CILI KASI TARUK! KENAPA KERAJAAN SUKA MEN'TERNAK' PUAK PENGKHIANAT DALAM PERKHIDMATAN AWAM?


Perkhidmatan Awam sepatutnya menjadi nadi dan pemacu kemajuan negara. Golongan yang berada dalam Perkhidmatan Awamlah yang sebenarnya melaksanakan kemajuan, pembangunan dan menjaga maslahat umum di negara ini.

Namun apabila Perkhidmatan Awam mulai diserapi oleh agen-agen pemusnah dan pengkhianatan, Perkhidmatan Awam di Malaysia akan bertukar menjadi penzalim dan penindas rakyat. Dasar-dasar kerajaan tidak akan dilaksanakan secara tuntas, bahkan pengkhianat-pengkhianat yang menduduki jawatan penting dalam Perkhidmatan Awam akan memastikan, persepsi rakyat terhadap Kerajaan sedia ada menjadi begitu buruk dengan menyekat, menghalang serta menyejukbekukan semua usaha kerajaan untuk rakyat.

Samalah seperti yang berlaku dalam kes ini.

Seorang penyokong dan pemimpin muda Parti Keadilan Rakyat, telah dikesan, sedang cuba diserapkan oleh mentor-mentor mereka ke dalam Jabatan Perkhidmatan Awam. Walaupun diketahui merupakan penentang dan agen pemusnah kerajaan, seorang wanita bernama THANGESWARY PALESWARAN yang bernombor kad pengenalan 900525-05-5260 telah diserap sebagai PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK atau PTD.

Baca seterusnya di Selangor Chronicle

26 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA KERAJAAN SUKA MEN'TERNAK' PUAK PENGKHIANAT DALAM PERKHIDMATAN AWAM?"

  1. Najib is totally ignorance..please step down

    ReplyDelete
    Replies
    1. And you are really really stupid. Please don't show your stupidity. It is a shame not only to you, but also to us as the readers of PK

      Delete
  2. Itu laa .... kerajaan beri muka sangat kat penjawat awam . Gaji nak tinggi , kerja malas , lepas tu kutuk kerajaan .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa punya bebal kau ni dol..bkn isu penjawat la tpi pengkhianat yg cuba dan dah pum diserap dlm kjaan...

      Delete
    2. Apsal ko terasa ni..amran dapat rasakan ko lah org yg sebut oleh anon 10.42..jangan mcm tu..jadilah penjawat awam yg bertanggung jawab dan bersyukur sebelum puak dapigs tarik kesyukuran itu...

      Delete
  3. kan dah kata. bwk masuk kafir ni, hasilnya kafir lah yg dpt manfaatnya. jadi barah dlm dlm perkhidmatan awam

    ReplyDelete
  4. NAK TANYA.. JPA DAN INTAN TU UMNO PUNYA KE?? GAJI PEKERJA2 TU BAYAR PAKAI DUIT UMNO KE?? KE GUNA DUIT MAK BAPAK MACAI2 UMNO?? KEHKEHKEH.. SIMPAN LE SIKIT BODOH TU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woii banggang...memang lh gaji penjawat awam d bayar oleh kerajaan yg d pimpin oleh UMNO....Abih duit mak bapak ko ke? atau mak bapak nuar....bangang

      Delete
    2. JPA DAN INTAN TU MMG BUKAN UMNO YG PUNYA..TAPI KALAU BUKAN UMNO YG MEMPERJUANGKAN PERIUK NASIK JPA DAN INTAN ITU..JPA DAN INTAN ITU AKAN MENJADI PUAK DAPIGS YG PUNYA...ADA PAHAM ATAU AMRAN NAK FAHAMKAN..LANJIAOO..

      Delete
    3. Ye lah.hanya org umno je yg byr cukai utk pembiayaan negara dari dulu lg.

      Delete
    4. walapun kau keje swasta, duit gaji kau tu mana dtang pulak? jatuh dari langit? apa kau ingat boss kau tu cetak duit? dari rakyat jugak kan? DAN dari mana rakyat dpt duit? adakah RAKYAT cetak duit??? hahhaaa itu ramai RAKYAT tak faham....

      Delete
  5. Ini adalah antara sebab kebanyakan orang terutamanya anak muda kurang menyokong kerajaan dan cenderung ke arah parti pembangkang,Ramai telah berusaha untuk menyertai perkhidmatan awam terutamanya PTD tetapi gagal walaupun telah memberikan yang terbaik kerana kerajaan tetap ingin memilih golongan anti-kerajaan untuk menyertai perjuangan mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMRAN MENGUCAPKAN SEKALUNG PENGHARGAAN KEPADA JPA YG TELAH MEMILIH GOLONGAN SPT INI, SEMOGA DAPIGS DAPAT MEMBAHAGIAKAN KITA SEMUA..LANJIAOO..

      Delete
  6. Jika betul cerita ini, kita patut ramai2 hantar surat pd PM. Seorang lg Si Kitul di bawa masuk ke JPA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amran rasa tak perlulah sebab sepatutnya JPA sudah dapat menangani isu ini..seperti isu ba alip ba ya dalam cadbury...

      Delete
  7. Rasanya ramai lagi yg memegang jawatan tinggi dlm kerajaan tapi tak puas hati dgn kerajaan. Org2 mcm ni ibarat duri dlm daging. Gaji nak, bonus nak, tapi tibai kerajaan, depa No 1. Harap2 depa ni sedar duit gaji yg diterima diberi kat anak bini utk mkn. Jadi dukung lah aspirasi kerajaan n laksanakan tangunggjawab dgn jujur dan ikhlas. Kalau nak sokong pembangkang sekalipun, boleh takde masalah. Tapi tunggu depa dah jadi kerajaan yg berkuasa nooo. Skrg ni BN. Buat lah kerja ikut aspirasi BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka pilih pemerintah bodoh mcm babi hutan.

      Delete
  8. Rasanya ramai lagi yg memegang jawatan tinggi dlm kerajaan tapi tak puas hati dgn kerajaan. Org2 mcm ni ibarat duri dlm daging. Gaji nak, bonus nak, tapi tibai kerajaan, depa No 1. Harap2 depa ni sedar duit gaji yg diterima diberi kat anak bini utk mkn. Jadi dukung lah aspirasi kerajaan n laksanakan tangunggjawab dgn jujur dan ikhlas. Kalau nak sokong pembangkang sekalipun, boleh takde masalah. Tapi tunggu depa dah jadi kerajaan yg berkuasa nooo. Skrg ni BN. Buat lah kerja ikut aspirasi BN

    ReplyDelete
  9. Mereka tersangat ramai dalam kerajaan dan bercakap terang tanpa berselindung lagi.Dari peringkat bawahan sehinggalah ke peringkat pengarah.Mereka naikkan gred sesama sendiri dan dengan bangganya berkata "aku penyokong DAP".Kamu akan ditindas jika tidak bersama mereka.Mereka sebenarnya yang buat untung dan menuduh kerajaan rasuah.Dari tender kantin dan sehinggalah sebesar-besarnya mereka sapu.Mereka ini juga ada dalam UMNO dan ada yang dapat jadi menteri......bila jatuh,mereka akan jadi racun kepada pemerintah.

    ReplyDelete
  10. melambak ler penjawat awam yg sokong pakatan, brp ramai ustaz2 yg sokong PAS, brp ramai doktor2 yg sokong DAP dan entah brp ramai middle class staff yg sokong PKR.. namun bg pengambilan baru dr kalangan pemimpin pembangkang mnjadi oenjawat awam dgn kedudukan yg agak tinggi amatlah diragui. bkn pasal duit siapa, tp nagaimana mrk akan mendokong agenda kerajaan jika naluri mrk sendiri menolak?? ini kerajaan perlu fikirkan..

    ReplyDelete
  11. Jiran aku pun ramai kerja kerajaan...
    kerja mengular je hari2 dok kutuk kerahaan tak betol...
    pls la ujudkan mekanisma aduan awam utk manusia2 spt ini...
    klw tak suka kerajaan jgn kerja dgn kerajaan..
    Dah tu kerja jadi sambil lewa sebab jiwa memberontak dgn kerajaan...
    manusia ini tidak layak dibayar gaji...
    aku dah benci sangat ni...

    ReplyDelete
  12. I'll be damn. Kenapa ini boleh berlaku???? Siap naik pangkat plak????

    ReplyDelete
  13. Pembangkang dah mula jalankan jarum mereka. Diharap perkara ni tak dipandang remeh. Bahaya ni sebab ianya membabitkan jentera kerajaan paling utama iaitu PENJAWAT AWAM

    ReplyDelete
  14. Kerajaan BN ni masih tak menganggap ini sebagai ANCAMAN. Tapi aku mohon benda ni kita viralkan perkara ini supaya kerajaan tahu KITA concern pasal perkara ini. Sgt pelik bagaimana PENGKHIANAT KERAJAAN BOLEH NAIK PANGKAT JADI PEGAWAI TAKBIR DIPLOMATIK.
    Ini kerajaan BN ke kerajaan PR???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka sb ko bodoh.!!;

      Delete
  15. Buat pemutihan atau tidak kerajaan akan mengalami penyakit keputihan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!