BYE-BYE JAKARTA

Aku telah meninggalkan Jakarta jam 9.40 pagi tadi dan telah selamat sampai di KL tengahari. Banyak pengalaman yang dapat aku kutip sepanjang 5 hari 4 malam di sana.

Ada benda yang ada persamaannya dengan pilihanraya di Malaysia.Ada benda yang mereka lebih baik.Ada benda yang kita lebih baik.Tapi soal fitnah-memfitnah lebih kurang sama walaupun sistem pemilihan mereka berbeza dengan kita.

Seorang wartawan tempatan memberitahu aku,dia kata jika Malaysia mahu mempunyai hubungan yang lebih baik dengan Inonesia maka Jokowi perlu menang.Jika Probowo menang kerjanya akan asyik bergaduh  dengan tetangga.

Nanti aku akan tulis kemudian pengalaman aku mengikuti pilihanraya presiden mereka dari kaca mata aku.

Ini gambar-gambar yang sempat aku snap semasa perjalanan ke Bandara Sukarno Hatta dan di bandara.


KAUNTER IMIGRESEN

BYE BYE JAKARTA.KETEMU NANTI YA PAK JOKOWI

3 Responses to "BYE-BYE JAKARTA"

  1. Actually Probowo tu pernah tinggal membesar di Malaysia. Area Petaling Jaya. Jadi dia lebih tahu ragam orang Malaysia berbanding Jokowi dan pastinya dia ada nilai sentimental terhadap Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Jokowi lebih pro-Cina dan Kristian. Buktinya? sudah 2 pemilihan sebelum ini wakilnya Kristian/Cina. Dasarnya jugak banyak bersifat liberal, bakal menjadi Gus Dur ke2...

    ReplyDelete
  3. The risk and effect of having Liberal leadership. Kuasa & martabat Melayu Islam akan terhakis dek fahaman pluralisme dan liberalisme sejak ketiadaan Tun Dr. Mahathir.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!