DARI JAKARTA-PART 3


Semalam aku naik keretapi dari Jakarta ke Bandung. Perjlanan memakan masa 3.5 jam. Aku ingatkan keretapi kat indon teruk.Rupanya superb wa cakap lu. Kelas eksekutif aku bayar 110 ribu = RM 32. Siap ada stewardess lagi.

Kalau di Jakarta aku perhatikan kempen pemilihan presiden dikuasai oleh Jokowi dan Jusuf Kalla. Tapi di Bandung pula keadaannya 50-50 antara Jokowi-Probowo.

Dah 2 hari aku perhatikan siaran TV kat sini kebanyakkan semua menyebelahi Jokowi.Masalah surat layang,tabloid haram dan fitnah dalam kempen sama macam kat Malaysia juga.Takdenya sepertinya yang anwar al jub kata perjalanan pilihanraya kat sini lebih baik daripada Malaysia.Cara mereka memfitnah di sini aku perhatikan sama sebiji cara PKR memfitnah.

Kejap lagi aku nak bertolak dari Bandung ke Bogor dan balik ke Jakarta. Nanti aku kongsi lagi apa-apa yang menarik dengan korang ya.


7 Responses to "DARI JAKARTA-PART 3"

  1. U pi Indon ada kongkek mari tak....byk pekerja seks sana...jgn tipu tak melanggan chehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalah ko ni??? Ko tak dapat peluang mcm PK ke yg sampai ko meroyan mcm ni?? Kalau nak melanggan, kat sini pun berlambak. Sediakan uangnya. 50sen pun ada tapi veteran la. Janji ada lubang kan??

      Delete
    2. Astaghfirullahalazim

      Delete
    3. Eh ye ke banyak pekerja seks kat sana... Anwar selalu pi sana katanya ada jemputan untuk mengata najib... bini tinggal! Kalu gitu soalan tu sesuai ditujukan pada Anwar!

      Delete
    4. Hanya pakar yg pakar dgn kepakaranya...
      Sah..anon 10:34..tu pakar langgan pelacuran

      Delete
  2. {\rtf1\ansi\ansicpg1252
    {\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 ArialMT;}
    {\colortbl;\red255\green255\blue255;\red34\green34\blue34;\red255\green255\blue255;}
    \deftab720
    \pard\pardeftab720\partightenfactor0

    \f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0
    \outl0\strokewidth0 \strokec2 Kau orang ingat Indonesia ni mundur sangat keh atau rakyatnya tak tau apa pun? Nak compare dengan kita no needlah. Dia orang lagi canggih dari kita

    ReplyDelete
  3. Anwar Ibrahim ni mmg takde identiti sendiri. Semuanya ciplak dari org. cita2 nak jadi mcm Mandela ... tetapi hajat tak kesampaian. Ssampai ke sudah tak dpt jadi PM. Mungkin dia akan insaf lps round ke 2 kat penjara ni. Who knows dia mendpt tauhid dan hidayah nanti. Harap2 nye la

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!