PANAS! DIKALA RAKYAT SEDANG BERDUKACITA PEMIMPIN PAKATAN MENARI GEMBIRA

Dengan diketuai oleh Lim Guan Eng yang menggunakan jawatan rasminya iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, para pemimpin Pakatan Rakyat khususnya dari Perak tidak mahu ketinggalan untuk memastikan DYMM Sultan Azlan Shah benar-benar sudah mangkat dan bukannya satu berita 'palsu' sebagaimana yang telah dibuat oleh macai-macai mereka sepanjang minggu lepas sehinggalah tengah malam beberapa jam sebelum baginda benar-benar mangkat.

Dan sebaik-baik sahaja mereka dapat pengesahan menerusi majlis istiadat pemakaman yang berlangsung secara rasmi, mereka datang sambil bergelak tawa dan tersenyum riang. Begitu juga ketika berada di Balai Rong Seri Istana Iskandariah, mereka lebih gembira dan menghela nafas panjang.


Dendam Pakatan Rakyat, terutama Nizar Jamaluddin, Ngeh Kor Ham, Nga Kor Ming dan DAP terhadap Almarhum Tuanku Sultan Azlan Shah sememangnya tidak pernah surut. Mereka menyalahkan baginda kerana telah menggunakan budi bicara untuk menolak jumlah kerusi DUN yang kurang 3 berbanding Barisan Nasional sebagai Kerajaan Negeri yang baru pada tahun 2009.

Dek kerana itulah, sebaik-baik mendapat tahu bahawa baginda berada dalam keadaan gering, Pakatan Rakyat segera mengerahkan jentera propaganda mereka segera menyebarluaskan berita kononnya Almarhum sudah pun mangkat. Berkali-kali mereka memperbaharui fitnah tersebut dan menggunakan kesemua medium media siber yang ada untuk tujuan berkenaan.

Hari ini, para pemimpin Pakatan Rakyat Perak terutama sekali calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya, telah pergi ke istana untuk membuat pemeriksaan ke atas jenazah Almarhum DYMM Sultan Azlan. Mereka benar-benar tidak sabar untuk bergelak tawa. Ketika datang, kesemua mereka tersenyum lebar dan gembira. Ketika jenazah dibawa ke kawasan permakaman, masing-masing mengambil kesempatan untuk bergembira dan berseronok kerana orang yang telah menghalang Ngeh Kor Ham-Ngah Kor Ming dengan menggunakan Nizar Jamaluddin sudah tiada di dunia ini.

Gambar-gambar yang disajikan ini sudah cukup untuk menunjukkan kegembiraan mereka!
 Sumber: Selangor Chronicle

4 Responses to "PANAS! DIKALA RAKYAT SEDANG BERDUKACITA PEMIMPIN PAKATAN MENARI GEMBIRA"

  1. Sultan Azlan telah mangkat. Nizar dah derhaka. Macam mana nak minta maaf? Dekat Padang Mashsyar nanti diantara berbillion manusia maka terjerit-jeritlah Nizar memanggil Sultan Azlan untuk meminta maaf sebelum dihisab. Maka ambillah iktibar dari parkara ini. Mereka yang sukar tabur fitnah didunia memang syok kerana tak ada balasan. Balasannya adalah di akhirat nanti. Insaflah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelak la...jgn sampai amran kutip...amran sidai..amran jemur....dan amran kasi chocolate cadbury nanti... -Amran Pekida-

      Delete
  2. Kalau dah namanya pembangkang memang lah semua ketetapan yang kerajaan dah buat mereka takkan ikut. Walaupun ianya boleh menggugat hak dan keistimewaan bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!