CILI KASI TARUK! DAP MEMANG CONFIRM HADAPI MASALAH DALAMAN



Artikel berikut dipeik dari MIM di SINI:

DAP sebenarnya berdepan dengan dua masalah yang tidak dijangkakan di kalangan pengundi Cina.

Pertama, DAP mungkin menghadapi kemerosatan undi Cina kerana sabotaj dalaman sendiri.

Pencalonan Dyana tidak diterima baik oleh DAP Perak. Namun, perkara ini ditutup dengan rapi oleh serangan bertubi-tubi pada peribadi Dyana.

Ada yang merasakan para pemimpin tertinggi DAP perlu diberi pengajaran untuk menyedarkan mereka bahawa mereka perlu menghormati hasrat akar umbi. "You just cannot do it the way you like and as you wish."

Bagi golongan ini, mereka merasakan tiada apa yang perlu dikesalkan jika kerusi ini jatuh ke tangan Gerakan.

Malah daripada sudut politik dalaman, kekalahan di Teluk Intan akan menyebabkan para pemimpin tertinggi DAP berfikir dua kali sebelum campur tangan di bahagian negeri.

Selain itu, DAP juga berdepan dengan permainan perkauman daripada pengundi Cina sendiri.

Persoalan yang berlegar di minda para pengundi Cina konservatif ialah apakah jaminan kerusi ini jatuh kembali ke tangan wakil rakyat berbangsa Cina sekiranya ia bertukar tangan ke bangsa lain?

Sentimen ini semakin mendalam apabila PRK Teluk Intan terpaksa diadakan tidak lama selepas PRK Kajang yang memperlihatkan kerusi Cina jatuh di tangan Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Api ini sudahpun ditiup dan merebak di kedai kopi, dan DAP semestinya sedar kewujudan sentimen ini. 


------------------


Sambil itu, khabarnya DAP Perak begitu bengkak dengan cara kumpulan Lim Kit Siang melayani pemimpin DAP Perak.

Ngeh Koo Ham dan pemimpin DAP Perak asalnya malas nak menyertai kempen di Telok Intan terutama bila balu mendiang Dr Seah yang pro Kit Siang memulangkan sumbangan pengkebumian sebanyak RM3 ribbu dari DAP Perak.

Oleh kerana dah jadi buah mulut, mereka sertai demi parti untuk menunjukkan kesatuan parti pada pengundi. Tapi Ngeh berkecil hati apaila asyik diletakkan di hujung ketika ceramah atau duduk atas pentas.

House PK: Ini aku petik dari The Unspinners, aku dah kata dari hari tu lagi, DAP memang sedang hadapi masalah dalaman.  Nah korang tengok la sendiri

3 Responses to "CILI KASI TARUK! DAP MEMANG CONFIRM HADAPI MASALAH DALAMAN"

  1. Semua parti ada sedikit sebanyak masalah. Tapi jangan buat andaian yang bukan bukan terhadap parti lawan. Kalau Dap perak ada bantahan tak kan beria ia Nga Kor Meng berucap dalam kempen nya itu.Hanya sebab tempat duduk dah buat berbagai andaian. Nga Kor Meng ini bukan dari Perak ke atau yang taruk cili tak ada rasa pedas'tu ke?

    ReplyDelete
  2. Stail CINA DAP ..
    SIANG HARI .. GADUH 2... DEPAN ORANG RAMAI..
    MALAM HARI .. YUM SENG .. ORANG RAMAI TIDAK NAMPAK ..
    ITULAH STAIL CINA ..
    MELAYU MUDAH TERTIPU .. DENGAN CINA ..

    ReplyDelete
  3. Ni semua drama DAP je.. nak lekakan orang melayu..percayalah mereka ok aje dengan pilihan pucuk pimpinan mereka..Yang penting agenda mereka hapuskan hak orang melayu, tapi yang sedihnya ada juga orang melayu yang turut serta merealisasikan impian DAP ni...ish..ish..ish...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!