AIK! HIMPUNAN GST KE HIMPUNAN GADUH SESAMA SENDIRI NI?

KENYATAAN MEDIA DARIPADA PERSATUAN JURUFOTO MEDIA MALAYSIA ( MPPA)

 1 MEI 2014 6PM

KUALA LUMPUR 1 MEI 2014- Persatuan Jurufoto Media Malaysia (MPPA) membidas tindakan segelintir sekumpulan peserta perhimpunan bantah GST menyerang jurufoto media di Dataran Merdeka Kuala Lumpur di sini hari ini.

Dalam kejadian yang berlaku selepas perhimpunan bersurai, sekumpulan anak muda bertopeng berpakaian serba hitam cuba memprovokasi sekumpulan jurufoto yang membuat liputan dengan kata-kata kesat dan isyarat lucah.

Jurufoto Malaysia Focus, Sharil Amin Abdul Rahim disepak dan ditumnuk manakala jurufoto Malaysia Reseved, Hafzi Mohamad terkena balingan kayu dalam kejadian tersebut.
 
 Menurut Sharil Amin semasa kejadian beliau ternampak sekepul asap yang dinyalakan dari suar oleh kumpulan (pemuda) berkenaan. Semasa menghampiri mereka menghambur kata-kata kesat seterusnya adengan kekecohan mula berlaku.
 
 " MPPA memandang serius kejadian ini kerana perhimpunan ini adalah perhimpunan aman dan di bawah seliaan permit pihak berkuasa. Seharusnya tiada kekecohan tercetus.

" Kami kesal dengan segelintir kumpulan pemuda yang masih bertindal liar dengan menyerang jurufoto media bertugas" jelas Setiausaha Agung MPPA, Mohammad Naim Firdaus Abdul Aziz.

Sehubungan dengan itu MPPA bercadang akan mengemukakan satu laporan polis berhubung kejadian tersebut dan akan mempertimbangkan ke pihak peguam kerana bukti bergambar wujud dalam kejadian tersebut.

10 Responses to "AIK! HIMPUNAN GST KE HIMPUNAN GADUH SESAMA SENDIRI NI?"

  1. Ini mesti ada agenda ni ... Takkan saja2 nak provoke jurufoto. Mungkin depa tak dapat cukup duit kot. Janji RM100, dapat RM50 share dua org plak tu. Tak ke baran? Amik kaw

    ReplyDelete
  2. Emm bagus sgt lah tu....apa lah drg ni elok2 dapat cuti utk berehat dgn family sibuk nak g bt himpunan haram...yg plg aku sakit hati ada yg sgp bwk baby...lps tu siap gaduh lg..mcm ni ke cacai pr didik anak dr kecik lg dah ajar bt benda tak elok tu lah bila besar nnt drg jadi penyagak no1...

    ReplyDelete
  3. dah jadi seperti perhimpunan gengster2 yg dahagakan kuasa dan cuba mendapatkannya melalui keganasan....

    ReplyDelete
  4. MCM NI KE PERHIMPUNAN AMAN SAMPAI GADUH SESAMA SENDIRI. MENTALITI PEMBANGKANG MMG KOTOR SEBAB TU BLH JADI MCM TU. NAMPAK SGT NI YG ANWAR HARAPKAN UTK PORAK PERANDAKAN NEGARA.

    ReplyDelete
  5. Inilah yang dikatakan melayu bangang. Cina tepuk tangan tengok wei! Tulaaaa 0.00000001% je paham cukai...Yang join demo ni kebanyakannya tak faham yang penting protes..ikut cakap nuar jubor...apa pekdah yang korang dapat? GST tetap diteruskan juga.. kerajaan BN masih memerintah lagi...Banduan si Nuar jubor tetap akan masuk penjara balik

    ReplyDelete
  6. Ini ke yg dikatakn perhimpunan aman...kononnya perhimpunan utk bantah gst demi rakyat Tp penuh dgn keganasan...ape yg sebenarnya yg anwar nk bukti kn ini....macai2 pembangkang patut sedar mereka hanya dipergunakan

    ReplyDelete
  7. Pelik dgn pemikiran macai2 pembangkang nie ade ke dgn keganasan mcm nie mereka blh menguling kn kerajaan jgn mimpi lah....ramai yg masih waras x bodoh nk jd anging anwar....

    ReplyDelete
  8. ternyata demo sebegini lebih bnyk bawak budaya asing liar yg makin hari makin sesak spender kalau di fikirkan.....sikit hari lagi pasti akan pakai pulak bahan2 letupan masuk demo dan boleh membahayakan nyawa orang awam. Ini pun dah gaduh sesama sendiri atas matlamat nak dapat siapa pengaruh lebih besar. last2 bertumbuk sesama sendiri. hampeh!

    ReplyDelete
  9. Samm panggil unit amal pas puk*mak
    agaknya unit Amal pas gelar samm pulak jubo*pak.......

    ReplyDelete
  10. pakatan semenjak dua menjak nie berperangai memalukn negara sahaja..
    konon nk keadilan..beginikah caranya..bergaduh berkata kesat dgn aksi isyarat lucah..
    benar ke betol ke nie caranya...langsung takde moral..ini yg pakatan ajar anak2 muda??
    nie nk keadilan ke atau nk keganasan??

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!