CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, May 14, 2014

ALHAMDULILLAH! TERENGGANU TETAP SELAMAT DIBAWAH KEPIMPINAN BARISAN NASIONAL!

Apa korang cakap pun, setelah apa saja kekecohan yang berlaku di Trengganu, kni semuanya telah kembali seperti sediakala. Ala Mat Said merajuk kejap je tu, dah setel la. Semua yang keluar UMNO dah kembali kepada UMNO dan tolong la jangan panggil mereka pengkhianat kerana walau mereka keluar UMNo mereka tidka menyertai mana-mana parti pun.

Sekalung tahniah juga diucapkan kepada PM, TPM dan Setiausaha Agung UMNO kerana berjaya selesaikan kemelut Terengganu dengan begitu pantas lagi. Dan marilha kita semua ucapkan tahniah kepada MB Baru iaitu Yb Razif kerana beliau juga kini disokong penuh oleh bekas MB Mat Said.

So lepas ni kalau berlaku benda-benda macam ni, diminta jangan ada pihak yang melompat dan memanggil orang yang keluar itu pengkhianat selagi mana dia belum join mana-mana parti ok? Let's all learn from this incident.

Semoga Allah berkati negeri Terengganu Darul Iman!

Juga aku mohon semoga negara kita diselamatkan dari parasit-parasit bertaraf penasihat dan sexpol ehh setpol yang suka bagi nasihat yang merosakkan.

13 comments:

  1. Ni baru aku tabik...penyelesaian yang berhemah...keutamaan parti diberi...kalau puak PR tak mampu buat cam UMNO ni.....

    ReplyDelete
  2. kite tgk penyu telok,
    kite tgk telok penyu.

    ReplyDelete
  3. anti-LGBT , PR dan Ad-DajjalMay 14, 2014 at 11:29 PM

    BAnyak macai2 PR aku dengor tengah guling2 meroyan.....

    ReplyDelete
  4. Mat Said ni mmg jenis mengugut UMNO. Pakej kebodohan dia mmg lengkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan fitnah kalau tak tahu fakta ...

      Delete
  5. dah dapat habuan kena masuk balik laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan (2-191)

      Delete
    2. Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

      Banyak pihak yang turut terbabit menyebar fitnah sebenarnya tidak mempunyai sebarang kepentingan berkaitannya. Tetapi, disebabkan amalan menyebar fitnah sudah menjadi kebiasaan, banyak yang turut menyertainya dan seperti mendapat kepuasan daripada perbuatan itu. Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan. Pada masa sama, perbuatan itu dapat menonjolkan dirinya sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang diburukkan itu.

      Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu. Mungkin ramai menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpamanya dilakukan seperti tiada apa merugikan.

      Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsianya yang tidak mahu diketahui orang lain dianggap sebagai perbuatan mengadu-domba dan fitnah. Mengenai berita benar dan berita tidak benar yang disebarkan tanpa kebenaran atau kerelaan orang berkaitan, Rasulullah bersabda bermaksud: “Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya?’ Rasulullah bersabda lanjut: “Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.” (Hadis riwayat Abu Hurairah)

      Untuk renungan bersama . . .

      Delete
  6. Kempunan pas nak memerintah terengganu..

    ReplyDelete
  7. Tolonglah PM pasni tukarkan MB Pahang pulak..

    ReplyDelete
  8. beza antara org yg biasa susah dan miskin dilantik jadi pemimpin dgn pemimpin yg naik dari kalangan elitis. Rajuk Md Said sekejab jer. Jika kalangan elit, rajuk yg mcm nie terus berpatah arang dgn ego yg tinngi. hu.hu.

    ReplyDelete
  9. Ahmad Said ni mmg tak guna. Nampak sgt tak layak jadi pemimpin. Dah letak jawatan, keluar parti, lps tu masuk balik. Apa tujuan dia buat semua ni?? Nak malukan PM? Nak tunjuk kuasa dia? Dia boleh goyangkan parti UMNO di Terengganu. Memang betul Ahmad Said mempunyai kuasa utk buat semua itu. Dia tahu dan dia sengaja buat. Org mcm ni tak layak dok dlm UMNO. Virus dlm parti. Kalau boleh suruh letak jawatan terus sbb hilang di muka bumi ni. Pemimpin yg dayus dan alasan anak nak kahwin mmg tak boleh nak terima

    ReplyDelete
  10. Terus terang aku cakap, memang sejak dulu lagi aku berapa berkenan dekat Mat Said ni, entah apa sebabnya...memang aku tak berkenan.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!