DARI JAKARTA-PART 2



Malam tadi malam pertama aku di Jakarta aku meluangkan masa menonton siaran TV Indonesia. Hampir semua TV siar tentang PEMILU.

Selama ini Anwar al jub kata TV di indon jauh lebih baik amalkan demokrasi berbanding TV Malaysia yang tidak adil dalam kempen piliahnraya. Takdenya.Sepanjang aku lihat malam tadi aku perhati banyak stesen TV condong kepada Jokowi dan Jusuf Kalla.

Malam tadi aku sempat tonton live dialog Jokowi dan Jusuf Kalla. Mereka berdua ini bisnesman. Banyak yang mereka bincangkan. Hal perikanan,penternak,pesawah,subsidi minyak,sampailah ke hal mafia.Maslah subsidi minyak disini sama juga macam kat Malaysia.

Aku perhatikan Jokowi kurang ummphhh menyampaikan ucapan.Dia pandai bercakap pasal ekonomi. Jusuf Kalla punya ucapan memukau.Dia pandai berlakon dan boleh tarik perhatian pengundi.Ala-ala Anwar al jub gitu. Jokowi pula aku perhatikan ala-ala Najib.



Hari ini aku nak keluar jalan-jalan.Nanti aku kongsikan gamabr dengan korang semua.

2 Responses to "DARI JAKARTA-PART 2"

  1. Baru 2 hari kat Jakarta, Parpukari mula kelentong. Itukan DNA Parpukari.

    ReplyDelete
  2. Mana2 siaran tv kat dunia ni ada favorite masing2. Pendek cerita, Senang nak hidup. kalau nak stesen tv main stream ni sokong pembangkang, tunggu pembangkang ambil alih kerajaan le. Selagi kerajaan yg memerintah adalah BN, maka sokongan mestilah pada BN. Bukan ghitu??

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!