CILI KASI TARUK! INI BUKTI PUAK PAKATAN MEMANG KAKI FITNAH

MAHKAMAH tadi perintah SUA PAS,Datuk Mustafa Ali dan 4 lagi bayar ganti rugi RM100,000 pada FELDA kerana fitnah jual minyak sawit pada Israel-Agendanews

31 Responses to "CILI KASI TARUK! INI BUKTI PUAK PAKATAN MEMANG KAKI FITNAH"

  1. sebelum nak hudud rakyat hudud orang2 besarPAS ni dulu...........dosa fitnah lebih besar dari zina beb111

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU. TAPI MASAKAN AHLI SYURGA SANGGUP TABUR FITNAH. KALAU MCM NI BILA LAKSANA HUDUD ORG MCM NI KENA SEBAT DULU. CAKAP TAK SERUPA BIKIN. SURUH MACAI2 PAS TGK BETUL2.

      Delete
    2. btl tu pas sendiri pun tak btl lagi nak buat hukum hudud mcm mana tu...

      Delete
  2. Stapa Ali mungkin tiada masalah nak bayar denda tu, spenda putih yang glamour tu kalau dilelong mungkin ramai ahli PAS yang akan berebut nak beli.

    ReplyDelete
  3. nampaknya peminpin peminpin pembangkang sedang menuai hasil dari pekerjaan yang mereka lakukan.

    ReplyDelete
  4. padan muka kah..kah..kah..nasib baik 100K, kalau 1, 2 juta mana nak cari duit bayar saman..jual bontot pun tak laku....

    ReplyDelete
  5. Salam. Berjalan la lagi tin Milo tu...

    ReplyDelete
  6. Duit tabung memali yang juta juta tu pegi mana?

    ReplyDelete
  7. Di negeri Selangor - Masalah air tak cukup. Di negeri Pulau Pinang - Masalah para peniaga dan penjaja melayu susah nak cari makan, mereka dihalau dihambat macam anjing kurap selongkar tong sampah. Di negeri Kelantan - Muda mudinya bertaburan diserata negeri orang sebab di Kelantan susah nak hidup tak ada kerja sebab tak ada kilang dan industri.

    Semua negeri yang saya sebut itu adalah negeri2 yang rakyatnya buat keputusan supaya diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tak siapa pun yang paksa mereka supaya undi PR pada PRU13 dulu. Mereka sendiri yang pilih dengan rela dan redho kerana mereka rasa Umno(BN) dah tak boleh nak bagi kesenangan lagi kepada mereka.

    Dan sekarang adalah musim mereka menuaikan hasil yang mereka usahakan sejak sekian lama. Dan alhamdulillah mereka dapat apa yang mereka idamkan .... Air Tak Cukup, Susah Nak Berniaga Cari Makan dan Berdagang Bergelandangan Merempat Mencari Makan Di Negeri Yang Diperintah Oleh Umno(BN).

    Maka atas kejadian yang menimpa2 itu mereka (rakyat Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan) seharusnya banyak2 bersyukur diatas nikmat menghadapi kesulitan hidup yang mereka sendiri pilih. Terutamanya rakyat yang berbangsa melayu beragama islam di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan ... jangan merintih, jangan bersungut sebaliknya BERSYUKUR LAH kerana anda dipilih oleh Allah untuk merasai nikmat kesulitan sedangkan rakan2 anda di negeri2 bawah Umno(BN) tidak berpeluang mendapat nikmat sepahit yang anda dapat.

    Ana Muslim

    ReplyDelete
  8. PAS tidak perlu susah hati. Bawa saja ke mahkamah rayuan di mana seorang hakim PAS akan membatalkan hukuman.
    BN juga yg bodoh melantik hakim ini.
    Lepas itu mereka kata Halim2 bodoh.

    ReplyDelete
  9. Apa pula tin MILO? Botol CARLSBERG lah, takebeer!

    ReplyDelete
  10. HADI KENA SAMAN 2 JUTA DAN STOPA ALI NI PULA RM100,000. BALA! BALA! OII

    ReplyDelete
  11. kesian stopa spender.. ada duit lagi ke?? kah kah kah kiok!!

    ReplyDelete
  12. Cerita pasal Hudud. Dulu dan Sekarang.

    Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud Umno tak pernah menyatakan sokongan secara terbuka. Tapi hari ini alhamdulillah. Umno terang2 kata akan sokong. Tapi pemimpin Pas pula ragu2 takut Umno sokong sebab nak pecahkan PR.

    Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud pemimpin paling kanan dalam DAP kata " langkah mayat aku ". Tapi hari ini orang itu dah mampos dah.

    Dulu2 MCA dan Gerakan takut2 nak membantah perlaksaan Hudud. Tapi hari ini ketua2 Gerakan dan MCA dengan berani dan jujur menyatakan " kami tolak Hudud "

    Itu lah bezanya antara dulu dan sekarang. Yang tak mahu berubah hanyalah Pas, dari dulu sampai sekarang tak putus2 mencurigai Umno. Umno jadi serba tak kena, " diam tak kena sokong pun tak kena, kalau tak sokong terus dikatakan Umno tolak islam, bila sokong dikatakan ada agenda tersembunyi "

    Kalau orang Pas pegang kepada kitab yang orang Umno pegang, kalau orang Pas sembah tuhan yang orang Umno sembah ... tidak lah Hudud menjadi terawang2 dikayangan.

    Dulu orang Pas kata Umno tu Setan sebab Umno tak mahu buat Hudud, tapi hari ini hendaknya orang Pas berani mengaku " Kami adalah Setan Berserban yang saja2 nak guna Hudud untuk political mileage parti kami ".

    Boleh jadi betul. Orang Umno kopiah tak pakai serban pun tidak berjubah jauh sekali ... makanya Setan pun tak ada tempat lah nak sembunyikan diri. Orang Pas berkopiah, berserban dan berjubah siang dan malam ... Setan suka sangat2 sebab banyak tempat dia boleh menyembunyikan diri dan wajahnya.

    Perangai Setan adalah ... mulut kata nak islam, nak Hudud tapi dihati berdoa " mudahan2 pihak yang satu lagi tu tak akan sokong usul aku, maka dapat lah aku kata kepada pengikut dan penyokong aku ... aku nak buat Hudud tapi pihak yang satu lagi tu yang tak mahu sokong "

    Akhirnya Setan pun kantoi ... bila pihak yang satu lagi kata " kalau kau bawa usul tu aku dan orang aku akan beri sokongan penuh ".

    Ha ha ha ... pada akhirnya Setan telah termasuk ke dalam perangkapnya sendiri.

    ReplyDelete
  13. STOP A SPENDER

    atau

    STOPA SPENDER

    Suratan atau kebetulan ?

    ReplyDelete
  14. Bukan Stopa 'Spendar putih' Ali yang bayaq tu nanti....cacai2 PAS-pis-pussy lah yang akan bayaq. Tiap-tiap ceramah PAS-pis-pussy tu sekarang ni, replica 'spendar putih' Stopa Ali akan berjalan bahan nak kutip derma. BAnyak dapat tu sebab -spendar putih' si stopa tu lebih besaq dari tin milo....kahkahkah..

    ReplyDelete
  15. He he he...lelong lelong...big spender

    ReplyDelete
  16. aku tak tahu ke mana dibelanjakan duit yang aku masukkan dalam tin milo tu... sampai ke sudah!

    ReplyDelete
  17. Hukum hudud orang yang buat fitnah apa hukumannya. Orang Pas sila jawab

    ReplyDelete
  18. Hukum hudud untuk orang buat fitnah apa dia. Sila jawab orang Pas

    ReplyDelete
  19. Bahlul pkr cerdek sket..
    minta maaf then lepas..
    Bahlol Pas bodoh + kepala batu...
    siap la tin milo mintak derma dgn bahlol2 nak byr saman...

    ReplyDelete
  20. Kalau ikut Hudud, hukuman apa yg boleh dikenakan pada org yg sebarkan fitnah ni??? Apa kata PAS start praktikkan hudud dgn SUA PAS ni ... sebagai satu penghormatan. Sbb PAS membawa nama ISLAM di dalam parti sendiri and yet, ko buat fitnah dan fitnah ni melibatkan org yahudi. INILAH SALAH SATU CONTOH PERKARA2 YANG MEMALUKAN ISLAM.

    ReplyDelete
  21. 100000 je? murah sangat tue berbanding dgn fitnah yg dibuat diorang kat felda .. klu aq la, minimum aq saman 4 juta sorang supaya diorang semua terkangkang nak bayar saman tu..

    ReplyDelete
  22. Biasa lah tu pakatan dgn fitnah mmg tak blh nk dipisahkan..drg sgp bt apa saja demi politik....

    ReplyDelete
  23. pakatan dan fitnah mmg xdapat dipisahkan....jd mmg x hairan lah ape saje mereka sangup fitnah demi utk mendapat kuasa

    ReplyDelete
  24. tulah suka sgt buat fitnah...entahlah ape nak jd dgn pembangkang nie x habis2 memfitnah bila dah kena denda baru padan muka...

    ReplyDelete
  25. APA LAGI STOPA JUALLAH SPENDER UTK BAYAR SAMAN YG DIKENAKAN ITU. KAN DAH TERKENA LAIN KALI JGN BUSUK HATI SGT DGN ORG LAIN....

    ReplyDelete
  26. Kalau tak fitnah bukan pembangkang namanya... Fitnah itu memang modus operandi PAS dan PR..Parti Islam SeMalaysia, sebenarnya berat betul amanah tanggungjawab menggunakan nama islam, yang dirisaukan apabila ianya memberi pandangan negatif kpd bukan islam terhadap agama islam...pabila perkara-perkara yg diamalkan tidak berlandaskan kpd islam especially bab fitnah2 ni

    ReplyDelete
  27. Akhirnya Tuhan minta dia bayar cash. 100k tu memang nilai kecil tapi walau kecil atau besar tak penting.....yang penting mahkamah dah dapat bukti bahawa dia benar benar memfitnah. So...sangkut sudah....

    ReplyDelete
  28. Isle Pas memang boleh fitnah..
    stopa tak salah tu..

    ReplyDelete
  29. FITNAH dan TUNJUK PERASAAN adalah synonym dengan perjuangan PAS. Bacalah HARAKAH kau orang akan tahu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!