PANAS BERAPI! KENAPA RAKYAT SELANGOR TAK MARAH KHALID IBRAHIM PEMUNCA TIADA BEKALAN AIR DI NEGERI INI?

Tahukah anda yang Selangor kini menghadapi Krisi Air yang paling dahsyat? Aku percaya semua tahu kan especially yang tinggal dalam selangor ni. Tapi pelik kan, takde siapa pun bising dengan kesusahan yang dihadapi sekarang di Selangor?

Selangor tidak pernah hadapi krisis air yang teruk sebegini. Ini kali pertama Selangor kena BALA yang paling teruk. Kita kena terima kasih kepada Khalid Ibrahim yang sangat degil dan tak mahu buat Langat 2, empat tahun yang lalu. Dia punyai idea luarbiasa dimana dia kata nak ambik air dari sumber bawah tanah la, air lombong la. Macam-macam la idea gila dia.

Namun hingga ke saat ini takde apa pun. Last-last dia dah pening dia terus setuju dengan kerajaan Persekutuan dan bersetuju dengan Langat 2. Tapi sedihnya benda dah terlambat, kni rakyat Selangor kena sengsara lagi empat tahun hingga Langat 2 siap.

Persoalannya mana idea Khalid yang so called brilliant selama ini? Mana dia penggalian air dari bawah tanah? Apa Khalid nak buat sekarang ni untuk atasi masalah air di Selangor? Nampaknya Khalid dok sibuk nak kejar jawatan dalam PKR je ni, tak nampak pun dia nak bentangkan idea untuk mengatasi masalah air di negeri paling kaya dalam Malaysia ni?

Peliknya rakyat Selangor tak komplen pun kan? Mereka macam redha je. UMNO Selangor pulak tak reti nak utarakan isu air ni, masing-masing dok fikir nak selamatkan tembolok sendiri je? Aku sedih tengok negeri Selangor ni, dah le Kerajaan pimpinan Khalid ni lemau dan suka main politik pembangkang kat negeri ini iaitu UMNO pulak dok jadi bebal nak mampos.

Wahai rakyat Selangor korang tak rasa ke kesusahan takde air sekurang-kurangnya 3 hari berturut-turut ni? Kalau pi makan kat kedai pun, mereka takde air. Apa air mereka guna pun kita tak tau, yang pastinya makan kedai yan takde air ni akan menyebabkan kita sakit perut dan cirit birit. Takkan korang nak duduk diam je?

Cuba kalau la ni kat Selangir kerajaan BN yang memerintah pastinya puak pakatan dan rakyat Selangor sendiri akan buat demo dan tunjuk perasaan pada kerajaan kan? Tapi kenapa tidak buat apa-apa pada Khalid? Dialah penyebab utama rakyat Selangor takde air ni. Ini adalah hakikat. Kerana kedegilan beliau maka Selangor haapai bencana yang tidak sepatutnya. Betul tak?

Apa tindakan korang wahai rakyat Selangor? Takkan nak terus diam je? Jangan la double standard wahai rakyat Selangor. Ini isu air, bukan isu politik. Khalid kena bertanggungjawab hal ini.

72 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA RAKYAT SELANGOR TAK MARAH KHALID IBRAHIM PEMUNCA TIADA BEKALAN AIR DI NEGERI INI?"

  1. aku marah laaaa....#haramjadahbetul!

    Kat mekah yg hujan turun tak sehebat Malaysia...memancut2 air paip...sakit hati tul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni bodoh ke ape??? Nak banding Mekah dgn Msia. Itu Rumah Allah.

      Delete
    2. Anon 635
      itu menunjukkan wpun org arab yg dikatakan kurang bertamadun dan mentaliti 3rd world pun tau kepentingan sediakan air yg hr2 nak guna utk bersuci. Ini pr yg kononnya ada tokoh korporat yg jd kepala kat sgor buat endah x endah masalah ni. Nak banding dgn sgor kat mekah tu berjuta2 manusia dtg silih berganti tp masalah air so far xde. Negara yg kering sekali sekala je terima hujan. Terima la hakikat pr pandai kelentong dan cakap tp buat keje x reti.

      jentayu

      Delete
  2. orang Selangor akan terima apa saja, asalkan bukan UMNO/BN! itulah hakikatnya dan sepatutnya orang2 UMNO sudah sedar dan buatlah sesuatu agar PRU14 yang datang nanti bukanlah "kubur" kepada kerajaan umno. Melainkan orang umno sendiri yang rela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, sekadar catuan air ajer tak cukup nak jatuhkan PR. Kenapa? Cina bulat-bulat nak jatuhkan melayu UMNO. Cina boleh terima melayu PKR dan PAS kerana puak-puak melayu ni bebal dan bodoh yang lembu, boleh dicucuk hidung. Yang menjadi masalah besar pulak, UMNO Selangor pulak bangang melebihi kerbau pendek, tak berani nak berjuang merampas Selangor. Mereka masih sibuk nak merebut kuasa dalam UMNO.

      Delete
  3. PATUTNYA BAWA USUL UNDI TAK PERCAYA DI DUN SELANNGOR?
    ATAU TUNGGU PRU 1`4.
    ORANG SELANGOR "TAK ADA MASA" NAK DEMO KERANA SIBUK NAK TAKUNG AIR (LAT DUA HARI SEKALI). PAS DAN DAP TAK KISAH PUN AIR ADA KE AIR TAK ADA KE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erm..... pukimak babi haram jadah fuckatan mcm nie pun diorang sokong.... bila dah jadi mcm nie... nak salahkan kerajaan yg x tlg plak.... pikir la sikit

      Delete
    2. Keturunan Nabi Adam........ hahahahaha betoiiii2........ Ini sume poyo....

      Delete
    3. Yaaa betullll... ini sume poyo.. mcm kak bedah yg poyo.. buta bahasa.

      Delete
    4. Kak bedah poyo

      Delete
  4. PATUTNYA BAWA USUL UNDI TAK PERCAYA DI DUN SELANNGOR?
    ATAU TUNGGU PRU 1`4.
    ORANG SELANGOR "TAK ADA MASA" NAK DEMO KERANA SIBUK NAK TAKUNG AIR (LAT DUA HARI SEKALI). PAS DAN DAP TAK KISAH PUN AIR ADA KE AIR TAK ADA KE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh .... takde air pun, PRK Kajang menang gak... Org Selangor tak heran la ada air ke takde. Sbb depa mmg dah belajar mcm mana nk hidup dlm keadaan daif. Ada ko tgk kawasan tempat tinggal elite takde air ... takde kan??? kawasan pertengahan dan low class aje yg takde. Depa mmg dah biasa mcm ni. Khalid, ko teruskan dgn idea ko yg brilliant ... mmg takde org yg boleh challenge ko bila fikir outside the box ... Wallllaaaa

      Delete
  5. TUAN PUNAI SIHAT BUAT APA? MAKAN GAJI BUTA JE KE?.

    ReplyDelete
  6. Kan aku dah cakap UMNO / BN Selangor suma tidur.....zzzzzzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kaitan dgn bn plak??? Parti mana yg rakyat pilih utk perintah selangor......

      Delete
    2. UMNO tido sampai next pilihanraya ... baru depa start buat keje

      Delete
    3. Ya betolll... kak bedah poyo

      Delete
  7. Mana ada krisis air di Selangor . Ini semua berita penipu yang di bawa oleh UMNO . Catuan air di Selangor tidak menjadi masalah kepada penduduk Selangor pun . Contoh nya saya ni . Saya dah sebulan tak mandi , Takde benda pun . Tak sakit pun . Saya buang air besar pakai kertas tandas je . Takde masalah pun . Air pun dah dua minggu saya tak minum . OK aje . Tak sakit pun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye memang tak de. Pirahh.. Sedara aku menyumpah hidup kat Selangor tu. Haramjadah punya kerajaan. Itu pun ada orang yang masih redha dgn keadaan macam tu. Orang macam kau ni hidup dengan air lombong je lah..patutlah tak kisah ape pun...jenis kambing.

      Delete
    2. Kambing pun nak rumah yg bersih sbb tu kena rebankan berlantai tinggi dari tanah ... makluk yg x kisah langsung kebersihan itu BABI !!! makan tidor , makan tidor ... cukup bulan di sumbat dlm bakul raga pi hantar kat kerabat DAPig gi cucuk leher buat bakuteh .

      Delete
    3. Anon 5:05 bangang. Kakakaka

      Delete
  8. Mana x panas kalid oi..... kak jijah nak basuh puki dia pun air kena catu.. tu x kira lg anak dia .... anwar aljubs jgn cakap la.. mmg x pernah basuh anu dia... sebab tue la geng2 fuckatan ni selamba je bila air x de... sebab diorang semua dah biasa mcm tue...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deme yg kata ok tu tak mandi junub ke kak bedah?

      Delete
  9. Memang la takde demo.... yg buat demo pun penyokong pembangkang. Depa le yg buat porak peranda. Penyokong kerajaan yg suka kedamaian., redha dgn keadaan... pasrah dgn keadaan sedia ada. Beginilah keadaan hidup di negeri yg pembangkang berkuasa... teruk mcm mana pun, simpan aje. Kalau tak, siap lah dikerjakan oleh penyokong2 yg bodoh tahap lembu, bau mcm kambing

    ReplyDelete
  10. Semuanya fitnah. Ciptaan UMNO. Kita tak pernah kekurangan air. hanya langkah penjimatan. Kita redha. Jimat cermat itu dituntut dalam Islam.

    ReplyDelete
  11. Ini semua salah umno. Umno salah. Umno blh blh blh. . .salah umno.. . Yg susah takda air ni orang umno. Kami penjilat pakatan takda masaalah nak mandi wajib pasal kawan kami dap. Takda masaalah nak amik wudok. Pas dh gerentikan kami masyuk syurgooo. . .yg bising ni umgok je. Laen kali sokong ar fuckatan.

    ReplyDelete
  12. Inilah bezanya org BN dgn PR. Org PR memang kaki demo..klau anwar kata dia x bole basuh berak sbb air takde, barulah macai2 PR akn turun berdemo. Org BN mng bukan kaki demo. Dah tau dah klau demo pun bkn dpt selesai masalah. X caya? Sila tnya beruk Pr, brapa masalah yg dpt selesai dgn berdemo..last2 kna bg derma tabung.milo jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Team pr mmg bodoh buat demo buang masa apa yang kauorang dapat ..kuda kayu bodoh macam lembu....

      Delete
  13. mmg pelik kot..knp rkyt selangor snyp je bila ada krisis air mcm nie..sbb apa sbb pembangkang yg pgg kn..cuba klu kerajaan yg pegang selangor tu tetibe jdi krisis air mcm nie mst laju je depa dh menentangkn..nie bila pembangkang snyp pulak depa ek..tp setahu aku klu kerajaan yg pegang mst isnyaAllah tak akan ada pny krisis air mcm nie..

    ReplyDelete
  14. Dasar tak kenang budi mmg begitu. Dah maju lupa diri. Mcm sial...

    ReplyDelete
  15. kebencian pada BN mengatasi segalanya lebih lebih lagi masalah ni ada kaitan dengan proksi kerajaan

    hari hari hujan tapi kat empangan tak naik naik gak, ada naga telan air apa!? Boooo!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal tu kena tanya dgn Faekah orang kanan Khalig . Dia pernah kata Selangor x ada masaallah air .... dia bilang selangor kemarau jauh sekali , banjir adalah ?????

      Delete
  16. cuba kalau BN yg naikkan...bergolek2 la tgh jalan org buat demo nak bantah...bila pr buat semua senyap je..dah termalu kot sbb mmg dah undi pr..tpaksa terima le kan..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. undi la PKR lagi..padan muka kan..penuh dengan janji palsu semata.. hahaha..

      Delete
  17. parpu aku hari hari kongkek bini hang tak gaduhpun takde air utk mandi junub... kau tu asyik menulis kutuk sana kutuk sini, jaga lah anak bini sendiri kenakongkek pun tak tahu

    ReplyDelete
  18. Selangor tak ada air sebab Kontraktor Kroni yg lantik UMNO dulu kerja nya curi je.

    ReplyDelete
  19. Allaaaaa ... siapa kata air kurang kat Selangor? punai sihat sembur air sana sini sampai dlm memek chinadoll, maknanya air berlebihan le tu ....

    org Selangor pun dah ramai belajar dari PAS mcmana mandi junub bila takde air, pakai old newspaper aje, ikut cara DAP ....

    ReplyDelete
  20. Penyokong PR bongek, bongok, bebal. Takde air padan muka..undi la lagi PR. Nuar & jijah..perosak Negara. Undi BN. UNDI UMNO.

    ReplyDelete
  21. bengang tahap gaban, tapi banyak bangang suka pkr nak buat camana. rumah dok elok kemas, dah penuh dengan tong-tong air macam stor. bilik air 4-5 buah pun tak guna sbb takda air, cantik pun penuh dengan tong2... bagi subsidi air tapi air bagi sekerat-sekerat.... baik tak payah.... orang selangor tak suka pkr, tapi orang luar yang bermastautin di selangor, tukar alamat i.c pastu mengundi pkr di selangor... bila orang selangor susah, dearang pi balik pencen negeri masing2.... hampeh

    ReplyDelete
  22. Anon 12:15. Kerja kongkek bini orang kongkek cina dol kongkek dlm hotel kongkek jubor jantan memang amalan penganut PR. Nauzzubillah minzalik.

    ReplyDelete
  23. Membrane technology kepala otak dia. Its more of 'no brain', no technology.

    ReplyDelete
  24. Sebongok-bongok kerajaan Pakatan, bongok lagi rakyat Selangor yang mengundi mereka.

    ReplyDelete
  25. UMNO Selangor mana ada kekuatan. Tak mampu dah nak buat apa2.

    ReplyDelete
  26. keturunan nabi adam@nabi luth???mcm sial je ko.

    ReplyDelete
  27. Apabila d beri kepercayaan mengapa d salah gunakan? Jadi kontraktor yg mencuri salahkan umno mgapa? Sbb kroni? Kau ingat pkr memerintah tiada kroni dajjal mereka mencuri. All nice and dandy la. Grow up.

    ReplyDelete
  28. Mcm zul nordin ckp... pkr beruntung sbb mempunyai penyokong yg taksub dan dungu. Kepayahan hidup tanpa air dianggap jihad. Kesian.

    ReplyDelete
  29. Pemimpin UMNO kebanyakkan nya dah montel dan gemok2 belaka, kenyang dari kekayaan. Kedempol dan jadi bodoh tak reti nak ajak rakyat Selangor berontak jalanan untuk kutuk kerajaan Selangor. Setakat menyalak depan press conference, depan balai polis selepas buat polis report sudah kira perjuangan bagi orang UMNO. Sorry lah yer orang dan pemimpin UMNO. Memang korang dah tak layak untuk menawan balik Selangor kerana korang dah jadi penyagak yang dah kenyang, kedempol dan tetap membodek untuk jawatan dan projek di peringkat federal. Harap2 ada orang PM Najib bawa perkara nie kepada Najib. Kalau Najib tak leh nak settle keadaan di Selangor, bubar ajer UMNO Selangor. Tak yah nak buang duit menjaga perut orang umno.......

    ReplyDelete
  30. Isu air Selangor ni sekarang PR beriya iya menyalahkan BN atas kegagalan kerajaan negeri sebenarnya. Dari dulu lagi dah pun di bagitahu....malahan telah ada kajian sekitar tahu 90an lagi tentang selangor bakal memnghadapi masalah kekurangan air dan pelan jangka masa panjang pun telah di rangka utk atasi masalah ini semasa selangor di bawah BN.....namun masa depan selangor gelap bermula 2008 dan semenjak itulah kes tarik tali berlaku antara nageri dan persekutuan dan paling serius ialah kes air. Kita ucap tahniah pada Khalid apabila berani mengenetepikan kepentingan politik apabila menantatangai MOU berkenaAN AIR tanpa rujuk dulu pada Anwar atau PKR. Implikasi terhadap lambatnya perjanjian ini di tandatangai ialah kita lihat tiada sumber tadahan baru di wujudkan di selangor utk tampung keperluan air sebelum ini. Dengan termerainya perjanjian Langat 2 di harap masalah air di selangor dpt di kurang. Walau agak terlambat namun belum terlewat...

    ReplyDelete
  31. Aku dah kata ini semua salah umno.! ! !

    ReplyDelete
  32. Bukan salah rakyat Selangor...Ni semua kerja pendatang Dr negeri lain...terutamanya kelantan

    ReplyDelete
  33. Korang rasa apa sebab ada mamat tu ckap ini semua poyo berulang kali.sebab dia orang selangor.dah terkena dgn nuar berahi dah.dh malu le tu tapi tknak terima.aku duduk kt selangor.tk caya tanya le orang sejangkang , telok panglima garang dan banyak lagi.busuk oooo tk mandi.

    ReplyDelete
  34. Negeri2 kat msia n staf2 kt pjabat gomen pnuh ngan oghe kelate. Hari2 deme kutuk gomen dgn hrpn dpt pengaruh rakyat negeri lain n memey rmai tpengaruh

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!