CADBURY PUNYA PKR! INI BUKTI MEREKA LEBIH KUAT MERASUAH!

Selama ini, para pecacai Pakatan Rakyat, khususnya yang kuat menyokong Anwar Ibrahim sibuk menyalahkan UMNO dan menuduh para pemimpin UMNO terlibat rasuah. Kononnya mereka menyertai PKR kerana mahu menentang rasuah. Konon-kononnya para pemimpin PKR, semuanya putih bersih dan suci sesuci-sucinya dari dosa rasuah.

Namun berita semalam tidak mengiyakan cakap angkuh para penyokong PKR. Sebabnya, Ketua AMK yang baru sahaja menang, Zainol Abidin bin Mohamad telah ditangkap oleh SPRM semalam di sebuah restoran di AU2 Keramat kerana telah meminta wang sogokan bernilai RM5,000 daripada seorang kontraktor sampah untuk menyambung kontraknya semula.

Zainol Abidin kini ditahan di pejabat SPRM, Putrajaya.

Sebelum ini, Zainol Abidin adalah seorang ahli PAS namun melihat kepada ruang serta peluang yang boleh diperolehinya menerusi PKR, dia melompat dan menyertai PKR. Diberitakan juga, Zainol Abidin merupakan salah seorang daripada kroni rapat Azmin Ali.

Kontrak sisa pepejal dan pembersihan melibatkan MPAJ dibolot sepenuhnya oleh Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin. Azmin Ali adalah ADUN Bukit Antarabangsa manakala Zuraidah Kamaruddin pula adalah Ahli Parlimen Ampang. MPAJ sendiri dipenuhi oleh penyokong Pakatan Rakyat, dari Yang Dipertuanya, sehinggalah Ahli Majlis dan pegawai-pegawai tender.

Beberapa pendedahan berhubung penyelewengan dan salahguna kuasa melibatkan MPAJ telah dibuat sebelum ini, namun tiada tindakan konkrit daripada pihak berkuasa untuk menangani masalah berkenaan.

HOUSE PK: Artikel terbitan Flying Kick. Menarik pendedahan ini sebabnya kita semua selama ini didoktrin dengan perbuatan hanya UMNo saja yang melakukannya, pakatan terlampau suci sesuci air kunyit yang mengalir. Nah kome! Ini bukti SPRM cekup mamat yang nak merasuah!

Perlu ke aku nak tulis panjang-panjang lagi?

9 Responses to "CADBURY PUNYA PKR! INI BUKTI MEREKA LEBIH KUAT MERASUAH! "

  1. Bila ada kaitan dengan PKR adalah rasuah. Asal usul keturunan PKR ini adalah saki baki pemakan rasuah yang terkantatoin masa dalam UMNO.

    Anjing-anjing Kilang Kunyit ni kalau tak dapat rasa, bau pun cukup. Ini baru bilis harap SPRM suluh-suluh sama jerung yang masih berkeliaran.

    ReplyDelete
  2. SH tulis RM4000. PK tulis RM5000. Mcm berbelit je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh gitu ya? Bukan soal isu rasuah tapi jumlah yang jadi masalah? Itu pasal macam bolgger pak khatan kata video anwar ada tisu terbang ek? Kih kih kih kih. Apa punya bodoh la rba upahan pak khatan ni? Sian sian

      Delete
  3. kalau peringkat negeri pun kaki sapu walupun sekupang kalau negara mampos la habis kena jual , mengata orang cukup lah galak lagi tapi dia orang aku rasa perangai mengalahkan syaitan

    ReplyDelete
  4. Akhirnya Pas dan PKR Anchor.

    ReplyDelete
  5. PgayR ke hamPAS ke DAPigs ke semua sama je.. penipu, bodoh & kaki makan suap.. mana ada ikhlas lagi kalau dah berkuasa & berpangkat? dua kali lima..

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk ahli pkr adalah serpihan umno.yg kecewa dlm umno dulu..tak heran la kalau makan rasuah..darah dagingpun umno la katakan....

      Delete
  6. Yg kena tngkap tu ahlul pas mlompat ke pkr. Bodo btul rba ni tetap nk kaitkn dgn umno. Bodo n buta lg sbb tlalu fokus sume salah no arahan cinadap dan dpaksanggupkn oleh pas n pkr

    ReplyDelete
  7. Yg kena tngkap tu ahlul pas mlompat ke pkr. Bodo btul rba ni tetap nk kaitkn dgn umno. Bodo n buta lg sbb tlalu fokus sume salah no arahan cinadap dan dpaksanggupkn oleh pas n pkr

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!