PANAS BERAPI! SIAPAKAH DALANG DISEBALIK KONSPIRASI "MAHATHIR VS NAJIB" NI?

Ini berita yang sangat aku tak suka bila mendengarnya. Kisahnya pasal ada satu kumpulan yang cuba melaga-lagakan Tun Mahathir dan PM Najib. Aku share dengan korang sedikit petikan dari sebuah blog:

Semuanya bermula apabila Ezam Mohd Noor cuba mewujudkan suasana tegang kononnya Dr. Mahathir mahu menggulingkan Najib. Ezam menggunakan Azwandin Hamzah, salah seorang daripada pedukangnya ketika dalam PKR dahulu dan mempunyai cita-cita besar untuk menjadi ADUN Bukit Antarabangsa. Azwandin Hamzah yang diketahui seorang penyonglap, penipu dan con-man, telah bertemu dengan Najib untuk memaklumkan hal tersebut dan tidak lama kemudian, berita tentang kononnya Najib hendak digulingkan oleh Mahathir mula tersebar.

Rafizi Ramli dan Anwar Ibrahim segera menggunakan alasan tersebut untuk mengenakan Najib. Mujurlah Presiden PAS dan Dewan Ulama serta Dewan Syura PAS tidak terikut-ikut dengan permainan bodoh PKR dan orang buangan mereka.

Gagal dengan isu Mahathir mahu menggulingkan Najib, Ezam bercuti ke luar negara bersama-sama keluarganya. Di Australia, Ezam Mohd Noor mengacah Najib kononnya dia akan melepaskan jawatan Senator kerana berasa tidak dihargai. Surat dikarang dan orang suruhannya telah menyampaikan berita perletakan jawatan yang bakal dibuat oleh Ezam kepada Najib.


Baca seterusnya DISINI


HOUSE PK: Munafiknya manusia bernama Ezam ni, sampai hari ini dia tak mintak maaf dengan Tun M malah dia menjadi dalang untuk melaga-lagakan Tun M dengan PM ya? Bangsatnya kau Ezam kalau benar apa yang blog itu bongkarkan....aku nak tengok jawapan dia apa..sama-sama kita tunggu..

27 Responses to "PANAS BERAPI! SIAPAKAH DALANG DISEBALIK KONSPIRASI "MAHATHIR VS NAJIB" NI?"

  1. kotak pun tak muncul2 lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruhlah aljub berenang smbikkan. Bawa sejali dikitsiang yg dah nak mampoos. Tinggslkan dilaut hindi.

      Delete
  2. Tadi aku tengok Soal Jawab di TV3 . Memang menarik dengan tetamu Zulkifli Nordin . Habis di telanjangkan Anuar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu zul kepala butuh pnya org.Hrp jgn bg dia masuk umno.

      Delete
  3. Mengikut cerita dari Ampang circus JMM Azwandin ada sama dalam sessi perbincangan tertutup Tun M dgn beberapa NGOs, bincang pasal nak jatuhkan PM. Entah ya atau tidak adanya sessi tersebut tidak siapa yang tahu. Jadi dengan sifat penuh patriotik dan semangat sayangkan PM Najib, Azwandin sanggup berpatah arang dan membelakangkan Tun M. Ini hal kena bagitau sama PM, dan kena seek mentor Ezam punya pendapat gamaknya...begitu cara Azwandin merancang dan fikir. Macam selalu masuk jarum.

    Ceritanya, Datuk Mikel Joe (KB Umno Ampang) mearrange audien/ pertemuan dengan PM. JMM Azwandin menggoreng popcorn...PM Najib makan ke, termakan ke takda siapa tahu. Tapi aku yakin tahap pendengaran dan analisa PM Najib bukan tahap frekuensi rendah, sama level dengan Azwandin.
    Budak ni tak tahu gamaknya taraf PM Najib dan mantan PM Tun M berkomunikasi pada frekuensi yang tak mampu didengar oleh anjing-anjing buruan sekali pun, inikan pula tahap telinga capang barua-barua genom Anuwar.

    Dipendekkan cerita, Datuk Mikel Jo dan Datuk Jailani sendiri dah sedar mereka dah dikaldaikan dan belakang masih lembab terkena kencingan berasid JMM Azwandin.

    Sekarang Ezam sudah ada pejabat di MOF. Jadi Azwandin tak ada modal nak bagitau Ampang circus yang dia bebas keluar masuk PMO...atau berani lagikah dia

    ReplyDelete
  4. Tapi rakyat Malaysia ni kalu dah tanam perasaan bencikan BN susah nak hilang walau cakap apa sekali pun......mereka tetap tak percaya dgn apa yg zulkifli nordin cakap wpun ada kebenaran

    ReplyDelete
  5. Aku sedikit skeptical dengan bekas-bekas PKR yg masuk umno then dapat jawatan tinggi. Adakah mereka ni jujur atau mereka hanyalah TROJAN HORSE yg sengaja dimasukkan untuk melemahkah dan mengkucar-kacirkan umno dari dalam. Apa jasa mereka hingga boleh dilantik senator, sedangkan mereka yang setia dulu, kini dan selamanya umno ditolak ke tepi atau tidak dipandang langsung hanya kerana mereka tidak pandai melobi diri sendiri.

    ReplyDelete
  6. Umumnya tidak sukar mencari punca sesuatu isu. apa sahaja pergolakan berbau politik di Malaysia ini adalah berkait dengan DIA. Keseluruhan hidupnya tertumpu kepada bagaimana maahu mengenakan orang lain demi memuaskan hati membalas dendam. DIA lah Syaitan Pendendam sekarang. Semua yang beriman mesti menjauhkan diri dari Syaaitan ini. TQ

    ReplyDelete
  7. Munurut Zulkifli Nordin dalam Soal Jawab di TV3 , ada kemungkinan Anuar akan masuk semula UMNO . Aku cakap betul , kalau Anuar masuk UMNO balik , aku akan sokong Pakatan Rakyat . Meluat betul aku tengok Anuar ni .

    ReplyDelete
  8. Dari day one Ezam ni keluar dari PKR aku dah tak percaya dah dengan dia. Takde kredibility. Dan aku skeptikal dengan mamat ni. Apa agenda dan apa tujuan. Sedangkan beliau ni sangat mengagungkan Nuar satu ketika dulu. Meluat bila tgk dia dilantik sebagai senator. Janji nak keluar kotak.. dan bertahun2 tak keluar. Munafiknya... Zul Nordin pun sama.. ni semua org2 bijak yang kononnya ditipu oleh Nuar. Padahal bijak pandai. Semua mereka ni ada kepentingan dan agenda yg di cari dalam PKR tapi bila dah kurang kasih sayang baru diorang sedar... Padan muka.

    ReplyDelete
  9. From Die Hard Fan Tun Dr M - Alaaaa .. Ezam. Ko ingat senang ke nak laga-lagakan 2 org ni?? Tun is a genius man. Ko ingat Tun baru masuk politik 10 thn lepas??? Senang aje dia nak gaduh dgn org. Apa yg Tun selalu bersuara pun adalah sebab dia rasa isu2 perlu diberi perhatian lebih. Aku rasa sbg PM yang paling lama di Msia, dia memang berhak utk bersuara. Sapa2 PM pun, kena bagi perhatian pada apa yang dia ckp. Takat nak gaduh2, sorry la. Byk keje lagi Tun nak buat. So, Ezam, aku rasa ko balik semula le ke PKR. Mungkin boleg dapat projek besar kat Selangor ni

    ReplyDelete
  10. Ezam ni dah xde keja lain agaknye sbb tu dia saja nak melaga laga kan najib dgn tun m.....ptt nye org yg busuk hati mcm dia ni tangkap je bg pengajaran ckit...supaya yg kali dia tak bt cite2 bodoh mcm ni lg

    ReplyDelete
  11. Mak ni rakyat biasa aje..tapi kalu melihat pada air muka seseorang kita boleh menilai cuma kepastian itu timbul bila kita bertentang mata dengannya..masa menentukan segalanya macam KJ mengambil Regina Lee sebagai staff dia..

    ReplyDelete
  12. MMG KURANG AJAR EZAM NI KAN, MANUSIA YG TAK KENANG BUDI LANGSUNG. BERANI DIA NAK LAGA-LAGAJAN NAJIB DAN TUN M DEMI KEPENTINGAN DIRI SENDIRI. KALAU KAU DAH TAK BAGUS JGN NAK MUSNAHKAN ORG LAIN. ORG MCM EZAM NI PATUTNYA POLIS AMBIK TINDAKAN SEBAB EZAM TLH MEMFITNAH NAJIB DAN TUN M. KENAPALAH BYK SGT ORG YG NAK JATUHKAN NAJIB NI SEDANGKAN NAJIB DAH BUAT YG TERBAIK SELAMA PENTADBIRANNYA ITU.

    ReplyDelete
  13. Ezam ni lompat sana lompat sini last2 dapat jadi director... SriB respect sama ezam.. Belum habis tempoh jd senator dah dpt jd director gomen kat MOF pulak tu.. Lepas tu ada naik pulak nama dia duk laga2kan Tun M dgn Najib.. Takut pulak lepas ni bila PR offer lebih dia lompat pulak jd penasihat PR.. org mcm ni lebih baik campak dlm lombong je.. ada menyusahkan tak ada tak jd hal pon... aman dunia :D

    ReplyDelete
  14. jahatnya ezam ni sampai sanggup buat apa saja demi nak lagakan najib dan mahathir. kerana ezam haram jadah ni pakatan dapat bahan baru nak kenakan najib. ezam ni elok kena buang negara baru padan muka.

    ReplyDelete
  15. apa punya bodoh si ezam nak buat cite sebegini rupa agaknya, apa tun m dapat kalau dia nak jatuhkan najib sedangkan tun m juga org bn. ezam ni mesti apa yg dia minta tak dapat dari najib sebab tu dia sebarkan fitnah sebegini rupa agaknya. kita ada mata nak nilai sendiri dgn tuduhan ini dan jgnlah nak dgr cerita fitnah dari pihak yg tdk bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  16. parpu, ko yg bangsat termasuk anak,bini mak bapak ko yg beranakkan ko anak haram.

    ReplyDelete
  17. Aku cukup benci dgn Melayu yg mahu melaga2kan sesama bangsa. Lebih2 lagi Melayu yg perasan dia tersangat la popular tetapi tidak disokong oleh majoriti rakyat.

    Kat akhirat nanti jawab la.

    ReplyDelete
  18. SIAPA EZAM?
    SIAPA EZAM KALAU DIBANDINGKAN DGN TUN M

    ReplyDelete
  19. Ezam adalah contoh political opurtunis yg sangat cekap. Dia pandai pilih arus mana dan masa mana sesuai utk sided camp. Lompat pny lompat last2 sekaki dengan kotak sekali dengan sanator dan sekali dengan dapat lantikan di Tresuary gaji 15k sebulan. Kita kena follow langkah dia la..baru org respek. Hal TDM ngan Najib pun sama. Bila bg laga dan gaduh BARULAH PELUANG MUNCUL.

    ReplyDelete
  20. Ok gak kalau mahadir jadi PM. Najib lembab...

    ReplyDelete
  21. ko org ni yg komen2 ni semua melayu yang terserlah perangai hasad dengki dan busuk perut yg teramat sgt. patut sgt melayu di malaysia ni akan jd bangsat sebab dgn perangai ko org ni semua. aku awal2 lg dah declare keluar melayu baik aku jadi bangsa india lg baik sbb india punya class lebih baik dr melayu sekarang ni oiii melayu dah jd pariah di negara ini

    ReplyDelete
  22. Assalammualaikum wmt,
    Kalau benarlah apa yg diceritakan ini, sahlah bahawa sesiapa jua yg pernah tinggalkan UMNO, benci UMNO dan kutuk UMNO pada satu ketika, kemudian terhegeh-hegeh masuk semula UMNO atau menyokong UMNO dgn tujuan dapat kedudukan atau business, maka inilah akibatnya.
    Bagaimanapun sipolan tu bukan DS Najib yg bawa dia masuk UMNO serta lantik dia jadi Senator.
    Sedikit sebanyak KJ ada saham dalam urusan itu dulu.

    Pemimpin atasan seperti DS Najib sepatutnya dah tahu dan faham siapa mereka.
    DS Najib dah berkecimpung dlm politik sejak berumur 24 tahun lagi.
    Pengalaman dirinya dan sedikit sebanyak apa yg dialami bapanya - Tun Razak, sepatutnya menjadi benteng ampuh memelihara dirinya drpd adu domba politik oleh mereka yg inginkan kedudukan dan jawatan dalam parti dan juga kerajaan.

    Ahli UMNO yg setia sepatutnya mempertahankan DS Najib drpd ancaman adu domba ini dan jangan termakan racun yg boleh meruntuhkan negara, memusnahkan bangsa dan agama Islam dari bumi bertuah ini.
    Wallahhua'lam.

    ReplyDelete
  23. ko jaga keluarga ko lg baiklah parpu. mak ko kena rogol dgn bangla. anak pompuan ko kena jilat dgn benggali. bini ko kena jolok dgn india. apelah nk jd bala tuhan turun pd ko kerana ko pengkhianat islam

    ReplyDelete
  24. Kehebatan Najib ialah berani 'recycle',bukan berani berubah.Bekas pengkhianat negara diberi kedudukan tinggi,ada yang jadi duta dan berbagai lagi jawatan tinggi.Ini adalah penyebab kepada kemerosotan sokongan kepada BN.Bukan sedikit orang Melayu yang berdendam dengan petualang-petualang bangsa ini,walaupun mereka kelihatan meninggalkan PKR.Majoriti kabinet Najib adalah kabinet Pak Lah.Tentera anai-anai peliwat negara ramai dalam kerajaan dan mereka ini bertanggungjawab membawa masuk orang DAP dalam perkhidmatan awam.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!