TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PEGUAM YANG TELAH BERJAYA MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH!

Sejak balik Jakarta ni, aku letih sikit la, sebab itu aku tak dapat update blog aku sangat. Walau isu ada banyak aku masih tak dapat nak tulis rangkuman perjalanan aku ke Jakarta ni. Sabar sikit ya, kasi aku masa sikit tau. Ada satu email yang diahnatr oleh seorang hamba Allah kepada ak yang aku nak share dengan korang. Jom baca


Salam,

Saya mengikuti Blog saudara dan ulasan para bloggers berkaitan Kes
Kalimah Allah diMahkamah Persekutuan pada 23/6/2014. Justeru, satu
perkara yang saya ingin kongsikan adalah semangat para peguam yang kebanyakan agak muda
yang mewakili Majlis Majlis Agama Islam Negeri Selangor, Johor,
Melaka, Wilayah Persekutuan, Kedah dan Terengganu. 

Semangat dan kesatuan mereka yang dalam menentang para peguam Kristian yang lebih
senior dengan diketuai oleh Dato Zainul Rijal Abu Bakar, Hanif Khatri,
Mubasyir Mansur adalah lambang para pejuang agama Allah yang patut
dijadikan contoh kepada anak-anak muda Islam kita. 

Saya mendoakan saudara terus berjuang dalam bidang penulisan blog dan akan wujud lagi
ramai profesional yang berjiwa pejuang seperti di dalam kes Kalimah
Allah ini. 

Saya berkesempatan merakamkan gambar pasukan peguam Majlis
Agama ini di Istana Kehakiman semalam untuk dikongsi para pembaca
tuan.

Terima kasih jua.

HOUSE PK: Terima kasih sahabat ku iaitu pembaca setia blog parpukari aka House PK ni, Insya'allah kita akan terus pertahankan kalimah Allah ni dan aku personally nak ucapkan terima kasih kepada semua peguam yang telah mempertahankan Kalimah Allah ni. Hanya Allah yang boleh balas jasa baik kalian.

8 Responses to "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PEGUAM YANG TELAH BERJAYA MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH!"

  1. tahniah House PK. Blogger seperti anda yang diperlukan oleh Malaysia. Semoga Allah merahmatimu.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih tak terhingga para peguam yang bertungku-lumus mempertahankan Kalimah Allah. Semoga kehidupan anda semua dirahmati dan diberkati ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  3. Allah is for Islam. Jesus @ Christ for Christian. Keputusan telah dibuat. Harap2 dihormati dan tidak dijadikan isu besar. tapi nampak Kristian ni masih takpuas hati dan cuba sedaya upaya depa nak jugak. Lepas ni. pakar bahasa kena bagi kelas kat depa ni. The right translation of Jesus. tolonglah org Kristian utk bagi nama kat Tuhan mereka.

    ReplyDelete
  4. Good start. Najib patut ambil mereka sebagai barisan peguam UMNO.

    Jangan lupa bagi imbuhan.

    ReplyDelete
  5. Syabas u guys... tapi ada juga sorang peguam melayu tu..tak tau la islam ke tak..dia tak sokong..dia sorang je pulak tu.. dunia dah nak akhir zaman agaknya... ish ish ish..

    ReplyDelete
  6. Tahniah kepada semua peguam melayu islam. Takbir!!

    ReplyDelete
  7. di kalangan peguam ini pelbagai latar pendirian politiknya, termasuk ahli pas. jadi contoh yang baik bagaimana Islam diutamakan dan menjadi platform penyatuan ummah. syabas.

    ReplyDelete
  8. Peguam-peguam Melayu ini dah sedar, tapi bagaimana pula Najib bersama barisan pemimpin UMNO Pluralisme dan Liberalisme? Mantan Ketua Hakim, Tun Abd Hamid baru-baru ini pun ada mengatakan MPKN yg Najib tubuhkan jadi perkakas Majlis Peguam dan COMANGO. Maka sia-sialah penat jerih penyokong-penyokong UMNO kerana pembangkang tidak perlu bekerja keras lagi untuk menang Pilihanraya, sebab apapun Najib dgn fahaman liberalismenya akan tetap memberi ruang dan peluang bagi pembangkang menyerapkan agenda hak sama rata dgn slogan 1 Malaysia.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!