 Semasa aku berjalan-jalan di Plaza Lowyat dalam melihat kemewahan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum cina, aku terus tersentak dan tekad untuk tukar telco milik Melayu iaitu line Altel milik Syed Mokhtar Bukhary. Beliau telah banyak membantu orang Melayu Islam dimana hasil keuntungan perniagaannya telah disumbangkan kepada orang Islam sebanyak RM1,600,000,000 (billion). 

Sebelum aku ceritakan kisah kepayahan aku nak membeli sim card telco Altel ini, aku cerita kan dahulu ringkas mengenai Syed Mokhtar Bukhary.

[Fakta tentang RM1,600,000,000 (billion) yang diderma oleh Syed Mokhtar diambil dari sebuah Majalah Antarabangsa iaitu Forbes Asia, dimana majalah ini memberi anugerah gelaran kepada Syed Mokhtar Bukhary sebagai 'Wira Dermawan'. Menurut Forbes Asia, Syed Mokhtar selain menderma kepada kaum Melayu di Malaysia, beliau turut menderma di luar Malaysia sejak 10 tahun lalu dengan menubuhkan kem pelarian di Pakistan, rumah anak yatim di Guinea dan program pemulihan untuk mangsa bencana di China serta Indonesia. 

Syed Mokhtar juga membuka hospital dan institusi lain bagi penduduk Islam Uganda, Afrika Selatan, Nepal dan Australia. Kesemua derma dan pertolongan jihad ini dibuat bertujuan untuk mempromosikan Islam dalam masa sama dapat memperluaskan dakwah Islam di Seluruh Malaysia. Itulah sedikit sebanyak cerita pendek mengenai Syed Mokhtar Bukhary ini.

Jadi dengan berbekalkan semangat mahu terus membantu usahawan Melayu ini terus berjaya, supaya dengan harapan hasil duit pembelian ini dapat aku turut menyumbang derma. Aku sebelum ini 10 tahun pakai telco Digi/Maxis. Aku pun tak tahu hasil dari keuntungan aku pakai Digi/Maxis dimana pemilikya salurkan. Boleh jadi membina rumah ibadat tokong/kuil, boleh jadi dia membuat pelaburan perniagaan perjudian, boleh jadi pelaburan minuman alkohol dan berbagai-bagai lagi.

(2)PENCARIAN PEMBELIAN SIMCARD
So aku dengan semangatnya terus buka google phone dan taip 'lokasi altel'. Lalu keluar link www.altel.my/en/where-to-buy . Scroll punya scroll akhirnya aku jumpa alamat kedai yang menjual sim card Altel. Aku lihat ada dua alamat di Lowyat iaitu:

Effective Marketing
Lot 2-101, 2nd Floor, Plaza Low Yat, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur.

Broadband Solution Sdn. Bhd.
Lot 3-It-16, Level 3, Plaza Low Yat, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur

Aku call nombor kedai pertama tak angkat. Aku dengan sabarnya cari lokasi kedai pertama dekat tingkat 2 akhirnya jumpa. Sebelum aku nak tanya beli sim card Altel, aku tengok peniaganya cina, al maklumlah mana ada peniaga Melayu jual phone di Lowyat. Apa boleh buat, demi nak bagi usahawan Melayu Syed Mokhtar untung dalam jangka masa yang lama. Aku pun dengan bad moodnya tanya cina ni:
[10:33PM, 28/06/2014] Arul Scotland: Aku: "Kawan, sim card Altel ada? I mau beli".
Cina: "Mana you tau ini kedai?" (muka terkejut)
Aku: "I tengok website Altel maa, ada tulis you punya kedai ada jual!"
Cina: "aaa..aaa...(garu kepala) sim card lain mau? Digi ada, Umobile ada"
Aku: "You ada jual ke tak,kalau tak jual, i kira you tipu la ni, nanti i report dekat Altel" (aku bengang)
Cina: "Aiyaa ada la, i saja bagitau ada sim card lain maa, mana tau you minat loh, sebenarnya Altel kami tak ada jual disini, kami jual di kedai satu lagi tingkat 3, ini nombor 013-3376668 you kasi call, nanti orang tunjuk jalan"
Aku: "I customer you kasi la tunjuk jalan, ni tingkat 3 kedai you juga apa?!"
Cina: "Aiyaa sikalang manyak customer mali ma, nanti susah tak ada orang"
Aku: (Aku tengok kiri, tengok kanan, customer tak ada pun. Kalau dia tunjuk jalan pun aku tengok ada kawan dia lagi sorang jaga. Hmm dasar sial cina ni tak nak aku beli Altel, kalau tak nak jual Altel, tak payah la amik sim card ni. Aku pun beredar)

Aku pun dengan tak patah semangat tawaf la satu tingkat 3 sambil call no yang dia bagi tu. Akhirnya jumpa tapi hati betul sakit woo. Korang tau tak kat mana kedai tingkat 3 tu? Dekat belah dalam gila babi, dekat belah-belah area bangladesh, nepal, myanmar berniaga. Kira macam tempat keluar masuk stok untuk stor. Aku punya maki hamun dalam hati bengang sebab mana la orang dapat cari kedai macam ni punya dalam. Ini macam kedai repair laptop untuk stor je. Aku pun tak cakap banyak aku aku mulakan pembelian aku:

Aku: "Kawan kasi keluar semua no.Altel, i mau pilih itu nombor"
Cina: "Wahh manyak line lain, mau beli Altel juga ka?"
Aku: "Who is customer? Do you know customer is always right?"
Cina: "Huhu, gurau saja. Kejap aa i pergi ambil"
Aku: (10 minit tunggu)
Aku: (20 minit tunggu)
Aku: (30 minit tunggu)
Aku: (40 minit tunggu)
*kesabaran yang tinggi perlu ada*
Cina: "alooo manyak sori aaa, itu Altel dalam stor susah cari punya, ini satu box you kasi tengok semua nombor"
Aku: (Aku malas nak cakap banyak, aku pun pilih satu satu ada dekat 100 sim card, aku rasa orang tak pernah beli)
Cina: (tiba-tiba tengok satu sim card dan selit tepi asingkan)
Aku: "hei, apa you kasi letak tepi tu? I mau tengok itu nombor"
Cina: "huhu, ini nombor cina banyak suka maa 011-8****888"
Aku: (Aku yang asalnya dah pilih nombor aku nak, sebabkan atas dasar aku nak sakitkan hati cina ni, aku pun cakap)
Aku: "Ini nombor banyak bagus, i amik sekali ini nombor, berapa ringgit?"
Cina: "hmmm, rm14 saja, satu rm7"
Aku: (Ceh, RM7 je satu, ingat RM100 sebab no.cantik kau jual, kalau RM100 pun aku beli la sial, Aku bagi RM14 daftar dan beredar)

(3)TAHAP KELAJUAN INTERNET DAN COVERAGE LINE ALTEL
Bila habis beli, aku terus pergi 7-eleven nak beli topup, sekali yang jaga cashier tu Manager cakap, sini Altel susah masuk lah bang, Tan Sri Vincent Tan kenakan macam macam syarat untuk Altel masuk topup dalam 7eleven. Aku pun panas sekali lagi, lalu aku google dan cari senarai tempat tempat beli topup Altel adalah Shell, Petron, Esso, Caltex, Tesco, Giant, Aeon Big, Jusco, Ayamas, Sen Heng, RHB, CIMB, OnKing, Restoren Ali Maju.

Legalah aku sebab stesyen minyak Shell, Petron, Esso, Caltex, Aeon Big dan Jusco memang bersepah-sepah. Aku pun beli dengan jayanya topup rm30 dan terus aktifkan internet RM28 - 1GB. Ada juga pilihan RM48 - 2GB, tapi aku pilih 1GB je sebab dah cukup untuk aku pakai sebulan.

Aku nak cuba kelajuan internet Altel ni tapi tak sempat sebab aku kena pergi terus ke Jemapoh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Sampai je aku dekat Jemapoh, aku pun cuba kelajuan internet dia. Ya Allah, Wallahi, demi Allah yang memegang urat jantungku, aku bersumpah sepanjang aku pakai line Maxis dekat jemapoh memang tak boleh surfing langsung. Bila aku pakai line Altel ni, dia tunjuk icon line coverage +Hs (High Speed). Punya laju aku pakai line ni, sampai dalam kampung jemapoh yang aku tau memang tak ada line pun Altel boleh akses siap High Speed?

Aku pun cuba surfing cari info kenapa Altel boleh dapat coverage HighSpeed yang Maxis tak pernah dapat dalam Kampung Jemapoh ni. Akhirnya selepas aku caru info di google, baru aku tau bahawa Altel adalah syarikat telco terlaju dalam kelajuan "4G LTE". Altel juga mempunyai 40MHz berbanding syarikat telco Digi, Maxis, Umobile, Celcom dan lain lain yang hanya mempunyai 20MHz sahaja. Sudahlah boleh akses call dimana mana sahaja, tambahan dalam ceruk kampung pun internet HighSpeed laju gila? Seminggu selepas tu. Keluarga aku 10 orang terus tuka nombor kepada Altel dan kawan kawan aku dah 6 orang tukar line kepada Altel tetapi nombor asal mereka kekalkan.

Dengan ini aku bagi korang kesimpulan tentang Altel
1.Altel milik melayu
2.Altel line internet dan coverage line dapat capai hingga ceruk kampung
3.Altel mempunyai 4G LTE serta pemegang terbesar 40MHz berbanding telco lain
4.Topup beli di Shell, Petron, Esso, Caltex, Tesco, Giant, Aeon Big, Jusco, Ayamas, Sen Heng, RHB, CIMB, OnKing, Restoren Ali Maju.
5.Internet package ada dua, 1GB RM28, 2GB RM48
6.Altel boleh tukarkan line dan kekalkan nombor asal.
7.Tempat beli simcard Altel: www.altel.my/en/where-to-buy
[10:34PM, 28/06/2014] Arul Scotland: Dah baca panjang-panjang ni jom CLICK SHARE supaya kawan korang yang lain terkena baca sampai habis macam korang, dan mana tau dia berminat tukar Altel? Korang mungkin rasa tak nak tukar lagi, tapi kalau korang CLICK SHARE mungkin kawan korang tukar. Dapat bantu Syed Mokhtar Bukhary pecahkan monopoli telco yang dipegang cina dan india.

Senarai alamat sim card Altel dijual:
http://altel.my/en/where-to-buy

Bukti Altel pemegang terbesar 40Mhz:
http://www.utusan.com.my/utusan/Korporat/20130924/ko_01/Altel-sedia-masuk-gelanggang

Bukti Syed Mokhtar dikategorikan sebagai Wira Dermawan:
http://www.sinarharian.com.my/bisnes/syed-mokhtar-wira-dermawan-1.294066
[10:36PM, 28/06/2014] Arul Scotland: Altel terbaek๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†
Sebab mengapa kita kena sokong produk syed bukhary sbb keuntungan dia pergi pada umat Islam jgk dripd keuntungan cina dan india pergi pada judi dan sbgnya.
[10:45PM, 28/06/2014] Arul Scotland: Maaf bukan rasis. Tp biarla pembelian kita dan wang kita belanjakan pada individu yg gunakan keuntun[truncated by WhatsApp]

House PK: Ini mesej dari whatsapp. Aku kongsikan utk korang semua. 
Jom beli Altel.

111 Responses to "WAHAI RAKYAT MALAYSIA MARI KITA GUNAKAN ALTEL! Wajib baca"

  1. Terima kasih dan tahniah, aku sokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALTEL OFFICIAL WEBSITE!! HTTP://ALTEL.COM.MY CHECK IT OUT.

      Delete
    2. nk tanye..kalu nk share kredit cmne??kalu celcom ke altel blh ke nk share kredit

      Delete
  2. Sekarang aku guna Celcom.cam mana cara nak tukar ke Altel tapi dengan no yang sama.
    Info sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat kedai yg jual altel...yg di listkan dlm website altel.... ckp jer nak tukar pelan

      Delete
  3. Mcm tu sekali depa nak bunuh bisness org melayu ni. Celaka betul lah. Kalau takde artikel ni, kita pun taktau penangan kotor bangsa lain yg busuk hati dgn perkembangan bisness org Melayu. Satu2nya jutawan Melayu di dalam top 10 org2 terkaya di Msia. Yg lain semuanya bangsa Cina dan ini pun depa tak puas hati. Celaka betul lah Cina ni

    ReplyDelete
  4. Mcm tu sekali depa nak bunuh bisness org melayu ni. Celaka betul lah. Kalau takde artikel ni, kita pun taktau penangan kotor bangsa lain yg busuk hati dgn perkembangan bisness org Melayu. Satu2nya jutawan Melayu di dalam top 10 org2 terkaya di Msia. Yg lain semuanya bangsa Cina dan ini pun depa tak puas hati. Celaka betul lah Cina ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut u jaga
      Ini bukan topic racist
      U cakap 1 msia
      Buatlah sendiri
      Jgn cakap jeeeeee

      Delete
    2. Woi anon 7.35 a.m.

      We are going to take back what is rightfully ours. Slowly but surely.

      Don't worry. The Malay level of tolerance is very high.

      What? You got problem with that meh?

      Delete
    3. ANON 7.35
      skang memg zaman racist,,melyu ramai yg dah bencikn cina haparak.so what,,,
      ak x sokong pon 1 malaysia..

      Delete
  5. Salam Tuan

    Beli sudah pasti.

    NAMUN YANG LEBIH UTAMA..MARILAH KITA SAMA SAMA JADI PENGEDAR DAN MENJUALNYA DEMI AGAMA..BANGSA DAN NEGARA

    Teja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua dah apply bro. Sedang tunggu.

      Bagi Cina jual barang Melayu, memang depa sabotage. Sial.

      Delete
    2. macammana cara saya nak jadi dealer Altel...

      Delete
    3. Bro , area klang ada kat mana haa , aku dah letih pusing satu selangor ni carik sim altel ni , suggest plasce bro

      Delete
  6. Terima kasih bro. Gua memang dah lama cari Telco Melayu tapi tak pernah tahu wujud Altel ni. Gua ingat Altel patut tampal stickers/flyers kat masjid dan surau for a start. Bagi tahu maysrakat Melayu / Islam tentang kewujudan Telco ini.

    Bye bye Maxis dan Celcom. Yang lain2 tu tak payah.

    Gua pakai Maxis bertahun2 tapi bila balik kampong harap orang call saja sebab internet tak dapat.

    ReplyDelete
  7. Aku akan siasat. Kalau cerita ini betul, aku akan tukar Altel. Cina Komunis mmg jahat dan itu aku tak payah siasat.

    ReplyDelete
  8. hei babi PK, you ingat kita ni semua budak baru habis menetek susu kah...bodoh...cerita orang bodoh...orang melayu yang selalu nak tipu orang melayusss....baik kamu hidup dalam hutan tanam makanan sendiri tak payah duduk kota....tunggu bukary kasi lanyak pantat kau lah...bodoh hangit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jugak Red Babi Army kat sini.

      Don't worry kita tetap beli.

      Delete
    2. Habis menetek susu? Kah kah kah. Bangang punya RBA. Belajar bahasa melayu bagi betul dulu la cina bukit. Lepas tu baru belajar cara nak maki orang. Kah kah kah.

      Delete
    3. Anon 8.18 p.m. memang spesis PUKIMAK yang sign saman Polis Trafik kat Pulau Pinang tempoh hari.

      Delete
    4. pabila tahi berkata kata......hahahahaha

      Delete
    5. hahaha. . .korang lar bodoh. . .dasar berak calit. . .!!

      Delete
  9. Patutlah kroni tetap masih boleh maju dan berkembang walaupun perbuatan mereka dikutuk dan dijijik oleh Allah. Kerana ada bendol simamat macam ini yang membodek dan menyondol bontot kroni dari belakang...sondol belakang kot???

    ReplyDelete
  10. Sya hubungi 3 outlet yg tersenarai dlam laman web syarikat ini, satu tak jawab dan dua lagi bagi jawapan sama.. Mereka TIDAK membekal dan tidak tahu kenapa kedai mereka ada dalam senarai pembekal.

    Mungkin kurang promosi.. Sila perhebatkan. Keluarga sya 5org nak tukar tapi taktau nak pi kat mana.

    ReplyDelete
  11. Sya hubungi 3 outlet yg tersenarai dlam laman web syarikat ini, satu tak jawab dan dua lagi bagi jawapan sama.. Mereka TIDAK membekal dan tidak tahu kenapa kedai mereka ada dalam senarai pembekal.

    Mungkin kurang promosi.. Sila perhebatkan. Keluarga sya 5org nak tukar tapi taktau nak pi kat mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.altel.my/en/where-to-buy

      bukak link tu ..sekadar perkongsian

      Delete
    2. kat pertama komplek ada..

      Delete
  12. Cuba klik altel atau apa2 yg berkaitan dengannya,jawaban - google cannot connect to www.altel.com.my

    ReplyDelete
  13. kenapa tak bagitau/maklum skali pada kupasan anda bahawa ALTEL ni share dgn CELCOM??? bekejar saya dapatkan line baru ini konon nak tolong orang melayu..last bila dah aktifkan sim kad, keluar "CELCOM 2"...apaaadaaaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Altel share dengan celcom sebab kaedah tu lebih menjimatkan. Diorang syarikat baru membangun, kalau nak buat sendiri, mahal sangat. Sebab tu diorang join venture dengan celcom.

      Delete
  14. Aku nak tanya kau la Parpukari, Telco yang lain tu sape bagi lesen..Kikk...kik..kik..

    ReplyDelete
  15. Saya ada satu cadangan untuk bersaing dengan syarikat telco lain, Altel perlu membuka kiosk sendiri secara berperingkat dan membuka ALTEL CENTRE bagi memudahkan pengguna mendapatkan Altel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni yg handle sales adalah Cina. Nak communicate dgn dia kena signup facebook.

      Delete
  16. Selamat menjalankan ibadah puasa .

    ReplyDelete
  17. Altel patut meniru pakej u mobile iaitu internet tanpa had ,waktu bercakap dan sms biarlah lebih drp u mobile plan.

    ReplyDelete
  18. Bodoh betul. Nak orang sokong tapi nak dapat simpack pun susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bro. Sekarang ni yg handle sales adalah Cina. Nak communicate dgn dia kena signup facebook. Lepas ni Altel akan upgrade ke 4G.

      Senarai pengedar Melayu dalam proses. Ramai yang memohon. Sabar.

      Delete
  19. Aku dh beli sim altel, beli kt giant klang sentral, memang laju intenet, klu tengok youtube tak de buffering,

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ bro for the info.

      Delete
    2. Saya ada bli gak kat sana. ambil 2 sim terus.

      Delete
    3. kalau sms or call mahal x??

      Delete
  20. nak tau cara nak tukar telco. contoh daripada celcom ke altel. kena p mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi kat center la.proses dalam 3 hari

      Delete
    2. bayar rm 10

      Delete
  21. aku bru bli sim altel di j phone komplek sg buloh,, aku tnye ble blh aktif ni sim card,, dir ckp 1/2 jm dh bleh pkai,,, skrg dh 1ari tgu x aktif2.. cari blik no fon call kedai 2..
    aku: ni kdai j phone kmplek sg buloh ke???
    cina: bukan ni j phone shah alam,,
    blum smpat nk ckp ape2 die trus mati talian...

    ReplyDelete
  22. Replies
    1. nape tak percaya ke

      Delete
  23. Kalau Di Pulau Pinang Dalam Kawasan Pulau Center Altel Ada Dalam Complex Bukit Jambul Lever 4 Bawah Pusat Bowling Bukit Jambul.

    ReplyDelete
  24. Di kelantan bnyk kedai ada jual,,, tp harga up jd rm10,,, hampeh,,, ini la melayu tolong melayu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai mn yg ada jual...tlg bg info..

      Delete
    2. kedai berhampiran UiTM Machang , Kelantan ada bro . aku dh beli RM7 je + topup disediakn RM5

      Delete
  25. Di ipoh kat mn nak dpt altel....

    ReplyDelete
  26. Saya dah beli 10 sim card altel.

    ReplyDelete
  27. Di jb boleh dptkan sim pek Rm7 di Tesco Bkt Indah dan Angsana...ramai yg berminat tapi jauh dari bandar...tunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dkat Giant Extra JB pon ade.

      Delete
  28. Ada jual kat k circle saujana utama sg buloh.

    ReplyDelete
  29. Saya ada sim kad no maxis dan u mobile tgu masa nk transfom ke altel.

    ReplyDelete
  30. salam.....ana memang sokong sangat dgn line altel baru ni.....org kite kan

    ReplyDelete
  31. Altel..yang dah guna tu nanti bagi comment balik ye. nak survey. :)
    apa pun sempena raya ni, nak promote emas!! siapa nak beli emas murah tanpa upah. boleh contact nombor ni. 0192434104. bagitau nak pattern macam mana, saya tolong cari. nak beli secara delay dan dapat hadiah bulan2 pun boleh. minat? laju2 whatsapp ye

    ReplyDelete
  32. sya ada jual simkad ALTEL..sila watapps 019-2926288

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Takyahhh susah susah sibuk carii.mane nk dapat kn simkad altel ..sebab sekarang mane mane kdaiii tepon banyak dah buat promosii tuk habiskn stok altel .. jual rm5 je sekepingg.. siap pasang banner lagii bg public tengok.. aku beli dua simkad ..cincaii sepuloh inggit jerr..diaorang suruh pakat reramaiii datang belii simkad altel .. tah ape mslh dyorg pon aku ta taw .. kebanyakan nye number kapel .. tapii biasela pangkal 011 ...dariii dulu aku mmg xbknan dgn pgkal 011.. bkn pe.. panjang sangat laaa .. kelajuannn nyee.. perghhhh ...mmg kalah u mobile ..cecah 4,47 mbps.. ni kat area bandarrr ..aku dah ujii okeyy.. kalo kt kt plak mmg bgntung pada kekuatan line celcom tu sendiri .. kalo slow .. slow la mkne nye ... huhuhu ..pasal 4g coverage tu..kalau dah mmg kt kg tu xdak liputan 4g .. gne pon tepon standard x backup 4g .. toksah cerita la eah.. mmg sampaii kiamat la xdapt ...& jgn tye knpe xsampai tahap 4g .heheheh....satu lagi kalo nk tau senaraii kdai kdai Y jual Stok altel p semak kt web altel tu sendiri ...gile banyakkk kot ...tiap negeri.daerah sume ade juall..kdaiii y korang xsangke pon jual gok sbnye ...kdai y hariihariii korang singgah pon ade jgk jual.tanpe.korang sangke..hihihi..try... good luckkkk.. sekadarr perkongsian ..

    ReplyDelete
  35. Da satu kedai altel ni kt ipoh area greentown bdekatan dgn chatime.

    ReplyDelete
  36. Racist people like tou everyday melayu cina melayu cina. Get a life!

    ReplyDelete
  37. Marilah kita sama menggunakan ALTEL sbg alternatif telco umat Islam

    ReplyDelete
  38. Post paid tak ada hanya prepaid sahaja. Betul ke altel ni JV dgn celcom? Kalau gitu area umah kawe celcom payah nk dpt. Maxis je yg ok. So mcm mana any option

    ReplyDelete
  39. Kami sedia membantu anda menggunakan telco altel ini. Untuk maklumat lanjut whatsapp 0132586718

    ReplyDelete
  40. Bk buka kios altel kt jb mcm mn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesco Bukit Indah, Angsana n Giant Extra ade jual.

      Delete
  41. Saya dh gna altel .best laju.. tp ni ad problem..nk tny sape ye..first gna...internet laju..snang dpt..line cantik..tp.second.ni say on...ad msalah plak..x Thu knp..blh spe2 tolg sye

    ReplyDelete
  42. Knp.ye
    .. second sy on internet x blh..ad sape2 blh tolg..

    ReplyDelete
  43. Mcm mn nk buka kiosk altel kt jb?

    ReplyDelete
  44. Betul apa hang cakap . Dekat perlis ni pun cina yang jual sim altel ni jual ala kadar malah siap hina tak bagi beli . Sebenarnya service dab coverage cukup bagus altel ni

    ReplyDelete
  45. salam nak tanye ye ,saya ada beli kad sim artel tpi dah sebulan xboleh guna macam mana nak buat ye.

    ReplyDelete
  46. Hubungi saya 0172834306 utk dptkan simkad altel..postage dsediakan:)

    ReplyDelete
  47. terima kasih untuk artikel ini.bagus artikel ini.tapi maaf ye.rasa saya ada peniaga melayu di low yat...saya pun tahu melalui laman insagram milik seorang public figure.fynn jamal.dan saya cari.mmg ade kedai tu.dan saya sering berurusan dgn mereka.tp lupa nama kedai.di tngkat tiga xsilap saya kedainya.maaf kalau salah.

    ReplyDelete
  48. Altel Official Website
    http://altel.com.my

    ReplyDelete
  49. kdai melayu kt kg2 byk2 kn promote dan jual simpack altel ni..topup pon same,senang x payah nk ke bndar bile nk beli topup

    ReplyDelete
  50. PM saya klau brminat nk beli simkad altel.tq.:) -0172834306-

    ReplyDelete
  51. PM saya klau brminat nk beli simkad altel.tq.:) -0172834306-

    ReplyDelete
  52. Aku pon dah tukar ke altel...service kat kedai cina yg buat tu ok tip top....amik masa 3 jam je diorang convert line u mobile ke line altel...good service...pegi kat sunway piramid.....terbaek

    ReplyDelete
  53. Kat situ ada pekerja melayu ngan bosnya cina.....ok ..takde diskriminasi radanya..diorang ok je....tapi tingkat berapa aku lupa lak.....

    ReplyDelete
  54. Celcom Ada Share Dengan Syarikat ALTEL.. Sama Juga Dengan TuneTalk.

    ReplyDelete
  55. ALTEL -share 2600Mhz spectrum with Celcom
    -uses Celcom 2G/3G/4G network
    Puncak Semangat Sdn Bhd(unit owned by Syed Mokhtar Al-Bukhary)


    TuneTalk
    (uses Celcom) Tune Ventures(35.75%)
    Celcom(38%)

    ReplyDelete
  56. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_network_operators_of_the_Asia_Pacific_region

    ReplyDelete
  57. Hidup Melayu.. Takbir.... ALLAH HU AKBAR.....

    ReplyDelete
  58. untuk sim kad altel di utara Semenanjung layari : https://zdbiz.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. peluang perniagaan Dalam bisnes top up semakin meluas dan berpotensi berkembang maju dari masa ke semasa. Peluang perniagaan nie terbuka kepada siapa sahaja tanpa mengira had umur, kedudukan status, tidak kira anda bekerja tetap atau tidak. Ianya terbuka kepada sesiapa yang ingin mencari pendapatan secara kecil-kecilan atau besar-besaran. Boleh jadi suatu hari bisnes topup menjadi pekerjaan tetap anda.. dengan income yang anda puas hati.. IN SHAA ALLAH.. dengan usaha anda..Daftarlah sekarang !

    sesuai untuk :
    # pelajar IPT. Sebab apa ?. saya juga pernah menjadi seorang student IPT. Duit PTPTN memang tak cukup. Kita sebagai student juga mempunya keinginan untuk berbelanja . BETUL ATAU TIDAK ?
    # peniaga kedai runcit(TAK PERLU CHARGE RM 0.50 KEPADA PELANGGAN SEBAB DARI TOPUP YANG ANDA RELOADKAN KEPADA PELANGGAN ANDA SUDAH DIBERI KOMISYEN) disini anda mungkin mempunyai kelebihan. sebab apa ?. dari apa yang saya perhati dan telah saya survey. kebanyakkan penjual topup dari kedai2 runcit mengenakan charge tambahan 0.40/0.50 dan sebagainya kepada setiap pelanggan yang membeli topup sedangkan anda tidak.
    # penjawat sektor kerajaan dan swasta yang menginginkan income tambahan
    # penganggur terhormat yang tidak mempunyai sebarang income/pendapatan

    MEMPERKENALKAN !!!
    Part Time Bisnes (Topup) - Pakej Agen..

    Pakej Agen Topup Paling GEMPAK..
    Yuran Terendah, Profit @ Keuntungan Tertinggi Di Pasaran..


    Produk Yang Disediakan :-
    * umobile
    * Digibill
    * Celcombill
    * digi
    * digisidd
    * altelpin
    * xoxpin
    * maxis
    * Digisocial
    * Digisabahsarawak
    * Molpin
    * redtonebill
    * merchantrade
    * digiinternet
    * Buzzme
    * xox
    * italkpin
    * idflexi
    * celcom
    * Digibroadband
    * tron
    * umobile bill
    * clixterpin
    * friendsipin
    * tunetalk
    * maxisbill

    Utility Bill :-
    * Astro Bill

    UNTUK INFO LANJUT BOLEH SMS/WECHAT/WHATSAPP 0177259260 24 JAM. PANGGILAN TELEFON TIDAK DI GALAKKAN KERANA TERIKAT DENGAN KERJA
    ATAU
    BOLEH LIHAT TERUS DI LAMAN WEB BERIKUT
    http://i2isyah92.wix.com/bisnestopupgempak

    ReplyDelete
  60. Dah beli dah... mmg lajuuuuuuuuu internet...

    ReplyDelete
  61. Kalau dekat area changlun nak dapat dimana??

    ReplyDelete
  62. Bagi tahu maysrakat Melayu / Islam tentang kewujudan Telco ini. Bagi tahu orang kat GAZA bisnes Melayu / Islam di tanah MALAYA

    ReplyDelete
  63. AnonymousJuly 1, 2014 at 10:17 AM
    Salam Tuan

    Beli sudah pasti.

    NAMUN YANG LEBIH UTAMA..MARILAH KITA SAMA SAMA JADI PENGEDAR DAN MENJUALNYA DEMI AGAMA..BANGSA DAN NEGARA - ALLAHUAKBAR . HIDUP MELAYU / ISLAM HIDUP GAZA.

    ReplyDelete
  64. Baru tadi aku beli altel.. Puas jgk aku cari kedai jual altel dkt lowyat tingkat 2 n 3 ni.. Aku cari number lot kedai n nama kedai tp xjumpe.. Last2 aku putus asa lepak dkt pintu masuk.. Ingatkan nak balik je tapi rase rugi pak mase aku pusing2 td so aku nekad call number tu.. Alhamdulliah dia angkat n bgtau tempat. Tapi yg aku terkilan tempat dia memang ceruk gile r n number lot serta nama kedai pon lain..



    ReplyDelete
  65. area perak kalau nak altel boleh mesej saya... ada jual di RTC gopeng dan Di batu gajah, ipoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy duk simpang pulai...tolong cal sy,sy nk beli simkad altel 0195648566

      Delete
  66. subang perdana coverage ok x?

    ReplyDelete
  67. Sy da pakai altel...
    Dulu pkai maxis.. Internet x bape elok..
    Tukar celcom tp masih nombor yg sama... Internet pon kadang tak memuas kan...
    So sy amek keputusan tukar ALTEL... Nombor yg sama jgk...
    Mmg puas hati... Kelajuan internet pergh jgn ckp la.. Kat kampung2 pon boleh dpt.. High speed lg...
    Dulu ade brader nie jual.. Kat uptown pandan JB... Brader tu tahan sy...
    Bang.. Nak try sim kad baru.. Altel..
    Skang nie simkad syarikat melayu..
    Saya tertarik.. Then tukar plan teros...
    Tahniah brader.. Moga perjalanan anda tiada halangan...
    Tahniah ALTEL.. Selama nya saya akan pkai ALTEL....

    ReplyDelete
  68. Bagi yang mencari simkad Altel boleh sms/whatsapp saya @ 011-3251 4596.
    Juga boleh kekalkan no lama. SMS/Whatsapp saya @011-3251 4596

    ReplyDelete
  69. i read a lot of good comments. i bought altel on a friend's recommendation. to tell the truth, i am so happy. i noticed sometimes the i lost coverage all together,calls,sms,internet especially at home. i'm living in section 7 shah alam. i'm not sure if it's my phone or the coverage.data connection also is not so good, most of the time it's edge.
    i do lots of outdoor activities. i like to bike in my favorite trail, which is not far from civilization, using maxis, i have full coverage, for call and even for internet for 5 year i've been biking there,no issues but using altel, it's a 50 50 thing.sometimes you have coverage, sometime you don't, sometimes friends wanted to know where i am in the trails so they'll whatsapp, if they can't get me, they'll call, but if no coverage, they can't do neither. it happened a few times.
    i'm alone in the trails and i'm not so sure if my phone is working. that's really not assuring as i bring a phone for emergency purposes, it's not to post comments or pictures on facebook.
    so, i'm really concerned about this on off coverage, sometimes good and sometime bad, sometimes no coverage issue.
    to be fair, i can't expect superb coverage in the trails, but what about my office in damansara perdana, same thing happened and i have to turn on the wifi for internet, emails notification etc. to honest, the plans offered are not significantly better or alluring compared to other network providers.
    this comment, is not about saying who's good,who's bad, or what network provider you should use. it also has nothing to do with who own the company. it's about we as consumers should do our research on prices and services, then decide what's the best for yourself.

    ReplyDelete
  70. DHEY PARPUKARI, SAYA KELANTAN MARI, MANA KEDAI MAU BELI DAN TUKAR PADA ALTEL.

    ReplyDelete
  71. DHEY PARPUKARI, SAYA KELANTAN MARI, MANA KEDAI MAU BELI DAN TUKAR PADA ALTEL.

    ReplyDelete
  72. Altel internet ok ke x kat Simpang Empat Perlis?( area smk syed saffi)
    -Digi: siang ok!, mlm kureng sikit je.
    -Celcom: internet out teros.
    -Maxis: call pon terok, internet lg jahanam.( dh 5 tahun aku pakai).
    Yes4g: kadang2 ok, kadang2 ko. Pengurusan akaun diorang terok sgt!.( aku dudok dlm kwasan sekolah pencawang yes) .

    ReplyDelete
  73. Bagi yang mencari simkad Altel boleh sms/whatsapp saya 0194777512
    Juga boleh kekalkan no lama. SMS/Whatsapp saya. Area Kulim, Lunas , SPU
    internet insyaAllah cun

    Reply

    ReplyDelete
  74. saya nak tanya, ALTEL ni, iklan dalam website & flyers, sim kad tu RM7, tapi bila nak beli, jual RM10. ada plak yg RM15. kalau nombor cantik tu takper la nak jual mahal. ni nombor biasa je.

    lepas tu kalau nak MNP, kena register dulu, bayar RM10 atau RM15, lepas tu kena bayar lagi RM10 utk dptkan sim kad utk MNP.

    perkara ini terjadi di kedai yang tersenarai dalam website ALTEL sebagai "Altel Exclusive Partners" (dan dipunyai oleh bumiputra)
    mentang2 la ramai org nak cari sim kad ALTEL sekarnag, takkan ambil kesempatan sampai macam tu sekali.

    ReplyDelete
  75. Hello, ini adalah sebuah firma pinjaman peribadi yang meminjamkan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Pinjaman kami kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada tahap 2.5%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman, dengan PINJAMAN MART masalah anda lebih, jadi hubungi kami hari ini E-mel:
    (loanmartcommunityservice@gmail.com) Telefon: 17289862511
    Maklumat peminjam: Nama penuh: _______________ Negeri: __________________ seks: ______________________ Umur: ______________________ Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______ Tempoh Pinjaman: ____________ Tujuan pinjaman: _____________ Nombor telefon: ________
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  76. PELUANG LAGI LAGI, ANDA A MAN PERNIAGAAN / WANITA, PEKERJA DALAM ORGANISASI, BEKERJA SENDIRI? Memerlukan pinjaman peribadi untuk perniagaan tanpa tekanan, Jika ya, hubungi kami hari ini, kami menawarkan pinjaman tahun baru pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, anda boleh memulakan tahun baru dengan senyuman di muka anda, keselamatan, kebahagiaan kami pelanggan adalah kekuatan kita. Jika anda berminat, mengisi borang permohonan pinjaman di bawah:
    Maklumat peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  77. Ini adalah kuil besar Illuminati adalah anda mencari, kekayaan, kuasa dan kemasyhuran, adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan, adakah anda seorang paderi atau ahli politik atau pensyarah, adakah anda
    seorang pelajar atau graduan, yang begitu pun anda berada di seluruh dunia dos tidak penting kepada kami, apa yang penting banyak kepada kita adalah untuk melihat anda bahagia dan kaya, kami memberi anda
    peluang di sini untuk menjadi apa yang pernah jadi anda mahu menjadi dalam kehidupan, menyertai Illuminati rahsia saudara hood dan mendapatkan semua yang anda perlukan dalam hidup, kami menawarkan setiap perkara yang anda perlukan dalam hidup, jika
    anda benar-benar bersedia untuk membuat dalam kehidupan adalah lebih baik anda menyertai kami sekarang! Sertai Illuminati dan menjadi kaya, terkenal dan known.Join Illuminati dan mempunyai semua yang anda mahu dalam hidup
    menyertai Illuminati apa-apa adalah anda Dalam dunia hari ini sila e-mel kami sekarang supaya kita boleh meneruskan permintaan anda dari kuil kami, hubungi kami melalui e-mel ini sekarang
    illuminattiworld5@gmail.com ... atau hubungi 14156537851 ..... California U.S.A

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!