PANAS! INI BUKTINYA MUSA ANAK HITAM ADALAH PENIPU! SEBARKAN

Aku tak faham kenapa anak si Hitam bernama Musa tipu. Gamaknya dia terbakor sebab takde apa-apa jawatan kot sebab tu jadi gila ni atau tengah mabuk kot?

Kat atas tu adalah buktinya. Aku tak nak cakap banyak lagi...

13 Responses to "PANAS! INI BUKTINYA MUSA ANAK HITAM ADALAH PENIPU! SEBARKAN"

  1. suruh det saman musa

    ReplyDelete
  2. Apa niat sebenar Musa Hitam memberi peluru percuma pada pihak pembangkang????

    ReplyDelete
  3. Ya, Musa Hitam penipu.

    Satu hakikat lain yang Musa Hitam tidak beritahu ialah, pada masa kejadian Memali, keteganggan kaum amat meruncing ketika itu. Di Sg.Way, ramai operator kilang sudah mula tidak datang kerja dan production terhenti. KL mulai lenggang kerana orang tak berani keluar rumah. Akhbar Melayu dan Cina asyik kutuk-mengutuk dan mencemuh cadangan atau menyokong kerajaan untuk menempatkan guru-guru Melayu di SRJK.

    Akibat serangan Polis di Kg. Memali, keesokan hari, semua akhbar menukar tajuk utama mereka. Keteganggan kaum reda dengan sendirinya. (Pada 1987, terjadi lagi ketegangan kaum atas sebab yang sama, tapi diredakan oleh amukan Prebet Adam).

    Pasukan polis yang mengempur Kg.Memali bukan datang dari Balai Polis Baling, tetapi Sg.Petani. Harus diingat, pada 1970~80an, Polis dan tentera asyik bergaduh dan ramai yang mati, terutama di bandar Ipoh. Tentera marah kerana ada yang mempunyai saudara-mara di Memali. Mereka juga marah kerana tidak diberitahu terlebih dahulu. Bila menentang komunis, mereka di minta untuk tolong, tapi dengan orang kampung yang bersenjata senapang tembak tupai dan parang, mereka tidak diberitahu.

    Sehari selepas kejadian Memali, Balai Polis Baling telah di kepong oleh tentera-darat yang berkereta perisai V150, lengkap bersenjata dari Kroh (Pengkalan Hulu). Beratus orang askar telah menggoncang pagar dan mengancam untuk serang Balai. Ahli-ahli keluarga di 2 block penghuni, berpelukan, menangis ketakutan. (Saya tahu kerana keluarga saya tinggal disitu)

    Musa Hitam bergegas datang dengan helicopter, mendarat di padang Jam (ketika itu Padang masih besar), sebelah Masjid yang dipisahkan dengan Jalan ke Kg. Lubok Pedati/Bawah Gunung, untuk mententeramkan keadaan.

    Kalau tak percaya, tolong tanya Musa Hitam, benarkah beliau telah berjaya menyuraikan pertempuran antara polis dengan tentera di Baling, sehari selepas kejadian Memali?
    Yang jelas Musa Hitam telah mengambil tindakan kejam terhadap bangsa sendiri untuk meredakan ketegaganggan kaum.

    ReplyDelete
  4. Jangan mudah percaya dengan cerita Musa Hitam. Sain daripada bukti di atas, tunggu dahulu apa kata TDM. Macam mana hendak melaksanakan keadilan kalau baru dengar omongan sebelah pihak terus menjatuhkan hukuman TDM bersalah!
    Ke hulu ke hilar kumpulan satu lagi menjerit mahkamah Malaysia tidak adil. Sekurang kurangnya mahkamah di Malaysia telah menjalankan perbicaraan sebelum dijatuhkan hukuman. Dalam kes Anwar Ibrahim bertahun tahun perbicaran dijalankan dengan Anwar khabrnya telah membuat 61 kali penangguhan. Saya yakin kalau pesalah lain jangan haraplah. INI TIDAK ADIL!
    Cara Musa Hitam mendedahkan peristiwa ini juga boleh menimbulkan keraguan! Kenapa setelah 30 tahun baru hendak didedahkan dan di Kelantan pulak. Kenapa tidak di KL ke atau tempat Musa Hitam bertendang, di JB.
    Kalau TDM masih PM, saya faham jugalah, maklumalah mana ada keadilan di bawah pemerintahan 'diktator'. TDM telah bersara 12 tahun lamanya. Banyak masa untuk buat pendedahan terutama di zaman Pah Lah yang juga rakan baik Musa Hitam.
    Sekarang negara menghadapi sedikit kekusutan akibat tragedy MH370. Malaysia dihentam depan, belakang, atas, bawah oleh negara negara asing dengan dibantu pula oleh rakyat Malaysia yang tidak patriotic.
    Jadi apa tujuan Musa Hitam berbuat demikian sekarang. Untuk menangguh di air keruh? Atau dia masih ada cita cita untuk jadi PM?. Tian Chua kata dalam masa 5 bulan Najib akan digulingkan. Anwar ketika itu akan menghuni pejara Kajang dan KJ masih berhingus untuk jadi PM Pakatan Rakyat. Jadi Musa Hitam lah yang akan dipilih kerana dia MeLAYU yang boleh dijadikan boneka Tok Dalang. DAP pun realistic bahawa mereka tahu Cina tidak akan jadi PM.Tapi jadi dalang lagi best. Kita berkuasa bila timbul masalah salahkan aje boneka!
    Sebagai orang Islam kita perlu bermunajat kepada Allah swt supaya rakyat dan negara Malaysia terselamat dari konspirasi yang hendak menjahanamkan bangsa dan negara!
    Dijauhkan golongan munafik jadi pemimpin negara!

    ReplyDelete
  5. tunggu penjelasan tun m lagi baik.

    ReplyDelete
  6. musang hitam ni tak habis2 menipu macam si penjubor

    ReplyDelete
  7. Setan Musa ni jenis manusia yang baca Bismillah sebelum teguk arak .....

    ReplyDelete
  8. Perangai orang UMNO. Bila diketepikan sikit dah mula merajuk, membentak, membuka pekong di dada. Habis semua didedahkannya. Umpama gunting dalam lipatan.

    Tapi spesis jenis ini hanya layak dipanggil pengkhianat & pembelot.

    Siapa lagi, menteri bow tie, mike the boxer. Aljub jangan kira la.

    Dari respek dah bertukar jadi saspek.

    ReplyDelete
  9. Apa yang susah sangat. Immegresyen ada kekod keluar masuk Negara. Paspot ada chop. Itu bukti yang jelas. Kecuali paspod Atantuya tak ada rekod masuk ke negara ini. Tapi ada rekod kena letop C4. Mamak dak tak ingat.

    ReplyDelete
  10. Tak payahlah cerita banyak, kalau ada kelapangan pergilah ke Mamali tengok sendiri bagaimana keadaan disana, lepas tu pergi pula keKg. Parit Panjang lihat sendiri keadaan Kubur mereka2 yang terkorban diMamali, Che Gu Non yang dulunya orang kuat PAS (sampai sanggup nak bunuh TDM) telah membuat pendedahan bagaimana berlaku peristiwa Mamali hingga kini? bagaimana Pemimpin2 PAS yang mengaku Ulamak mengendalikan Janda2 dan Anak2 Yatim Mamali? bagaimana Tabong Mamali dikendalikan? dan banyak lgi hal2 yang cuba ditutup.....

    Musa hitam adalah PEMBOHONG MEGA!

    ReplyDelete
  11. Dah miskin sangatke Musa `bin` Hitam ni

    ReplyDelete
  12. Dia dah belajar dari Anwar, bekas-bekas TPM adalah orang-orang yang paling layak jadi PM Malaysia. Kalau anwar boleh tabur fitnah macam-macam, dia pun nak join sekaki. Tapi, dia tak selicik Anwar, baru nak mula buat dah kantoi.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!