CILI KASI TARUK! APA BENARKAH PENYOKONG BN ALAM MAYA YANG PROMO CALON DAP?

BN kena banyak guna calon puteri yang cantik dan ada personaliti seperti Ketua Puteri ni
Aku tengok dah ramai yang marahkan penyokong BN di alam maya yang mainkan gambar calon DAP Dyana Sofea. Mereka kata penyokong BN kasi promosi percuma kat dia dari gambar bikini hingga gambar dia dalam pelbagai posing.

Aku pulak kurang setuju dengan pendapat ini. Kenapa? Kawasan yang pengundinya majoriti bangsa CINA akan sokong siapa saja calon diletakkan dengan syarat calon tu mewakili parti komunis DAP. Betul tak? Hatta kalau letak seekor babi pun tapi dibawah lambang komunis tersebut, mereka kaum chauvinis akan tetap sokong.

Jadi tak perlu la nak merengek macam tak dapat susu tetek dan nak salahkan orang lain pasal isu ni. UMNO terutama sekali kena belajar utuk mencari calon yang macam ni. Tapi susahkan? Sebab ketua bahagian yang dah expired pun tak mau lepas jawatan kan? Cerdik pandai semua kena cantas..

So ada baiknya UMNO cari calon berpotensi, berketrampilan, sedap mata memandang sebagai wakil. Sudah-sudah la letak calon recycle dan bangkai bernyawa mewakili UMNO mahupun BN. Contoh Ketua Puteri UMNO kan? Dia lawa kan? So kena cari yang lawa dan ada personaliti, baru nampak style. Bukan letak jenis berlemak dan tak tau jantina apa yang dia ada.

Sekarang ni aku tak sabar nak tunggu siapa akan mewakili BN di Teluk Intan? Apakah masih mahu diletakkan bangkai yang dah 3 kali kalah di Teluk Intan? Atau BN berani buat sesuatu yang baru? Bernikah BN letak seseorang yang boleh menandingi Dyana? Hebat sangat ke Dyana ni sampai BN takut nak announce calon Teluk Intan hingga saat ini?

Oh ya, kalau setakat nak bukak aib atau peribadi calon DAP ni memang tak laku sebab rakyat yng berbangsa chauvinis ni tak kisah, mereka ni sanggup terima pemimpin kaki liwat, kaki zina dan bermacam lagi. Seperti aku kata pada awal tadi, kalau letak babi pun mereka tetap akan pangkah parti komunis punya kan?

Nanti aku sambung lagi..

12 Responses to "CILI KASI TARUK! APA BENARKAH PENYOKONG BN ALAM MAYA YANG PROMO CALON DAP?"

  1. PK awaklah calun yang paling lay

    ReplyDelete
  2. Biasa lah tu pembangkang mmg suka yg bad attitude ni semua...lg jahat org tu lg drg suka

    ReplyDelete
  3. Biasa lah tu pembangkang mmg suka yg bad attitude ni semua...lg jahat org tu lg drg suka

    ReplyDelete
  4. betul, letak babi pakai skirt asalkan ada lambang DAP pasti akan dipangkah oleh puak komunis ni. asal bukan BN!!!

    ReplyDelete
  5. Tak apalah kalau UMNO tak ada calon yang cantik janji tak jual maruah bangsa, agama dan negara sudah cukup baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Mesti rajin tulus buat kerja untok agama bangsa dan negara. InsyaAllah ...ameen

      Delete
  6. Memang pun orang BN yang aku tengok duk banyak promote minah ni.. Secara tak langsung telah mempopularkan minah ni free jer..mentang2 cun semua duk pakat share kat pesbuk masing2..last2 sape yang untung? PR tak perlu bayar untuk promosi kita orang BN yang bodoh duk tolong free

    ReplyDelete
  7. BIARLAH DAP LETAK SIAPA SEKALI PUN, YG PENTING KERJASAMA PARTI UMNO MESTI DIPERLIHARA. JANGAN BIARKAN DAPING TU KUASAI MINDA PENYOKONG UMNO SUDAHLAH.

    ReplyDelete
  8. Kecantikan dan usia muda adalah bonus bagi seseorg calon.

    ReplyDelete
  9. oh my cibai, facebook eja cara kepala hotak kau cara melayu pesbuk...pundek mak engkau

    ReplyDelete
  10. anti kominis dan DAPpigsMay 17, 2014 at 9:07 PM

    Aku harap pengundi Islam dan Melayu kat situ tolak 'Betty Na' ni....namanya saja melayu, perangai sebijik babi-babi dalam kandang DAPpigs tu......kharrk ptuiihhh

    ReplyDelete
  11. Berat nanang kalau cakap hal ni pada pemimpin BN......sepatutnya bila zaman dah berubah otak pemimpin BN pun kena JUGAK BERUBAH TAPI sayang ini tak take place menyebabkan kita penyokong2 BN berada dlm di lemma.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!