#prayforMH370 : KEMANA PERGINYA MH370?

Bingung aku semakin bingung dengan kehilangan MH370. Dah nak masuk hari kelima ni masih belum jumpa lagi, segala petanda-petanda kapal terbang itu terhempas pun tak dijumpai lagi, tapi menurut blogger RBF Online, KLIK SINI ada saksi yang dengar bunyi macam kapal terbang yang terbang rendah.

Kalau ya mana pergi kapal terbang tu? Hingga kini dengan begitu banyak bantuan dari kapal Laut dan Kapal Terbang masih belum jumpa apa-apa lagi. Menteri Pertahanan pun sendiri ikut misi mencari pesawat MH370.

Polis dalam PC tadi kata mereka menyiasat kemungkinan Hijack, Sabotaj atau ada masalah dalaman antara krew kapal. Misteri MH370 ni makin meenggusarkan rakyat seluruh dunia. langsung takde kesan kapal terbang tersebut.

Sepertimana kita tahu kapal terbang Boeing 777 ni sangat canggih takkan la ianya dah ghaib begitu sahaja kan? Ramai sudah yang membuat solat hajat dan kita harap agar pasukan penyelamat dapat dipermudahkan untuk mereka menjumpai pesawat MH370 dan kita berharap sangat yang kesemua penumpang itu selamat adanya.

Apa yang terjadi dengan pesawat MH370 ni sebenarnya? Ya Allah permudahkanlah kesemua petugas-petugas yang mencari kapal itu agar ianya dapat dijumpai. Marilah wahai rakyat Malaysia jangan berhenti berharap dan kita sama-sama doakan agar MH370 dijumpai.

49 Responses to "#prayforMH370 : KEMANA PERGINYA MH370? "

  1. 2 shj kemungkinan dlm kes ini

    1) kerja pengganas
    2) kerja kapten
    Hati aku berat kpd kapten. Sebab dia tak contact menara dan pejabat. Dlm keadaan cemas camna sekali pun sesebuah flight ada 3 lapisan utk dia contact menara kawalan.
    Dlm kes adam air....saat nak jatuh ke laut dah kapten dia masih hubungi menara.beritahu mereka dlm cemas. Kemudian bila dah ke laut.hbs putus.hubungan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bingung sbb ko bodoh nak mampus

      Delete
    2. macam ada orang buat tuntutan fsl kes yg bru berlaku \.

      Delete
    3. kita tak blh nak tuduh melulu sebab bukti takde. mana tahu kapten juga telah diugut oleh pengganas. mana sempat nak bagi signal kat menara lagi

      Delete
    4. dari pikir ttg tolong doakan utk mereka biarlah pemimpin yg bertanggung jwb hal ni buat kerja. gaji besar dah di byr tiap bulan lagi gasak mkn rasuah..jgn dah susah baru nak minta tolong rakyat.

      baik aku kempen utk kak wan sampai menang di kajang lg bagus... kami 20 org pelajar UKM Bangi ready for Kak Wan

      Delete
    5. Pergi mampuslah kau dengan neng Jijah kajang tak bertempat tu.

      Delete
    6. Hidup kak Wan.. Atleast aku tahu kak wan ni sederhana penampilan dia. Xdelah dia guna duit nak beli cincin ke.huhu

      Delete
  2. ya.aku setuju yg.ke 2 tu.kerja kepten.naluriku berkata...from lunasskipper

    ReplyDelete
  3. ini mungkin kerja kepten...naluri ku berkata.

    ReplyDelete
  4. Utk hijack aircraft sebesar boeing sekurang2nya perlukan 5 orang. Seorg leader, 2org crowd control, 1org jaga exit, n 1org lg backup leader. Unless pengebom berani mati mmg lone ranger.

    ReplyDelete
  5. hanya allah yg maha mengetahui kemana hilangnye MH370...kt berdoa bersama2 semoga allah permudahkan segala urusan utk mencari MH370....

    ReplyDelete
  6. jgnlah kita cpt menyalahkan kapten kapal....dia adalah yg trbaik...mgkin situasi adam air x same dgn mas mh307 ni...pelbagai kemungkinan bole brlaku...hamba Allah adalah lemah,,,smg mh307 dpt ditemui segera..barulah terungkai misteri....

    ReplyDelete
  7. Copilot ada problem disipline...kecelaruan jiwa pilot n kena.....be...

    ReplyDelete
  8. Biar pakar je yg bingung kita jangan bingung sama..relax je.

    ReplyDelete
  9. bodoh!...hati ko memang busuk..macamana ko tau kerja kapten??

    ReplyDelete
  10. Beri laa mereka masa untuk mencari . Bukan mudah untuk mencari pesawat di lautan yang begitu luas . Kita perlu bersabar .

    ReplyDelete
  11. Minta maaf dan ampun kalau tersilap. Saya pun dengan sedih rasanya berpendapat ianya ke arah kapten. Maaflah kalau tersilap. Agak eccentric orangnya -kalau boleh cakap di sini agak tidak stabil personalitinya. Menurut dari apa yang kita boleh lihat di paparan awam, beliau umur 50++ masih layan Mila penyanyi remaja perempaun. Rasanya agak janggal bunyinya kalau di Malaysia -orang lelaki yang matang tak buat jadi fan-fan remaja perempuan ni melainkan ada masalah tertentu seperti kecenderungan seksualiti misalnya. (sekadar contoh - saya ada seorang rakan berumur 40an lelaki yang sungguh fan dengan Mariah Carey dan beliau berpersonaliti lembut), Kalau fan ultra malaysa/kelab bola tu biasalah.. Berita anak isteri rasanya tiada lansung kalau tak silaplah -menunjukkan mungkin ada sedikit masalah juga. Dengar khabar rumahnya di jadikan tempat singgahan rakan-rakan - yang mana seperti tempat lepak bunyinya. juga memberi gambran rumah tangga macam tidak seperti kebiasaan. Singgah sekali sekal itu biasa kalau selalu dan di jadikan tempat lepak agak lian bunyinya. Ada simulasi pesawat di rumah. Rasanya sepatutnya polis rampas simulasi ni. Mana tau kot-kot dia ada plotkan perjalanan/perancangan beliau.(kalau beliau di syaki lah ye). Beliau sudah tentu mahir kedudukan radar awam. Maka mungkin beliau plotkan perjalanan melalui koridor-koridor yang tidak di kesan oleh radar awam. Rasanya kalau tidak silap saya kapten sepatutnya ada akses kepada senjata api- satu-satunya dalam pesawat saya mungkin silap mungkin banyak tengok hollywood - maka jika benar co pilot boleh dineutralkan dengan mudah.

    Apa motif dan tujuan beliau Allah sahajalah yang tahu. (ini belum lagi kita kaitkan dengan affliasi politik beliau. Minta maaf sekali lagi.

    Jangan anggap tulisan saya ini tudauhan atau syak wasangka. Sekadar untuk kita perhatikan agar setiap sudut dalam kes ini kita kaji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak sngt tengok movie ni....prasangka buruk pd segala hal. Org berfikiran konspirasi ni selalunya yg pelik...yg akan berkonspirasi.

      Delete
    2. Agaknya klu awaklah kapten mmg awaklah yg gunakan senjata api dan keluar dr route biasa dan radar. Stupid comment.

      Delete
    3. Salam, saya pun minta maaf dan ampun kalau tersilap atau tersakitkan hati keluarga mangsa.

      Kalau kita perhatikan memang mereka2 yang menyokong PR terutamanya Anwar bermasaalah jiwa. Orang yang kecewa, orang yang tidak muhasabah diri menyalahkan orang lain atas dosa2 mereka yang lalu (dulu mereka teruk, sekarang kononnya taubat), orang yang nak cari jalan singkat perolehi balasan material, kedudukan (kita pun begitu juga, tapi masih ada rasa malu pada ibubapa, kawan2 etc., kalau tidak yang lebih patutnya malu kepada Allah), pendek kata macam kata Tuan orang yang tak stabil personaliti atau tidak matang fikiran atau tindakan.

      Saya pun tertanya2 berita mengenai isteri, keluarga beliau yang lain selain tweet anaknya minta pulang. Takut2 beliau melakukan sesuatu yang di luar jangkauan orang biasa seperti kita yang fikirkan anak2, isteri, ibubapa serta keluarga sebelum bertindak sesuatu yang boleh memberi kesan kepada yang disayangi.

      Salam. Minta maaf sekali lagi.

      Delete
    4. Salam, saya pun minta maaf dan ampun kalau tersilap atau tersakitkan hati keluarga mangsa.

      Kalau kita perhatikan memang mereka2 yang menyokong PR terutamanya Anwar bermasaalah jiwa. Orang yang kecewa, orang yang tidak muhasabah diri menyalahkan orang lain atas dosa2 mereka yang lalu (dulu mereka teruk, sekarang kononnya taubat), orang yang nak cari jalan singkat perolehi balasan material, kedudukan (kita pun begitu juga, tapi masih ada rasa malu pada ibubapa, kawan2 etc., kalau tidak yang lebih patutnya malu kepada Allah), pendek kata macam kata Tuan orang yang tak stabil personaliti atau tidak matang fikiran atau tindakan.

      Saya pun tertanya2 berita mengenai isteri, keluarga beliau yang lain selain tweet anaknya minta pulang. Takut2 beliau melakukan sesuatu yang di luar jangkauan orang biasa seperti kita yang fikirkan anak2, isteri, ibubapa serta keluarga sebelum bertindak sesuatu yang boleh memberi kesan kepada yang disayangi.

      Salam. Minta maaf sekali lagi.

      Delete
    5. Salam, saya pun minta maaf dan ampun kalau tersilap atau tersakitkan hati keluarga mangsa.

      Kalau kita perhatikan memang mereka2 yang menyokong PR terutamanya Anwar bermasaalah jiwa. Orang yang kecewa, orang yang tidak muhasabah diri menyalahkan orang lain atas dosa2 mereka yang lalu (dulu mereka teruk, sekarang kononnya taubat), orang yang nak cari jalan singkat perolehi balasan material, kedudukan (kita pun begitu juga, tapi masih ada rasa malu pada ibubapa, kawan2 etc., kalau tidak yang lebih patutnya malu kepada Allah), pendek kata macam kata Tuan orang yang tak stabil personaliti atau tidak matang fikiran atau tindakan.

      Saya pun tertanya2 berita mengenai isteri, keluarga beliau yang lain selain tweet anaknya minta pulang. Takut2 beliau melakukan sesuatu yang di luar jangkauan orang biasa seperti kita yang fikirkan anak2, isteri, ibubapa serta keluarga sebelum bertindak sesuatu yang boleh memberi kesan kepada yang disayangi.

      Salam. Minta maaf sekali lagi.

      Delete
    6. Salam, saya pun minta maaf kalau tersentuh

      Kalau kita kaji2 mereka yang menyokong PR terutamanya Anwar Ibrahim bermasaalah emosi, celaru fikiran, pendek kata macam Tuan cakap tidak stabil personaliti atau tidak matang fikiran dan tindakan.

      Saya pun tertanya berita mengenai isteri, anak2 serta keluarga beliau yang lain. Takut2 beliau bertindak di luar jangkauan orang2 biasa seperti kita sentiasa memikirkan orang2 yang disayangi.

      Wasallam.

      Delete
    7. kalaau bingung tu sebab otak tak boleh berfungsi. allah tunjuk kuasa sikit je dah 1 malkaysia mintatolong rakyat berdoa dan minta solat hajat. jika tidak, sombong angkuh dan tinggi diri menganiaya rakyat setiap hari. tulah pemimpin Melayu. aku dah tak mengaku Melayu.

      Delete
    8. KITA SEMUA TAK TAHU APA SEBENARNYA YG TERJADI DGN MH370 TU. SO JGNLAH KITA BUAT APA2 ANDAIAN SELAGI TAK DPT BUKTI YG SAHIH TENTANG KEJADIAN TERSEBUT. APA YG KITA BLH BUAT SKRG INI HANYA BERDOA DAN MELAKUKAN SEBERAPA BYK YG BLH SOLAT HAJAT MOGA ALLAH PERMUDAHKAN PENCARIAN MH370 INI. TAK PERLULAH NAK SALAHKAN MANA2 PIHAK SELAGI MISTERI INI TIDAK TERJAWAB.

      Delete
    9. marilah kita beramai2 berdoa tdk kira agama apa sekalipun agar krew dan penumpang mh370 ini selamat walau di mana jua mereka berada hendaknya. jgn buat terlalu byk spekulasi ianya hanya akan menambah kesedihan ahli keluarga mangsa.

      Delete
    10. pada org2 yg tdk bertanggungjawab di luar sana aku harap jgnlah tambahkan luka yg sedia ada pada keluarga mangsa dgn mengadakan berbagai cerita bodoh di laman sosial. ce kita fikir sejenak kalau saudara mara kita yg kena musibah itu mesti kita juga sedih dan mengharapkan sesuatu yg baik saja kan. sepatutnya kita beri semangat dan mendoakan kesejahteraan mangsa mh370 tu dari terus buat propaganda yg bkn2.

      Delete
    11. Kpd yg x ngaku melayu tu mesti pnyamar rba yg dpt duit dgn kerja kotor

      Delete
  12. Allah sentiasa brsama dgn orng yg bnyak brsabar dlm mnghadapi ujiannya..jgn ikut firasat sndiri sdngkn kite sndiri xdak tau apa yg brlaku..

    ReplyDelete
  13. Kelakar memang kelakar. Dalam kita duk pelik ke mana menghilangnya pesawat itu. Ada pula bomoh yang tampil mengatakan pesawat itu tak jatuh tetapi di sorok oleh mahkluk halus dan sekarang dalam keadaan tergantung di angkasa. Bagus lah kalau betul macam tu. Harap bomoh itu dapat lah berkomunikasi dan memujuk makhluk halus itu supaya melepaskan pesawat itu agar ianya dapat terbang balik ke KLIA dengan selamat. Lagi lama mahkluk halus menahan pesawat itu kita bimbang para penumpang dan crew akan kehabisan makanan dan udara pula nanti. Mungkin bomoh yang guna teropong buluh itu nampak akan keadaan pesawat itu, sepatutnya dia boleh membantu pasukan SAR untuk mendapatkan balik pesawat itu.

    Elok rasanya kalau bomoh itu dibawa terbang dalam salah satu pesawat yang terlibat dalam pasukkan SAR. Mana lah tahu kalau-kalau dia boleh membantu. Sebab dia ada teropong tentu dia boleh bawa pesawat SAR untuk rapat kepada pesawat yang hilang itu. Wallahualam.....

    ReplyDelete
  14. Pada ketika ini fokus kita ada lah kepada pesawat hilang. Ghaib macam tu sahaja.

    Ada bomoh kata dia nya disembunyikan oleh orang bunian. Ada bomoh guna teropong buluh untuk mengesan kedudukan pesawat di langit.

    Harap-harap ilmu para bomoh tadi mampu mendahului kecanggihan teknologi ciptaan barat oleh orang kafir.

    ReplyDelete
  15. Setuju dengan anon 3.16 am.Ada seorang psychopath dalam kokpit.Latarbelakangnya menjurus kepada itu.Kenapa masih terbangkan 777 itu di rumah,kalau tidak ada satu ujikaji dilakukan.Rasanya dia sudah mahir dan berjaya melakukan penerbangan diluar kebiasaan dan diluar kemungkinan serta berjaya mendarat dengan selamat dilandasan simulasi itu.Kapten Norudin menceritakan dalam wawancara di TV3 bagaimana pilot ini berjaya design satu laluan selamat untuk melepasi situasi sukar di Afganistan dulu sehinggakan MAS menjadi perintis dan diikuti oleh penerbangan lain.Bruce Lee meninggal kerana kehebatannya dalam martial art,dan adalah biasa bila seorang pawang ular terhandal meninggal kerana patukan ular.

    ReplyDelete
  16. 3.16,
    saya kurang arif tentang "affiliasi politik beliau". boleh tuan terangkan?

    ReplyDelete
  17. Honestly saya rasa mh370 dah ada d dlm perut laut. Tetapi Allah lagi Maha Mengetahui. Kun faya kun. Klau Allah kata blm kita jumpa makna blm la dan percaya la dgn kehendakNya. Canggihla peralatan mcm mana pon benda itu semua milikNYA.

    ReplyDelete
  18. AsSalam...pada saya tak perlulah kita nak tunding jari kepada sesiapa pun. Yang penting kena cari dimanakah MH370 berada. Teringat kisah helikopter terhempas di Bario pada tahun 2004. Pelbagai pihak datang menolong untuk mencari dan pelbagai teknologi yang uptodate telah digunakan. Namun semuanya gagal. Akhirnya diminta pihak SKYLAB untuk cuba mengesan. Alhamdulillah degan izin Allah SWT skylab ( yang menggunakan teknologi spt yang di perkatakan olen kapten Norudan di tv3 ) telah berjaya menjumpai lokasi helikopter yang malang itu . Masalahnya sekarang siapa yang nak cadangkan kpd pihak berwajib untuk menggunakan khimat skylab. Mungkin saudara parpu boleh?? apa2p pun pray for MH370.....

    ReplyDelete
  19. Kalau dah tak tahu baik diam. Cakap macam pantat. Penganas lah, kapten lah. Kalau tak benar macam mana? Buat dosa kering je. Kafirun mana tahu dosa kering.

    ReplyDelete
  20. Kita nak tanya. Apa matlamat pasukan SAR sekarang. Nak cari pesawat atau nak cari siapa yang bersalah. Kalau nak cari pesawat maka buat lah carian berdasarkan keterangan para saksi. Kalau nak cari siapa yang bersalah maka hentikan carian pesawat untuk sementara waktu dan tumpu kepada buat semakan pada rekod contohnya semak profile peribadi pilot, semak rekod servis pesawat atau apa-apa sahaja rekod yang dapat membantu mengenal pasti siapa yang bersalah. Selepas dah berpuas hati siapa yang menjadi culprit dalam musibah ini, maka sambung balik kerja-kerja mencari pesawat.

    I am just offering a no value idea because I am only just..........

    Prof Setengah Masak

    ReplyDelete
  21. Ketua Pasukan SAR. Tolong ambil kira semua cerita daripada para saksi. Kalau berguna maka gunakan sebagai tip untuk memudah dan menjayakan pencarian. Naik lunyai laut cina selatan kapal-kapal korang ronda kerana nak cari pesawat. Hasilnya tetap ZERO. Naik berjerebu dek asap kapal terbang dan heli korang terbang meronda diruang udara laut cina selatan kerana nak cari pesawat. Hasilnya masih juga ZERO. Tentu letih dan meletihkan.

    Kalau dah ada keterangan saksi yang nampak pesawat tu terbang rendah menuju ke selat melaka. Cuba lah siasat akan kebenarannya. Kalau benar ceritanya dan cerita orang-orang lain juga untuk mengesahkan cerita orang pertama. Maka cuba-cuba ronda di selat melaka. Mana lah tahu kut-kut tuhan nak tolong.

    Prof Setengah Masak

    ReplyDelete
  22. Saudara sekalian,
    Berdoalah agar pesawat MH370 dapat ditemui. Jangan lah kita membuat pelbagai andaian yang mungkin menjadi tomahan. Kuasa Allah mengatasi segala-galanya.

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum wbt..
    Sabar itu separuh dari iman,..
    Apa yang diperbualkan ini boleh juga membuka laluan kepada pihak berkenaan untuk mencari klu, seharusnya lah sahabat terdekat atau kawan kawan lepak siKapten itu tampil..kalau kalau ada berbincang hal hal tertentu, semasa high ke atau terkeluar secara tak sengaja...tolong lah,
    Keluarga yang lain terlalu mengharap sesuatu berlaku..so plssssssssssss

    ReplyDelete
  24. ISYARAT TERTINGGI KEPADA CHINA
    Seorang kenalan maya di RT melawak dan katanya "tiada siapa yang lebih arif tentang sistem
    pengendalian Boeing dari Amerika Syarikat. Kalau ada sesuatu pihak yang boleh menjatuhkan
    pesawat MH370 dari ruang udara dengan mudah adalah Amerika Syarikat."
    Itulah hakikatnya. Rangkaian perhubungan data 'dalam penerbangan' Boeing 777 berhubung terus
    24/7 kepada Pusat Komputer Boeing di Seattle, Washington.
    Jika kesemua rangkaian ini dipadamkan serta merta melalui suatu insiden yang katastropik ini
    bermakna:
    1. Sebuah bom dalam anggaran 100-200 lbs telah diseludup masuk ke pesawat dan diledakkan atau;
    2. Sebuah serangan peluru berpandu anti-pesawat seperti yang dimiliki dari USS Navy Guided Missile
    Destroyers yang diketahui sedang beroperasi di Laut China Selatan ketika itu.
    3. Senjata berteknologi tinggi yang tidak diketahui.
    Radar USA 7th fleet di Laut China Selatan mampu menjejak pesawat tersebut, mengetahui ia meletup,
    dan jatuh ke perairan. Radar tersebut mampu menjejak secara tepat lokasi dan kordinat impak
    berlaku.
    Satelit Reconnaisance Amerika Syarikat mampu melihat pesawat tersebut meletup di udara. Pusat
    kawalan recon AS juga mampu menjejak sekiranya sebuah peluru berpandu anti-pesawat dilancarkan
    sebelum ianya meletup di ruang udara. Dalam anggaran masa 7 jam segala keputusan boleh diproses
    dan disahkan.
    "They will keep you running in circles where in fact they have you encircled." - Al Faedah
    Namun tiada sebarang statemen yang relevan hingga kini diterima secara rasmi dari Whitehouse
    sedangkan mereka tahu apa sebenarnya yang berlaku. Mereka akan terus meletakkan anda dalam
    pusingan-pusingan yang mengelirukan, namun pada masa yang sama mereka telah pun mengelilingi
    kamu.
    Ini menimbulkan pra-sangka yang manasabah bahawa pihak-pihak perisikan tertinggi blok Barat
    terbabit sedang dalam prosedur melaksanakan agenda terorisma keatas negara membangun di Asia
    Tenggara seperti Malaysia.
    Insiden MH370 adalah suatu signal & statemen tahap tertinggi kepada China. Anda akan melihat
    suatu siri reaksi dari China secara berperingkat samada secara langsung atau tidak.

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum wbt..
    Allah maha mengetahui segala galnya, panjatkanlah doa kita semuga Allah senangkan pencarian lokasi flt MH370.
    Bagi saya segala kemungkinan tak boleh dipandang remeh, oleh itu berbincang adalah digalakkan supaya tercetus suatu perkara yang mungkin boleh diberi perhatian. misalnya perlakuan atau kata kata terakhir oleh seluruh orang didalm kapal MH370.

    ReplyDelete
  26. Gajah sama gajah bergaduh.........malaysia apalah dikaca mata mereka. Selat melaka laluan strategik yg menjadi rebutan kuasa besar.....

    ReplyDelete
  27. Saya mohon maaf dan bukan untuk memburuk keadaan tetapi hanya ingin mengarah kemungkinan yang terjadi.

    Jika kita menganggarkan ianya kerja pengganas, ianya memerlukan perancangan yang rapi dan perlu berfikir seperti pengganas. Ingin tanya persoalan ini:

    1. Kenapa mereka memilih Capt Zaharie
    2. Kenapa tiada isyarat kecemasan
    3. Bagaimana untuk membuat Capt Zaharie ikut arahan.....adakah dia diugut sebelum itu?...dia ada keluarga bukan dan penumpang adalah tanggung jawab dia
    4. Kenapa penerbangan ke Cina dan selepas 12.00 tgh malam
    5. Adakah minyak dan barangan yg ditemui dilaut hanya satu diversion?
    6. Dimanakah kapalterbang ini mungkin disorok
    7. Apakah Malaysia mempunyai sebarang konflik baru baru ini?
    8. Radius jarak yg boleh sampai dari kejarakan hilang bersamaan jarak ke Beijing.
    9. Sudah periksa arah Sabah?
    10. Adakah pemegang passport palsu adalah satu diversion

    Allah sahaja lebih mengetahui. Selamatkan semua penumpang MH370 dari niat yang membahayakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehkah sebuah MH370 mendarat di permukaan air yang cetek?

      Delete
  28. hakimi yusop boleh belah le.. ayat mcm perasan baik, masa kat sekolah dulu kau pun sama main bontot juga ... mcm org tak tau sekrang baru nak syg bini kah kah kah ada perasaanntah mcm2 lg kau meroyan

    ReplyDelete
  29. Jgn timbulkan isu yg xsepatutnya...bantu la dgn berdoa..bukan lawab kecrdikan masing2 nak bahas..padahal diri sndiri cuma dgr dari pihak lain .bnda xthu sahih ke tak..main gaduh ja..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!